معرفی و بررسی بازی Pottery از استودیوی Infinite Dreams

بازی Pottery

بازی Lets Create Pottery در واقع یک شبیه­ساز سفالگری است و آن­قدر خارق العاده طراحی شده است که بازیکن گاهی اوقات فکر می­کند که واقعاً پشت میز سفال نشسته است. سازنده این بازی جذاب استودیوی Infinite Dreams می­باشد. بازی Pottery جزءبازی­هایی محسوب می شود که به بازیکن آرامش خاصی می­دهد. اگر شما فردی هستید که از بازی­های پرتنش و پراضطراب خسته شده­اید و نیاز به آرامش دارید این بازی را به شما پیشنهاد می­کنیم.

بازی Pottery
بازی Pottery

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و با بهره­ گیری از بازی­های رایانه ­ای می­توانیم به بسیاری از رویاهایمان که تا قبل از این برای ما دست یافتنی نبود، جامه عمل بپوشانیم.

بازی Lets Create Pottery در واقع یک شبیه­ساز سفالگری است و آن­قدر خارق العاده طراحی شده است که بازیکن گاهی اوقات فکر می­کند که واقعاً پشت میز سفال نشسته است. سازنده این بازی جذاب استودیوی Infinite Dreams می­باشد.

بازی Pottery در سال ۲۰۱۱ برای اندروید به بازار عرضه شد. این بازی به شما این امکان را می­دهد تا تمام خلاقیت خود را برای ساخت اشکال سفالی نظیر پارچ، لیوان، کوزه و لیوان به­کار گیرید.

این بازی توانسته با جزئیات بسیار زیبا و منحصربه‌­فرد خود نظر بسیار از مخاطبان را به خود جلب نماید. در ادامه به بررسی این بازی دلچسب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بازی Pottery جزءبازی­هایی محسوب می شود که به بازیکن آرامش خاصی می­دهد. اگر شما فردی هستید که از بازی­های پرتنش و پراضطراب خسته شده­اید و نیاز به آرامش دارید این بازی را به شما پیشنهاد می­کنیم. در کشور ما هنرهای دستی از جایگاه ویژه­ای برخوردار است.

یکی از این هنرها که داری ارزش بالایی نیز می­باشد، هنر سفالگری است. اگر به دنبال اینکار بوده باشید و همچنین علاقه به این کار داشته باشید، حداقل یک بار پای دستگاه سفالگری نشسته­اید.

بعضی­ها شاید اصلاً به سفالگری علاقه نداشته باشند. ولی با انجام این بازی و تنوع­هایی که در انواع سفال­ها و طراحی کردن آن­ها وجود دارد به مرور عاشق این می­شوند. زمانی که شما این بازی را بر روی گوشی خود نصب می­کنید شاید تصور کنید چطور ممکن است این کار را بتوان با گوشی به راحتی انجام داد و به حرفه سفالگری مشغول شد.

تا حدی برای شما مشکل به نظر می­رسد. البته نمی توان این را گفت که دقیقاً حس واقعی این کار به شما دست می­دهد، ولی در کل تجربه جذابی را برای شما رقم خواهد زد.

بعد از نصب بازی Pottery و قرار گرفتن در محیط بازی متوجه این می شود که با یک بازی خیلی معمولی طرف نیستید و برای انجام بازی و درست کردن انواع سفال­ها احتیاج به سلیقه و حرفه خاصی دارید. در طول بازی با فنون سفالگری تا حدی آشنایی پیدا می­کنید. در این بازی شما باید سفالی را براساس تصویری که به شما نشان داده شده درست کنید و هر چقدر که بتوانید سفالی را که می­سازید شبیه تصویر کنید. ستاره­هایی که دریافت می­کنید بیشتر است.

با دریافت کردن این ستاره­ها شما می توانید در بازی پیشرفت کرده و شروع به خریدن وسایل مورد نیاز این کار و همچنین طراحی­های گوناگون از فروشگاهی که در بازی وجود دارد، کنید. در ابتدای بازی به خاطر این که تسلط زیادی در طراحی ظروف ندارید.

باید از ظروف­هایی که پیچیدگی ندارند و بسیار ساده هستند کار خود را آغاز کنید. به مرور با ساختن بیشتر ظروف و کسب تجربه در بازی ظروف سخت­تری در اختیار شما برای ساختن قرار می­گیرد.

در بازی Pottery سرگرم کننده و هنری بازیکن آنقدر نمی تواند آزادی عمل داشته باشد. محدودیت­هایی نیز در بازی به چشم می­خورد. محدودیت­هایی که در این بازی وجود دارد بدین گونه است که بازیکن فقط قادر است که حرکت­هایی به صورت دایره­وار بر روی سفال خود انجام دهد.

این کار سبب می شود که بازیکن فقط بتواند ظروف استوانه­ای شکل را بر روی میز کار خود درست کند. غیر از این حرکت دیگر قادر نخواهد بود که شکلی دیگری را بر روی سفال برای خود خلق کند.

زمانی که تصمیم به ساخت ظرف سفالی خود کردید و می خواهید آن را رنگ­آمیزی کنید پیش از آن باید آن را به داخل کوره ببرید. زمانی که فرایند پخت کامل گردید که در بازی بیش از چند ثانیه طول نمی­کشد. به رنگ­آمیزی کوزه خود مشغول می­شوید و با سلیقه ای که دارید، اثر هنری زیبایی را خلق می­کنید. زمانی که کوزه شما در حال پختن و همچنین سفت شدن است. موزیک بسیار زیبایی پخش می­شود.

این امر سبب می­شود که مخاطب در همان چند ثانیه کوتاه به اوج آرامش برسد و مشتاق دیدن کوزه پخته شده خود باشد.

باید توجه داشته باشید در حین رنگ­آمیزی، اثری را که خلق کرده­اید، قادر خواهید بود از نقش و نگارهایی برای این اثر خلق شده استفاده کنید. در بازی قلموهایی وجود دارد. شما از این قلموها می توانید برای رنگ­آمیزی و همچنین کشیدن نقش و نگارها استفاده کنید. از رنگ­ها و نقش و نگارهای ساده گرفته تا پیچیده که همگی قابل اعمال بر روی سفال شما می­باشد. همچنین این قابلیت نیز در رنگ­آمیزی وجود دارد که شما قادر خواهید بود رنگ­ها را با یکدیگر ترکیب کرده و به رنگ مورد علاقه خود دست پیدا کنید.

بازی Pottery
بازی Pottery

بعد از اتمام مراحل رنگ زنی می توانید اثر خود را نگه دارید. یا اینکه آن را برای فروش به مزایده بگذارید. برای اینکه بتوانید اثر خود را به قیمت خوبی بفروشید. باید دارای طرح و نقش و همچنین رنگ­آمیزی خوبی باشد. این امر سبب می­شود که سفال شما به قیمت مناسبی فروخته شود.

می توانید تصویر سفالی را که از روی تصویری که به شما سفارش داده بودند، ساخته و طراحی کرده­اید، برای آن شخص ارسال کنید. او نیز براساس تصویر ارائه شده از سوی خود و اثری که شما براساس آن تصویر ساخته­اید، به شما نمره بدهد. همچنین در این بازی قادر خواهید بود ظروف ساخته شده را برای عموم به اشتراک بگذارید. دیگران می توانند ظروف شما را ببینند و به شما نمره دهند.

اگر بتوانید نمره خوبی کسب کنید. نشان می­دهد که شما دارای استعداد خوبی برای ساختن ظروف سفالی هستید. حتی ممکن است ظرف شما به عنوان بهترین ظرف روز و یا هفته برگزیده شود. اگر در مورد گرافیک محیط بازی Pottery صحبت کنیم. باید بگویم که رنگ­های مورد استفاده در محیط بازی بسیار متناسب با رنگ گِل سفال­ها می­باشد و این موضوع سبب می­شود که حال و هوای کارگاه سفالی به شما دست دهد.

برای اینکه بازیکن در محیط بازی به سردرگمی دچار نشود، کاملاً ساده طراحی شده و هیچ­گونه گزینه متفرقه در آن به­کار برده نشده است. نکته جالب در این بازی این است که گیمر در طول بازی و با کسب امتیاز می-تواند امکانات زیادی را به بازی اضافه کند.

در ابتدای بازی گیمر گلی را در حال چرخش بر روی دستگاه می­بیند. به دلیل طراحی سه بعدی این بازی بازیکن می­تواند کار خود را در تمام زاویه­ها مشاهده کند. از طرف دیگر پخش صدایی متناسب با هر مرحله در پس زمینه موبایل کار در این محیط را برای کاربر دل­نشین و دل­چسب می­کند. گفتنی است گیمر می­تواند در صورت عدم تمایل صدا را قطع نماید.

گرافیک سه بعدی بازی Pottery

در پایان برخی از امکانات جذاب و منحصر به فرد این بازی را برای شما به صورت خلاصه بیان می­کنیم. بازی Pottery با داشتن گرافیک سه بعدی و زیبا و برخورداری از پلی ساده و در عین حال دقیق همراه با پخش صدای متناسب با پس زمینه نظر هر بازیکن علاقمند به هنر را به خود جلب می­کند.

از طرف دیگر کاربر در بازی Pottery می­تواند براساس سلیقه خود نفش و نگاری زیبا بر روی ظروف سفالی بزند. یکی دیگر از امکانات خاص این بازی امکان دریافت سفارش از مشتریان است. بدین صورت که مشتری برای سفارش محصول، عکسی را برای گیمر ارسال می­کند.

گیمر باید نهایت تلاش خود را به­کار گیرد تا بتواند محصولی را شبیه به تصویر دریافت شده از جانب مشتری درست کند. از طرف دیگر کاربر می­تواند با فروش محصولاتی که تهیه کرده است به تجهیز جعبه ابزار خود بپردازد. حجم این بازی حدوداً ۴۰ مگابایت است و طرفداران این بازی می­توانند آن را به صورت رایگان از کافه بازار دانلود نمایند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهار =