بلاگ

کمپانی تیک – تو اینتراکتیو از ساخت بازی های خود در آینده خبر داد

کمپانی تیک - تو اینتراکتیو

با توجه به گزارش مالی زمستان که از سوی کمپانی تیک – تو اینتراکتیو منتشر شد، نسبت به زمستان سال قبل درآمد آنچنانی نداشته است.

کمپانی تیک - تو اینتراکتیو

کمپانی تیک – تو اینتراکتیو

کمپانی تیک – تو اینتراکتیو از ساخت بازی های خود در آینده خبر داد

در تازه­ ترین اخبار بازی­های ویدئویی الکترونیک آرتز خبر از سرگرمی­های ویدئویی جدید خود داد. همان­طوری که می­دانید این کمپانی معروف ناشر بازی­های جذاب و هیجان انگیزی همچون مجموعه بازی­ Red Dead Redemption و بازی Grand Theft Auto V می­باشد. شرکت EA تا کنون در زمینه توسعه سرگرمی­های ویدئویی بسیار خوب عمل کرده و به یک شرکت جهانی مشهور تبدیل شده است. همین امر سبب انتظار بی وقفه کاربران تا زمان معرفی بازی­های جدید کمپانی شده است. این خبر در مراسم مالی شرکت تیک – تو اینتراکتیو اعلام شد و چون مدت زمان کمی تا نمایشگاه E3 2016 مانده است، پس می­توان حدس زد که الکترونیک آرتز سکان­دار نمایشگاه خواهد بود. شرکت تیک – تو اینتراکتیو در کنفرانس خود تنها به یک جمله اکتفا کرد و اطلاعات بیشتری در این خصوص فاش نکرد “شرکت نام آشنای EA در حال ساخت چندین پروژه عظیم است که در آینده­ای نزدیک به معرفی آن­ها خواهد پرداخت.”با این حال خبرهای دیگری از گوشه و کنار این کنفرانس مالی به چشم می­خورد از جمله این­که مدیر تیک – تو اینتراکتیو گفت راک استار در حال توسعه بازی­هایی با IP جدید است. این گفته کارل اسلت‌آف نشان می­دهد که کمپانی الکترونیک آرتز روند ساخت مجموعه­های قبلی خود را دنبال نمی­کند. اما این­ها فقط در حد شایعه هستند و هنوز هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است. از سوی دیگر مدیر امور مالی تیک – تو اینتراکتیو در همین کنفرانس مالی ادعا کرد که سال آینده حدود بیست و پنج درصد از جانب راک استار و هفتاد و پنج درصد از جانب توکی گیمز حمایت مالی خواهد شد. این ادعا نشان می­دهد که این بازی­ها امسال به مرحله عرضه نخواهند رسید. مدیر تیک – تو اینتراکتیو در تأیید سخنان مدیر مالی خود گفت که همه برنامه­های مالی شرکت برای امسال تعیین و مشخص شده است و در این برنامه­ها نامی از شرکت الکترونیک آرتز دیده نمی­شود. در فروردین ماه امسال بود که تصاویری از نسخه دوم بازی­ Red Dead Redemption در سایت­ها منتشر شد و حواشی زیادی به دنبال داشت. در هر صورت باید منتظر خبرهای بعدی از سوی راک استار در زمینه ارائه بازی­های جدید باشیم و به این شایعه­ها زیاد امیدوار نبود.

با توجه به گزارش مالی زمستان که از سوی کمپانی تیک – تو اینتراکتیو منتشر شد، نسبت به زمستان سال قبل درآمد آنچنانی نداشته است. بر اساس گزارش منتشر شده درآمد سه ماهه آخر امسال ۷/۵۱ میلیون دلار بود که حدود ۳ میلیون دلار کمتر از سال پیش بود. به گفته شرکت بیشتر درآمد سال قبل این کمپانی از فروش نسخه بازی Evolve به دست آمده بود. سهم زیادی از درآمد سال مالی اخیر این کمپانی نیز از فروش بازی­هایی از جمله Grand Theft Auto V، GTA Online و چند سرگرمی دیگر به دست آمد. تیک – تو اینتراکتیو چیزی حدود دوهزار و دویست و بیست شش میلیون دلار از فروش بازی­های ویدئویی همچون GTA، NBA 2K، WWE 2K و همینطور  XCOM 2 درآمد کسب کرده است. به علاوه کمپانی از خرید بسته­های درون برنامه­ای و الحاقی بوسیله کاربران نیز درآمد قابل توجهی به دست آورده است و هر ساله نیز با سود پانزده درصدی در حال پیشرفت است. این منبع حدود پنجاه و پنج درصد از کل درآمد سرگرمی­ها و سی و هفت درصد از کل سود شرکت را شامل شده است. در متن گزارش مالی آمده است که درآمد حاصل از عرضه بازی­هایی همچون GTA و Borderlands حدود دویست و یازده میلیون دلار بوده است. طبق محاسبات کمپانی درآمد کل سال مالی و همینطور سود حاصل از آن امسال کمتر از سال گذشته بوده است. میزان درآمد حدود ۱۰۶ میلیون دلار و سود آن ۹/۰ میلیون دلار کمتر از سال قبل است. به طور کلی در گزارشی خلاصه می­توان گفت درآمد حاصل از فروش بازی­های ویدئویی ۲/۸۳۵ میلیون دلار بود که حدود سی و شش درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشته است و درآمد حاصل از فروش نسخه­های جانبی با سی و سه درصد رشد مواجه شدک که این میزان برابر چهل و هشت درصد کل درآمد بازی­های ویدئویی و بیست و شش درصد کل درآمد کمپانی را شامل می­شود.

مدیر عامل کمپانی در سخنان پایانی خود اظهار داشت ” ما درآمد فوق­العاده­ای در سال مالی ۲۰۱۶ به دست آوردیم و همه این موفقیت را مدیون عرضه بازی­های محبوبی همچون Grand Theft Auto V و بازی­هایی همچون NBA 2K  و  WWE 2Kهستیم که از قبل منتشر شده بودند و همچنان فروش خوبی داشتند. در این میان بازی XCOM 2 رکود فروش خود را شکست و بسیار خوب عمل کرد. همچنین بخش دیگری از درآمد ما از راه خرید بسته­های دورن برنامه­ای و الحاقی به ثمر نشست.”

در این مقاله سعی داریم مروری کلی بر برخی بازی­هایی که راک استار تا کنون منتشر کرده است داشته باشیم. به ترتیب به بازی­های با درجه محبوبیت کمتر به بیشتر اشاره می­کنیم.

Table Tennis: یا بازی تنیس روی میز. در حقیقت این بازی برای امتحان موتور جدیدی که شرکت قصد ارائه آن در بازی معروف GTA IV را داشت، عرضه شد. این موتور جدید Rockstar Advanced Game Engine نام داشت. راک استار می­خواست یک نمایش تمام عیار با ارائه نسخه جدید مجموعه بازی­های GTA اجرا کند به همین دلیل بازی کوتاه تنیس روی میز را ساخت تا توان موتور جدید خود را سنجش کند.

Smuggler’s Run: این بازی نیز به همراه بازی دیگر به نام Midnight Club ساخته شد تا راک استار نحوه رانندگی سه بعدی را بطور کامل بررسی کند و در ارائه بازی GTA III با مشکلی روبرو نشود. این بازی زمانی منتشر شد که کنسول­های نسل ششمی در حال پیشرفت بودند و راک استار از این فرصت استفاده کرد تا بتواند روی نسخه بازی GTA III کار کند و بازی Smuggler’s Run نیز به این منظور ساخته شد. بازی خوب و دقیق طراحی شده بود و تنها مشکل آن مأموریت­ها و مسیرهای تکراری بود که باید رفع می­شد.

Grand Theft Auto: اولین سری از مجموعه بازی­های محبوب GTA است. جرقه ساخت این بازی زمانی به ذهن کارگردان رسید که در یکی از بازی­ها به نام Race n’ Chase، رمزهای هوش مصنوعی مأموران پلیس به اشتباه وارد شد. این موضوع باعث شد که عملکرد نیروهای پلیس تغییر کند و با خشونت بیشتری به دنبال تبهکاران باشند و همین امر باعث شد راک استار به فکر بازی جدیدی با این محوریت بپردازد و بازیکن به راحتی بتواند هر گونه جرم و جنایتی مرتکب شود و از قانون بگریزد.

Midnight Club: Street Racing:  این بازی همزمان با بازی Smuggler’s Run منتشر شد. در واقع هدف راک استار از عرضه همزمان این دو بازی که هر دو با یک سبک رانندگی ساخته شده بودند این بود که می­خواست تمام جوانب را برای عرضه یک بازی خارق­العاده دیگر در نظر بگیرد. گیم پلی بازی Smuggler’s Run خارج از شهر و روی کوه­ها و تپه­ها بود اما محیط بازی Midnight Club: Street Racing به داخل شهر منتقل شده بود و بیشتر روی مسابقات خیابانی تمرکز داشت. یک ماشین که در خیابان با سرعت غیر مجاز در حال حرکت است، نظم عممی را بهم می­زند و از دست نیروهای پلیس فرار می­کند به نظر شما چه جذابیتی دارد!

Grand Theft Auto II: این بازی شبیه نسخه قبلی ساخته شد اما یکسری بخش­های جذاب جدید به آن اضافه گردید که تا آخرین نسخه این مجموعه وجود دارد. در این سری یکسری کاراکترها به نام NPC وارد شده است این­ها بازیکن نیستند و برایسرگرمی بیشتر در بازی وارد شده­اند. این شخصیت­ها می­توانند داخل ماشین بازیکن شوند و حتی از آن­ها دزدی نیز بکنند. در واقع جذابیت و هیجان بیشتری برای شما به همراه می­آورند و جنبه سرگرمی بازی را دو چندان می­کنند. در واقع سازندگان محیط بازی این سری را وسیعتر و جذابتر ساختند. به علاوه با توجه به میزان سرپیچی شما از قانون، هر سری درجه پلیسی که به تعقیب شما می­آید فرق می­کند.

Midnight Club II: یکی از بهترین بازیهای مسابقه­ای زمان خودش بود. شرکت EA این نسخه را نسبت به سری قبل بهتر طراحی کرده بود. سرعت ماشین­ها چند برابر و بر تعداد موتورسیکلت­های بازی افزوده شده بود. همینطور مسیرهای فرعی زیادی در بازی بکارگیری شد که بازیکن بتواند سریعتر به مقصد برسد و پیروز میدان شود. همه این موارد باعث شد Midnight Club II به یک بازی محبوب و مورد علاقه کاربران زمان خود مبدل شود. این بازی حدود ۶ ماه پس از بازی معروف GTA: Vice City منتشر شد اما خیلی زود از نظرها ناپدید شد چرا که در مقابل نسخه قویی مانند GTA: Vice City نتوانست خوب نمایان شود.

Smuggler’s Run II: Hostile Territory: این بازی نسخه دوم Smuggler’s Run است که تمام ایرادات نسخه اول که یک نسخه آزمایشی بود در آن رفع شده بود. گیم پلی و گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل تغییر قابل توجهی پیدا کرد و به عنوان یک بازی قابل قبول ارزش تجربه کردن را داشت. این بازی حدود هفت روز پس از بازی معروف GTA III روانه بازار شد و مسلماً نتوانست در نظر کاربران جلوه کند و تمام المان­ها و گزینه­های جدیدی که در این نسخه گنجانده شده بود عملاً کارایی نداشت. در حقیقت به خاطر زمان نامناسب عرضه، شانس خود را برای جذب کاربران از دست داد در حالی که بازی جذای و هیجان انگیزی نیز بود.

کمپانی تیک - تو اینتراکتیو

کمپانی تیک – تو اینتراکتیو

Grand Theft Auto London 1969 & 1961: به عنوان دو بسته الحاقی برای بازی GTA 1 عرضه شد. این بخش جدید دقیقاً بین زمان­های انتشار GTA 1 و GTA 2 منتشر شد و راک استار با طراحی این دو بسته الحاقی توانست باری دیگر در صنعت بازی­های ویدئویی بسیار خوب بدرخشد.

Beaterator: راک استار در زمینه ارائه بازی­های آهنگ­سازی نیز حرفی برای گفتن دارد و Beaterator را برای پلتفرم­های پلی استیشن ۱ و ۲ منتشر کرد. در این بازی کاربر می­تواند به موسیقی­ها و آهنگ­های زیادی دسترسی داشته باشد و علاوه بر این بتواند قطعاتی از آهنگ را که دوست دارد ذخیره کند و یک مجموعه از کلام­های مورد علاقه خود را بسازد.

Manhunt 2:  اثری که پس از انتشار نسخه اول آن از سوی رسانه­ها مورد انتقاد شدید قرار گرفت و در زمان ارائه این نسخه نیز زیر ذره بین انتقادها بود، چرا که در این اثر شاهد قتل و کشتاری بودیم که به گفته برخی از منتقدان شبیه کشتارهایی که در دنیای واقعی رخ داده طراحی شده است. با این حال اثری بسیار خارق­العاده و متفاوت از سوی راک استار بود. Manhunt 2، بازی ترسناکی است و در آن از اسلحه­ها و روش­های نوینی برای کشتن آدم­ها استفاده می­شد به همین دلیل برخی کشورهای غربی مجوز انتشار با این بازی ندادند.

Grand Theft Auto: Vice City Stories: همانطور که می­دانید راک استار همواره در حال شگفت زده کردن مخاطبان خود بوده است، بنابراین اثری خلق نمی­کند که روند نسخه­های قبلی را طی کند. در این نسخه جدید از GTA گیم پلی و گرافیک بازی کاملاً تغییر کرده است. از موسیقی گرفته تا شخصیت­های بازی و فضا و انیمیشن­های بازی به طور کامل متغیر بود و تجربه تازه­ای برای کاربر به شمار می­رفت.

Grand Theft Auto III: این بازی به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی­های جهان باز تا کنون شناخته شده است. میتوان آن را به عنوان محبوبترین اثر راک استار شمرد. تمام المان­های بازی به صورت خوبی طراحی شده بودند از گیم پلی بسیرا عالی بازی گرفته تا اسلحه­های زیاد و متنوع گرفته و شوخی با عابران پیاده و ماشین­هایی که برای دسترسی به آن­ها باید تلاش کنید همگی از نقاط قوت و بی­نظیر این بازی به شمار میرفت که از نسخه­های قبلی خود پیشی گرفت.

Bully: شاهکاری دیگر از راک استار که بسیار متفاوت از GTA طراحی شد. راک استار در ساخت این نسخه از موتور بازیهای GTA استفاده کرد با این تفاوت که به جای استفاده از خشونت و سلاح و ماشین­سواری­های جنجالی از المان­های کودکانه مانند شیطنت و استفاده از بچه­های شر در کنار بچه­های آرام و منظم و وسایل بازی نوجوانان مانند تیر و کمان و غیره بهره برد. بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که Bully باعث هنجار شکنی میان دانش­آموزان می­شود اما در واقع اینطور پیش نرفت. بازی به کودکان نحوه ایجاد صلح و در کنار هم خوب بودن را نشان می­داد و تصویری از تبدیل مرحله کودکی به نوجوانی و اتفاق­هایی که در این مراحل رخ می­دهد، نشان داد. موسیقی بازی شبیه فیلم هری پاتر طراحی شده بود.

بازی­ Red Dead Redemption : یکی از بهترین شاهکارهای راک استار محسوب می­شود. کاراکترها مشابه با دنیای واقعی رشد می­کنند یعنی با گذر زمان شخصیت­ها پیرتر می­شوند. همانند دنیای واقعی با گذشت زمان تغییراتی در چهره افراد مشاهده می­شود به­عنوان مثال با گذر زمان ریش و سیبیل آرتور بلند می­شود و می­تواند آن را حالت دهد و یا از ته بتراشد. همچنین آرتور می­تواند به سلمانی رفته و موهای خود را کوتاه کند. جسد انسان­ها و لاشه حیوان­هایی که در بازی کشته می­شوند به ترتیب به شکل یک علامت و نماد رد پا روی نقشه نشان داده می­شود تا بعداً به راحتی قابل تشخیص باشند و بتوانید آن­ها را غارت کنید. بهتر است خود اقدام به غارت جسدها کنید تا همگروهی­ها آن­ها را غارت نکنند. نحوه پوشش لباس در آب و هواهای مختلف فرق می­کند. به عنوان مثال، در شرایط گرم باید لباس خنک و بالعکس در جای سر باید لباس گرم پوشید. همه این موارد سبب شده است تا Red Dead Redemption به یکی از ژانرهای جهان باز مشهور تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 1 =