مقالات

همه چیز درباره بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی‌های Assassin’s Creed هم از نظر معروفیت و هم گستردگی بسیار بزرگ هستند. فرانشایز Ubisoft از ترکیبی از تاریخ و افسانه برای تولید جهان­‌های کلی استفاده کرد، که همگی توسط گیم پلی متنوع و سیستم‌های به‌ هم‌ پیوسته پشتیبانی می‌شوند. مانند بازی‌های قبلی، بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز بزرگ و عظیم است. این بازی یک ورود هیجان‌انگیز به زندگی وایکینگ‌ها است، که شخصیت‌های برجسته تاریخی را از طریق جنگ، صلح و جستجو تعریف می‌کند. باید سرزمین‌های بسیاری را پوشش داد. پس ما با تولیدکننده یعنی Julien Laferrière و کارگردان یعنی Darby McDevitt صحبت کردیم تا اطلاعاتی درباره این تجربه عظیم به دست آوریم و زمینه را برای عرضه Valhalla فراهم کنیم.

از بین بردن کلیشه‌ها

بازیکنان Eivor را کنترل می‌کنند، یک قهرمان وایکینگی که ممکن است مرد یا زن باشد. پس از مقدمه‌ای که در نروژ نمایش داده می‌شود، قبیله Eivor سرزمین خود را ترک می‌کنند تا در انگلستان اقامت کنند. اگرچه وایکینگ‌ها اغلب به خاطر حمله و غارت‌هایشان در ذهن‌ها ماندگار می‌شوند، اما هدف Valhalla فراتر از کلیشه اصلی بوده و داستان انسان‌های بیشتری را پس از گسترش وایکینگ‌ها بررسی می‌کند.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

McDevitt بیان می‌کند” وایکینگ‌ها کلاً به‌ عنوان دشمن شناخته می‌شدند، اما داستانی هم درباره آن‌ها وجود دارد، که با درک تاریخ می‌توان متوجه شد، درست مانند دزدان دریایی”. داستانی که می‌خواهیم بگوییم این است: چرا گروه بزرگی از مردم نورس، نروژ را ترک کرده و در سراسر جهان سکنی گزیدند؟ آن‌ها ایسلند و گرینلند را پیدا کردند، آن‌ها در جزایر فارو، ایرلند، انگلستان، نرماندی ساکن شدند. این فقط برای سرقت از ساکنان این مناطق نبود. این کار برای ماندن در آنجا بود، زیرا فضا و منابع آن‌ها در حال اتمام بود.”

Laferrière می‌گوید: “در فرهنگ عامه، شما به پسری ریش‌دار با شاخ در کشتی وایکینگ‌ها می‌اندیشید، که به همه‌ چیز حمله کرده و آن را آتش می‌زند”. “این درواقع کلیشه‌ای است که می‌خواهیم آن را از بین ببریم. درست است، وایکینگ‌ها مهاجم بودند. همچنین جنگجویان معروفی هم بودند. همچنین آن‌ها مهاجر و کاوشگر هم بودند.

Ravensthorpe

مجموعه Assassin’s Creed در گذشته مکانی را به بازیکنان نشان می‌داد تا خانه‌شان باشد، مانند Monteriggioni در ACI و شهری در ACII. Valhalla فراتر از این‌ها رفته و Ravensthorpe، مکانی که به‌ عنوان پایگاه عملیات Eivor است را ارائه کرده است. این همان‌ جایی است که مأموریت‌ها را شروع می‌کنید، با وایکینگ‌ها صحبت می‌کنید و سازه‌های جدید (مانند آهنگر) را برای ارتقاء توانایی‌هایتان می‌سازید. Ravensthorpe ابتدا یک روستای کوچک است، اما مادامی‌ که Eivor و دوستان منابع جمع کنند، می‌توانید مکان خود را آباد کنید.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

McDevitt گفت: “رشد این مکان به آرامش انگلستان بستگی دارد،” “زمانی که به بیرون می‌روید و برمی‌گردید و متحدانی به دست می‌آورید و با رشد مکان شهرت شما افزایش می‌یابد و مردم دوست دارند با شما ملاقات کنند. خنده‌دار است، زیرا در نیمه اول بازی شما بیرون رفته و به دنبال متحدان هستید، در نیمه دوم، از آنجایی‌ که شهرت پیدا کرده‌ اید مردم می‌آیند و می‌خواهند با شما ملاقات کنند، آن‌ها می‌گویند “سلام، شنیده‌ام که تو عالی هستی. اگر در حل این مشکل به من کمک کنید، با تو متحد خواهم شد.”

گل وایکینگ‌ها

اگر بخواهید مسیرتان را از داستان‌های قبلی Assassin’s Creed پیدا کنید، این کار احتمالاً خیلی سخت خواهد بود؛ شما به تدریج به سمت هدف خود حرکت می‌کنید، اما برای پیاده‌ روی و مسیرهای فرعی از مسیر خود خارج می‌شوید. این تیم ساختار داستان Valhalla را به‌ عنوان یک گل در نظر گرفته‌ اند، هر مأموریت در یک مکان شروع و تمام می‌شود، اما زمانی که Eivor مکان‌های جدیدی را کشف کرده و به دنبال متحدان جدید است، همه‌ چیز مانند گلبرگ‌ها حلقه می‌زنند.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

Laferrière گفت: “هر چیزی در مرکز بازی شروع می‌شود، که همان مکان اصلی است” “شما متعهد شده‌ اید که مأموریت‌های مورد نظر را انجام دهید، شما این مأموریت‌ها را انجام می‌دهید. از طریق این مجموعه داستان، شما وارد قلمرو بازی می‌شوید، شخصیت‌های بسیار جالبی را می‌بینید و سپس به مکان خود بازمی‌گردید.” این رویکرد منحصر به‌ فرد باعث ایجاد احساس داستانی در فرد می‌شود، زیرا بازی بیشتر از کشتن دشمنان یا تعقیب مصنوعات، درباره نقل داستان وایکینگ‌ها است.

McDevitt می‌گوید: “صحنه‌های خاصی در بازی وجود ندارد،” “این مجموعه از قسمت‌هایی درباره رهبری، وفاداری، شهرت، شرم و خیانت تشکیل شده است. سپس داستان شخصی Eivor وارد بازی می‌شود. این داستان بیشتر به‌ عنوان داستان‌های غربی با ساختار سه کنشی آشنا است، اما در نهایت وارد یک داستان قسمتی بزرگ‌تر می‌شود که بیشتر مانند حماسه نورس است.”

داستان متمرکز

بازی Assassin’s Creed Valhalla

این بدان معنا نیست که داستان متمرکز نیست. مانند Odyssey، Valhalla اساساً به بازیکنان سه موضوع می‌دهد که باید آن‌ها را تعقیب کنند. یکی شخصاً بر Eivor متمرکز است، یکی مربوط به گسترش قبیله است و سومی، مادامی‌ که در طول دوره زمانی Valhalla شناخته می‌شوند، شامل درگیری بین Assassins و Templars – یا Hidden Ones و Order of the Ancients می‌شوند. برخلاف Odyssey، این سه طرح در نهایت به هم می‌رسند، به‌ جای اینکه به طور مستقل پایان یابند. McDevitt بیان می‌کند: “یک نکته خاص وجود دارد – نکته خاصی در مرکز- که می‌توانید هر داستان را به طور جداگانه دنبال کنید،” “اما آن‌ها به ترتیب خاصی پایان یافته و نتیجه متفاوتی دارند.”

لیست اصلی

بازی Assassin’s Creed Valhalla

Eivor تنها قهرمان وایکینگی نیست. Sigurd برادر Eivor، پسر خونی King Styrbjorn (Eivor به فرزند خواندگی پذیرفته شده، اما عضوی از خانواده است) و رهبر رسمی قبیله در انگلستان است. زمانی Sigurd پس از چند سال به خانه بازمی‌گردد، برخی از Hidden Ones او را همراهی می‌کنند و این‌گونه است که کار Eivor در درگیری مقابل Order of the Ancients تمام می‌شود. شما لیست کاملی دارید (از Odyssey الهام گرفته است) که اهداف شما را به ترتیب ارائه کرده، از آن‌ها برای حفاظت از متحدانتان در مناطق جدید کمک بگیرید، اما Eivor می‌تواند بدون اینکه به چیزی پایبند باشد، از آن مزایا را به دست آورد. McDevitt گفت “خیلی هم غیرقابل فهم نیست، من یا %۱۰۰ با Order of the Ancients و یا %۱۰۰ با Hidden Ones دوست هستم،” “همه‌ چیز کمی جزئی‌تر از حد معمول است.”

تطبیق مبارزه

تطبیق‌ پذیری نیروی محرکه در مبارزات وحشیانه Valhalla است. با استفاده از کنترل دو برابر و انواع سلاح‌ها مانند تبر، کمان و تیغه‌های مخفی نمادین، می‌توانید سبک جنگی را دنبال کنید که برای شما مناسب باشد. به علاوه، توانایی‌های مختلفی با قطعات مختلف همراه هستند که گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهند.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

مثلاً، ممکن است مجموعه زرهی داشته باشید که اگر سلامتی‌تان کم باشد، میزان خسارت را افزایش دهد، که البته رویکردی پر ریسکی است که ممکن است منجر به پیروزی چشمگیر یا شکستی وحشتناک شود. یا شاید ترجیح دهید که از بین سایه‌ها بازی کنید و این‌گونه در امنیت باشید. Laferrière بیان کرد “اگر می‌خواهید به‌ عنوان وایکینگ عوضی بازی کنید که با تبر در دو دست بازی می‌کند، بازی از شما پشتیبانی می‌کند،” “اگر می‌خواهید یک آدمکش پنهان‌کار باشید، بازی به شما امکان انجام این کار را هم می‌دهد، این بازی با سبک بازی‌های متفاوتی مطابقت دارد.”

ترور در آب

بازی Assassin’s Creed Valhalla

شما نمی‌توانید بدون حمله یک وایکینگ مهاجم باشید و بدون کشتی نمی‌توانید حمله کنید. Valhalla، Eivor را فرمانده یک کشتی و خدمه قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد به مکان انگلیسی‌ها حمله کرده و منابع به دست آورید. اما حملات اصلی تنها همان مواقعی نیستند که بتوانید از همراهانتان کمک بگیرید. Laferrière می‌گوید: “ما با حمله به هر نقطه‌ای کنار می‌آییم، که اساساً نوعی مکان نظامی در امتداد سواحل است.” “لزوماً حمله نیست، اما می‌توانید از خدمه خود برای کمک استفاده کنید.”

درس‌هایی از Odyssey

قبل از Valhalla، آخرین بازی Assassin’s Creed شرکت Ubisoft Montreal، بازی Origins بود. اگرچه بازی Odyssey در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، اما این تیم همچنین در زمان تولید Valhalla نیز درس‌هایی از آن گرفته است. این درس‌ها شامل برخی نوآوری‌های موفق Odyssey می‌شوند، مثلاً بازیکنان چگونه از مهارت‌های خود در مبارزه استفاده کنند. Laferrière گفت: نمونه خوبی از چیزی که Odyssey به همراه داشت، تمام توانایی‌هایی است که می‌توانید به آن‌ها مجهز شوید،” “این بسیار جالب است و می‌خواهیم آن را در بازی Valhalla هم ارائه کنیم.”

بازی Assassin’s Creed Valhalla

Valhalla همچنین می‌تواند در بخش‌هایی که Odyssey در آن‌ها با انتقادهایی روبرو شد نیز ارتقاء یابد. مثلاً، Odyssey سلاح‌ها و زره‌های افسانه‌ای بسیار جالب داشت، اما ممکن بود در میان غنیمت‌های نه‌ چندان خوب دفن شوند. ” Laferrière گفت: “می‌خواستیم از اقتصاد غارت محور به چیزی که بیشتر شبیه به جمع‌آوری بود تبدیل شویم.” وایکینگ‌ها از سلاح‌ها و تجهیزاتشان به‌ خوبی مراقبت می‌کنند و گاهی آن‌ها را به نسل بعد منتقل می‌کردند. پس این از نظر تاریخی درست است. اما دلیلی که این کار را انجام دادیم تاریخ نیست. بیشتر به خاطر رفتار بازیکنان است. می‌دانیم وقتی بازیکن یک قطعه از غنیمتی را پیدا می‌کند، آن را نگه می‌دارد و ارتقاء می‌دهد.”

داستان مدرن روز

Assassin’s Creed Origins داستان مدرن جدیدی را با بازی Layla Hassan معرفی کرد و Odyssey مأموریت Layla را ادامه داد. Valhalla فصل پایانی آن داستان است. مانند داستان‌های قبلی، برخی از داستان‌ها بازیکنان Layla را خارج از Animus کنترل می‌کنند، اما تعامل شما با داستان امروزی فراتر از این موارد است.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

McDevitt گفت: زمانی که در روز می‌گذرانید معادل [Origins and Odyssey] است، اما به این شرط که ناهنجاری‌های Animus هم به این لایه شبیه‌ سازی اضافه شده‌ اند.” “شما تعداد زیادی از آن‌ها را پیدا می‌کنید، زمانی که آن‌ها را به‌ عنوان Eivor پیدا کردید و لمس کردید، کل شبیه‌ سازی متوقف شده و Layla لباس مبدل را رها می‌کند. او در شبیه‌ سازی Layla می‌شود و سپس شما مکالمه‌ای با شخصیت روز دارید و باید معماهایی را حل کنید. همگی این موارد خیلی جالب بوده و جوایزی دارند. پس ما راهی پیدا کردیم تا مجبور نباشید برای انجام کارهای آن روز از Animus خارج شوید، گاهی آن روز در Animus رخ می‌دهد.”

مزایای نسل بعد

بازی Assassin’s Creed Valhalla

حتی اگر Valhalla در کنسول‌های نسل حاضر و نسل بعدی عرضه شود، محتوای بازی بدون توجه به سیستمی که با آن بازی می‌کنید، یکسان است. تفاوت اصلی نسخه فنی است. نسل جدید تصاویر و عملکردهای جدیدی را ارائه می‌دهد. Laferrière گفت: “من بازی را روی کیت‌های آزمایشی انجام دادم. این بازی قطعاً تجربه آرام و جذابی است.” “از چیزهایی که به دست می‌آوریم شگفت‌زده شدم. کافی است به بازی AC رفته و به میزان محتوایی که ارائه کردیم نگاه کنید و اینکه تا چه حد بهبود آن‌ها به شما کمک خواهد کرد. مثلاً، زمانی که از زاغ در [Valhalla] استفاده می‌کنید. به طور سنتی اگر زاغ یا عقاب خیلی دور برود، شما می‌توانید سریعاً به شخصیت خود بازگردید. زیرا نسل بعدی ظرفیت بارگذاری بهتری دارد. احساس می‌کنم ورود به این بازی شما را نیز متعجب و شگفت‌زده خواهد کرد.

 

منبع: GameInformer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =