جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator

جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator

جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator

اخیراً، استودیوی Varsav Games اقدام به معرفی بازی جدید خود به نام Bee Simulator کرده است. این بازی، شبیه ساز زنبور عسل می باشد و به نظر می رسد بتواند جایگاه خوبی را برای خود در بین دیگر بازی های شبیه سازی کسب کند. تا به امروز، بازی های زیادی در این سبک یعنی شبیه سازی، وارد بازار شده اند که هر یک مربوط به موضوع خاصی می شدند. اما تا به حال بازی شبیه سازی زنبور عسل وجود نداشته است و این استودیو، توانسته با استفاده از یک موضوع خوب و بکر، نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
این بازی Playstation به کاربر این امکان را می دهد تا در قالب کاراکتر یک زنبور قرار گرفته و دنیا را از دید او ببیند، به جمع آوری گرده مشغول شود و با دیگر زنبورها به رقابت بپردازد.
داستان این بازی جدید، در یک پارک جریان دارد. این پارک، پارک مرکزی شهر نیویورک می باشد. با شروع بازی شما به عنوان یک زنبور عسل، باید وظایف مختلفی را انجام دهید. به همین دلیل باید صبح زود بیدار شوید تا از کارهای خود عقب نیفتید.

جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator
جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator

در ابتدا شما باید به همراه دیگر زنبورها، اقدام به تعیین هدف های روزانه خود بکنید و این کارها در کندو اتفاق خواهد افتاد. در این زمینه، اولین کاری که باید بکنید، بررسی بال هایتان است چرا که باید از سلامت آن ها مطمئن شوید تا در طول انجام ماموریت هایی که در روز دارید، به مشکل بر نخورید. مرحله بعدی، بررسی شاخک ها می باشد و آخرین کاری که در کندو باید بکنید، رفتن به سراغ ملکه و دریافت ماموریت های روزانه است.
پس از دریافت شرح وظایف، باید از کندو خارج شده و به سمت پارک بروید. شما باید در مسیر جمع آوری گرده، تلاش زیادی بکنید چرا که در این راه تنها نبوده و زنبورهای دیگری به رقابت با شما خواهند پرداخت. البته این تنها چالش شما نبوده و باید با دشمنانی که قصد اذیت شما را دارند هم مقابله کنید. زنبورهای گروه شما می توانند با شما همکاری داشته و به کمک شما بیایند و البته شما نیز می توانید این کار را بکنید. راه ارتباطی زنبورها با هم، یک زبان مخصوص به نام زبان رقص است.

برای اینکه بتوانید از مراحل مختلف بازی با موفقیت عبور کرده و به یک زنبور حرفه ای تبدیل شوید، باید به بررسی محیط پیرامون تان بپردازید تا با آن کاملا آشنا شوید چرا که با این کار خواهید توانست از دیگر ساکنین این محوطه نیز اطلاعات کسب کنید و به مقابله با آن ها در مواقع حساس بپردازید. این ساکنین می توانند حشراتی باشند که می خواهند سد راه شما شوند یا انسان هایی که در صدد نابودی درختی که کندویتان در آن قرار دارد، باشند. این شما هستید که باید راه چاره ای برای مقابله با این خطرات پیدا کنید.
ایده این بازی جذاب توسط لوکاش روسینگی داده شده و کارگردانی آن را نیز خود بر عهده دارد. او در مورد ایده این بازی می گوید: ” زمانی که داشتم یک کتاب برای دخترم در مورد زنبور عسل ها می خواندم، به این نکته پی بردم که زندگی این زنبورها مانند یک نمایش نامه است و می تواند طرح خوبی برای ساخت یک بازی خانوادگی باشد. از آن جایی که خود من یک پدر هستم و برایم مهم است که با خانواده ام زمانی را برای تفریح بگذارم، موجب شد تا فکر ساخت این بازی در من به وجود آید.

جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator
جزئیات و بررسی بازی PS4 شبیه ساز زنبور عسل به نام Bee Simulator

کاربران این بازی می توانند اطلاعات جالبی در مورد زنبورها و نحوه زندگی شان کسب کنند. وجود حالت دو نفره Split-Screen، این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با هم به تجربه زندگی در یک کلونی زنبور عسل بپردازند که این حالت یکی از جذاب ترین بخش های بازی می باشد. کنترل بازی را هم به گونه ای طراحی کرده ایم که حتی کم سن ترین بازی باز نیز به راحتی بتواند از عهده کنترل زنبورها برآید.”
این بازی دارای ویژگی های زیادی است و برخی مسابقات آن به گونه ای طراحی شده تا زنبوری که توسط شما کنترل می شود، به رقابت با خواهران خود بپردازد و برای کسب مقام سریع ترین زنبور تلاش کند. البته جستجو برای پیدا کردن گرده هم از جذابیت های بازی است چرا که باید به فکر یافتن گل بهتر با گرده های مرغوب تر باشید. برخی از ویژگی های این بازی به شرح زیر است:

  • شبیه سازی دقیق از پارک مرکزی نیویورک
  • وجود سه حالت مختلف همراه با عناصر آموزشی
  • وجود بخش داستانی جذاب
  • ایجاد ارتباط با دیگر زنبورها، انسان ها، حشرات مختلف و حتی گیاهان بازی
  • وجود حالت مخصوص جستجو در محیط برای پیدا کردن آیتم های مختلف
  • عدم وجود خشونت که آن را به یک بازی مختص خانواده تبدیل کرده است.
  • وجود موسیقی های آرامش بخش در آن (این موسیقی ها توسط یکی از استادان این حوزه یعنی میکلای استروینسکی ساخته شده است. او در کارنامه خود ساخت آثار موفقی مانند The Witcher 3 و The Vanishing of Ethan Carter را دارد.)

زمان دقیق انتشار بازی Bee Simulator هنوز معلوم نیست اما چیزی که مشخص شده است این است که امسال برای کامپیوترهای شخصی ارائه خواهد شد و کمی بعد هم کاربران کنسول های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

مرکز خرید دات کام

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سه =