معرفی تمام شخصیت های مورتال کمبت

شخصیت مورتال کمبت

تاکنون ۱۱ بازی مبارزه‌ای مورتال کمبت منتشر شده و هر بار شخصیت های جدیدی به بازی‌ها اضافه شده‌ اند. خودتان می‌توانید حساب که چه تعداد شخصیت در این بازی وجود دارند که جنگیده‌ اند؟ مرده‌ اند و دوباره زنده شده‌ اند؟ دوباره مرده‌ اند؟ به عنوان یک شیطان یا سایبورگ بازگشته‌ اند؟ بد شده‌ اند؟ خوب شده‌ اند و دوباره و دوباره مرده‌ اند؟ حالا این سوال به وجود می‌آید که کدام مبارزان بهترین‌ها هستند؟ ما در این لیست از طریق قدرت علم و نظرسنجی، همه شخصیت‌ها را از بدترین به بهترین، رتبه‌ بندی کرده‌ ایم. ما این لیست را با استفاده از ترکیبی دلخواه از عوامل مختلف تعیین نموده‌ ایم: میزان سرگرم‌ کنندگی، شخصیت، تاثیر و جذابیت. همچنین Hsu Hao نبودن نیز مهم است.

ما فکر نمی‌کنیم که همه یا اکثر شما با رتبه‌ بندی ما موافق باشید زیرا هر کسی نظر و طرز فکر خودش را دارد. توصیه ما این است که: نفس عمیق بکشید و این مسئله را خیلی جدی نگیرید، زیرا ما نیز جدی نیستیم. به هر حال ما می‌دانیم که احتمالا شما از این لیست خوشتان نمی‌آید و اذیت خواهید شد، به همین دلیل دوست داریم تا نظر شما درباره رتبه‌ بندی این شخصیت‌ها را بدانیم پس در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

شرایط: ما می‌خواهیم فقط شخصیت‌های خود بازی را رتبه‌ بندی کنیم، بنابراین شخصیت‌های مهمان را حذف کرده‌ ایم. ما همچنین تصمیم گرفتیم که Cyber Sub-Zero را نیز به عنوان یک شخصیت جدید، حذف کنیم. در واقع او را به عنوان شخصیت اصلی Sub-Zero در نظر گرفته‌ ایم. همچنین شخصیت Kronika نیز در این لیست وجود ندارد زیرا او یک شخصیت قابل بازی نیست. حالا به سراغ لیست برویم.

شخصیت Hsu Hao

شخصیت مورتال کمبت

حتی سازندگان بازی Mortal Kombat نیز شخصیت Hsu Hao را دوست ندارند. آیا می‌شود آن‌ها را سرزنش کرد؟ قیافه‌اش احمقانه‌ است و شخصیت پوچی دارد. او عضو دار و دسته Red Dragon است. همچنین Hsu Hao نمی‌تواند آن معیار « Hsu Hao نبودن» را با موفقیت پشت سر بگذارد. ما کارمان را از بدترین‌ها آغاز کرده‌ ایم و از این به بعد اوضاع بهتر خواهد شد، البته به تدریج!

شخصیت Dairou

شخصیت مورتال کمبت

ما درباره Dairou حرف زیادی نداریم و نمی‌توانیم چیزی درباره‌اش بگوییم. او یک نگهبان است، یک خالکوبی روی پیشانی‌اش دارد و مدل موهایش قشنگ است.

شخصیت Daegon

شخصیت مورتال کمبت

Daegon بردار شرور و نه چندان جالب Taven خسته‌ کننده است. بگذارید کمی جا بیفتد. اگرچه Blaze رئیس بزرگ است اما Daegon اصلی‌ترین آنتاگونیست نسخه MK: Armageddon می‌باشد. متاسفانه، داستان او و برادرش آنقدر عمیق نبوده و ما خوشحالیم که بازی‌هایی که Shao Kahn و Shang Tsung را ارائه کرد‌ه‌ اند، این شخصیت افتضاح را به عنوان شرور نهایی در نظر نگرفته‌ اند.

شخصیت Taven

شخصیت مورتال کمبت

احتمالا نمی‌دانید این شخصیت اصلی نسخه Armageddon چقدر بی‌ادب و غیر قابل تحمل است. گذراندن حالت Konquest این نسخه از بازی کار آسانی نبود زیرا مجبور بودیم که نقش این شخصیت احمق را بازی کنیم که بیش از هر چیزی شبیه به یک شخصیت DeviantArt بود.

شخصیت Darrius

شخصیت مورتال کمبت

راستش، نمی‌دانیم درباره Darrius چه بگوییم، نظر شما چیست؟ او کچل است و ریش بزی دارد و از عینک آفتابی استفاده می‌کند. خب، Darrius شخصیت جالبی برای توصیف نیست. واقعا فیتالیتی او عجیب و خنده‌دار است و در آن اعضای بدن حریفش به شکل یک اثر هنری تکه تکه می‌شود. حتی در همان زمان نیز، Darrius برای بازی MK: Deception مناسب نبوده و حتی ضربات چرخانش نیز آنقدر جالب نیست که دلمان بخواهد به خاطر آن ضربات دوباره به بازی بازگردد.

شخصیت Kobra

شخصیت مورتال کمبت

شخصیت Kobra برای کسانی که دوستش نیستند به عنوان « Ken Masters بازی مورتال کامبت» شناخته می‌شود. درباره او چیز زیادی نمی‌توان گفت فقط اینکه او یک سرباز بوده و عضو شماره ۵۷ گروه Black Dragon است. سبک کیک‌ بوکسینگ Kobra در رینگ به اندازه کافی موثر بود، اما ما نمی‌توانستیم در دراز مدت با این پسر بد بازی کنیم.

شخصیت Kira

شخصیت مورتال کمبت

Kira یک دختر بد است. در واقع یک آنارشیت است. اما Havik نیز همینطور بوده و در عین حال ۱۰۰۰ درصد باحال‌تر از Kira است. او همچنین دوست صمیمی Kobra بوده که به راحتی فراموش می‌شود و حالا آن‌ها دو نفر هستند. او هم چاقو پرت می‌کند. اما این مهارت مخصوص Kano است. شاید Kira در خرابه‌ها کارش خوب باشد اما با سلیقه ما همخوانی ندارد.

شخصیت Kai

شخصیت مورتال کمبت

Kai نیز یک راهب شائولین است و حتی توسط Liu Kang و Kung Lao آموزش دیده است. این بدان معنا است که او می‌تواند حملات فایربال و ورزش‌های رزمی را با ظرافت انجام دهد، اما در نهایت حس خواهید کرد که او نسخه‌ای غیر جذاب و دوست نداشتنی از استادانش است. از همه بدتر اینکه به نظر می‌رسد این دو راهب مشهور فراموش‌ کرده‌ اند که به Kai راز قدرتمند ماندن را بیاموزند.

شخصیت Blaze

شخصیت مورتال کمبت

بدترین شخصیت نسخه MK: Armageddon در داخل یک هرم زندگی می‌کند اما در نهایت او یک شخصیت تاریک و بی‌مزه است. طراحی‌اش خسته‌ کننده بوده و در واقع نسخه متحرک سیاره Mustafar از Star Wars است. در حقیقت، به‌ نظر ما زمانی که Blaze جزو جزئیات پس‌ زمینه مرحله The Pit II بود، جذاب‌تر به نظر می‌رسید.

شخصیت Meat

شخصیت مورتال کمبت

اساسا اگر کسی از Dead Pool زنده بیرون می‌آمد تبدیل به Meat می‌شد. او در واقع نمونه آزمایشی خون‌ آلود و ناقص Shang Tsung بوده و بخشی از مجموعه طولانی شخصیت‌های مخفی‌ای است که رسمی شده‌ اند. یکی از بخش‌های عجیب این شخصیت بیرون آوردن چشمانش است و با اینکه بسیار شخصیت منحصر به فردی است اما به‌ نظر می‌رسد که جذابیت ماندگار شخصیت‌های مخفی دیگری چون Reptile یا Smoke را ندارد.

شخصیت Drahmin

شخصیت مورتال کمبت

Drahmin یک اُنی (Oni: موجودی افسانه‌ای در فولکلور ژاپنی) بوده و همچنین شبیه به خارپشتی‌ است که لوازم جانبی درون جعبه‌ ابزارتان را به خود جذب می‌کند. اصلا چه چیزی را بررسی می‌کنیم؟ برخی از شخصیت‌ها به دلیل کمرنگ بودن در این بخش از لیست قرار دارند اما Drahmin چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

شخصیت Moloch

شخصیت مورتال کمبت

Moloch شخصیتی‌ است که یادآوری او نسبت به سایر روسای جانبی موجود در این لیست سخت‌تر است و ما مطمئنیم که او را در بازی Dark Souls کشته‌ ایم. ما از طراحی او خوشمان می‌آید (البته به جز انگشت‌های پایش!)، اما قصد نداریم که به این زودی‌ها با او وارد رینگ مسابقه شویم.

شخصیت Sareena

شخصیت مورتال کمبت

Sareena را یادتان است؟ او شبیه به شخصیت BloodRayne بوده که Cruella de Vil را شکست می‌دهد و همچنین او شیطانی‌ است که جمجمه‌های بنفش‌ رنگ را به سمت دیگران شلیک می‌کند. این اتفاق وحشتناکی نیست، اما نمی‌توانیم با او ارتباط خوبی برقرار کنیم (و نسخه MK: Mythologies Sub-Zero را مقصر می‌دانیم زیرا Sareena برای اولین بار در این نسخه حضور یافت). کمپانی NetherRealm او را در حالت story mode بازی MK X راه داده و بدین ترتیب سعی کرد به او امتیازی بدهد اما متاسفانه او در چند نسخه بازی صرفا یک مبارز قابل‌‌ بازی بود.

شخصیت Jarek

شخصیت مورتال کمبت

تصور کنید که اتفاق وحشتناکی رخ دهد و فیلم Mortal Kombat سال ۱۹۹۵ هیچگاه ساخته نشود و بنابراین Kano هیچگاه به یک فرد استرالیایی بد و جذاب تبدیل نشود. دقیقا Jarek چنین شخصیتی است. او دست راست Kano بوده و این دقیقا همان کاری است که او انجام می‌دهد. بله Jarek همین است. اگر واضح نبود باید بگوییم که او شخصیتی کسل‌ کننده است.

شخصیت Triborg

شخصیت مورتال کمبت

Triborg چاقوی ارتشی سوئیسی نینجاهای سایبورگ است و توانایی‌های Sektor، Cyrax، Smoke و Sub-Zero در این شخصیت ترکیب شده‌ اند. بدین ترتیب نباید او را quad-borg بنامند؟ (Triborg به معنی شخصیت سایبورگی‌ است که از سه شخصیت دیگر ساخته شده است و از آنجایی که گفتیم او توانایی‌های ۴ شخصیت را در خود دارد پس باید quad-borg نامیده می‌شد یعنی شخصیتی که از ۴ شخصیت دیگر ساخته شده است). به هر حال، این شخصیت به غیر از این توانایی‌ها چیز دیگری ندارد البته می‌توان گفت که او شخصیتی نوین است.

شخصیت‌های Khameleon/ Chameleon

شخصیت مورتال کمبت

با اینکه آن‌ها دو شخصیت جداگانه هستند، اما ما آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم زیرا عملکرد یکسانی دارند. تمام توانایی‌های نینجاهای زن و مرد در این دو شخصیت وجود دارد. این دو سرگرم‌ کننده هستند، اما به دلیل ظاهر شفافشان، ردیابی آن‌ها در طول مسابقه کار سختی است.

شخصیت Mokap

شخصیت مورتال کمبت

Mokap اساسا جنگجوی افتضاحی است اما ما او را به عنوان یک شخصیت فوق‌العاده خنده‌دار دوست داریم. او صرفا یک بازیگر متحرک است! این عالی است! احمقانه اما عالی است!

شخصیت Mavado

شخصیت مورتال کمبت

قلاب‌های طناب بانجی‌ جامپینگ عجیب و غریب Mavado جزو عجیب‌ترین سلاح‌های موجود در این بازی‌ها هستند اما به هر حال نمی‌توان انکار کرد که بسیار جالب و قدرتمند هستند. گیر کردن در مراحل مختلف راهی سرگرم‌ کننده برای بازی با رقبا است اما Mavado به جز این موضوع چیز جذاب دیگری ندارد که او را به شخصیتی به‌ یاد ماندنی تبدیل کند.

شخصیت Reiko

شخصیت مورتال کمبت

یادتان است که زمانی مردم تصور می‌کردند که Reiko همان Shao Khan است؟ او هرگز نتوانست به اندازه آن دوران جذاب باشد اما به هر حال او در فیلم جدید Mortal Kombat ظاهر شده است و این چیز جالبی‌ است. فکر می‌کنیم چرخاندن یک چکش بزرگ همیشه زیبا است.

شخصیت Motaro

شخصیت مورتال کمبت

غیر از اینکه Motaro در نسخه MK 3 یک کابوس مطلق بود، این موضوع که در نسخه ۳ بُعدی بازی دو عدد از پاهایش را بریدند، جالب‌ترین اتفاقی‌ است که برای او رخ داده است. شما فک می‌کنید که یک سانتور (موجودی نیمه اسب و نیمه انسان) شخصیت جذابی است اما از زمان شکوفایی این شخصیت در دهه ۹۰ تاکنون دیگر هیچ خبری از او نبوده است.

شخصیت Kintaro

شخصیت مورتال کمبت

به دلیل اتفاقی که برای رییس Shokan رخ داد، ورود Kintaro به اندازه Goro تاثیرگذار نبود. به نظر می‌رسد که کمپانی NetherRealm نیز از اینکه به جای شخصیت‌ پردازی او، صرفا یک سری ویژگی‌های تکراری به او بخشیده است، بسیار راضی است. قطعا Kintaro یک دیو است البته یکی از آن دیوهای کسل‌ کننده.

شخصیت Stryker

شخصیت مورتال کمبت

در گذشته Stryker همیشه در لیست بدترین‌ها جایگاه اول را کسب می‌کرد اما با گذشت زمان شخصیت‌های بازنده دیگر جایگاه او را تصاحب کردند. اما به هر حال او هنوز هم افتضاح است و کلاه برعکس مسخره‌اش نیز هنوز دوباره مد نشده است (بله می‌دانیم که در MK 9 او عاقل شده و دیگر کلاه را درست روی سرش می‌گذارد) اما عامل نوستالژیکی وجود دارد که باعث برتری او نسبت به سایر بازنده‌ها می‌شود.

شخصیت‌های Ferra & Torr

شخصیت مورتال کمبت

ما قبل از تهیه این لیست به کلی شخصیت‌های Ferra & Torr را از یاد برده بودیم و این بسیار عجیب است زیرا آن‌ها واقعا جالب هستند. به نظر شما آن‌ها به شخصیت Master Blaster از فیلم Mad Max شباهت ندارند؟ بله، چرا که نه؟ حرکات عجیب و غریب آن‌ها عادی شده بود اما در نهایت این تیم عجیب و غریب یک آزمایش عالی محسوب می‌شد.

شخصیت Kung Jin

شخصیت مورتال کمبت

ما از Kung Jin بدمان نمی‌آید، اما به‌ نظر می‌رسد که او صرفا شخصیت سرگرم‌ کننده‌ای است که حرکات شخصیت Green Arrow از سری بازی‌های Injustice را تقلید می‌کند. بدمان نمی‌آید که دوباره او را ببینیم اما همچنین نمی‌توانیم بگوییم که اگر او به بازی‌ها بازنگردد ناراحت می‌شویم.

شخصیت Takeda

شخصیت مورتال کمبت

پسر، عجیب است که Kung Jin و Takeda نسبت به شریک زندگی خود یعنی Cassie و Jacqui در جایگاه پایین‌تری قرار دارند. پسر پانک Kenshi و شاگرد Scorpion، قطعا یک مبارز است. او خوب بازی می‌کند و می‌تواند پُز دهد که Jacqui Briggs شریک زندگی‌اش است اما واقعا متوجه عدم حضور او در حالت داستانی بازی MK 11 نشدیم و این موضوع نشانه خوبی نیست.

شخصیت Ashrah

شخصیت مورتال کمبت

او نسخه زنانه Raiden نیست اما یک شیطان مونث است که کلاه سفید بزرگی بر سر دارد. Ashrah در طیف گسترده‌ای از حملات جالب‌ توجه مهارت داشته و فیتالیتی عروسک جادویی‌اش نیز از دوران Mortal Kombat: Deception تاکنون یکی از تخیلی‌ترین قتل‌های این سری بازی‌ها محسوب می‌شود. Ashrah یک جنگجوی قابل احترام بوده اما یکی از پاورقی‌های فراموش‌ شدنی رمان‌های تخیلی بزرگ است.

شخصیت Hotaru

شخصیت مورتال کمبت

Hotaru بسیار از آن چیزی که واقعا است، جالب‌تر به‌ نظر می‌رسد و بهتر بازی می‌کند و گاهی اوقات همین موضوع باعث می‌شود که دلمان بخواهد باز هم با او بازی کنیم. این شخصیت مورتال کمبت عاشق نظم و قانون بوده و به همین دلیل نیاز است که یک راهب شائولینی دوست دار هرج و مرج مانند Havik، با او به مبارزه بپردازد. البته شوخی کردیم.

شخصیت Tremor

شخصیت مورتال کمبت

برخلاف انتظار همگان، Tremor موفق شد تا از لیست سیاهی لشکر نسخه MK: Special Forces خارج شده و به عنوان یک مبارز رسمی معرفی شود. حملات زمینی او سرگرم‌ کننده هستند و او را از ارتش نینجاهای گذشته جدا می‌کنند اما برای اینکه بتوانیم او را در جایگاه بالاتری قرار دهیم نیاز داریم که او در داستانی بزرگ‌تر ایفای نقش کند.

شخصیت Sheeva

شخصیت مورتال کمبت

احتمالا Sheeva یکی از آن شخصیت‌های سه‌ گانه اصلی است که کمتر به او بها داده‌ اند. او بد نیست اما می‌توان او را «فقط یه جورایی آنجاست» توصیف کرد، و البته حمله ایستاده او همیشه خنده‌دار است.

شخصیت Cetrion

در طول داستان MK 11، Cetrion به عنوان یک خدای قدرتمند به سختی شکست خورد. او حرکات جالبی دارد اما به غیر از اینکه صرفا شخصیتی «مادر زمین»گونه دارد هیچ کار خاص دیگری انجام نمی‌دهد و این موضوع باعث شده است که هیجان‌ انگیز نباشد.

شخصیت Kollector

شخصیت مورتال کمبت

Kollector هم داخل رینگ و هم خارج از آن، یک شخصیت جذاب است. ما از طیف وسیع سلاح‌های عجیب و غریبی که Kollector از آن‌ها در طول مبارزاتش استفاده می‌کند هیجان‌زده می‌شویم. بزرگ‌ترین عامل جذابیت او این است که ما هنوز چیز زیادی درباره او نمی‌دانیم. او شبیه یکی از آن چهره‌هایی است که پس از MK 11 دیگر او را نمی‌بینیم زیرا صرفا یک تاجر است، اما باز هم او نسبت به بسیاری از افرادی که قبلا از آن‌ها نام بردیم، شخصیت بهتری دارد.

شخصیت Shujinko

شخصیت مورتال کمبت

شخصیت اصلی نسخه MK: Deception از سال ۲۰۰۴ تاکنون هیچ کار خاصی انجام نداده است و با توجه به اینکه بازیکنان وقت زیادی را در حالت Konquest با او گذارندند، این موضوع واقعا تعجب‌آور است. بله او کمی کسل‌ کننده است اما او داستان‌های زیادی دارد که می‌توان در آینده نیز روی آن‌ها حساب کرد و جنگجوی قدرتمندی است.

شخصیت Li Mei

شخصیت مورتال کمبت

Li Mei شاید به خاطر کشته‌ شدن غیر منتظره در فیلم افتتاحیه Armageddon مشهور باشد، اما او در زمان خود یکی از سرگرم‌ کننده‌ترین مبارزان بوده است. ضربات ظریف و کشنده‌اش او را به نیرویی ترسناک تبدیل کرده و اگر در آینده باز هم او را ببینیم خوشحال خواهیم شد.

شخصیت Nitara

شخصیت مورتال کمبت

باید اعتراف کنیم که بخش بزرگی از جذابیت‌های Nitara به این دلیل است که او یک خون‌ آشام است. همچنین او در فیلم جدید Mortal Kombat نیز ایفای نقش کرده، بنابراین راه خوبی را در پیش گرفته است. مدت‌ها قبل از اینکه Skarlet از Nitara تقلید کند، او از خون در مبارزاتش استفاده می‌کرد و یکی از معدود جنگجویانی‌ است که می‌تواند پرواز کند. با این وجود، ما هنوز هم نمی‌دانیم که چرا در فیلم افتتاحیه MK: Armageddon بلافاصله به بالای هرم صعود نکرد.

شخصیت Frost

شخصیت مورتال کمبت

Frost همیشه یک شخصیت اضافی بوده است (آیا واقعا ما به دو نینجای یخی نیاز داریم؟) و در واقع همانند Jason Todd در فیلم انیمیشنی Batman & Mr. Freeze: SubZero است. Frost جنگجویی خودخواه و سرکش بوده و شکننده‌ترین غرور جهان را دارد، او شخصیت شرور خوبی است و حرکاتش شاید به خوبی حرکات استادش نباشد اما آنقدرها هم بد نیست.

شخصیت Onaga

شخصیت مورتال کمبت

Onaga یکی از چهره‌های برجسته دهه ۲۰۰۰ بازی MK بوده که دوست داریم دوباره به میادین بازگردد. این پادشاه اژدهای تقریبا شکست‌ ناپذیر یک آنتاگونیست عالی در نسخه MK: Deception است. ما مطمئن نیستیم که چگونه می‌خواهند آن را به بازی بازگردانند اما معتقدیم کسی که توانسته شخصیت‌های Raiden، Shang Tsung و Quan-Chi را شکست دهد لیاقت بازگشتن به این بازی را داد.

شخصیت Havik

شخصیت مورتال کمبت

ما تعجب کرد‌ه‌ ایم که Havik به عنوان یک شخصیت اصلی کارش را ادامه نداد. او یک آنارشیت شیطانی بوده که حرکات عجیب و غریبی دارد و از سرزمین Chaosrealm برخاسته است. این خیلی جالب است و همچنین در نسخه MK: Deception طرفداران زیادی داشته و ما منتظریم که ببینیم آیا Havik شانس دیگری برای درخشیدن خواهد داشت یا نه.

شخصیت Tanya

شخصیت مورتال کمبت

Tanya کارش را به عنوان چیزی بیشتر از «یک نینجای زن زرد رنگ» آغاز کرد اما در بازی‌های آینده او به عنوان خائنی از سرزمین Edenia به تصویر کشیده شد که برای زنده‌ ماندن و پیشرفت کردن به هر کاری دست می‌زند. همین موضوع باعث شد که او جایگاه پایینی داشته باشد و به علاوه توانایی‌های پایروکینتیک (توانایی کنترل آتش با ذهن) او نیز چیز خاصی نیستند.

شخصیت Rain

شخصیت مورتال کمبت

صحبت از احمق‌های سرزمین Edenia (ادنیا) شد و جای Rain خالی بود. او کارش را به عنوان یک شخصیت خنده‌دار آغاز کرد و با اکراه در لیست شخصیت‌های اصلی پذیرفته شد. او هنوز هم صرفا به عنوان یک شخصیت اضافی DLC به بازی‌ها می‌پیوندد و نمی‌تواند نقش مهمی در داستان بازی به دست آورد که باتوجه به میراث نیمه ادنی/ نیمه خدایی‌اش این موضوع تعجب آور است. اما حداقل او هنوز هم می‌تواند احمق‌ها را به آن سوی صفحه پرت کند.

شخصیت Jacqui Briggs

شخصیت مورتال کمبت

Jacqui Briggs در مقایسه با بقیه شخصیت‌ها، زنی عادی و متعادل است که دوستانش را نیز همانند رقبایش لت و پار می‌کند. حملات تن به تن او به لطف قطعات محافظ بیونیکی بازویش ویرانگرتر هستند و به این دلیل باید از پدرش Jax ممنون باشیم. او هنوز هم به عنوان یک شخصیت وارد بازی خواهد شد و ما از مشاهده رشد او لذت می‌بریم.

شخصیت Geras

شخصیت مورتال کمبت

Geras مانند یک نسخه شنی از شخصیت T-1000 ترمیناتور است که تقریبا هیچ چیزی نمی‌تواند او را متوقف کند و این بسیار وحشتناک است. اگر شما بتوانید به حرکت منحصر به فرد تنظیم-زمان او مسلط شوید، وحشتناک‌تر خواهد شد (می‌توانید از هر کسی که به صورت آنلاین با او مبارزه کرده است بپرسید). ما شک داریم که دوباره بتوانیم او را ببینیم و همین موضوع کمی ناراحت کننده است.

شخصیت Fujin

شخصیت مورتال کمبت

مطمئنا Fujin چیزی فراتر از نسخه پر شر و شورتر Raiden نیست اما در نهایت او فقط دستیار دوم خدای رعد و برق (Raiden) است. همچنین Fujin یکی از معدود جنگجویان دوران MK 4 است که به لطف گردبادهای سرگرم‌ کننده‌ و حرکات مبتنی بر بادش حوصله‌مان سر نرفت.

شخصیت Bo’ Rai Cho

شخصیت مورتال کمبت

استادِ Liu Kang به لطف سبک جنگیدن مستانه و نفخ‌ معده‌اش همیشه لحظات خنده‌ داری را به ارمغان می‌آورد. بله اعتراف می‌کنیم که همه‌ ما صرفا به خاطر بادهای معده Bo’ Rai Cho از او خوشمان می‌آید.

شخصیت Kotal Kahn

شخصیت مورتال کمبت

ما از اینکه Kotal Kahn از نظر بصری با سایر افراد درون لیست فرق دارد و ظاهرش از تمدن آزتک‌ها الهام گرفته شده است خوشمان می‌آید. او کسی است که با ورودش همه سرها به سمتش برمی‌گردند و به لطف شمشیر غول‌ پیکرش نیز به یک سَر زَن تبدیل شده و همچنین از توتم‌ها و نور خورشید نیز برای حمله استفاده می‌کند. اهالی سرزمین Earthrealm نیز موافق‌اند که حاکمی از Outworld داشته باشند که یک قاتل فاتح نباشد.

شخصیت Sindel

شخصیت مورتال کمبت

یادتان است که Sindel به تنهایی ۹۰ ٪ از افراد خوب MK 9 را به قتل رساند؟ چرا درباره آن بیشتر صحبت نکنیم؟ زنی با موهای عجیب و غریب که به تنهایی یک عروسی خونین به راه می‌اندازد قطعا نیرویی‌ است که باید روی آن حساب باز کرد و تازه برای اینکار هنوز دهانش را باز نکرده و زبان پوست‌ کَنَنده خودش را نشان نداده است.

شخصیت Kabal

شخصیت مورتال کمبت

گمراه‌ کردن رقیبان با استفاده از سرعت فوق‌العاده Kabal کار بسیار سرگرم‌ کننده‌ای است، ما او را به خاطر ترساندنمان در دوران کودکی زمانی که ماسکش را درآورد تا فیتالیتی اجرا کند، می‌بخشیم. همچنین زمانی که بازیکنان بدشانس را با قلاب‌هایش می‌گیرد و در اطراف می‌چرخاند نیز بسیار راضی‌ کننده است.

شخصیت Nightwolf

شخصیت مورتال کمبت

Nightwolf همیشه یک مبارز همه‌ کاره بوده است و در تیراندازی از راه دور، حملات موشکی و انعکاس گلوله مهارت داشته و همچنین می‌تواند با احضار پورتال‌های آسمانی حریفانش را تجزیه کند. حضورش در نسخه Mortal Kombat: Annihilation نیز یکی از ویژگی‌های خوب آن نسخه بود.

شخصیت Baraka

شخصیت مورتال کمبت

وحشی بودن و تیغه‌های روی بازوی Baraka باعث شد‌ه‌ اند که او چندین دهه مورد علاقه طرفداران باشد، حتی با اینکه گاهی ضعیف عمل می‌کند. ما واقعا انتظار زیادی از این شخصیت نداریم فقط خوشحال می‌شویم که ببینیم او اهدافش را تکه تکه کرده و پوست کنده است.

شخصیت Cyrax

شخصیت مورتال کمبت

اینکه ببینیم Cyrax رقیبانش را درون تور سبز رنگش به دام انداخته‌ است همیشه برایمان جذاب خواهد بود (البته برخی از دوستان ممکن است موافق نباشند). همچنین Cyrax داستان رستگاری جذابی دارد، او یک نینجای Lin Kuei بوده است که از معامله «فروش انسانیتش برای تبدیل شدن به یک ربات قاتل» پشیمان است.

شخصیت Smoke

شخصیت مورتال کمبت

فرقی نمی‌کند که Smoke یک سایبورگ نابود‌ کننده جهان باشد و یا نسخه نینجایی شخصیت Raiden از بازی Metal Gear، به هر حال او چه درون رینگ و چه بیرون از آن، شخصیت جالبی است. به دلیل ظاهر جذابش ما همیشه دلمان می‌خواهد چیزهای بیشتری از او ببینیم.

شخصیت Sektor

شخصیت مورتال کمبت

احتمالا همه ما در هنگام سوءاستفاده از حرکت آپرکات تله‌ پورتی Sektor از دوستانمان چند مشت خورده‌ ایم و خب این موضوع ایرادی ندارد. Sektor شیطانی‌ترین نینجای سایبورگ است، بنابراین اگر در هنگام استفاده از او مانند یک احمق عمل کنیم، عادی است.

شخصیت Skarlet

شخصیت مورتال کمبت

هنگامی که Skarlet برای اولین بار در MK 9 ظاهر شد، حملات قدرتمند و خون‌آلود او را تحسین کردیم. با اینکه برای اولین بار است که در نسخه MK 11 یک شخصیت واقعی دارد اما هنوز هم عالی است. ما امیدواریم که او در آینده نیز در بازی‌ها ایفای نقش کند و یک رویارویی شگفت‌انگیز با Nitara داشته باشد.

شخصیت Ermac

شخصیت مورتال کمبت

Ermac از یک «نینجای قرمز» به «یک مرد» عالی تبدیل شده است. یا اینکه چند مرد است؟ مردان؟ به هر حال، ما عاشق این هستیم که با استفاده از حملات تله‌ کینیتیک او دشمنان را به بالا و پایین و اطراف پرتاب کنیم. همچنین تماشای این موضوع که هم‌اکنون جامعه هواداران چگونه با آغوش باز از او استقبال می‌کنند نیز بسیار جذاب است زیرا در ابتدا او شخصیت جذابی نبود.

شخصیت Erron Black

شخصیت مورتال کمبت

Erron Black یک کابوی واقعی از Old West است که در مورتال کامبت می‌جنگد. او شخصیتی فوق‌العاده است و همین موضوع برای توجیه جایگاهش در این لیست کافی است.

شخصیت D’Vorah

شخصیت مورتال کمبت

طرفداران Mileena ممکن است مخالف باشند اما ما فکر می‌کنیم که D’Vorah یکی از بهترین (و نفرت‌ انگیزترین) چهره‌های جدید چند سال اخیر است. با وجود طراحی کاملا وحشتناک و حرکات منحصر به فرد و سرگرم‌ کننده این شخصیت، ما از این حشره شرور سیر نمی‌شویم و اصلا مهم نیست که چند شخصیت محبوبمان را به قتل می‌رساند.

شخصیت Shinnok

شخصیت مورتال کمبت

ما قبل از اینکه Shinnok نقش اول شخصیت بد را در نسخه MK X به عهده بگیرد به خوبی از او قدردانی نکرده بودیم. او یک توطئه‌ چین عالی بوده و موقعیتش به عنوان یک خدای قدیمی سقوط‌ کرده، او را به عنوان یکی از قدرتمندترین دشمنان این سری بازی‌ها تبدیل کرده است.

شخصیت Goro

شخصیت مورتال کمبت

آیا کسی است که برای اولین بار شخصیت Goro را در MK 1  (یا در فیلم سال ۱۹۹۵) دیده باشد و از او نترسیده باشد؟ بازی MK روسای فرعی زیادی داشته است، اما هیچ یک از آن‌ها از نظر ایجاد ترس و فشار به اندازه Goro تاثیرگذار نبوده‌ اند.

شخصیت Shao Kahn

شخصیت مورتال کمبت

مهم نیست که Shao Kahn چندبار با چکش بزرگش ما را خرد کرده باشد و یا حملات پرشی ما را با شانه‌هایش متوقف کرده باشد و یا چندبار به ما گفته باشد که افتضاح هستیم، با این حال نتوانسته عشقمان نسبت به خودش را از بین ببرد. او همان هیولایی‌ است که دوست داریم پیشرفتش را ببینیم.

شخصیت Quan-Chi

شخصیت مورتال کمبت

اولین باری که Quan-Chi در نسخه MK Mythologies: Sub-Zero ظاهر شد ما به او شک داشتیم، اما زمانی که او به Shang-Tsung کمک کرد تا گردن Liu Kang را بشکند و این موضوع که او مغز متفکر قتل خانواده Scorpion بود باعث شد که این احمق نیز به یکی از «جادوگران شیطانی» مورد علاقه‌مان تبدیل شود.

شخصیت Noob Saibot

شخصیت مورتال کمبت

حملات جالب و شدیدا خشن (بسته به اینکه در کدام قسمت از حملاتش قرار داشته باشید) دستیار قدیمی Sub-Zero که هم‌اکنون به یک سایه بزرگ تبدیل شده است، بسیار جذاب و خلاقانه هستند. هنگامی که او با استفاده از تله‌ پورت و کلون‌سازی سایه‌ای خود بر شما مسلط نیست. از زمزمه‌های ASMR-مانند خود برای کاهش ناامیدی‌اش استفاده می‌کند.

شخصیت Cassie Cage

شخصیت مورتال کمبت

Cassie تجسمی از بهترین‌های هر دو جهان است، او بدجنسی Sonya را با کاریزمای سرگرم‌ کننده Johnny ترکیب می‌کند و در عین حال کاملا اصیل است. Cassie ستاره برآمده از چهار کودک Kombat Kids است و احتمالا نقش اصلی سه‌ گانه جدید را برعهده داشته باشد. منتظریم که ببینیم کمپانی NetherRealm در آینده با او چه کار می‌کند.

شخصیت Kenshi

شخصیت مورتال کمبت

طراحی بسیار جذاب Kenshi و حملات تله‌ پاتیک شمشیرش، او را به یکی از معدود شخصیت‌های پَسا MK 4 تبدیل کرده است که حس می‌کنیم به لیست کلاسیک تعلق دارد. به وضوح مشخص است که کمپانی NetherRealm چشمش را بر روی این واقعیت بسته است که Kenshi قبلا دو بار به سه‌ گانه جدید بازگردانده شده و حتی در پلات MK X نیز نقش‌ آفرینی کرده است.

شخصیت Jade

شخصیت مورتال کمبت

Jade برای Kitana همچون Kung Lao برای Liu Kang است و او مبارزی سرسخت بوده و به خاطر حملات ترکیبی فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود. او تا قبل از بازی‌ اخیر، یعنی MK 11، آنقدر محبوب نبوده و در این نسخه بود که او به شخصیتی فراتر از دوست صمیمی Kitana تبدیل شده است.

شخصیت Kano

شخصیت مورتال کمبت

Kano به عنوان یک شرور فوق‌العاده عمل می‌کند و حملات موثر (یا ساده) Kano باعث شده است که پس از سال‌ها هنوز هم جزو برترین انتخاب‌های ما باشد. همچنین لازم به ذکر است که او چشمان لیزری جذابی دارد.

شخصیت Reptile

شخصیت مورتال کمبت

این جنگجوی اسرارآمیز که قبلا در حیاط مدارس شایعاتی درباره او بر سر زبان‌ها بود، هم‌اکنون به یکی از شخصیت‌های اصلی این فرانچایز تبدیل شده است. اگر چه جذابیت او در طی سال‌ها تا حدودی کاهش یافته است (ما ترجیح می‌دهیم که او یک انسان با قدرت مارمولکی باشد تا اینکه یک مارمولک غول‌ پیکر) اما حملات اسیدی و قدرت نامرئی‌ شدنش هرگز جذابیتشان را از دست نمی‌دهند.

شخصیت Jax

شخصیت مورتال کمبت

Jax فقط به دو دلیل در جایگاه بالایی قرار گرفته است:‌ او بازوهای فولادی دارد و می‌تواند به یک غول تبدیل شود و روی مردم پا بگذارد (که هرگز این قدرت توضیح داده نشده است). در بازی‌های اخیر، وی به عنوان پدری دلواپس و آسیب دیده از سال‌ها مبارزه شخصیت‌ پردازی شده است و همین موضوع باعث شده تا از او عقب بمانیم.

شخصیت Sonya Blade

شخصیت مورتال کمبت

حتی صدا‌ گذاری افتضاح Ronda Rousey نیز باعث نمی‌شود که ما از این سرباز بی‌ عقل متنفر شویم. حرکت بوسه مرگ او یکی از به یاد ماندنی‌ترین فیتالیتی‌های سال‌های ابتدایی این فرانچایز است و تماشای او در هنگام از بین بردن دشمنان ماورالطبیه به عنوان یک انسان نسبتا عادی نیز بسیار راضی‌ کننده است.

شخصیت Kung Lao

شخصیت مورتال کمبت

Kung Lao همیشه یک جنگجوی فوق‌العاده سرگرم‌ کننده بوده است و ما عاشق این هستیم که چگونه غرور آتشین او، رفتار فداکارانه دوست صمیمی‌اش Liu Kang را تکمیل می‌کند. ببینید وقتی که می‌توانید با استفاده از کلاهی که به تیغه مجهز است سر دیگران را ببرید، از بسیاری از همسالان خود بالاتر قرار خواهید گرفت. این موضوع علمی است.

شخصیت Mileena

شخصیت مورتال کمبت

اگر فکر می‌کنید که دوقلوی شیطانی Kitana در جایگاه خیلی بالایی قرار دارد، با افراد زیادی طرف حساب خواهید شد. با اینکه بازی با او همیشه سرگرم‌ کننده بوده است، سه‌ گانه مدرن Mileena را به عنوان شخصیتی ناپایدارتر و در عین حال به طرز عجیب و غریبی اغوا کننده به نمایش کشیده است و شما در برابر جذابیت او کاری از دستتان بر نمی‌آید- البته تا زمانی که او سرتان را گاز بگیرد.

شخصیت Kitana

شخصیت مورتال کمبت

زمانیکه Kitana برای اولین بار در Mortal Kombat II نقش‌ آفرینی کرد به دلیل خوب بودن بیش‌ از حدش توانست معروف شود و از آن زمان تاکنون یکی از مبارزان درجه یک بوده است. این شاهزاده خانم جنگجو به دلیل فضیلت‌هایش و اینکه همیشه یکی از بهترین نیمه‌های رقابت در این فرانچایز بوده است، در کنار خواهرش Mileena، نیز جایگاه بالایی کسب کرده است.

شخصیت Johnny Cage

شخصیت مورتال کمبت

علاوه بر جذابیت‌های معمول Johnny، شخصیت احمقانه و خنده‌دار او باعث شده است که او نقطه عطفی در لحن نسبتا جدی بازی باشد. او با افزایش سن بهتر شده و به پدر باحالی که دوست دارید با او نوشیدنی بنوشید و فیلم تماشا کنید تبدیل شده است.

شخصیت Shang Tsung

شخصیت مورتال کمبت

اولین شرور بزرگ فرانچایز همچنان بهترین شرور بازی است. Mortal Kombat مملو از شخصیت‌های افتضاح است، اما یکی از شخصیت‌های خارق‌العاده این بازی پسری‌ است که مانند آب‌ نبات روح دیگران را می‌بلعد و ظاهر و توانایی‌های هر مبارزی که با آن روبرو می‌شود را به بهترین شکل ممکن تقلید می‌کند. هیچ چیز راضی‌کننده‌تر از ضرب و شتم این شخصیت نیست.

شخصیت Liu Kang

شخصیت مورتال کمبت

جان سینای مورتال کامبت بارها و بارها راهی مسابقات شده است و به همین علت به بیبی‌فیس این بازی معروف است. وقتی که مانند بروس لی‌ای هستید که گلوله‌ آتشین پرتاب می‌کند، دوست دارید که همیشه برنده باشید. زمانیکه در نسخه Mortal Kombat: Deadly Alliance آدم بدها او را از پای در آوردند، همه ما ناراحت شده بودیم.

شخصیت Raiden

شخصیت مورتال کمبت

از لحظه‌ای که Raiden برای اولین بار در دستگاه آرکید ظاهر شد تاکنون، او یکی از شناخته‌ شده‌ترین شخصیت‌های این فرانچایز بوده و تقریبا در تمام بازی‌ها حضور داشته است. چطور می‌شود او را حذف کرد؟ علاوه بر ایفای نقش محوری در داستان، حملاتش نیز عالی هستند. کریستوفر لمبرت «بهترین بازیگر نقش اول مرد» بیهوده نقش خدای رعد و برق را انتخاب نمی‌کند.

شخصیت Sub-Zero

شخصیت مورتال کمبت

برخی ممکن است بگویند که Sub-Zero همیشه از Scorpion عقب است و این مشکلی ندارد. جالب‌ترین نینجای فرانچایز همیشه مورد علاقه طرفداران بوده است و گودال حملات یخی مبتکرانه و سرگرم‌ کننده به ظاهر بی‌انتهایش همیشه او را نزدیک به قله نگاه خواهد داشت.

شخصیت Scorpion

شخصیت مورتال کمبت

Scorpion جنگجوی مورد علاقه اد بون(Ed Boon)، دستیار کارگردان، بوده و بنابراین به طور پیش‌ فرض همیشه شماره یک است. اما حتی بدون طرفداری‌های بون نیز این نینجای نفس آتشین، نیزه‌ انداز همیشه جذاب بوده و داستانی عالی دارد و همیشه بهترین دیالوگ‌های بازی را شکل می‌دهد و هرگز از خفن بودن دست نمی‌کشد.

 

منبع: GameInformer

امیرمحمد ترابی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • آرمان حسنی ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۹:۰۵ ب٫ظ

    از نظر من کونگ لائو رین جید اسموک شائوکان ارمک ارون بلک باید بالاتر میبودن بعدشم دوورا و شنگ سونگ جکس رپتایل کینو لیاقت نفر آخر بودن هم نبودن ندارن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =