معرفی و بررسی بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness

بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness

کمپانی هایی با نام های اسکوئر انیکس و ترای ایسِ که از کمپانی های کشور ژاپن است به صورت رسمی اعلام کرده اند که یکی از بازی ها با نام Star Ocean Integrity and Faithlessness بومی سازی شده است و فقط برای کاربرانی که در شمال اروپا و امریکا هستند منتشر می شود. کمپانی اسکوئر انیکس به کاربران وعده داده است که این بازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود به صورتی که این سرعت فریم در مبارزه ها هم حفظ می شود.

بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness
بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness

به طور کلی بازی فعالیتی می باشد که با اختیار و میل هر فرد و با هدف تفریح و سرگرمی و به طور معمول در اوقات فراغت هر فرد انجام می شود. هدف انواع بازی ها شادابی و تفریح می باشد اما در تعریف علمی و تئوری بازی آمده است که فعالیتی می باشد که فقط مخصوص کودکان نمی باشد. هر گونه فعالیتی که به صورت اختیاری و برای ایجاد لذت و حسی خوشایند باشد و به طور کم یا زیاد دارای قواعدی مشخص و معین باشد بازی به حساب می آید. غالباً بازی ها دارای شکل های شناخته شده ای هستند و در هرفرهنگ و هر قوم می توان بازی های متنوعی را پیدا کرد؛ بنابراین انواع مختلف بازی ها دارای زمینه های متنوع اقلیمی و اجتماعی و خرده فرهنگی می باشند.

بازی ها عموماً به طریقی انجام می شوند که بیش تر در مورد کودکان و خردسالان اسباب بازی نامیده شده است اما وسایل بازی چوگان را می توان به نوعی اسبابِ بازی نامید. امروزه اکثر بازی ها به صورت بازی های رایانه ای و کامپیوتری می باشند. در ادامه به بازی ۴ Star Ocean Integrity and Faithlessness می پردازیم که چگونه به دست کاربران آمریکا و اروپا رسیده است.

کمپانی هایی با نام های اسکوئر انیکس و ترای ایسِ که از کمپانی های کشور ژاپن است به صورت رسمی اعلام کرده اند که یکی از بازی ها با نام Star Ocean Integrity and Faithlessness بومی سازی شده است و فقط برای کاربرانی که در شمال اروپا و امریکا هستند منتشر می شود.

 کمپانی اسکوئر انیکس به کاربران این بازی وعده داده است که بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود به صورتی که این سرعت فریم در مبارزه ها هم حفظ می شود.

کمپانی انیکس این قصد و هدف را دارد که بازی مورد نظر و ذکر شده را برای کاربرانی که در خارج از ژاپن زندگی می کنند هم بومی سازی کند، ولی فقط نسخه ای که برای پلی استیشن ۴ طراحی شده بومی سازی خواهد شد و خبری از عرضه کردن نسخه ای برای پلی استیشن ۳ و برای سایر کشورها که علاقه مند به اینگونه بازی ها هستند نیست. بازی مورد نظر و ذکر شده در زمستان سال ۲۰۱۵ میلادی و برای استفاده ی کاربرانی که در کشور ژاپن هستند منتشر شده است و در سال ۲۰۱۶ برای کاربرانی که در اروپا و امریکا هستند انتشار یافته است.

Star Ocean Integrity and Faithlessness یک بازی پی آر جی می باشد که کمپانی ژاپنی Tri-Ace آن را ساخته است و به وسیله ی کمپانی اسکور انیکس توزیع و پخش شده است.

 در اواخر فروردین استودیویی با نام ترای-ایس که تولید کننده ی بازی Star Ocean 5 است از عرضه شدن سری شماره پنج از بازی Star Ocean به وسیله ی مجله ای با نام تجاری فامیتسو به هواداران و کاربران این بازی خبر داد. این خبر همراه بود با جزئیات بسیار وسیعی از نوع بازی و تغییرات آن و همچنین یک گزارش و مصاحبه با کارگردان بازی به نام هیروشی اوگاوا و برنامه نویس ماهر و ارشد بازی به نام یوشیهارو گوتاندا. پس از اینکه به صورت رسمی عرضه ی بازی به روی پلی استیشن ۳ اعلام شد از این دستگاه جهت کنسول اصلی بازی برای تولید وسیع این بازی استفاده شد. و پورت بازی را به روی کنسول بازی پلی استیشن ۴ در نمایشگاه E3 2015 مورد استفاده قرار دادند که بسیارخبر خوشحال کننده ای بود برای عرضه و تولید بازی نام برده به زبان انگلیسی که در آمریکا و اروپا تأیید و مورد استفاده و استقبال کاربران قرار گرفت. و پس از گذشت ۲ ماه اسکوئرانیکس که ناشر و توزیع کننده ی بازی ها بود تاریخ عرضه و توزیع Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness را در کشور ژاپن ۲۵ فوریه ۲۰۱۶ اعلام کرد. بازی ذکر شده بر روی هر دو کنسول بازی یعنی پلی استیشن ۳ و ۴ در کشور ژاپن همزمان عرضه و توزیع شد.

جزئیات بازی Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness

کمپانی صاحب نام و معروف اسکوئر انیکس جزئیات جدید بازی Star Ocean: Integrity and Faithlessness را اینگونه منتشر کرد که کاربران این بازی در سری جدید با شهر Medauq و شخصیت Welch Vineyeard آشنا شدند. بدون تردید و بی شک طرفداران و کاربران سری جدید بازی Star Ocean برای انتشار و توزیع قسمت پنجم از این مجموعه بازی به شدت هیجان زده بودند و روزشماری می کردند؛ عنوان این بازی نشان دهنده ی نقش آفرینی داستانی فانتزی و بسیار جذاب است.

این بازی یک شهر تجاری دارد به نام Medauq که در قسمت شرقی قلمرو پادشاهی Resulia واقع شده است و در نزدیکی مرز قلمرو Langdauq در قسمت شرقی این شهر فانتزی و زیبا رودخانه ای جاری و روان بوده است که از جهت شمال می توان آن را منظره های زیبا و دلنشین کوه های Eihidd ملاحظه کنید. کوه های ذکر شده نقشی بسیار مهم درحفظ و نگهداری قلمرو کاربردر بازی دارند و علاوه بر اینکه زیبایی فضا را دو چندان می کنند همانند یک سد و قلعه ای مستحکم و استوار شهر Resulia را محافظت می کنند و در بر گرفته اند. این کوه ها مملو و سرشار از انواع منابع طبیعی می باشند.

شخصیت Welch Vineyeard

این شخصیت جنسیتی مؤنث دارد و دارای ۱۸ سال سن می باشد. Welch دختری بسیار خوش چهره است و علاقه ای شدید و بسیار به ترکیب کردن انواع مواد با هم دارد و درشهر Medauq در جایگاه یک محقق و پژوهشگر مشغول به کار و فعالیت می باشد. این شخصیت در پاره ای از اوقات با نوع رفتارش انسانی بداخلاق و شخصیتی بسیار بد خلق و از خود راضی می نماید ولی در عین حال او قادر است و توانایی این را دارد که روش های بسیار مختلف گوناگونی را از شیوه های ترکیب کردن مواد مختلف و فن های آن را به کاربران یاد بدهد. کاربرانی که مشتاق دیدار کردن با Welch هستند، می توانند او را در خانه ای خاص و منحصر به فرد که سردری با نام آزمایشگاه Welch دارد پیدا کنند.

همان طور که در پاراگراف قبلی گفته شد خانم Welch Vineyeard توانایی و قدرت ساختن آیتم های گوناگون را دارد. پس طبق این کاربران هر زمان که به آیتم ها نیاز شدید داشتند می توانند با مراجعه کردن به آزمایشگاه خانم Welch می توانند روش و چگونگی ساختن انواع مختلف آیتم ها را ببینید و یاد بگیرند. مراحل ساختن هر یک از آیتم ها به ۳ دسته ی مجزا تقسیم شده است که به شرح زیر می باشند:

دستور ساخت

 خلاقیت شما

تجهیزات لازم

در بازی نام برده مأموریت های فرعی هم وجود دارد که این عملیات ها را برای جلوگیری از روند یکنواختی شدن بازی قرار داده اند. کاربران این بازی قادر به این هستند که به صورت کاملاً آزادانه در هر یک از شهرهایی که بخواهند با دیگر شخصیت های گیم ارتباط بگیرند و در صورتی که نیاز داشته باشند عملیاتی که خواسته شده را به صورت منظم انجام بدهند.

بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness
بازی Star Ocean Integrity and Faithlessness

خصوصیات سبک های نقش آفرینی در بازی های ویدئویی

ژانر و سبک های آفرینش نقش در بازی های ویدئویی و رایانه ای را اغلب گیمر ها و یا بازی بازها و حتی منتقدان بازی های رایانه ای وکسانی که در صنعت بازی های ویدئویی فعالیت دارند، جامع ترین و کامل ترین ژانر بازی های رایانه ای را دسته بندی و جمع آوری می کنند. علت و دلیل این نگرش فعالان این عرصه به صورت دقیق و مشخصی به عنصرهای اصلی این سبک بر می گردد. به این دلیل که انواع بازی های ویدئویی همیشه سعی و کوششان بر این است که تجربه ای بسیار نو و خاص را برای مخاطب بازی هایشان ایجاد کنند به طوری که این تجربه ی متفاوت و خاص اغلب در قالب بازی هایی که به شکل نقش آفرینی هستند به شدت قابل لمس تر و کاملاً زنده تر و خاص تر جلوه می کنند. اهمیت بسیار زیاد مسئولیت پذیری، جای گرفتن و قرار داده شدن در قالب نقشی بسیلر از خود واقعی کاربران، رو به رویی با عاقبت دعوا و کنش های شدید انسانی و رقم زدن آینده و سرنوشت شخصیت های اصلی و فرعی داستان گیم و همین طور پرداختن به عنصرهای گیم پلی و البته وجود داشتن حسی قابل لمس از نمومنه های پیشرفت کردن و قدرت گرفتن یک بازی و گیم پلی نقش افرینی به حساب می آید.

اما در سال های قبل وگذشته از موضوعاتی مانند این، پرداخت های خیلی خاص و به شدت و بسیار پررنگ شده ی قهرمان های داستان ها در گیم پلی هایی که نقش آفرینی داشتند که با توجه به نوع ژانر و شخصیت از طریق بازی ساز ها و یا بازی باز ها انجام می شده است. و به نوعی انواع بازی بازها و کاربران را در قالب و شخصیت یک نقش کاملاً اجتماعی و کاملاً جدید و خاص که هیچ وقت توسط آن کاربر تجربه و امتحان نشده است می گذارند. این سبک و ژانر از انواع بازی ها به این طریق، که در قبل تر و در گذشته در نقش آفرینی هایی که به صورت تخته ای بودند به خوبی مورد آزمون و آزمایش قرار گرفته بودند، دست به خلق و آفرینش دنیایی بسیار جدید و مناسب و هماهنگ با نقش جدیدِی که مخاطب دارد می زنند.

به این شکل می باشد که اغلب بازی بازها و یا گیمر ها در قالب و جریان یک بازی نقش آفرینی، احساس مسئولیت پذیری و تعلقی دو چندان و بیشتری نسبت به شرایط بازی خواهند داشت. به این دلیل که بازی کاربر را در نقشی اجتماعی با انتظارات و مسئولیت ها و شخصیتی جدید قرار داده است و بازی باز دقیقاً به شکل دنیای واقعی و خارج از بازی، سعی می کند انتظارات و وظایف شخصیت را به درستی انجام دهد و نیازهایش را برآورده کند. این راه به وسیله ی خلق کردن و آفریدن دنیاهای به شدت فانتزی و یا تخیلی و علمی در این چنین گیم پلی هایی به کمال و درجه ی بالایی در نقش آفرینی می رسند. به این دلیل که دنیاهای اینگونه علاوه براینکه نقشی جدید و متفاوت برای مخاطب ایجاد می کنند، مخاطب را از قانون های روزمره و به شدت عادی زندگی جدا می کنند و بازی باز را با منطق و قوانینی بسیار جدید آشنا می کنند.

به این صورت مخاطب و یا بازی باز به شکل و به طور ناخودآگاه با قهرمان داستان همراه می شود، و سفری بسیار هیجان انگیز را آغاز می کند. سفری که درطی آن مسئولیت پذیری و پیشرفت کردن و کنش گری را در نقش یک فرد و شخص جدید دیگر از طریق اعمال کردن کارها، و یا تصمیم گیری های متعدد برای کارهای مختلف تجربه و انجام می شود و به نوعی از این طریق بسیاری از مسائل هم آموزش داده می شود. در این چنین وضعیت و شرایطی است که یک بازی یا گیم پلی نقش افرینی، علاوه بر اینکه تاثیرگذاری به شدت بالایی دارد، ارزش این را هم دارد که بسیار تکرار شود و مورد استقبال بازی باز ها و منتقدان قرار بگیرد و جایگاهی ویژه هم پیدا کند.

به این دلیل که تصمیم های متفاوت و مختلف، روش های پیشرفت متفاوت و یا قرار گیری در نقش ها و سبک های متفاوت و مختلف در این چنین بازی هایی امکان پذیر می باشد و در صورتی که منطق و شیوه ی دنیای میزبان این گونه از بازی ها، به مذاق و نوع سلیقه ی مخاطب بازی خوش بیاید، بازی باز با ظرافت بسیار و کنجکادی هرچه تمام تر به امتحان کردن همه ی روش ها و سبک ها و ژانرها و نقش ها و انواع تصمیماتی که ممکن و قادر است می پردازد و در این نقطه و زمان است که در دنیای بی حد و مرز بازی غرق می شود. لازم به ذکر است که این نوع از غرق شدن را فقط تعداد و عده ای خیلی خاص درک می کنند که علاقه ای بسیار شدید به بازی ها و نقش آفرینی ها و تجربه کار ها و عملیات مختلف دارند.

یکی دیگر از موضوع هایی که بسیار دارای اهمیت می باشد در ارتباط با سبک ها و ژانرهای مختلف نقش آفرینی، وجود تفاوتی کاملاً مشخص در فرهنگ های شرقی و غربی می باشد. این تفاوت بعد از دهه ی ۸۰ میلادی بازی ها و یا گیم پلی های نقش آفرینی را به دو دسته ی کاملاً مجزا و بزرگ و قوی ژاپنی و غربی تقسیم بندی کرده است.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =