کدهای خطای سری CE پلی استیشن ۴

ارور پلی استیشن 4

حتما برایتان پیش آمده است که هنگام کار با پلی استیشن ۴ خود با ارور های مختلفی مواجه شده باشید. در این حالت شما باید بفهمید که چرا دستگاه چنین اروری داده و راه حل آن چیست. در اینجا با لیستی از مجموعه ارور های سری ce پلی استیشن ۴ مواجه هستید که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مشکلتان را برطرف کنید. 

کد ارور پلی استیشن ۴ CE-33987-0

خطا در آزمایش اتصال به اینترنت

  • ممکن است در اتصال به شبکه پلی استیشن مشکل داشته باشید و اتصال شما در فرآیند ورود به PSN، تایم اوت شده باشد.
  • با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection]، از اتصال خود به اینترنت اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر موفق به برقراری اتصال نشدید، با خاموش کردن مودم یا روتر و سپس روشن نمودن آن پس از گذشت ۵ دقیقه، اتصال به شبکه محلی خود را مجدداً تنظیم نمایید.
  • اگر این کار نیز کمکی نکرد، ممکن است Firmware روتر شما به آپدیت نیاز داشته باشد. لطفاً در صورت لزوم با کارخانه سازنده روتر یا ارائه دهنده خدمات اینترنت، تماس بگیرید. اگر همچنان با اینترنت خود مشکل دارید، لطفاً در زمانی دیگر مجدداً امتحان نمایید، زیرا ممکن است سرور در این لحظه دارای ترافیک بالایی باشد.

کد ارور CE-35340-5

  • این سرویس ممکن است در حال تعمیر باشد. لطفاً پیش از تلاش برای دسترسی مجدد به سرویس، کمی صبر کنید.
  • اگر در هنگام اتصال با این کد خطا مواجه می شوید، لطفاً مراحل زیر را امتحان نمایید.
  • در PS4 خود، به تنظیمات [Settings] > مدیریت حساب [Account Management] > اتصال با سایر سرویس ها [Link with Other Services] بروید.
  • از YouTube یا Twitch خارج شده و سپس مجدداً وارد سیستم شوید.

کد ارور CE-30774-1

آپدیت امکان پذیر نیست

  • PS4 نمی‌تواند نرم افزار سیستم را با استفاده از فلش USB آپدیت کند.
  • برای آپدیت PS4 خود به تنظیمات [Settings] > آپدیت نرم افزار سیستم [System Software Update] بروید.
  • اگر همچنان موفق به آپدیت نشدید، مراحل زیر را دنبال کنید.
  • مطمئن شوید که فلش USB شما به FAT یا exFAT فرمت شده است.
  • فلش USB خود را به کامپیوتر متصل نمایید، کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید تا کادر باز شود. سپس از طریق فهرست کشویی File system، فرمت FAT یا exFAT را انتخاب نمایید.
  • مطمئن شوید که ساختار پوشه ذخیره فایل آپدیت صحیح باشد.
  • با استفاده از کامپیوتر، پوشه ای به نام “PS4” ایجاد کنید. در داخل آن پوشه، پوشه دیگری با نام “UPDATE” بسازید. فایل آپدیت (“PS4UPDATE.PUP”) باید در پوشه UPDATE ذخیره شود. اگر این مشکل بر قوت خود باقی ماند، ممکن است که فایل دانلود شده خراب باشد، پس آن را از فلش USB خود حذف کرده و مجدداً دانلود نمایید.
  • دوباره امتحان کنید.
  • در صورت استمرار این مشکل، فایل دانلود شده را مجدداً از فلش USB خود حذف کرده و دوباره دانلود کنید.

کد ارور CE-35486-6

سیستم قادر به خواندن دیسک نیست. ممکن است فرمت دیسک پشتیبانی نشده باشد، یا دیسک خراب باشد.

  • دیسک را از سیستم خارج کنید و مطمئن شوید که خراشیده، آسیب دیده و یا کثیف نباشد.
  • همچنین مطمئن شوید که فرمت دیسک توسط PlayStation 4 پشتیبانی می شود.

فرمت های پشتیبانی شده برای دیسک

دیسک Blu-ray: BD-ROM، BD-R/RE (BDAV، BDMV)

DVD: DVD-ROM، DVD-R/RW (حالت ویدیویی، حالت واقعیت مجازی) ، DVD+R/RW

پخش انواع دیسک های زیر توسط PS4 پشتیبانی نمی شود

CD، BD-RE ورژن ۱.۰، BD-R/RE XL، DVDهایی که بسته نشده اند.

اگر این مشکل همچنان بر قوت خود باقی ماند، سیستم را خاموش کرده و در حالت ایمن (Safe Mode) روشن کنید. با استفاده از گزینه پنجم Safe Mode، بانک اطلاعاتی سیستم را بازسازی نمایید.

کد ارور CE-30784-2

PS4 قادر به شناسایی دستگاه متصل به USB نیست

به نظر می رسد که سیستم شما قادر به شناسایی دستگاه متصل به پورت USB نیست. با پیروی از مراحل زیر، مطمئن شوید که دستگاه شما سازگار با سیستم بوده و درست تنظیم شده است.

  • این موضوع باید تأیید شود که دستگاه از پورت USB 2.0 یا ۳.۰ پشتیبانی می کند.
  • مطمئن شوید که دستگاه به درستی به PS4 متصل شده است، سپس به مدت ۱ دقیقه منتظر بمانید تا مجدداً به دستگاه دسترسی پیدا کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه دارای پارتیشن های متعدد نیست.
  • در صورت امکان، دستگاه را با استفاده از کامپیوتر مجدداً فرمت نمایید.

کد ارور CE-33945-4

اتصال به سرور امکان پذیر نمی باشد

ممکن است در اتصال به شبکه محلی خود با مشکل مواجه شوید، لطفاً مراحل زیر را امتحان کنید.

  1. احتمال دارد شبکه پلی استیشن یا سرورهای بازی موقتاً در دسترس نباشند. مطمئن شوید که خدمات شبکه پلی استیشن و سرورهای بازی در دسترس هستند.
  2. اگر هر دو سرویس فعال بودند، با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] مطمئن شوید که اتصال به اینترنت برقرار است.
  3. سفت افزار روتر خود را به روز کنید. لطفاً در صورت لزوم با شرکت تولید کننده روتر خود یا ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس حاصل فرمایید. سایر دستگاه های متصل به شبکه خود را خاموش کنید. اگر باز هم این مشکل برطرف نشد، اندکی صبر کرده و مجدداً امتحان نمایید، ممکن است در این زمان سرور ترافیک بالایی داشته باشد.

کد ارور CE-35489-9

کد منطقه این DVD یا دیسک Blu-ray به دلیل محدودیت های منطقه ای در این سیستم پشتیبانی نمی شود.

لطفاً کد منطقه دیسک را پیش از خرید بررسی نمایید، چرا که منطقه سیستم، قابل تغییر نمی باشد.

کد ارور CE-34861-2

خطایی در شبکه رخ داده است.

  1. لطفاً جهت اطلاع از هرگونه قطعی یا تعمیرات، به صفحه وضعیت PSN مراجعه نمایید.
  2. اگر هیچ مشکلی در وضعیت PSN مشاهده نشد، ممکن است محیط شبکه شما فاقد لایه اتصال امن و پروتکلی (SSL) باشد. اکثر بازی ها برای برقراری ارتباط با سرورهایشان از شما می خواهند تا SSL داشته باشید.
  3. برای حل این مشکل، لطفاً با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس حاصل فرمایید.

کد ارور CE-34544-0

احتمالاً دیتابیس به دلیل اینکه موفق به دریافت اطلاعات مورد نیاز برای اجرای برنامه نشد، تا حدودی مخدوش است

  1. با مراجعه به تنظیمات [Settings] > بروزرسانی نرم افزار سیستم [System Software Update]، مطمئن شوید که آخرین ورژن نرم افزار نصب شده است.
  2. آخرین نسخه را برای برنامه نصب نمایید.
  3. هنگامی که برنامه در صفحه اصلی هایلایت شد، دکمه OPTIONS را بر روی کنترلر فشار دهید. سپس گزینه بررسی بروزرسانی [Check for Update] را انتخاب نمایید.
  4. اگر این مشکل همچنان بر قوت خود باقی ماند، سیستم را در حالت Safe Mode بوت کرده و گزینه پنجم یعنی [۵. Rebuilt Database] را انتخاب نمایید تا بانک اطلاعاتی سیستم مجدداً بازسازی شود.

اگر این کار نیز مشکل شما را حل نکرد، برنامه را مجدداً نصب کنید

  1. با رفتن به تنظیمات [Settings] > مدیریت داده های برنامه [Application Data Management] > داده های ذخیره شده در سیستم [Saved Data in System] > آپلود در حافظه آنلاین [Upload to Online Storage]، یک نسخه پشتیبان (Back up) از داده های ذخیره شده خود در حافظه آنلاین (PS Online Storage) تهیه نمایید.
  2. اگر در PS Plus اشتراک ندارید، می توانید با استفاده از یک فلش USB از داده های خود Back up بگیرید. برای این کار، کافی است فلش USB را به سیستم متصل کرده و سپس از طریق تنظیمات [Settings] > مدیریت داده های ذخیره شده برنامه [Application Saved Data Management] > داده های ذخیره شده در حافظه سیستم [Saved Data in System Storage] > کپی در فلش USB [Copy to USB Storage Device] داده های برنامه را در فلش خود ذخیره نمایید.
  3. برای پاک کردن برنامه، هنگامی که نام آن هایلایت می شود، ابتدا دکمه OPTIONS را فشار داده و سپس گزینه [Delete] را انتخاب نمایید.
  4. >بازی را از طریق کتابخانه خود دانلود نمایید، یا اگر نسخه فیزیکی آن را در اختیار دارید، با قرار دادن دیسک به درون کنسول، مجدداً بازی را نصب کنید.

کد ارور CE-30005-8

هنگام دسترسی به درایو هارد دیسک (HDD) یا درایو Blu-ray / DVD خطایی رخ داده است.

به نظر می رسد که کنسول شما در خواندن هارد دیسک یا اجرای Blu-ray مشکل دارد، لطفاً مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. دیسک را از سیستم خارج کنید، مطمئن شوید که خراشیده، آسیب دیده و یا کثیف نباشد.
  2. اگر دیسک در وضعیت مطلوبی قرار دارد، لطفاً با استفاده از گزینه پنجم در حالت Safe Mode بانک اطلاعات سیستم را مجدداً بازسازی نمایید.
  3. اگر با انجام این کار نیز مشکل برطرف نشد، ممکن است ایراد از خود کنسول بوده و نیاز به سرویس داشته باشد، لطفاً با پشتیبانی PlayStation تماس بگیرید.

کد ارور CE-33986-9

خطا در آزمایش اتصال به اینترنت

شبکه پلی استیشن یا همان PSN ممکن است به طور موقت در دسترس نباشد و یا در حال انجام تعمیراتی بر روی آن باشند. لطفاً با مراجعه به وب سایت Playstation، وضعیت PSN را بررسی نمایید.

  1. اگر PSN در دسترس بود و مشکل دیگری نداشت، از طریق تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] مطمئن شوید که می توانید به اینترنت متصل شوید.

کد ارور CE-34335-8

PS4 شما هیچ هارد دیسکی را شناسایی نکرده است

اگر کنسول PS4 شما نتوانست هارد دیسک درون سیستم را تشخیص دهد، لطفاً مراحل زیر را امتحان نمایید.

  1. کنسول را خاموش کنید، سیم برق را جدا کرده و پوشش بالای کنسول را بردارید. پیش تر در این سایت در مورد دستورالعمل باز کردن پوشش درایو هارد دیسک کنسول PS4 به طور مفصل صحبت کرده ایم که در مقاله ای تحت عنوان ” نحوه خارج کردن (Eject) دیسک گیر کرده در کنسول PS4″ آمده است.
  2. با بیرون آوردن و وارد نمودن دوباره هارد دیسک، مطمئن شوید که هارد دیسک شما به خوبی وارد سیستم شده است.
  3. اگر پس از وارد نمودن مجدد هارد دیسک همچنان این پیام را دریافت می کنید، ممکن است هارد دیسک شما خراب، یا سیستم شما نیاز به سرویس داشته باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با پشتیبانی PlayStation تماس بگیرید.

کد ارور CE-35406-8

اتصال PS Vita به کنسول PS4 برای Remote Play امکان پذیر نمی باشد، زیرا حساب های موجود در این سیستم ها یکسان نیستند.

  1. برای استفاده از قابلیت Remote Play، باید حساب PSN یکسانی به هر دو سیستم متصل شود.
  2. اگر می خواهید حساب PSN را بر روی PS4 خود تغییر دهید، در صفحه اصلی وارد قسمت [Power] شده و گزینه [Switch User] را انتخاب نمایید.
  3. تنها یک حساب PSN می تواند به PS Vita متصل گردد. به منظور اتصال یک حساب کاربری جدید، باید سیستم PS Vita خود را بازیابی (Restore) نمایید. می توانید نرم افزار سیستم را به حالت پیش فرض برگردانده و کلیه داده های ذخیره شده در آن را حذف نمایید. برای این کار باید وارد قسمت [Format] شده و گزینه [Restore This System] را انتخاب کنید، سپس با پیروی از دستورالعمل های روی صفحه، عملیات را تکمیل نمایید.

کد ارور CE-33676-5

این آیتم خراب است یا توسط سیستم قابل شناسایی نمی باشد.

  1. اگر هنگام انتخاب یک تم با این خطا مواجه شدید، سعی در دانلود مجدد آن نمایید.
  2. از طریق [Notifications] > [Downloads] بر روی تم مورد نظر خود رفته و پس از هایلایت شدن آن دکمه OPTIONS کنترلر خود را فشار دهید و گزینه Delete را انتخاب نمایید تا آن تم حذف گردد. سپس با مراجعه به [Settings] > [Theme] اقدام به دانلود مجدد آن نمایید.
  3. به منظور دانلود مجدد آیتم ها، در [Settings] به [PSN] بروید و گزینه [Restore Licenses] را انتخاب کنید.
  4. سیستم را خاموش کرده و در حالت Safe Mode مجدداً بوت کنید و گزینه پنجم یعنی [۵. Rebuild Database] را انتخاب نمایید تا بانک اطلاعاتی سیستم بازسازی گردد.

کد ارور CE-34878-0

خطایی در برنامه رخ داده است.

  1. برنامه را ببندید، جدیدترین نسخه نرم افزار سیستم و آپدیت بازی ها را نصب کرده و کنسول را Restart کنید.
  2. اگر درایو هارد دیسک (HDD) را در سیستم خود به روز کرده اید، لطفاً HDD اصلی را مجدداً نصب نمایید.
  3. اگر دوباره با این خطا مواجه شدید، از داده های ذخیره شده خود نسخه پشتیبان (Back up) تهیه کرده و سپس به [Settings] > [Initialization] بروید و گزینه [Initialize PS4] را انتخاب نمایید.
  4. در صورتی که این خطا در تمام برنامه ها رخ داد یا به محض شروع برنامه ظاهر شد، لطفاً با پشتیبانی PlayStation تماس حاصل فرمایید.

کد ارور ۴۴CE-35287-5

اتصال به سرور امکانپذیر نیست.

  1. شبکه پلی استیشن (PSN) یا سرور بازی موقتاً از دسترس خارج شده است. لطفاً کمی بعد مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۴۵CE-34632-8

محتوا در دسترس نمی‌باشد.

  1. در حال حاضر نمی‌توان از این محتوا استفاده کرد. لطفاً با پشتیبانی PlayStation تماس بگیرید تا شما را در این مورد راهنمایی کنند.

کد ارور ۵۱- CE-33991-5

اتصال به شبکه امکانپذیر نمی‌باشد.

  • ممکن است در اتصال به شبکه محلی خود با مشکل مواجه شوید، لطفاً مراحل زیر را امتحان کنید.
  • احتمال دارد که شبکه پلی استیشن یا سرورهای بازی موقتاً از دسترس خارج گردند. بنابراین، ابتدا مطمئن شوید که سرویس شبکه پلی استیشن و سرورهای بازی در دسترس هستند.
  • اگر هر دو سرویس فعال بودند، با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به اینترنت متصل شوید.
  • سخت افزار روتر خود را به روز کنید. لطفاً در صورت لزوم با شرکت تولید کننده روتر خود یا ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس حاصل فرمایید. سایر دستگاه های متصل به شبکه خود را خاموش کنید. اگر باز هم این مشکل برطرف نشد، اندکی صبر کرده و مجدداً امتحان نمایید، ممکن است در این زمان سرور ترافیک بالایی داشته باشد.

کد ارور ۵۴- CE-35327-0

اتصال به سرور امکانپذیر نمی‌باشد. ظاهراً سرور به طور موقت شلوغ است.

شبکه پلی استیشن موقتاً از دسترس خارج شده است. لطفاً کمی بعد دوباره امتحان نمایید، چرا که ممکن است ترافیک شبکه PlayStation در آن لحظه بالا باشد.
کد ارور ۵۶- CE-36244-9

دانلود متوقف شده است. احتمالاً محتوای دانلود شده خراب باشد.

کنسول PS4 خود را ری استارت کرده و دانلود را مجدداً از سر بگیرید. می‌توانید برای دانلود مجدد از طریق آیکون بازی بر روی صفحه اصلی و یا پایین اعلانات [Notifications] > دانلود ها [Downloads]، اقدام نمایید.

  • در صورت بروز مجدد این خطا، تنظیمات شبکه محلی خود را بررسی کنید.
  • از یک IP ثابت استفاده کنید و یا DNS خود را تغییر دهید.
  • در صورت وجود، شبکه دیگری را امتحان کنید.
  • ممکن است که اتصال به اینترنت موقتاً شلوغ باشد، لطفاً کمی بعد مجدداً امتحان کنید.
  • اگر این خطا همچنان به قوت خود باقی ماند و اگر پیش از این HDD را ارتقاء داده‌اید، به HDD اصلی برگشته و این نرم افزار را مجدداً نصب کنید.
  • در صورت استفاده از HDD اصلی، اقدامات اولیه برای راه اندازی سیستم را از طریق [Settings] > [Initialisation] > [Initialise PlayStation 4] > [Quick] انجام دهید. پس از انجام راه اندازی اولیه، مجدداً شروع به دانلود محتوا از طریق Library کنید.

کد ارور ۵۷- CE-33191-7

لطفاً دیسک صحیح را وارد کنسول PS4 خود نمایید.

  • برای اجرای برنامه مورد نظرتان، لازم است که دیسک مربوط به آن را درون کنسول قرار دهید، حتی اگر آن برنامه نصب شده باشد.

کد ارور ۶۱- CE-32889-0

خطایی در بازی یا برنامه رخ داده است.

  • هنگام اجرای بازی و یا استفاده از یک برنامه، خطایی رخ داده است، لطفاً با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > و انتخاب گزینه آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection]، از اتصال خود به اینترنت اطمینان حاصل فرمایید.
  • اگر این آزمون در اتصال به شبکه PSN ناتوان بود، لطفاً کمی بعد مجدداً امتحان کنید، چرا که ممکن است حجم بالایی از سرور مشغول باشد.

کد ارور ۶۲- CE-34788-0

این فایل آپدیت، قابل استفاده نیست.

فایل آپدیت موجود در دستگاه USB شما قابل استفاده نمی‌باشد. لطفاً مطمئن شوید که فایل درستی را دانلود کرده‌اید. با استفاده از کامپیوتر یا Mac می‌توانید آخرین نسخه آپدیت را از صفحه PS4 System Software دانلود نمایید. برای دانلود این فایل (که حجم آن تقریباً ۴۰۰ مگابایت می‌باشد) بر روی دکمه Download update موجود در بالای صفحه کلیک کنید.

اگر می‌خواهید که نرم افزار سیستم را به طور کامل نصب کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید

  • با استفاده از کامپیوتر یا Mac به صفحه PS4 System Software بروید.
  • صفحه را پایین کشیده و گزینه Perform a new installation of the system software را انتخاب نمایید.
  • دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کرده و فایل نصبی کامل (که تقریباً ۱ گیگابایت می‌باشد) را دانلود کنید.

کد ارور ۶۴- CE-36329-3

خطایی در نرم افزار سیستم رخ داده است.

  • لطفاً با مراجعه به تنظیمات [Settings] > به روز رسانی نرم افزار سیستم [System Software Update] مطمئن شوید که جدیدترین نسخه نرم افزار سیستم را نصب کرده‌اید. پس از نصب آپدیت، سیستم ری استارت خواهد شد.
  • اگر نمی‌توانید وارد تنظیمات [Settings] شوید، لطفاً نرم افزار سیستم خود را با استفاده از گزینه سوم Safe Mode به روز کنید.
  • در صورت بروز مجدد خطا، از داده های ذخیره شده خود نسخه پشتیبان (Back up) تهیه کرده و سپس به [Settings] > [Initialisation] > [Initialise PS4] رفته و یا از گزینه ششم Safe Mode استفاده نمایید.
  • اگر این خطا همچنان بر قوت خود باقی ماند، لطفاً با پشتیبانی PlayStation تماس حاصل فرمایید.

کد ارور ۶۵- CE-34305-5

خواندن اطلاعات HDD امکانپذیر نمی‌باشد.

کنسول شما قادر به خواندن اطلاعات موجود در درایو هارد دیسک (HDD) نیست. لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید.

  • جدیدترین نرم افزار سیستم خود را از طریق تنظیمات [Settings] > به روز رسانی نرم افزار سیستم [System Software Update] نصب کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال نمایید.
  • اگر HDD سیستم خود را به روز کرده‌اید، کنسول را خاموش کرده و HDD اصلی را مجدداً وارد نمایید و دوباره امتحان کنید.
  • اگر این خطا همچنان ادامه داشت، لطفاً کنسول خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
  • اگر باز هم این مشکل برطرف نشد، ممکن است عیب از خود کنسول باشد، لطفاً برای دریافت خدمات با پشتیبانی PlayStation تماس حاصل فرمایید.

کد ارور ۶۶- CE-37732-2

فایل دانلود شده به خوبی بر روی سیستم نصب نشده است. احتمال دارد که داده ها در طی فرایند دانلود خراب شده باشند.

فایل دانلود شده را حذف کنید.

  • در PS4 به [Notifications] > [Downloads] رفته و محتوای مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس دکمه OPTIONS را بر روی کنترلر خود فشار داده و محتوای دانلود شده را حذف کنید.
    یک بار دیگر این فایل را دانلود نمایید.
  • اگر این خطا در رابطه با Patch یک بازی بود، برنامه بازی خود را در صفحه اصلی هایلایت کنید، دکمه OPTIONS را فشار داده و گزینه بررسی به روز رسانی [Check for Update] را انتخاب نمایید.
  • اگر این خطا در رابطه با بازی های PS Store صورت گرفت، به [Library] بروید و بر روی برنامه مورد نظر برای دانلود کلیک کنید.
  • در صورت ادامه یافتن این خطا به [Settings] > [Initialisation] > [Initialise PlayStation 4] > [Quick] رفته و پس از آن مجدداً اقدام به دانلود فایل مورد نظر فرمایید.
  • اگر این مشکل برطرف نشد و اگر پیش از این HDD را ارتقاء داده‌اید، به HDD اصلی برگشته و این نرم افزار را مجدداً نصب کنید.
  • سپس مجدداً فایل مورد نظر را دانلود نمایید.

کد ارور ۶۷- CE-33992-6

خطا در آزمون اتصال به اینترنت.

  • لطفاً با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت، وضعیت خدمات PSN را در صفحه وضعیت موجود در وب سایت Playstation بررسی نمایید.
  • در صورتی که خدمات PSN به رنگ سبز نشان داده ‌شوند و شما همچنان این خطا را دریافت کنید، ممکن است مشکل از شبکه خانگی شما باشد.

کد ارور ۶۸- CE-35918-6

کنسول قادر به خواندن دیسک نمی‌باشد.

  • دیسک را از کنسول خارج کرده و مطمئن شوید که کثیف یا خراب نشده است.
  • یک دیسک PS4 دیگر با فرمت Blu-Ray یا DVD را درون کنسول قرار دهید تا متوجه شوید که آنها نیز کار می‌کنند یا خیر.
  • اگر دیسک های دیگر بدون هیچ مشکلی اجرا شدند، ممکن است عیب از خود دیسک باشد، بنابراین دیسک مورد نظر خود را عوض کنید.
  • در صورتی که سایر دیسک ها نیز بر روی کنسول شما کار نکردند، لطفاً با پشتیبانی PlayStation تماس حاصل فرمایید.

کد ارور ۷۴- CE-36275-3

امکان ثبت نظر بر روی یک برودکست وجود ندارد.

  • مطمئن شوید که روتر یا تنظیمات شبکه شما پورت TCP 6667 را مسدود نمی‌کند.
  • ممکن است سرویس Streaming با مشکل سرور مواجه شده باشد. لطفاً کمی بعد مجدداً امتحان کنید و مطمئن شوید که این سرویس تحت تعمیر قرار نگرفته است.

کد ارور ۷۵- CE-37700-7

لغو دانلود به دلیل در دسترس نبودن محتوا در فروشگاه PlayStation.

  • مطمئن شوید که محتوای دانلودی شما معتبر بوده و مجوز آن را دارید.
  • اگر قصد دانلود محتوایی را دارید که از قبل آن را پیش خرید کرده‌اید، مطمئن شوید که تاریخ دانلود آن فرا رسیده و سپس مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۷۷- CE-33126-5

ادامه دادن برودکست امکانپذیر نیست. ممکن است متن یا تنظیمات مرتبط با کانال مورد نظر شما معتبر نباشد.

  • مطمئن شوید که توضیحات مربوط به برودکست Youtube کمتر از ۲۰۰ کلمه باشد.

کد ارور ۹۰- CE-32951-0

مشکلی در اتصال به شبکه پیش آمده است.

  • اگر نمی‌توانید به PSN متصل شوید، مراحل زیر را امتحان کنید.
  • در دسترس بودن سرویس های PSN را بررسی نمایید.
  • اگر PSN در دسترس بود، اتصال اینترنت خود را از طریق تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال اینترنت [Test Internet Connection] بررسی نمایید.
  • از بروز بودن سخت افزار و نرم افزار روتر خود اطمینان حاصل فرمایید. برای دریافت راهنمایی بیشتر به وب سایت کارخانه سازنده روتر خود مراجعه کنید و یا با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.

کد ارور ۹۸- CE-30012-6

خطای داخلی

  • جدیدترین آپدیت نرم افزار سیستم را از طریق تنظیمات [Settings] > آپدیت نرم افزار سیستم [System Software Update] نصب کنید.
  • دیسک را تمیز کنید.
  • مطمئن شوید که هیچ گونه اثر انگشت، لکه یا خراشیدگی بر روی آن وجود ندارد. مجدداً دیسک را وارد نموده و اجرا نمایید.
  • کنسول را Restart کنید.

کد ارور ۱۰۲- CE-38706-4

اتصال به سرور امکانپذیر نمی‌باشد.

  • اگر نمی‌توانید به سرویسی خارج از PlayStation™Network متصل شوید، وضعیت آن سرویس را بررسی نمایید.
  • ممکن است شبکه پلی استیشن شما موقتاً شلوغ باشد. لطفاً کمی بعد مجدداً اقدام کنید. می‌توانید با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > مشاهده وضعیت خدمات شبکه پلی استیشن [View Status of PlayStation™Network Services]، و یا با رفتن به آدرس playstation.com با استفاده از کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود، وضعیت شبکه را بررسی نمایید.
  • این مراحل را نیز می‌توانید امتحان کنید
  • کنسول را Restart کنید.
  • روتر را Restart کنید.
  • با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید تا وضعیت اتصال اینترنت شما را بررسی کند.
  • روتر را Reset کنید، به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > تنظیم اتصال اینترنت [Set Up Internet Connection] رفته و سپس مجدداً به روتر متصل شوید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای روتر مراجعه فرمایید.
  • سخت افزار روتر خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. می‌توانید از دفترچه راهنمایی که به همراه روتر ارائه می‌شود، کمک بگیرید.
  • با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] وضعیت اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید.
  • ممکن است که وجود فایروال یا سایر اقدامات امنیتی مانع از برقراری اتصال به شبکه شود. مطمئن شوید که دستگاه های متصل به شبکه شما است
  • شماره پورت های زیر را مسدود نمی‌کنند.

TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480

UDP: 3478, 3479

کد ارور ۱۰۴- CE-35485-5

دیسک قابل پخش نمی‌باشد.

  • بررسی کنید که تنظیمات کنترل والدین مانع از پخش دیسک نمی‌شوند.
  • مطمئن شوید که دیسک شما خراشیده یا کثیف نیست.

کد ارور ۱۰۷- CE-34883-6

پین کد Remote Play صحیح نمی‌باشد.

  • دوباره پین کد را با دقت وارد نمایید.

کد ارور ۱۱۰- CE-40852-9

خطایی در سرور رخ داده است.

  • لطفاً برای حل این مسئله، مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کنسول خود را Restart کرده و مجدداً امتحان نمایید.
  • با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] تست اتصال انجام دهید.
  • اگر این آزمایش موفقیت آمیز بود، محیط شبکه خود را بررسی کرده و در صورت لزوم سخت افزار روتر خود را آپدیت نمایید.
  • اگر پس از انجام تمام مراحل همچنان این کد خطا را دریافت می‌کنید، ممکن است این مشکل به خاطر ازدحام موقت شبکه باشد. لطفاً بعداً امتحان کنید.

کد ارور ۱۱۲- CE-38633-3

برودکست شما به دلیل خطایی که در ارتباط با سرور رخ داده، قطع شده است.

  • ممکن است که اتصال شبکه شما قادر به پشتیبانی از کیفیت انتخابی برودکست شما نباشد. مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کیفیت برودکست خود را کاهش دهید.
  • شما می‌توانید با شروع برودکست خود بر روی PS4، کیفیت آن را انتخاب نمایید. به [Broadcast Gameplay] > [Quality] رفته و این کار را انجام دهید.
  • از به روز بودن روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • سخت افزار روتر خود را به روز کنید. اگر با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید، از کتابچه راهنمای روتر خود کمک گرفته و یا با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.
  • آیا شبکه شلوغ است؟ هنگامی که افراد زیادی آنلاین هستند، سرعت اینترنت شما به حداقل خود می‌رسد. پس بهتر است زمانی که چندان شلوغ نیست، مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۱۱۳- CE-35235-8

برودکست شما به دلیل خطایی که در ارتباط با سرور رخ داده، قطع شده است.

  • ممکن است که اتصال شبکه شما قادر به پشتیبانی از کیفیت انتخابی برودکست شما نباشد. مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کیفیت برودکست خود را کاهش دهید.
  • شما می‌توانید با شروع برودکست خود بر روی PS4، کیفیت آن را انتخاب نمایید. به [Broadcast Gameplay] > [Quality] رفته و این کار را انجام دهید.
  • از به روز بودن روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • سخت افزار روتر خود را به روز کنید. اگر با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید، از کتابچه راهنمای روتر خود کمک گرفته و یا با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.
  • آیا شبکه شلوغ است؟
  • هنگامی که افراد زیادی آنلاین هستند، سرعت اینترنت شما به حداقل خود می‌رسد. پس بهتر است زمانی که چندان شلوغ نیست، مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۱۱۴- CE-36297-7

برودکست شما به دلیل خطایی که در ارتباط با سرور رخ داده، قطع شده است.

  • ممکن است که اتصال شبکه شما قادر به پشتیبانی از کیفیت انتخابی برودکست شما نباشد. مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کیفیت برودکست خود را کاهش دهید.
  • شما می‌توانید با شروع برودکست خود بر روی PS4، کیفیت آن را انتخاب نمایید. به [Broadcast Gameplay] > [Quality] رفته و این کار را انجام دهید.
  • از به روز بودن روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • سخت افزار روتر خود را به روز کنید. اگر با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید، از کتابچه راهنمای روتر خود کمک گرفته و یا با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.
  • آیا شبکه شلوغ است؟
  • هنگامی که افراد زیادی آنلاین هستند، سرعت اینترنت شما به حداقل خود می‌رسد. پس بهتر است زمانی که چندان شلوغ نیست، مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۱۱۵- CE-40890-1

  • برودکست شما به دلیل خطایی که در ارتباط با سرور رخ داده، قطع شده است.
  • ممکن است که اتصال شبکه شما قادر به پشتیبانی از کیفیت انتخابی برودکست شما نباشد. مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کیفیت برودکست خود را کاهش دهید.
  • شما می‌توانید با شروع برودکست خود بر روی PS4، کیفیت آن را انتخاب نمایید. به [Broadcast Gameplay] > [Quality] رفته و این کار را انجام دهید.
  • از به روز بودن روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • سخت افزار روتر خود را به روز کنید. اگر با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید، از کتابچه راهنمای روتر خود کمک گرفته و یا با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.
  • آیا شبکه شلوغ است؟
  • هنگامی که افراد زیادی آنلاین هستند، سرعت اینترنت شما به حداقل خود می‌رسد. پس بهتر است زمانی که چندان شلوغ نیست، مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۱۱۸- CE-32899-1

اتصال به سرور امکانپذیر نیست.

  • مراحل زیر را امتحان نمایید.
  • کنسول را Restart کنید.
  • روتر را Restart کنید.
  • با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید تا وضعیت اتصال اینترنت شما را بررسی کند.
  • روتر را Reset کنید، به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > تنظیم اتصال اینترنت [Set Up Internet Connection] رفته و سپس مجدداً به روتر متصل شوید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای روتر مراجعه فرمایید.
  • سخت افزار روتر خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. می‌توانید از دفترچه راهنمایی که به همراه روتر ارائه می‌شود، کمک بگیرید.
  • با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] وضعیت اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید.
  • ممکن است که وجود فایروال یا سایر اقدامات امنیتی مانع از برقراری اتصال به شبکه شود. مطمئن شوید که دستگاه های متصل به شبکه شما، شماره پورت های زیر را مسدود نمی‌کنند.

TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
UDP: 3478, 3479

اگر نمی‌توانید به سرویسی خارج از PlayStation™Network متصل شوید، وضعیت آن سرویس را بررسی نمایید.

ممکن است شبکه پلی استیشن شما موقتاً شلوغ باشد. لطفاً کمی بعد مجدداً اقدام کنید. می‌توانید با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > مشاهده وضعیت خدمات شبکه پلی استیشن [View Status of PlayStation™Network Services]، و یا با رفتن به آدرس playstation.com با استفاده از کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود، وضعیت شبکه را بررسی نمایید.

کد ارور ۱۲۴- CE-40911-5

خطای مربوط به PlayStation VR / واقعیت مجازی پلی استیشن

  • این خطا را زمانی دریافت می‌کنید که برای فعال کردن PlayStation VR، جدیدترین نرم افزار سیستم PS4 را ندارید. جدیدترین نرم افزار PS4 شامل جدیدترین نرم افزار PS VR نیز می‌شود.
  • برای آپدیت PS4 خود به تنظیمات رفته و سپس گزینه [System Software Update] را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق USB نیز این کار را انجام دهید.
  • پس از انجام فرایند نصب آپدیت و راه اندازی مجدد PS4، می‌توانید PS VR را روشن کنید.
  • به طور خودکار از شما خواسته می‌شود که نرم افزار PS VR خود را به روز کنید.

مجموعه ارورهای مشترک

  • ۱۲۵- CE-40305-2
  • ۱۲۶- CE-40306-3
  • ۱۲۷- CE-40307-4
  • ۱۲۸- CE-40327-6
  • ۱۲۹- CE-40309-6
  • ۱۳۰- CE-40326-5
  • ۱۳۱- CE-40311-9
  • ۱۳۲- CE-40325-4
  • ۱۳۳- CE-40312-0
  • ۱۳۴- CE-40313-1
  • ۱۳۵- CE-40314-2
  • ۱۳۶- CE-40315-3
  • ۱۳۷- CE-40316-4
  • ۱۳۸- CE-40317-5
  • ۱۳۹- CE-40318-6
  • ۱۴۰- CE-40320-9
  • ۱۴۱- CE-40321-0
  • ۱۴۲- CE-40322-1
  • ۱۴۳- CE-40323-2
  • ۱۴۴- CE-40324-3

 

  • خطایی در هنگام آپدیت نرم افزار دستگاه واقعیت مجازی / VR رخ داده است.
  •  مطمئن شوید که سیستم PS VR شما (PS4، PU و HMU) به درستی و محکم متصل شده و مجدداً امتحان کنید.
  •  نرم افزار دستگاه PS VR را طبق دستورالعمل زیر، به روز کنید.
  • مطمئن شوید که کنسول شما آنلاین است و هر دو PlayStation 4 و PlayStation VR به جدیدترین نرم افزار سیستم آپدیت شده‌اند.
  • نرم افزار سیستم PS4 خود را به روز کنید. به [Settings] > [System Software Update] رفته و اگر نسخه جدیدتری از نرم افزار در دسترس بود، گزینه [Next] را انتخاب نمایید.
  • سیستم PS VR خود را روشن کنید تا نرم افزار دستگاه به روز شود. آپدیت خود را به ترتیب با مراجعه به تنظیمات [Settings] > دستگاه ها [Devices] > واقعیت مجازی پلی استیشن [PlayStation VR] > نرم افزار دستگاه پلی استیشن [PlayStation Device Software] > آپدیت نرم افزار دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن [Update PlayStation VR Device Software] شروع کنید.

کد ارور ۱۴۵- CE-33327-8

خطا در USB هدست PS VR

  • PS4 خود را به طور کامل خاموش کنید (وارد حالت Rest Mode نشوید).
  • کابل برق را از پشت واحد پردازنده PS VR جدا کنید. پس از گذشت ۲ دقیقه، مجدداً کابل برق را متصل نمایید.
  • کابل USB را از PS4 و PSVR جدا کنید.
  • مجدداً کابل USB را وارد PS4 و PSVR نمایید.
  • PS4 خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  • در صورتی که کد خطا دوباره ظاهر شد، لطفاً با خدمات مشتری تماس بگیرید.

کدهای ارور ۱۵۰- CE-39935-9 و ۱۵۶- CE-38606-3

۱۵۰- CE-39935-9

۱۵۶- CE-38606-3

نمی‌توان محتوای مورد نظر را به Downloads اضافه کرد.

راه حل این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که به انجمن‌های پلی استیشن / PlayStation Forums مراجعه نمایید.

کد ارور ۱۵۷- CE-41901-5

از یک هارد اکسترنال با مشخصات زیر استفاده کنید.

  • فضای موجود در هارد شما باید حداقل ۲۵۰ گیگابایت و حداکثر ۸ ترابایت باشد.

کد ۱۵۸- CE-41902-6

از یک هارد اکسترنال با مشخصات زیر استفاده کنید.

  • دست کم دارای USB 3.0 باشد.
  • اگر هارد شما USB 3.0 باشد، ولی آن را به آرامی وصل کنید، ممکن است این پیام خطا را دریافت نمایید. هارد اکسترنال خود را با سرعت بیشتر، محکم ولی با دقت متصل کنید.

کد ارور ۱۵۹- CE-41899-1

هارد اکسترنال خود را مستقیماً به کنسول PS4 وصل کنید.

کد ارور ۱۶۰- CE-30002-5

خطایی رخ داده است.

  • اگر چنین خطایی را در هنگام تلاش برای اجرای بازی ذخیره شده در هارد اکسترنال دریافت کردید، لطفاً هارد خود را فرمت کرده و محتوای مورد نظر را مجدداً نصب نمایید.اگر در هنگام بروزرسانی نرم افزار سیستم خود، این خطا را دریافت نمودید، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید.
  • در کنسول خود، وارد اعلان ها [Notifications] شده و تمام اعلان‌های بروزرسانی را حذف کنید.
  • کنسول را خاموش کنید.
  • دکمه خاموش / روشن را نگه دارید تا زمانی که صدای ۲ بوق بشنوید؛ یکی از آنها بلافاصله و دیگری پس از ۷ ثانیه به صدا درمی‌آید. کنسول شما اکنون در حالت Safe Mode راه اندازی شده است.
  • کنترلر DS4 خود را با استفاده از کابل USB متصل کرده و دکمه PS را فشار دهید.
  • ابتدا گزینه سوم: “Update System Software” و سپس گزینه “Update using Internet” را انتخاب نمایید.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل، گزینه پنجم: “Rebuild Database” را انتخاب نموده و مجدداً امتحان کنید.
  • اگر مراحل گفته شده، کمکی به رفع مشکل شما نکرد، ممکن است که نیاز به نصب نرم افزار جدیدی برای سیستم کنسول خود داشته باشید. با این کار تمام داده ها از سیستم حذف خواهند شد، بنابراین پیش از انجام هر کاری، در یک دستگاه USB از اطلاعات ذخیره شده خود Backup بگیرید.

کد ارور ۱۶۱- CE-30022-7

مجدداً هارد را فرمت کنید.

  • در صورت ادامه یافتن این خطا، کنسول را Restart کرده و مجدداً سعی در فرمت هارد نمایید.

کد ارور ۱۶۲- CE-30006-9

  • هارد را مجدداً متصل نموده و با استفاده از دستورالعمل زیر سیستم فایل را تعمیر نمایید.
  • دوباره هارد را فرمت کنید.
  • اگر همچنان با این خطا مواجه شدید، از هارد دیگری استفاده کنید.

کد ارور ۱۶۳- CE-41558-3

کنسول قادر به اجرای برنامه نمی‌باشد.

نرم افزار سیستم PS4 خود را به روز کنید. به [Settings] > [System Software Update] رفته و اگر نسخه جدیدتری از نرم افزار در دسترس بود، گزینه [Next] را انتخاب کنید.
برنامه را حذف کرده و مجدداً نصب نمایید.

کدهای ارور ۱۶۸- CE-42041-1 و ۱۶۹- CE-42040-0

  • ۱۶۸- CE-42041-1
  • ۱۶۹- CE-42040-0

سیستم قادر به انجام این عملیات نمی‌باشد. در حال حاضر فضای کافی در حافظه سیستم وجود ندارد.

با حذف یا تهیه نسخه پشتیبان / Backup از برخی بازی ها یا سایر محتویات ذخیره شده در PS4 خود فضای خالی ایجاد کرده و مجدداً امتحان نمایید.

کد ارور ۱۷۲- CE-39985-4

خطایی در هنگام اتصال به PSN رخ داده است.

  • ممکن است که شبکه PlayStation™Network موقتاً شلوغ باشد. لطفاً در زمانی دیگر مجدداً امتحان کنید.
  • می‌توانید با مراجعه به صفحه status.playstation.com از وضعیت شبکه مطلع شوید.

کد ارور ۱۷۳- CE-38703-1

اتصال به سرور امکان‌پذیر نیست.

  • مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کنسول را Restart کنید.
  • روتر را Restart کنید.
  • با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید تا وضعیت اتصال اینترنت شما را بررسی کند.
  • روتر را Reset کنید، به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > تنظیم اتصال اینترنت [Set Up Internet Connection] رفته و سپس مجدداً به روتر متصل شوید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای روتر مراجعه فرمایید.
  • سخت افزار روتر خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. می‌توانید از دفترچه راهنمایی که به همراه روتر ارائه می‌شود، کمک بگیرید.
  • با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال به اینترنت [Test Internet Connection] وضعیت اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید.
  • ممکن است که وجود فایروال یا سایر اقدامات امنیتی مانع از برقراری اتصال به شبکه شود. مطمئن شوید که دستگاه های متصل به شبکه شما، شماره پورت های زیر را مسدود نمی‌کنند.

TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480

UDP: 3478, 3479

  • اگر نمی‌توانید به سرویسی خارج از PlayStation™Network متصل شوید، وضعیت آن سرویس را بررسی نمایید.
  • ممکن است شبکه پلی استیشن شما موقتاً شلوغ باشد. لطفاً کمی بعد مجدداً اقدام کنید. می‌توانید با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > مشاهده وضعیت خدمات شبکه پلی استیشن [View Status of PlayStation™Network Services]، و یا با رفتن به آدرس playstation.com با استفاده از کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود، وضعیت شبکه را بررسی نمایید.

کد ارور ۱۷۷- CE-32894-6

  • اتصال به سرور قطع شده است. احتمالاً مشکلی در اتصال به شبکه به وجود آمده، یا اینکه PSN یا سرور ارائه دهنده خدمات اینترنت موقتاً شلوغ است.
  • با مراجعه به تنظیمات [Settings] > شبکه [Network] > آزمایش اتصال اینترنت [Test Internet Connection] وضعیت اتصال اینترنت PS4 خود را بررسی نمایید.

موارد زیر را امتحان کنید.

  • ممکن است سایر دستگاه های متصل به شبکه شما از پهنای باند زیادی استفاده کنند، بنابراین منتظر بمانید تا کار آنها تمام شود.
  • بررسی کنید که مودم و روتر شما از PS4 پشتیبانی می‌کنند. برای اطلاع از جزئیات با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.
  • مودم یا روتر خود را به مدت ۵ دقیقه خاموش و مجدداً روشن نمایید تا اتصال شبکه محلی شما بازنشانی شود.
  • سخت افزار روتر خود را به روز رسانی کنید. در صورت لزوم جهت دریافت راهنمایی با کارخانه سازنده روتر یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) خود تماس حاصل فرمایید.
  • در صورت استفاده از اتصال Wi-Fi، کنسول PS4 و روتر را نزدیک به هم قرار داده و مطمئن شوید که هیچ مانعی میان آنها وجود ندارد.

کد ارور ۱۷۹- CE-32723-7

آیتم مورد نظر شما خراب شده و یا سیستم قادر به تشخیص آن نیست.

  • اگر این خطا را هنگام انتخاب یک تم دریافت نمودید، مجدداً اقدام به دانلود آن نمایید. به [Notifications] > [Downloads] بروید، محتوای مورد نظر خود را هایلایت کرده و دکمه OPTIONS را برای حذف آن تم فشار دهید. سپس به [Settings] > [Theme] رفته و محتوای مورد نظر را مجدداً دانلود نمایید.
  • در سایر موارد، به Library رفته و بررسی کنید که آیا مجوز برای آن محتوا دارید یا خیر. اگر مجوز دارید و همچنان این خطا را دریافت می‌کنید، مراحل زیر را امتحان نمایید.
  • محتوای مورد نظر خود را مجدداً دانلود نمایید.
  • به [Settings] > [PSN] > [Restore Licences] رفته و اقدام به بازیابی مجوزها کنید.
  • کنسول را خاموش و در حالت Safe Mode روشن نمایید و گزینه پنجم: [Rebuild Database] را انتخاب کنید.

کد ارور ۱۸۰- CE-37857-0

کنسول قادر به تشخیص دستگاه USB نمی‌باشد.

  • دستگاه USB را متصل نمایید.
  • اگر با وجود متصل بودن دستگاه بازهم این خطا را دریافت کردید، آن را جدا کرده و مجدداً متصل نمایید.
  • از طریق فهرست سریع / Quick Menu به [Sound/Devices] رفته و گزینه [Stop Using Extended Storage] را انتخاب کنید، سپس دوباره دستگاه را متصل نمایید.
  • مطمئن شوید که دستگاه شما دارای یکی از فرمت های FAT یا exFAT می‌باشد.

کد ارور۱۸۶- CE-30008-1

خطایی در هنگام اجرای برنامه رخ داده است.

  • لطفاً مراحل زیر را امتحان کنید.
  • کنسول را Restart کرده و برنامه را مجدداً اجرا کنید.
  • برنامه را از سیستم حذف نموده و دوباره آن را دانلود و نصب نمایید.

کد ارور ۱۸۹- CE-41853-1

محتوای انتخاب شده، در دسترس نمی‌باشد.

  • اطلاعات به روز رسانی نرم افزار سیستم بارگیری نمی‌شود.
  • لطفاً به منظور کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پلی استیشن مراجعه فرمایید.

کد ارور ۱۹۱- CE-30028-3

خطایی درون برنامه رخ داده است.

  • قابلیتی که قصد استفاده از آن را دارید، با خطا مواجه شده است.
  • لطفاً در زمانی دیگر مجدداً امتحان کنید و یا با ناشر بازی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

کد ارور ۱۹۲- CE-38704-2

خطای سرور رخ داده است.

  • در حال حاضر سرور با یک مشکل موقتی مواجه شده است.
  • لطفاً در زمانی دیگر مجدداً اقدام نمایید.

کد ارور ۱۹۳- CE-42747-4

لازم است که نرم افزار سیستم را به روز رسانی کنید.

  • پیش از اتصال به شبکه PlayStation، نرم افزار سیستم حتماً باید به روز رسانی شود (اجباری).
  • در سیستم PS4 خود به [Settings] > [System Software Update] رفته و برای به روز رسانی نرم افزار سیستم به آخرین نسخه، مراحل گفته شده را دنبال نمایید.

کد ارور ۱۹۴- CE-34719-4

این قابلیت به طور موقت در دسترس نمی‌باشد.

  • قابلیت به اشتراک گذاری که قصد استفاده از آن را دارید، موقتاً از دسترس خارج شده است.
  • لطفاً کمی بعد مجدداً امتحان کنید.

کد ارور ۲۰۱- CE-32809-2

هنگام شروع یک بازی دانلود شده، خطایی رخ داده است.

  • لطفاً از طریق مسیر زیر، PS4 خود را به عنوان کنسول اصلی فعال نمایید.
  • تنظیمات [Settings] > مدیریت حساب [Account Management] > فعالسازی به عنوان PS4 اصلی [Activate as Your Primary PS4] > فعال کردن [Activate].
  • در صورتی که پیش از این PS4 شما به عنوان کنسول اصلی فعال شده بود، آن را از طریق مسیر زیر غیرفعال کرده و سپس مجدداً فعال نمایید.
  • تنظیمات [Settings] > مدیریت حساب [Account Management] > فعالسازی به عنوان PS4 اصلی [Activate as Your Primary PS4] > غیر فعال کردن [Deactivate] > [Yes].
  • سپس مجوزهای حساب خود را بازیابی کنید.
  • تنظیمات [Settings] > مدیریت حساب [Account Management] > بازیابی مجوزها [Restore Licenses].
  • همیشه پس از استفاده از حساب خود در کنسول PS4 دوستتان، آن را به صورت دستی غیرفعال نمایید.

 

 

منبع: PlayStation

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =