نکات مهم Shadow of the Tomb Raider که باید قبل از بازی بدانید

نکات مهم Shadow of the Tomb Raider

دانستن نکات مهم Shadow of the Tomb Raider برای شما بسیار سودمند خواهند بود. چرا که این یکی از بزرگ‌ترین ماجراجویی‌های Lara است. البته می‌توانید بدون هیچ پیش ‌زمینه‌ای وارد بازی شده و شروع به جستجو نمایید. اما بدون شک اطلاعات مفیدی وجود دارد که بهتر است پیش از شروع بازی، آن‌ها را بدانید. هیچ یک از این کشفیات را از دست ندهید و این مجموعه نکات را به خاطر بسپارید تا شروع خوبی در Shadow of the Tomb Raider داشته باشید. اگرچه لازم به ذکر است که شماره ۸ به شما در حل یک معما کمک خواهد کرد. در صورتی که می‌خواهید خودتان برای حل آن تلاش کنید، این قسمت از مقاله را نادیده بگیرید.

۱- غیر ممکن است که در اولین دوره از بازی خود بتوانید کل منطقه را پاک سازی کنید

این آمار دوست داشتنی تکمیل ۱۰۰٪ چیزی است که اکثر گیمرها به دیدن آن نیاز دارند. اما به خاطر نوع طراحی بازی‌‌های مترویدوانیا، هنگامی که برای اولین بار وارد منطقه‌ای می‌شوید، در انجام بعضی از کارها محدودیت خواهید داشت. بهتر است ابتدا طبق جریان داستان پیش بروید و بعداً دوباره به آن منطقه برگشته و کارهای ناتمام خود را به اتمام برسانید.

۲- حیوانات قلب دارند و این نقطه ضعف آن‌ها است

مطمئناً شلیک گلوله به سر هر موجودی به سرعت آن را می‌کشد. اما حیوانات بزرگ، قلب هم دارند. یکی از مهارت‌های موجود در Skill Tree به شما امکان مشاهده ضربان قلب را می‌دهد. تا با شلیک یک گلوله به طرف آن، هدف خود را خیلی سریع بکشید. البته گفتن آن راحت‌تر از انجام آن است. در صورتی که هنوز از این مهارت برخوردار نیستید، بهتر است از قدرت حدس خود برای پیدا کردن قلب هدف استفاده کنید.

۳- اگر دکمه‌ها را به درستی فشار دهید، طناب rappel down بلندتر خواهد شد

موضوع جالب اینجا است که خود بازی نحوه انجام این کار را به طور کامل توضیح می‌دهد. اما به راحتی فراموش می‌شود. شما باید هنگام چسبیدن به دیوار، یکی از دکمه‌های تریگر (L1 یا R2 در PS4، LT یا RT در Xbox One) را به انتخاب خود فشار دهید تا با کمک طناب فرود آیید. مسلماً وسوسه خواهید شد که این تریگر را تا انتهای مسیر فشرده نگه دارید. زیرا منطق شما می‌گوید که با رها کردن آن سقوط خواهید. اما اینطور نیست. فقط آنالوگ را به سمت پایین بکشید تا طناب بلندتر شود. برای آویزان شدن از طناب نیز کافی است مجدداً تریگر را نگه داشته و یکی از دکمه‌های رو به جلو یا عقب را فشار دهید. اکنون که نحوه انجام این کار را می‌دانید، آسان به نظر می‌رسد.

۴- حافظه پنهان GPS، با پیدا کردن کوله پشتی‌های Explorer آشکار می‌شود

شاید دانستن این موضوع برای کسانی که با این مجموعه آشنا هستند، چیز تازه‌ای نباشد. اما با کشف کوله ‌پشتی‌های Explorer، موقعیت مکانی تمام بازمانده‌ها بر روی نقشه مشخص خواهد شد و دیگر نیازی به جستجوی آن‌ها نخواهید داشت.

۵- روشی برای انتخاب سریع اسلحه

هر زمان که دکمه d-pad (دکمه‌های جهت ‌گیری) را فشار دهید، پنجره‌ای از سلاح‌های موجود، بر روی صفحه ظاهر خواهد شد. سپس می‌توانید با استفاده از آنالوگ سمت راست، سلاح مورد نظر خود را هایلایت کنید. اما می‌دانید چه راهی سریع‌تر از این است؟ اگر از قبل می‌دانید که چه سلاحی را می‌خواهید، فقط کافی است که جهت d-pad مربوط به آن سلاح را فشار دهید. اگر سلاح سمت راست را بخواهید باید جهت راست را فشار دهید تا آن سلاح به سرعت در دستان شما قرار گیرد.

۶- قفل درجه ۴ سلاح خود را با Skill Tree باز کنید

مهارت Raposa’s Wit به شما این امکان را می‌دهد تا درجه بعدی ارتقاء سطح سلاح خود را باز کنید. ما ۳ ساعت درگیر این مسئله بودیم تا در نهایت با این گزینه مواجه شدیم.

۷- تله ‌گذاری برای دشمنان بسیار جذاب است

در واقع، شما باید قفل Viper’s Snare را باز کنید، که به شما امکان تله‌ گذاری بر روی اجساد دشمن را می‌دهد. با این قابلیت می‌توانید بر روی جسد دشمنان خود، بمب انفجاری قرار دهید. در این صورت، هر زمان که یکی از دوستان او به جسد نزدیک شود، منفجر خواهد شد. در نتیجه آن، یک کشتار پنهانی خواهید داشت. خیلی جالب است.

۸- چگونه White Queen را آزاد کنیم؟

اگر نمی‌خواهید جواب این معما را بدانید، این قسمت از نکات مهم Shadow of the Tomb Raider را نادیده بگیرید. اما یک سکانس رویایی وجود دارد که در آن Lara جوان وارد خانه خود می‌شود. اما در معمای پایانی نشان می‌دهد که او در تلاش برای آزادسازی White Queen است. حل این معما آسان است. اما به شرطی که بدانید باید به نقشه زمین برگشته و مختصات آن را تغییر دهید تا نردبان جمع شده و White Queen آزاد گردد. اکنون که این مورد کلیدی را می‌دانید، می‌توانید از آن چند دقیقه اضافه‌ای که صرف پیدا کردن آن نکرده ‌اید، در جای دیگری استفاده کنید.

 

منبع: GamesRadar

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =