بررسی نسخه های جدید بازی مورتال کامبت

مورتال کمبت ایکس

طی جدید ترین اخبار دنیای بازی و سرگرمی مطلع شدیم که کمپانی برادران وارنر برای بازی مورتال کمبت ایکس از نسخه های متفاوتی رونمایی کرده است.

مورتال کمبت ایکس
مورتال کمبت ایکس

بازی مذکور در سه بسته کالکتور،پرمیوم و محدود جهت پیش فروش گذاشته شده است که تمامی بسته های نام برده شده در خرده فروشی های آمریکای شمالی برای این مورد قرار گرفته اند. تمام کسانی که بازی مذکور را پیش خرید می نمایند یک کاراکتر جدید  که گورو نام دارد دریافت می کنند. تمام نسخه های ذکر شده شامل پک کمبت می شوند که دارای ۴ کاراکتر اضافی می باشد البته هنوز نام این کاراکتر ها معلوم نمی باشد.

نسخه محدود بازی قیمتی معادل ۹۵ دلار دارد و آن را می توان تنها از فروشگاه گیم اسپات پیش خرید نمود. محتویات این نسخه لباس ویژه شخصیت اسکورپین می باشد که توسط استودیو ندرلییم و یکی از هوادران سایت مخصوص بازی مورتال کمبت طراحی شده است.

نسخه پرمیوم بازی قیمتی معادل ۹۰ دلار دارد که به صورت دیجیتالی قابل خرید است و همانطور که گفته شد پک کمبت را هم دارا می باشد. نسخه مذکور برای پتلفرم های پلی استیشن ۳، پلی استیشن۴، ایکس باکس۳۶۰، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس می باشد.

بسته کورس با قیمتی معادل ۱۵۰ دلار شامل یک مجسمه از کاراکتر معروف سری مورتال کمبت یعنی اسکورپیون می باشد که کورس یکی از برترین کلکسیونر و طراح مجسمه ها آن را طراحی کرده است. همینطور این بسته شامل یک لباس طلایی با الهام از مجموعه مذکور می باشد. این بسته تنها برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ می باشد.  همانگونه هم که اطلاع داده شد تمامی بسته های دارای پک کمبت هستند و هیچ  بسته ای از این مورد استثنا نیست.

بسته کالکتور بازی قیمتش معادل ۱۸۰ دلار می باشد که این یعنی بالاترین مبلغ را جهت خرید بین تمامی نسخه های در دسترس قرار گرفته دارد؛ محتویات آن شامل استیک و پک استیل کارت مخصوص،لباس طلایی شخصیت اسکورپیون قسمت اول کتاب کمیک Mortal Kombat X: Blood Ties و مجسمه اسکورپین می باشد.

توضیح بازی مورتال کامبت ایکس

مورتال کمبت یک مجموعه بازی های ویدیویی در سبک و عنوان مبارزه ای می باشد که اولین بار توسط استویو میدوی گیمز طراحی شده است و خالق این فرنچایز جان توبیاس و اد بون هستند اما بعد از ورشگستی شرکت مذکور، تیم توسعه دهنده و سازنده این بازی توسط کمپانی برادران وارنر جهت ساخت ادامه آن گرد هم آمدند و استودیو ندررلم را تشکیل دادند که تحت نظر کمپانی ذکر شده می باشد و این کمپانی توانست حق امتیاز این مجموعه را از آن خود کند.

اولین نسخه این مجموعه بر روی کنسول های آرکید منتشر شد و همانطور که گفته شد این بازی در سبک مبارزه ای می باشد و به صورت تک نفره یا دونفره قابل انجام است که البته در تعداد کمی از نسخه ها هم این بازی به صورت ماجراجویی می باشد که از جمله آن ها می توان به نسخه راهبان شاـُولین اشاره کرد.

یکی از ویژگی های بسیار جالب گیم پلی این بازی این می باشد که بازیکن پس از پیروزی در دو راند بازی می تواند حالت فیتالیتی را اجرا نماید به این صورت که پیغام تمام کن را انجام دهد و با استفاده از حرکت اختصاصی و نمایشی خود ضربه پایانی را به رقیب وارد نماید.

فیلم های سینمایی نیز از بازی مذکور تا به حال استقبال شده اند که یکی از آن ها در سال ۱۹۹۵ میلادی اکران شد و دیگری هم با نام نابودی در سال ۱۹۹۷ به نمایش درآمد همینطور یک مجموعه سینمایی هم از این بازی با نام مورتال کمبت:میراث در سال ۲۰۱۱ میلادی به اقتباس در آمد است.

نسخه های مورتال کمبت از اولین نسخه تا الان را می توان به این ترتیب نام برد:

مورتال کامبت ۱-۲-۳، اسطوره های مورتال کامبت: ساب زیر، مورتال کمبت نیرو ویژه، آلتیمیت مورتال کامبت ۳، مورتال کامبت: تریلوژی، مورتال کامبت ۴ مورتال کمبت:گلد، مورتال کمبت: اتحاد مرگبار، مورتال کمبت: نیرنگ، مورتال کمبت: راهبان شاـُولین، مورتال کمبت: آرماگدون، مورتال کمبات: علیه جهان دی سی و مورتال کمبت ۹ آخرین نسخه انتشار یافته از این مجموعه فوق العاده مبارزه ای، مورتال کمبت ۹ می باشد که البته نسخه بعدی این مجموعه با نام مورتال کمبت ایکس در حال حاضر جهت پیش فروش قرار گرفته است و در تاریخ ۱۴ ماه آوریل سال ۲۰۱۵ معادل ۲۵ فروردین سال  ۱۳۹۴ برای پلتفرم های پلی استیشن۴، پلی استیشن ۳، ایکس باکس وان ایکس باکس ۳۶۰ و پی سی منتشر می شود.

داستان بازی مورتال کمبت۹ ادامه ای بر نسخه ی آخرالزمان یا همان آرماگدون می باشد اما در جریان اتفاقات بازی داستان به نسخه های ابتدایی این مجموعه یعنی نسخه های ۱،۲ و۳ باز می گردد و درباره شخصیت ریدن می باشد که پس از شکست از شخصیت شاـُو کان در پایان نسخه آخرالزمان بازی، با سفر کردن در زمان قصد دارد در آینده تغییر ایجاد کند.

در نسخه نهم این مجموعه ۲۷ شخصیت همراه با کاراکتر های قابل دانلود در محتویات بازی وجود دارند که عبارتنداز:

استرایکر، اسکورپین، ساب زیرو، اسموک، ارمک، باراکا، جید، سکتور، سیندل، جانی کیج، جکس، سایبرساب زیرو سونیا بلید، شاـُوکان، کراتوس، کینو، کیتانا، کونگ لاـُو، شنگ سونگ، شیوا، کابال، سایرکس، کینتارو، کنشی، کوان چی، ملینا، لوکونگ، ریدن، رین، رپتایل، نوب سایبات، فردی کروگر، نایت ولف، رین و اسکارلت کاراکتر کراتوس  به صورت انحصاری برای کنسول های پلی استیشن می باشد و شخصیت کینتارو باس پایانی بازی است و برای بازیکن قابل انتخاب نیست.

مورتال کمبت ایکس
مورتال کمبت ایکس

بازی مذکور در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم های پلی استیشن۳ و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده است و یک نسخه بازسازی شده از این بازی هم برای کنسول پرتابل پلی استیشن ویتا در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد و درنهایت هم در سال ۲۰۱۳ میلادی برای پلتفرم پی سی عرضه گردید که این انتشار از طریق استیم صورت گرفت.

مجموعه مورتال کمبت از زمان انتشار اولین نسخه خود تا به الان همیشه در صدر بازی های مبارزه ای قرار گرفته و هواداران بسیار زیادی دارد این مجموعه دارای کاراکتر های بسیار جالب و با طراحی عالی جهت مبارزه می باشد که بازیکنان می توانند جهت مبارزه هر یک از کاراکترهای مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 20 =