معرفی بهترین بازی های عاشقانه

بهترین بازی عاشقانه

عشق یکی از موضوعات اساسی در انواع هنرها است و حتی بهترین بازی عاشقانه را نیز شامل می‌شود. به تصویر‌ کشیدن عشق و روند عاشق شدن در یک رسانه تعاملی هرگز آسان نبوده است. حتی اکنون نیز بسیاری از بازی‌ها به جای تلاش برای نشان دادن عمق عشق صرفا به بخش‌های سطحی و گره‌های ظاهری آن می‌پردازند. البته گهگاهی، برخی از توسعه ‌دهندگان راهی برای ارائه داستان‌های عاشقانه چند لایه و صمیمی پیدا می‌کنند و اگر دلتان می‌خواهد که به تماشای شکوفایی عشق بنشینید، ما لیستی از بهترین بازی‌های عاشقانه را برایتان تهیه کرده ‌ایم که می‌توانید آن‌ها را بررسی نمایید. 

بازی Florence

داستان ‌پردازی بازی Florence در یک ساعت، چند برابر بازی‌های سطح AAA در ۳۰ و چند ساعت است. بازی Florence یک رمان بصری تعاملی است که فراز و نشیب‌های رابطه میان دو شخص بیست و چند ساله را بازگو می‌کند. شخصیت اصلی بازی در یک روتین یکنواخت کار کردن، خوردن غذای آماده و بحث کردن با مادرش پشت تلفن، گیر افتاده است. سپس او در پارک با یک نوازنده ویلن سل به نام Krish آشنا می‌شود و رابطه آن‌ها آغاز می‌گردد.

بهترین بازی عاشقانه

عناصر تعاملی بازی Florence ساده‌ اما عمیق هستند. هر حباب گفتگو باید با استفاده از قطعات پازل کنار هم قرار بگیرد. تعداد و شکل قطعات براساس لحن و دشواری مکالمه تغییر می‌کند. با اینکه این بازی بسیار ظریف است اما تصویری شگفت‌آور و واضح از عاشق شدن برای اولین بار را ترسیم می‌کند. بازی Florence با دقت زیاد درباره احساساتمان در زمانی که برای اولین بار شخص خاصمان را پیدا می‌کنیم، اظهار نظر می‌کند. سپس با مهارت زیاد سقوط رابطه را نیز به نمایش می‌کشد.

این بازی با وجود موسیقی متن فوق‌العاده زیبا و سبک هنری جذاب و دلپذیرش، بسیار ملموس بوده و یکی از بهترین نمونه‌های داستان‌های عاشقانه در دنیای بازی‌های ویدیویی است.

بازی Final Fantasy X

بازی Final Fantasy X به دلیل برخورداری از طرح‌های پیچیده، شخصیت‌های عجیب و غریب و خطوط داستانی مبتنی بر «نجات جهان» شناخته شده است. تقریبا هر یک از نسخه‌های این فرانچایز شامل یک داستان عاشقانه است. اما از میان ۱۳ نسخه (به استثنای MMO)، Final Fantasy X تنها بازی‌ای است که حس طبیعی بودن به انسان القا می‌کند. رابطه عاشقانه Tidus و Yuna در مرکز یک داستان بسیار بزرگ‌تر قرار دارد و از همه مهم‌تر اینکه Final Fantasy X یک داستان عاشقانه واقعی را روایت می‌کند. به جای اینکه یونا، احضار‌کننده بزرگ و تیدوس، محافظ او، به راحتی احساسات عاشقانه خود را نسبت به یکدیگر بیان کنند، ما روند ملاقات و عاشق شدن آن‌ها را مشاهده خواهیم کرد.

بهترین بازی عاشقانه

اگر به مدارک بیشتری درباره عشق بزرگ تیدوس و یونا نیاز دارید، به صحنه خندیدن مفتضحانه بازی نگاهی بیاندازید. با اینکه اغلب این صحنه را عجیب، افراطی و به طرز غیرمعمولی طولانی توصیف می‌کنند اما هدف مهمی پشت آن نهفته است و در واقع ارتباط ملموس تیدوس و یونا را به نمایش می‌کشد. سکانس‌های احمقانه‌ای مانند این سکانس، نشان‌ دهنده دلیل این احساس صمیمانه میان تیدوس و یونا است و ما نیز می‌توانیم این احساسات را لمس کنیم.

بازی Final Fantasy X در کنسول‌های PS4، PS3، PS Vita، Nintendo Switch و Xbox One در دسترس است.

بازی The Mass Effect Trilogy

سری بازی‌های Mass Effect (به جز نسخه Andromeda) از کمپانی BioWare، شخصیت‌های استثنایی‌ای را چه از طریق کیفیت نوشتاری و چه از راه انتخاب بازیکن، ایجاد می‌کند. مکالمات زیادی که به عنوان فرمانده شپرد انجام می‌دهید، نه تنها در روند داستان بلکه بر روابط شما با شخصیت‌های دیگر در طول سری بازی‌ها تاثیر می‌گذارد. این سیستم هوشمندانه فرصت موفقیت، شکست و آن لحظات مبهمی که نمی‌دانید رابطه در چه سطحی است را ایجاد می‌کند.

بهترین بازی عاشقانه

در طول این مجموعه بازی‌ها، گزینه‌های عاشقانه فرمانده شپرد گسترش یافته و به بخشی اساسی از تجربه بازی‌های Mass Effect تبدیل شده است. با اینکه نسخه اصلی بازی Mass Effect برای شخصیت مونث و مذکر شپرد فقط دو گزینه ارائه می‌کند اما نسخه Mass Effect 2 این گزینه‌ها را به شش شریک رمانتیک بالقوه افزایش می‌دهد. بازی Mass Effect 3 به ترتیب به شپرد مذکر و مونث، ۹ و ۷ گزینه رمانتیک می‌دهد (می‌دانیم که عادلانه نیست). برقراری ارتباط با استفاده از گزینه‌های مکالمه شاخه‌ای و ماموریت‌های ایجاد رابطه در طول هر بازی، به صورت طبیعی تکامل می‌یابد. زمانی که کهکشان را نجات می‌دهید، دوست دارید چه کسی کنارتان ایستاده باشد؟

بازی Mass Effect Trilogy در PS3 و Xbox 360 موجود بوده و با Xbox One نیز سازگار است.

بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley که محصول تلاش یک مرد برای ساخت بازی‌ای به سبک Harvest Moon است، یکی از واقعی‌ترین اشکال رابطه عاشقانه میان دو نفر را به نمایش می‌کشد. شخصیت شما برای ساخت یک زندگی آرام و راحت، از شلوغی شهر فرار کرده و به یک مزرعه آمده است. اما اگر فقط به فکر کاشت محصولات باشید، تنها خواهید شد. خوشبختانه شش زن و مرد مجرد به دنبال عشق هستند و ممکن است با یکی از آن‌ها تناسب داشته باشید.

بهترین بازی عاشقانه

بازی Stardew Valley درباره عشق است، بنابراین روند ایجاد رابطه عاشقانه با شریک احتمالی زندگیتان سریع نخواهد بود. شما باید قبل از ایجاد یک رابطه عاشقانه، یک رابطه دوستانه ایجاد نمایید. برای این کار باید با آن‌ها گفتگو کنید، فعالیت‌های مختلفی انجام دهید، به دیگران هدیه بدهید و در جشن‌های مختلف از آن‌ها بخواهید که شریک رقص شما شوند. سرانجام، وقتی به یک رابطه عالی (۱۰ قلب از ۱۰ قلب!) رسیدید، می‌توانید آویز پری‌دریایی را خریداری کنید و از آن‌ها بخواهید که با شما ازدواج کنند.

جالب‌ترین قسمت روابط عاشقانه بازی Stardew Valley این است که هیچ رابطه‌ای اجتناب‌ناپذیر و یا دائمی نیست. اگر به اندازه کافی به همسرتان توجه نکنید، احساسات عاشقانه شما را رد می‌کند و یا می‌تواند ازدواجتان را منحل کند و بدین ترتیب به خانه اول باز خواهید گشت. احتمالا دلتان نمی‌خواهد چنین چیزی را بشنوید اما بازی Stardew Valley روابط مثبت و عمیقی را ارائه می‌دهد که در واقع باعث می‌شود شما به شکست‌ها و موفقیت‌های روابط عاشقانه واقعی خود فکر کنید.

بازی Stardew Valley در کامپیوتر، PS4، Xbox One، Switch و سیستم عامل iOS در دسترس است.

بازی To the Moon

به زبان ساده، بازی To the Moon یکی از هیجان انگیزترین داستان‌های عاشقانه را در یک بازی ویدیویی روایت می‌کند. جانی وایلز می‌خواهد قبل از مرگ به ماه برود و شرکت Sigmund Corp تکنولوژی‌ای دارد که می‌تواند با استفاده از آن خاطره چنین کاری را در ذهن او ایجاد کند. اما در عوض خاطرات واقعی جانی یک داستان عاشقانه طولانی را برای ما روایت می‌کنند.

بهترین بازی عاشقانه

دوست عزیز دوران کودکی جانی به نام River، چند سال پیش پس از یک ازدواج ناخوشایند درگذشت. با جست و خیز بازی در فضا و زمان و مرور زندگی جانی با ریور متوجه می‌شویم که چرا جانی انقدر تمایل دارد تا به ماه برسد. عشقی که میان جانی و ریور مشترک است، نمونه‌ای عالی از یک بازی ویدیویی عاشقانه است. بهتر است یک جعبه دستمال کاغذی کنار دستتان قرار دهید.

بازی To the Moon در کامپیوتر، اندروید و iOS در دسترس است.

بازی Dragon Age: Inquisition

بازی Dragon Age: Inquisition با روابط عاشقانه همانند برنامه‌های Tinder و eHarmony رفتار می‌کند. یعنی می‌توانید روابط یک ‌شبه داشته باشید و یا روابط جدی برقرار نمایید. همچنین می‌توانید زمانی که در ماموریت هستید یک رابطه مخفیانه داشته باشید و سپس به خانه و نزد شریکتان برگردید. البته این کار اشتباه است، اما به هر‌حال این گزینه در بازی‌های دوست‌یابی وجود دارد.

بهترین بازی عاشقانه

عناصر دوست‌یابی موجود در بازی Dragon Age: Inquisition در واقع یک همتای فانتزی برای عناصر موجود در بازی Mass Effect است. به هر حال هر دو بازی توسط کمپانی Bioware ساخته شده ‌اند. با وجود درخت‌های گفتگوی فراوان، کلماتی که انتخاب می‌کنید عواقبی دارند و منجر به ایجاد روابط ماندگار یا رد‌شدن خواهند شد.

شما می‌توانید با شخصیت‌های غیرقابل بازی‌ای که به دنبال چیز جدی‌ای نیستند صحبت کنید و یا از جذابیتتان استفاده نموده و دوستی معمولی را به روابط پایدارتر تبدیل کنید. اگر دلتان می‌خواهد که تمام این گزینه‌ها را امتحان نمایید، به عنوان یک زن اِلف بازی کنید. زنان اِلف شش خواستگار بالقوه دارند، زنان انسان پنج خواستگار دارند و بقیه فقط چهار فرصت برای ایجاد رابطه عاشقانه جدی خواهند داشت.

بازی Dragon Age: Inquisition در کنسول‌های PS4، Xbox One، Xbox 360، PS3 و کامپیوتر در دسترس است.

بازی Fire Emblem Awakening

آیا دوست دارید به عنوان یک دلال ازدواج بازی کنید؟ در این صورت، بازی Fire Emblem Awakening برای شما مناسب است. این بازی استراتژی مبتنی بر نوبت عالی در واقع شما را مجبور می‌کند تا نقش Cupid (خدای عشق) را ایفا کنید و افراد را در میدان جنگ در کنار یکدیگر قرار دهید. همانند سایر بازی‌های Fire Emblem، نزدیک نگه داشتن دو شخصیت در طول چند جنگ باعث ایجاد پیوند میان آن‌ها خواهد شد.

بهترین بازی عاشقانه

برای برخی شخصیت‌های خاص، این پیوند افلاطونی است، اما در بسیاری از موارد در نهایت منجر به ایجاد رابطه می‌شود. در نسخه Awakening، اوضاع ممکن است پیچ و تابی عجیب داشته باشد. وقتی که سربازانتان پیوند عاشقانه‌ای برقرار می‌کنند، ممکن است شخصیت جدیدی به ارتشتان اضافه شود، منظورمان فرزند آن‌ها است.

بازی Fire Emblem Awakening در Nintendo 3DS موجود است.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش ‌آفرینی جهان باز خیره ‌کننده و بسیار گسترده است که به بازیکن اجازه می‌دهد تا در انتخاب‌ها و پیشرفت‌های شخصیت Geralt of Rivia کنترل کامل داشته باشد. این شامل فرصت‌های بی‌شماری برای اغوا و توسعه روابط با زنان در سراسر جهان گسترده بازی است.

بهترین بازی عاشقانه

با اینکه دو نسخه اول بازی نیز ویژگی‌های عاشقانه‌ای داشتند اما سرانجام نسخه The Witcher 3 شخصیت Yennefer را وارد صحنه می‌کند و باعث می‌شود تا روابط گرالت و تریس پیچیده‌تر گردد. در دو بازی اول از جادوگری به نام ینفر به عنوان یکی از علاقمندی‌های گرالت در زندگی گذشته‌اش نام برده شد، اما گرالت هیچ خاطره واضحی از او نداشت. آن‌ها با یکدیگر پیشینه‌ای دارند و به همین علت انتخاب میان او و تریس مشکل خواهد بود.

شما در طول ماجراجویی‌تان، انتخاب خواهید کرد که چه زمانی محبت نشان دهید، در ماموریت‌ها طرف چه کسی را بگیرید و غیره. وقتی مرد مورد علاقه خانم‌ها باشید، می‌توانید با چندین شخصیت فرعی دیگر نیز یک شب سرگرمی داشته باشید. اما در پایان، شما باید میان ینفر و تریس یکی را انتخاب کنید یا هر دو را از دست دهید. تصمیم‌گیری واقعا سخت خواهد بود.

بازی The Witcher 3 در PS4، Xbox One و کامپیوتر در دسترس است.

بازی Gone Home

بازی Gone Home داستانی پیچیده از روابط عاشقانه دوران نوجوانی را روایت می‌کند و این کار را از طریق یادداشت‌ها و نامه‌هایی که در خانه پراکنده شده ‌اند، انجام می‌دهد. ممکن است آن‌ها را بدون ترتیب درست کشف کنید، یا حتی ممکن است تمام سرنخ‌ها را پیدا نکنید اما با خواندن این نوشته‌های عمیق و جذاب، حتی کوچک‌ترین تکه‌های کاغذ نیز درک شما از این عشق را بیشتر می‌کنند.

بهترین بازی عاشقانه

بازی Gone Home بدون اینکه شخصیت‌ها را روی صفحه ‌نمایش بیاورد، یک داستان عاشقانه زنده را روایت می‌کند. اگر بخواهیم باز هم توضیح دهیم ممکن است داستان بازی لو برود، اما باید بگوییم که Gone Home ماهیت آشفته عشق دوران جوانی را به شکل جذابی به نمایش می‌کشد و بازی‌های کمی موفق به انجام چنین کاری شده ‌اند. این بازی یک گوهر است که بسیاری از جنبه‌های عشق و اشتیاق را به شکلی درخشان به تصویر می‌کشد.

بازی Gone Home در PS4، Xbox One، Switch، iOS و کامپیوتر در دسترس است.

سری بازی‌های The Uncharted

فرانچایز بازی‌های The Uncharted از کمپانی The Uncharted ماجراهای یک شکارچی گنج به نام Nathan Drake را دنبال می‌کند و همچنین روایت‌گر داستانی جهانی از عشق او و شریک زندگی‌اش یعنی Elena، در طول ماجراجویی‌ها و زندگی واقعی است. دریک و النا، در میان بازی‌های ویدیویی موجود، تصویری فوق‌العاده جذابی از یک زن و شوهر را ارائه می‌کنند.

بهترین بازی عاشقانه

با اینکه در اکثر روابط درون بازی‌ها، یکی از افراد دیگری را نجات می‌دهد اما این دو بارها ثابت کرده ‌اند که برای زنده ماندن به یکدیگر نیازی ندارند. بله آن‌ها هر از گاهی یکدیگر را از مرگ حتمی نجات می‌دهند اما باز هم زندگی خودشان را به صورت جداگانه ادامه خواهند داد. آن‌ها علایق و فعالیت‌های خاص خود را دارند. با اینکه ارتباط آن‌ها از همان ابتدا روشن است، اما آن‌ها اغلب راه‌های جداگانه خود را طی می‌کنند.

پس از نسخه Uncharted: Drake’s Fortune، النا در نسخه Among Thieves به یک روزنامه ‌نگار تحقیقی و سپس در نسخه Drake’s Deception به یک خبرنگار بین‌المللی تبدیل می‌شود. فقط در نسخه A Thief’s End سرانجام می‌بینیم که آن‌ها در یک رابطه نسبتا عادی هستند. حتی در آن زمان نیز مشخص نیست که باز هم بتوانند به صورت جداگانه کار کنند. Uncharted یک داستان عشقی طولانی را روایت می‌کند که پر از فراز و نشیب و عدم اطمینان است.

سه بازی اول Uncharted در PS3 و PS4 موجود هستند اما بازی Uncharted 4 فقط در PS4 در دسترس است.

بازی Persona 4

بازی Persona 4 نیز مانند همه بازی‌های Persona کمی عجیب است. این بازی نقش آفرینی شبیه ‌سازی دبیرستان یک معمای عالی قتل را در سبک سیاه ‌چال مبتنی بر نوبت پیچیده است و همچنین در کنار آن‌ها می‌توانید به روابط عاشقانه نیز بپردازید. این بازی در یک شهر روستایی در ژاپن رخ می‌دهد و شما باید یک پسر تازه ‌وارد را کنترل کنید که طبیعتا در مدرسه به اندازه کافی توجه جلب کرده است. هم زمان با رشد روابطتان با سایر دانش‌آموزان، می‌توانید افرادی را انتخاب کنید و با آن‌ها وقت بگذرانید و رابطه برقرار کنید.

بهترین بازی عاشقانه

با اینکه همانند زندگی واقعی، در این بازی نیز عشق جوانی متزلزل است. اما تلاش‌های عاشقانه شما (یا فقدان آن‌ها) عواقبی دارد. اگر از فرصتی برای برقراری ارتباط با یک دختر چشم ‌پوشی کنید، آن شخص دیگر هرگز به شما علاقه‌مند نخواهد شد. سخت است نه؟ اگر نمی‌توانید به درستی تصمیم بگیرید، می‌توانید به طور هم زمان با چند نفر رابطه دوستانه ایجاد کنید. فقط بدانید که شریک فعلی‌تان ممکن است بر سر قرار شما را رها کند و یک وضعیت پیچیده قابل درک ایجاد شود. بازی Persona 4 روابط پویای دوران نوجوانانی را به تصویر می‌کشد و در طول داستان ۵۰ ساعته خود فرصت شکوفایی و پژمردگی روابط را فراهم می‌کند. بازی Persona 5 نیز شخصیت‌های خوبی دارد، اما ما روابط میان شخصیت‌های Persona 4 را ترجیح می‌دهیم.

بازی Persona 4 در PS Vita، PS3 و PS2 در دسترس است.

بازی Dream Daddy

در بازی Dream Daddy شما همراه با دخترتان به یک دهکده ساحلی نقل مکان می‌کنید. خوشبختانه تمام همسایگان شما نیز پدران مجرد هستند. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب است. بازی Dream Daddy یک شبیه ‌ساز معمولی دوست ‌یابی بوده که نیمی از آن بر پایه داستان تصویری و نیمی دیگر بر پایه مینی‌ گیم‌ها استوار است. همچنین یکی از معدود بازی‌های شبیه ‌سازی دوست‌یابی است که شامل روابط عاشقانه است. روایت داستانی صادقانه و طنز آمیز موجود در بازی Dream Daddy به همراه یک طراحی گرافیکی جذاب، این بازی را از سایر بازی‌های شبیه ‌سازی دوست‌یابی تازه ‌ساخت متمایز کرده است. هر یک از هفت پدر موجود در بازی خصوصیات برجسته‌ای دارند و ممکن است تمایل داشته باشید که همه آن‌ها را بشناسید.

بهترین بازی عاشقانه

استراتژی دوست ‌یابی موجود در این بازی واقعا جذاب است و مینی‌ گیم‌ها موجود در آن به شکل خوبی با یکدیگر ترکیب شده ‌اند. در یک مرحله، باید یک مینی ‌گیم براساس بازی Pokémon را اجرا کنید و در طول آن با استفاده از دستاوردهای دخترتان باید میزان HP یکی از پدرها را کاهش دهید. این بازی از دیدگاه پدران مجردی که به دنبال عشق و علاقه هستند، در تکنیک‌های خواستگاری و ایجاد رابطه بسیار مضحک، خنده‌دار و به طرز عجیبی کارآمد است.

بازی Dream Daddy در PS4 و کامپیوتر در دسترس عموم قرار دارد.

 

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =