مقایسه بازی PES و FIFA پلی استیشن

مقایسه بازی pes و FIFA پلی استیشن

انتخاب بین بازی فیفا و پس برای تمامی دارندگان پلی استیشن بسیار سخت است. در این مقاله تصمیم داریم تا PES و FIFA را با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید. پس با ما همراه باشید تا در ادامه سه فاکتور مهم در انتخاب بازی pes و FIFA را بررسی کنیم.

مقایسه بازی های FIFA و PES

به طور کلی می توان گفت FIFA از اواخر نسل قبل به آرامی به یک بازی محبوب در میان کاربران تبدیل شد. از اوایل نسل هشتم با اختلاف، برتر از pes خوانده شد. اما پس از اینکه pes اوج گرفت، این رقابت نسبتا برابر شد.
به طور کلی pes و FIFA هر دو از لحاظ کیفیت مورد تائید هستند، اما در بعضی از المان ها از یکدیگر پیشی می گیرند. در نهایت این شما هستید که باید با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته خود، ما بین pes و FIFA یکی را انتخاب کنید.

مقایسه بازی pes و FIFA پلی استیشن
مقایسه بازی pes و FIFA پلی استیشن

بررسی زمین بازی در دو بازی PES و FIFA

قطعا زمین بازی یکی از المان های موثر در بازی خواهد بود. باید اعتراف کرد که PES در موضوع فیزیک توپ مسابقه، لمس کردن توپ، توانایی در کنترل همزمان بر روی دو بازیکن تیم، به نمایش درآوردن استایل بازیکنان، نحوه زدن ضربات بازیکنان و دویدنشان بسیار قوی تر و بهتر از FIFA عمل کرده است.
در مقابل FIFA نیز قابلیت های منحصر به فرد خود را دارد. فیفا با اسکن حرکات واقعی بازیکنان فوتبال در دنیای واقعی و شبیه سازی کردن آن درون بازی، گامی موثر در جذب کاربران برداشته است.
بدین ترتیب در صورتی که شما در بازی FIFA از بازیکنان مطرح استفاده کنید، می توانید بازی شبیه به سبک واقعی بازی پلی استیشن ۴ آنها داشته باشید.
البته ناگفته نماند که این ایده اجرایی شده، چندان هم پخته نیست و شما پس از تجربه چندبازی حرفه ای، متوجه اشکالات موجود در آن خواهید شد. اما به طور کلی FIFA از لحاظ تکنیک های مختلف، دفاع، حمله و… در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

فاکتور دوم : بررسی جلوه های بصری در دو بازی  PES و FIFA

اگر بخواهیم جنبه گرافیک و جلوه های بصری PES و FIFA را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که هر یک به نوبه خود خوب هستند. مثلا در پی اس جذب طراحی فوق العاده طبیعی چهره بازیکنان می شوید و در مقابل از دیدن زمین های زیبا، استادیوم های مختلف و جذاب FIFA نیز بر سر ذوق می آیید.
نکته جالب دیگر اینکه در FIFA انیمیشن های متعددی برای تماشاچیان در نظر گرفته شده است. این کار به شبیه سازی هرچه بیشتر واقعیت بازی ها، کمک به سزایی کرده است. ضمن اینکه تمامی تماشاچیان دارای چهره هایی با جزئیات کامل هستند. البته دراین میان باید به نقطه منفی گرافیک و جلوه های بصری در پی اس نیز اشاره کرد.
بدقواره بودن لباس های ورزشی در تن بازیکنان موردی است که موجب شده است در زمینه طراحی و گرافیک پی اس از فیفا عقب بماند. نا گفته نماند که رابط کاربری در فیفا بسیار قدرتمند تر از پی اس است.

مقایسه بازی pes و FIFA پلی استیشن
مقایسه بازی pes و FIFA پلی استیشن

شما می توانید در فیفا به راحتی به بخش های مختلف و گزینه های تعریف شده در بازی دسترسی داشته باشید. این طراحی به قدری حرفه ای است که شما را از گشت و گذار در میان منو ها خسته نمی کند. اما در این زمینه می توان گفت که پی اس بار دیگر از فیفا عقب مانده است. زیرا طراحی رابط کاربری در پی اس در مقایسه با فیفا نسبتا ضعیف است. در صورتی که شما قصد گشت و گذار در میان منو ها را داشته باشید و به دنبال تغییر فاکتور ها و المان ها باشید، خیلی زود از فضای کسالت آور طراحی شده برای تنظیمات بازی خسته خواهید شد.

فاکتور سوم : بررسی گزارشگران بازی و صدا در دو بازی PES و FIFA

در این فاکتور باید به جرات فیفا را از پی اس برتر دانست. فیفا توانسته با بهره گیری از گزارشگران حرفه ای که به ریزترین اتفاقات در میان بازی واکنش دارند، گوی سبقت را در این زمینه از پی اس بر آید.
نکته مهم اینکه نه تنها گزارش های انگلیسی فیفا فوق العاده و با کیفیت هستند، بلکه این کیفیت را می توان در گزارش زبان های مختلف این بازی نیز دید و شنید.
جدای از موضوع گزارشگر، فیفا در انتخاب موزیک، صدا و جو استادیوم نیز بسیار هوشمندانه تر از پی اس عمل کرده است.
شاید وقت آن رسیده باشد که سازندگان بازی PES به فکر تغییرات تازه تری در مورد صدا، موزیک و گزارشگران بازی بیفتند و بدین ترتیب در نسخه های جدیدتر عقب افتادگی خود را از فیفا جبران کنند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =