همه چیز درمورد بن شدن PS4 و جلوگیری از آن به زبان ساده

بن شدن کنسول PS4

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند برای کاربران پلی استیشن ۴ رخ دهد، بن شدن PS4 است که در واقع ناشی از نقض کردن قوانین سونی می باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی جلوگیری از این مسدودیت ها و تعلیق ها و مدت زمان بن شدن PS4 بدست آورید، در اینجا خواهید آموخت که چرا ممکن است فعالیت یک کاربر در شبکه پلی استیشن مسدود شده و یا به تعلیق درآید و همچنین اینکه در چنین مواقعی باید چه کاری انجام دهد.

تفاوت میان مسدود شدن و تعلیق در چیست؟

تعلیق به صورت موقتی است، در حالی که بن شدن کنسول PS4 (مسدودیت) به صورت دائمی بوده و هرگز نمی توان آن را برطرف کرد، ممکن است یک Email مبنی بر دلیل مسدود شدن و یا به تعلیق درآمدن فعالیت خود دریافت نمایید.

بن شدن PS4
بن شدن PS4

اگر سیستم پلی استیشنی مسدود شد و یا به تعلیق درآمد، هیچ حساب کاربری محلی روی این سیستم نمی تواند به شبکه پلی استیشن وارد شود. این بدان معنی است که با این سیستم نمی توان از بازی های آنلاین، فروشگاه پلی استیشن و یا مدیریت حساب ها استفاده کرد. برای دسترسی به شبکه پلی استیشن بر روی سایر سیستم ها، می توانید از حساب شخصی خود استفاده نمایید. به شرط اینکه آن حساب مسدود و یا در حالت تعلیق نباشد.

مسدودیت یا تعلیق حساب

تعلیق یا مسدودیت یک حساب، مانع از ورود آن حساب به شبکه پلی استیشن در تمام سیستم ها یا دستگاه های دیگر می شود.

چگونه از مسدودیت یا تعلیق کنسول یا حساب خود مطلع شوم؟

اگر کنسول و یا حساب شما دچار مسدودیت یا تعلیق شود، هنگامی که سعی در ورود به شبکه پلی استیشن دارید، یک کد خطا مشاهده خواهید کرد. اگر کد خطایی را جستجو کردید و به صفحه سونی هدایت شدید، باید بدانید که آن کد مربوط به مسدودی یا تعلیق می باشد.

سعی کنید بر روی یک دستگاه متصل به شبکه، وارد مدیریت حساب خود شوید.  اگر به حساب کاربری دسترسی پیدا کردید، به این معنی است که سیستم شما مسدود شده است. در غیر این صورت، مسدودیت مربوط به حساب شما می شود. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع، هم سیستم و هم حساب کاربری با هم مسدود خواهند شد.

به آدرس ایمیل خود وارد شده و سپس تمام پوشه های مربوط به “PSN” را حتی در پوشه های Junk / Spam جستجو کنید تا ایمیلی مبنی بر مسدودیت / تعلیق در آنها بیابید. اکثر مسدودیت ها و تعلیق ها با یک ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهند شد، که در این ایمیل به شما می گوید:

آیا موقتاً به حالت تعلیق در آمده اید – برای چه مدت – یا به صورت دائمی مسدود شده اید.

دلیل این مسدودیت و یا تعلیق.

تاریخ اعمال این مسدودیت یا تعلیق.

اگر فعالیت شما مسدود شد و هیچ ایمیلی در مورد آن دریافت نکردید، لطفاً با پشتیبانی تماس بگیرید.

چگونه می توانم از دلیل مسدود شدن خود مطلع شوم؟

به ایمیل خود مراجعه کرده و پیام های مربوط به PSN را بررسی کنید. توجه داشته باشید که پشتیبانی تنها می تواند دلیل کلی مسدودیت یا تعلیق فعالیت شما را اعلام کند و هیچ توضیح بیشتری نخواهد داد.

مدت زمان بن شدن PS4 چقدر است و آیا می توان تعلیق یا بن شدن PS4 را برطرف نمود؟

هرگونه مسدودیت یا تعلیق فعالیت در شبکه پلی استیشن، نتیجه تحقیقات دقیق و کامل کارمندان شرکت سونی می باشد. در نتیجه، این مسدودیت ها و تعلیق ها به طور قطعی بوده و قابل اعتراض نیست، مگر اینکه:

به دلیل بدهی، حساب به حالت تعلیق درآمده باشید که پس از پرداخت، به طور کامل برطرف خواهد شد.

اگر حساب یا کنسول من مسدود شود، چه اتفاقی برای محتویات و اشتراک های من خواهد افتاد؟

اگر حساب شما مسدود شود، دیگر به محتوا، اشتراک ها، یا Trophyهای مرتبط با این حساب دسترسی نخواهید داشت. بر طبق آنچه که در شرایط خدمات SEN قید گردیده، در مقابل از دست دادن این محتویات و اشتراک ها هیچ هزینه ای دریافت نمی کنید. اگر کنسول شما مسدود شد، می توانید با استفاده از حساب کاربری خود بر روی دستگاهی دیگر، به محتویات و خدمات اشتراک خود دسترسی پیدا کنید، مشروط بر اینکه حساب شما نیز مسدود نشده باشد.

من یک سیستم پلی استیشن دست دوم خریده ام که مسدود شده است. آیا می توانم این مسدودیت را برطرف کنم؟

اگر کنسولی مسدود شود، این تصمیم به صورت قطعی بوده و قابل برگشت نیست. این امر بخاطر این است که مسدودیت کنسول های پلی استیشن در پاسخ به بدترین رفتارهای کاربران انجام می شود. PlayStation و Sony Entertainment Network توصیه می کنند که محصولات پلی استیشن را فقط به صورت آکبند و از فروشندگان قابل اعتماد خریداری نمایید تا با مشکل مسدودیت سیستم روبرو نشوید. در صورت خرید کنسول پلی استیشن مسدود، برای دریافت راهنمایی با فروشنده تماس بگیرید.

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =