همه چیز درباره ی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

کنسول بازی پلی استیشن ۲ سه بازی محبوب و بی‌نظیر به سبک پلتفرمر داشت که عبارتند از Jak and Daxter و Sly Cooper و Ratchet and Clank. در بین این بازی‌ها، Jak and Daxter باوجود مبارزات پایه و هزاران وسیله قابل جمع‌آوری، سنتی‌ترین بازی پلتفرمر بود. بازی Sly Cooper مبتنی بر سطح بوده و داستانی عمیق‌تر داشت. همچنین از نظر بصری متمایز بوده و بر روی کارهای مخفی‌کاری تمرکز داشت. اما بازی Ratchet and Clank با انبوهی از سلاح‌های منحصر به فرد، گجت‌ها و تفاسیر طعنه ‌آمیزتر، میزان حالت اکشن بازی را افزایش داده بود.

به استثنای یکی از بازی‌های Sly Cooper، فقط بازی Ratchet and Clank موفق شد تا مجموعه بازی‌های خود را به‌ صورت قدرتمند در کنسول PS3 ادامه دهد. اما با ورود کنسول PS4 همه‌ چیز از بین رفت. البته تا سال ۲۰۱۶ که کمپانی Insomniac بازی اصلی را بازسازی کرده و یک فیلم بلند بر طبق آن ساخت. همین اتفاق باعث شد تا یک بازی کاملا جدید ساخته شود که Ratchet and Clank: Rift Apart نام دارد و در رویداد رونمایی از کنسول PlayStation 5، این بازی نیز معرفی شد.

حالا که کنسول PS5 به بازار عرضه شده است، ما تا حد امکان تمام اطلاعات موجود درباره آخرین ماجراجویی Lombax و رباتش را برایتان جمع ‌آوری کرده ‌ایم.

تاریخ انتشار

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart یکی از اولین بازی‌هایی بود که قدرت کنسول PS5 را به نمایش کشید. اما به‌ طرز عجیبی در هنگام راه‌ اندازی کنسول، منتشر نشد. نه کمپانی سونی و نه کمپانی  Insomniac تاریخ دقیق انتشار بازی را در هیچ یک از برنامه‌های تبلیغاتی‌شان اعلام نکرده ‌اند. البته به استثنای این موضوع که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

بسیاری از افراد انتظار داشتند که این بازی همزمان با عرضه کنسول منتشر شود، اما به ‌نظر می‌رسد که عرضه آن تا ماه مارس یعنی پایان سال مالی، عقب بیفتد. احتمالا کمپانی سازنده، قبل از انتشار بازی آن را تبلیغ خواهد کرد. بنابراین ما احتمال می‌دهیم که جهت دستیابی به اهداف بازاریابی، میان افشای تاریخ انتشار تا خود زمان انتشار حداقل یک ماه فاصله بیفتد.

سیستم ‌عامل‌ها

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی‌های Ratchet and Clank همیشه مخصوص کنسول‌های سونی بوده‌ اند. حتی قبل از اینکه کمپانی Insomniac خریداری شود و به یک استودیوی فرست پارتی تبدیل گردد. بنابراین اگر نسخه Rift Apart نیز مختص PlayStation باشد، کسی سورپرایز نخواهد شد. اما برخلاف سایر بازی‌های مهم فرست‌ پارتی مانند Horizon Forbidden West ،Sackboy: A Big Adventure و حتی بازی Spider-Man: Miles Morales از خود کمپانی Insomniac، این بازی جدید Ratchet and Clank برای هر دو کنسول PS4 و PS5 عرضه نخواهد شد.

این بازی نیز همانند بازی Demon’s Souls به صورت انحصاری برای PS5 منتشر می‌شود. باید بدانید در هیچ پلتفرم دیگری نمی‌توانید آن را اجرا کنید. نوآوری‌های جدید تیم سازنده در بخش گیم ‌پلی، یکی از دلایلی ا‌ست که این بازی برای کنسول PS4 عرضه نخواهد شد.

تریلر

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

تاکنون بارها در تریلرها، ویدیوهای آزمایشی و ارائه‌های مختلف به نسخه Rift Apart نگاه انداخته ‌ایم. در اولین افشاگری شاهد بازگشت پیروزمندانه دو قهرمان داستان بودیم و همچنین دیدیم که بُعدهای مختلف بر سر آن‌ها فرو می‌ریختند. با ورود این دو قهرمان، بخش اکشن داستان آغاز می‌شود. آن‌ها همزمان با پریدن از میان بُعدهای مختلف، با یکدیگر به ضرب و شتم می‌پردازند.

با عبور از میان هر شکاف بنفش ‌رنگ با یک محیط جدید آشنا خواهند شد. برخی از این محیط‌ها آشنا هستند و برخی دیگر کاملا جدید هستند. اما در هر صورت از تنوع بالایی برخوردارند. قبل از اینکه این دو موجود در میان بُعدهای مختلف از هم جدا شوند، برای به نمایش کشیدن گیم ‌پلی بازی کمی مکث خواهد شد. تریلر با مواجهه Clank با یک شخصیت جدید یعنی یک لومباکس مونث به پایان می‌رسد. در طول تاریخ این مجموعه بازی‌ها، این اولین باری است که علاوه بر Ratchet یک لومباکس دیگر می‌بینیم. راچت همیشه فکر می‌کرد که آخرین لومباکس است.

با نگاه به سایر تریلرها، اطلاعات جدیدی درباره بازی به‌دست نمی‌آید. جز اینکه به‌نظر می‌رسد Dr. Nefarious، شخصیت منفی اصلی داستان نسخه بازسازی ‌شده ۲۰۱۶ نیز یکبار دیگر به عنوان شخصیت شرور اصلی و کسی که مسئول ایجاد اختلافات است، در بازی ظاهر خواهد شد.

گیم ‌پلی

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

از نظر ظاهری، نسخه Rift Apart بسیار شبیه به نسخه Ratchet and Clank سال ۲۰۱۶ است. می‌توانید از این نسخه انتظار داشته باشید که حالت پلتفرمینگ ۳ بُعدی سنتی، خرد کردن جعبه‌ها و آتش ‌بازی‌های خلاقانه و رنگارنگی را در برابر دشمنان متحرک دوست‌ داشتنی‌تان ارائه دهد. ما دیده‌ ایم که حلقه مبارزه همانند نسخه ۲۰۱۶ بسیار سریع است. همچنین چرخش‌های جانبی و تخریب چیزهای مختلف با آچارتان، به علاوه سیستم ارتقای سلاح نیز به این نسخه بازخواهد گشت. البته نباید هزاران هزار پیچ قابل جمع‌آوری را فراموش کنیم. تمام این موارد درون جهانی قرار دارد که شبیه به فیلم‌های انیمیشنی زنده است. به علاوه کمی ردگیری پرتوی فانتزی نیز باید اجرا شود. در نهایت این بازی قول می‌دهد که عملکردش نیز همانند ظاهرش جذاب و گیرا باشد.

جدا از سلاح‌های جدید که همیشه یکی از بخش‌های جذاب بازی محسوب می‌شوند، بازیکنان یک ابزار مهم جدید به شکل شکاف دریافت خواهند کرد. در طول مبارزه می‌توانید با استفاده از دستگاه Rift Tether نقاط مشخصی را هدف قرار دهید، تا بلافاصله به آن مکان منتقل شوید. تاثیر این دستگاه بسیار ناخوشایند است. زیرا به ‌نظر می‌رسد که به جای اینکه راچت از میان شکاف عبور کند در واقع به درون آن کشیده می‌شود. این یکی از بزرگ‌ترین مکانیک‌های بازی است که هم در بخش پلتفرمینگ بازی و هم در گرماگرم میدان نبرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پورتال‌هایی به‌ صورت تصادفی باز می‌شوند تا دشمنان را از بُعدهای دیگر نزد شما بیاورند. این بدان معنا است که شما هرگز نمی‌دانید با چه نوع دشمنی مواجه خواهید شد.

بارگذاری فوری محیط‌های جدید در هنگام عبور از شکاف‌ها دلیل اصلی اجرای این بازی روی کنسول PS5 است. بازی Rift Apart به دلیل وجود هارد درایو اختصاصی حالت جامد که نیاز به بارگیری میان این مناطق را از بین می‌برد، می‌تواند فعالیت‌های اکشن را به سرعت و به‌ طور پشت‌سر هم ارائه کند. درحالی که انجام این کار روی سخت ‌افزارهای دیگر غیرممکن است.

محتوای قابل دانلود/ DLC

باز هم هیچ اطلاعاتی درباره ارائه DLC برای بازی Rift Apart نداریم. اما با توجه به سابقه بازی‌ها این اتفاق بعید به ‌نظر می‌رسد. تمام نسخه‌های این مجموعه بازی جذاب هستند و ماجراهایی را شامل می‌شوند که صرفا جهت بازی مجدد و کاوش رمز و راز‌ها تهیه شده‌اند، نه بیشتر. انتظار زیادی است، اما اگر حالت چند نفره مخفی وجود داشته باشد می‌تواند به ارائه DLC کمک کند. بدین ‌ترتیب ممکن بود که واقعا DLC به بازی اضافه شود. اما به نظر ما این موضوع بسیار بعید به‌ نظر می‌رسد. ما حدس می‌زنیم که این بازی از روز اول به صورت یک بسته کامل ارائه شود.

پیش سفارش

بدون تعیین زمان انتشار، پیش خرید نسخه Rift Apart نیز غیرممکن است. در حال حاضر، حتی قیمت بازی نیز سوال برانگیز است. نسخه بازسازی شده سال ۲۰۱۶ بودجه محدود محسوب می‌شد و با قیمت ۴۰ دلار عرضه شد. اما فکر نمی‌کنیم که این تجربه جدید نسل فعلی نیز با همین قیمت ارائه شود. کمپانی سونی قیمت بسیاری از بازی‌های PS5 خودش را به ۷۰ دلار رسانده است. بسیاری از کمپانی‌های third party نیز همین کار را کرده ‌اند. البته به استثنای بازی‌هایی که برای کنسول PS4 نیز منتشر می‌شوند. مانند Sackboy و Miles Morales. بازی Rift Apart یک بازی انحصاری PS5 است. انتظار می‌رود که با شروع پیش ‌خریدها این بازی نیز با قیمت استاندارد ۷۰ دلار به فروش برسد.

 

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =