معرفی و بررسی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بازی Metal Gear Solid V

در فاصله خیلی کم مانده تا بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain منتشر شود،  هیدئو کوجیما توییتی در صفحه توییتر شخصی اش منتشر کرد، دوباره از طرفداران خود صمیمانه تشکر نمود. او همچنین در صفحه توییتر شخصی اش بیان نمود که تمام سعی و کوشش خود را برای ساخت بازی‎ای جذاب و دوست‎داشتنی به کار گرفته  و از همین جهت هیچ گاه احساس افسوس و پشیمانی نکرده و نخواهد کرد

بازی Metal Gear Solid V
بازی Metal Gear Solid V

هیدئو کوجیما از سازندگان بزرگ بازی در دنیا می باشد، تمام شهرتش و جایگاه خود را به خاطر ساخته‌ی داستانی فوق العاده دارا می باشد.

در فاصله خیلی کم مانده تا بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain منتشر شود،  هیدئو کوجیما توییتی در صفحه توییتر شخصی اش منتشر کرد، دوباره از طرفداران خود صمیمانه تشکر نمود. او همچنین در صفحه توییتر شخصی اش بیان نمود که تمام سعی و کوشش خود را برای ساخت بازی‎ای جذاب و دوست‎داشتنی به کار گرفته  و از همین جهت هیچ گاه احساس افسوس و پشیمانی نکرده و نخواهد کرد:
” ما همه ی کارها را در زمینه  ساخت بازی MGSV: The Phantom Pain به به بهترین شکل ممکن انجام دادیم و هیچگاه احساس افسوس در باره این موضوع و مسئله نداریم. برعکس، احساس شور و شعف در قلب ما موج می‎زند. من نسبت به خود و همکارانم افتخار می‎کنم؛ از بازی نهایت استفاده را برده و  لذت ببرید. آیا به مقدار زیادی منتظر بودید؟ همراه ما باشید تا با همدیگر تجربه غیر تکراری را تجربه کنیم “

بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain  از مهم ترین و جذاب ترین بازی گیمران و از جدید ترین ساخته‌ی کوجیما به سبک مخفی‌کاری و از مهم‌ترین بازی های امسال به شمار می‌رود.

این بازی، از بازی های مورد تحسین  در سال  ۲۰۱۵ میلادی می باشد  که توسط  هیدئو کوجیما و کمپانی کونامی ساخته و راهی بازار شد. پس از به اتمام رسیدن این بازی، کوجیما همکاری خود را با  کمپانی کونامی به پایان رسانید و یک استودیو مستقل برای خودش تاسیس نمود.

بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain اکشن و هیجان انگیز است و دارای مراحل بسیاری می باشد که باید آنها را پیمود.  بازی در کشور افغانستان جریان دارد. از ویژگی های جالب بازی این است که شرایط آب و هوایی در گیم‌پلی بازی به خوبی مشاهده می شود. از جمله بازی هایی می باشد که به تمام کسانی که  طرفدار بازی‌های مخفی کاری هستند، پیشنهاد می‌شود. 

سری بازی های متال‌گیر را می‌توان به عنوان  یکی از هیجان انگیز ترین  سری بازی‌های تاریخ به حساب آورد. این سری از بازی ها، همیشه داستان ویژه و جالبی داشتند و به خاطر نوآوری‌هایشان  جایگاه ویژه ای بین گیم پلیر ها داشته اند.

بازی های موجود در این  دسته، یکی پس از دیگری  تکامل یافتند  و همواره نکاتی جدید و جذاب در سری بعدی بازی خود داشتند.

اما داستان این سری از بازی ها جیست؟

اما داستان این سری از بازی‌ها، داستان ” بیگ‌باس ”  از بزرگترین و محکم ترین سربازان قرن بیستم می باشد که در زندگی شخصی و اجتماعی خود تجربه های بسیاری را کسب نموده است.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید  که تا به این لحظه  سراغ  یک نسخه از این سری بازی ها  نرفته اید، از این بازی فوق العاده  لذت ببرید ولی باید متاسفانه بگوییم که این سری از بازی ها یعنی سری متال‌گیر داستانی شامل پنجاه سال  را به دوش می کشد!

بازی‌های مجموعه متال‌گیر بر اساس داستان به صورت زیر می باشد:

Metal Gear Solid 3: Snake Eeater

Metal Gear Solid: Portable Ops

Metal Gear Solid: Peace Walker

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear

Metal Gear 2:Solid Snake

Metal Gear Solid: Twin Snake

Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty

Metal Gear Solid 4: Guns Of Patriots

داستان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

پس از ماجرا های موجود در بازی  Ground Zeroes، همه فکر می کردند که اسنیک کشته شده است ولی اسنیک بر خلاف تصور ها در سریعترین زمان ممکن به یک بیمارستان منتقل شده و با تلاش بسیار زیاد چندین دکتر و متخصص به شکلی عجیب و فوق العاده  از مرگ جان سالم به در می برد ولی دست چپ بیگ‌باس به طور خیلی بدی و افتضاحی قطع شده است و دچار صدمات بسیار وحشتناکی شده و سبب شده که حتی با نهایت تلاش متخصصان، فقط از مرگ نجات دهند و دچار کما شود. مدت زمان کما برای او ۹ سال بود  و با همان شرایط بد و با توجه به این که در راه رفتن مشکل دارد، به خاطر حمله‌ی به بیمارستان راهی جز فرار از آن‌جا نمی بیند. او توسط اسماعیل سوار با یک ماشین به آمبولانس  از بیمارستان مفرار می کنند. حمله‌ی آن افراد که به احتمال بسیار زیاد همان XOF است.  ناگهان، خودرویی  که اسماعیل و اسنیک در آن بودند واژگون می‌شود. در این‌جا لحظه‌ای که همه منتظر همه مرگ اسنیک هستندولی ناگهان  آسلات به شکل باور نکردنی با آنها مواجه می شود و او را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. این اطلاعات گفته شده مربوط به زمان  اولیه‌ی بازی  Phantom Pain  است و دیگر اطلاعاتی در مورد این که چه پیش میاید در دسترس نیست.

آسلات در قدم نخست اولین کاری که انجام می دهد، اسنیک را با خود به کشور افغانستان منتقل می کند. نخستین ماموریت برای او( که بسیاری از  تریلرهایی که دیده شده است شامل این ماموریت بوده است)این است که دوست قدیمی‌اش کازوهیرا میلر است، را نجات دهد. در نهایت ” بیگ‌باس”  طبق اتفاقاتی  به گروه Diamond Dogs می پیوندد و هدفش فقط انتقام است.بر طبق حرف هایش، رفتارهایش و… دیگر هیچ شباهتی با گذشته ندارد. البته تردیدی نیست که بازی Phantom Pain داستانی پر از سختی و تاریکی ناشی از انتقام بیان می‌کند.

بازی Metal Gear Solid V
بازی Metal Gear Solid V

هیدیو کوجیما نیز در مورد این بازی و  درباره ی  تاریکی داستان این گونه می گوید:

MGS V داستانی از  انتقام می باشد. البته که برای به دست آوردن انتقام، ما بایستی همه توانایی هایمان را از کل دنیای بازی با به موفق رساندن ماموریت ها بهبود سازیم. در این بازی یک بخش بسیار مهم آن داستان آن می باشد  و بالاخره باید پذیرفت این داستان در اعماق تاریکی است.داستان آن در جایی تکمیل میشود که در کنار گیم پلی قرار گیرد. یکی از نکات جالب این است که  محتویات هر ماموریت با ماموریت دیگر تفاوت دارد مثل: جمع کردن اطلاعات، نجات و…..  به واسطه توانایی این گروه، ارتش موجود ( گروه بیگ‌باس و آسلات) به وسایل جدید و تکنولوژی دسترسی پیدا می کند. پس با  توجه به شرایط  پایگاهمان را مجهز و تقویت می کنیم، پس فرصت برای انتقام فراهم می شود  و هدف انتقام  را پیدا می کنیم. این درگیری که مشاهده می کنید به طور پیوسته گیم‌پلی با داستان بازی دارد که در نتیجه تعاملی دیدنی در این بازی به وجود می آورد.

گیم‌پلی این گونه بازی را می‌توان جزء برترین و بهترین گیم‌پلی های مخفی‌کاری در طول تاریخچه  بازی‌های ویدیویی به حساب آورد. وقتی که شما  به دنیای عظیم بازی Metal Gear Solid V  وارد شوید، ویژگی‌های بسیار جذابی دت پیدا خواهید کرد. بازی با وجود حفظ  از استاندارد بدون کاستی و عیب قدیمی و جالب خود،  ویژگی‌های بسیاری نیز با خود به همراه دارد. این گونه گیم پلی ها به گونه ای هستند که با مخاطبان زیادی ارتباط بر قرار می کنند. در حقیقت کوجیما این نسخه را به گونه ای طراحی کرده است که هم طرفداران قدیمی و هم طرفداران جدید خود را راضی نگه می دارد دقیقا بر خلاف کمپانی های دیگر که پس از زمانی از سبک قدیمی خود فاصله می گیرند، متال‌گیر با گذشت زمان بسیار زیادی مسیری دقیق بین این دو روش را می پیماید و عملکردی بسیار فوق العاده و  عالی از خود نشان داده است.

محدوده بازی حدود ۳۰۰ برابر از نسخه‌ی قبلی خود  یعنی Ground Zeroes  بزرگ تر می باشد و گیم‌پلی بازی در نقاط مختلف جهان جاری می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده، باز هم  محدوده بازی حدود ۳۰۰ برابر از محدوده بازی Metal Gear Solid V : Ground Zeroes  بزرگ تر می باشد. این ‌دفعه در این سری بازی از متال گیر  محیط‌هایی  بسیار گسترده و سرشار از جزئیات هستیم که توانایی جلوگیری از تکراری شدن بازی را دارند. البته باید بگیم که به خاطر وجود  سیاست‌های ویژه کوجیما، تا این لحظه بیشتر از دو محدوده متفاوت از بازی مشاهده نشده است ولی دیدن همان دو محدوده مختلف و مقایسه‌ی تفاوت های آنان  با یکدیگر نشان دهنده ی آن است  که گیم‌پلی این بازی در محدوده های متفاوتی از جهان در جریان است که باز هر کدام از این محدوده ها نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند. ارزش این محدوده های متفاوت زمانی به بیشترین مقدار می رسد که به خاطر بسپاریم، این نسخه از بازی سری متال گیر تبدیل به یک بازی جهانی شده است. این تحول عظیم، ویژگی‌های بسیار خوبی  را برای بازی فراهم کرده  که به یقین می‌توان عظیم ترین آن‌ها را غیرخطی شدن به صورت کامل گیم‌پلی این نسخه بدانیم. به دلیل به وجود آمدن شیوه جدید شده‌ی گیم‌پلی بازی، بازیکن می‌تواند همه جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهد  و در هردفعه نکته جدید و تازه‌ای در آن‌ها ببیند.

 

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =