نحوه انجام کراس پلی پلی استیشن ۵ با پلی استیشن ۴

کراس پلی پلی استیشن 5

در این بخش از راهنما، به شما نحوه انجام کراس پلی پلی استیشن ۵ با پلی استیشن ۴ و همچنین نحوه برقراری ارتباط میان کاربران PS5 و PS4 از طریق گفتگوی صوتی یا Voice Chat را خواهیم آموخت.

نحوه انجام کراس پلی PS5 با PS4

با استفاده از قابلیت کراس پلی، شما می‌توانید بازی‌های چند نفره آنلاین را به همراه بازیکنان PS4 و PS5 انجام دهید. هنگامی که در حال انجام بازی‌های چند نفره PS4 بر روی یکی از کنسول‌های PS4 یا PS5 (از طریق سازگاری با نسل قبل) هستید، می‌توانید در همان بازی با سایر بازیکنانی که یکی از این دو کنسول را دارند، بازی کنید.

بسته به نوع بازی، امکان بازی مشارکتی وجود دارد، البته این پشتیبانی باید توسط استودیوی سازنده آن بازی ارائه گردد.

آیا بازیکنان PS4 و PS5 می‌توانند از طریق Voice Chat با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟

با توجه به سؤالات متدوالی که از شرکت سونی پیرامون این موضوع که آیا بازیکنان PS4 و PS5 (و کاربران برنامه جدید PlayStation بر روی تلفن‌های همراه) می‌توانند از طریق Voice Chat در پارتی‌ها ارتباط برقرار کنند، شده بود. بسته به نوع بازی، گفتگو از طریق Voice Chat در میان نسخه‌های PS4 و PS5 بازی، امکان پذیر خواهد بود.

دعوت به بازی، در میان کنسول‌های PS4 و PS5 چگونه صورت خواهد گرفت؟

طبق توضیحات سونی: «بازیکنان PS4 و PS5 می‌توانند در بازی‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند، دعوت‌نامه ارسال و یا دریافت نمایند. در صورتی که پیغام دعوت به بازی را دریافت کردید، در قسمت اعلانات نمایش داده می‌شود که آن بازی از کدام پلتفرم پشتیبانی می‌کند. اگر یکی از بازی‌های PS5، فاقد نسخه PS4 باشد، بازیکنان PS4، از طرف این بازی دعوتنامه دریافت نخواهند کرد.»

 

منبع: IGN

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =