آموزش انتقال صدا از تلویزیون به دسته بازی پلی استیشن ۴

بیشتر گیم بازان هیجان بازی ها را در صدا و موسیقی آن می بینند. زمانی که از کنسول های بازی برای بازی کردن استفاده می کنند مایل هستند که با صدای بلند بازی محبوب خود را بازی کنند. اما لذت شنیدن این صدا برای گیم باز از طریق تلویزیون برای سایرین ناخوشایند است و حتی ممکن است اعضای خانه صدای بازی تان برایشان آزار دهنده باشد.

اگر دوست دارید در هر زمانی از شبانه روز بازی را با داشتن صدا تجربه کنید بهتر است خروجی صدا را تغییر دهید، آن وقت است که شما می توانید بازی های آنلاین و تیمی (مکالمه صوتی شان) را بشنوید. زمانی که پلی استیشن (PS4) را به تلویزیون متصل می کنید فرمت های صوتی خودشان تنظیم می شوند و صدای بازی به صورت خودکار وصل می شود. در پلی استیشن ۴ صدا از طریق کابل HDMI وصل شده و پخش می شود پس می توان نتیجه گرفت که تنظیمات خاصی را ندارد و ضروری نیست که حتما آن را دست کاری کنیم.

تغییر خروجی صدا در آمپلی فایر

فرض کنید شما برای تقویت سیگنال های دستگاه تان از آپپلی فایر استفاده می کنید و آن را با یک کابل به تلویزیون یا سینمای خانگی متصل می کنید. توجه داشته باشید صدای تولید شده توسط دستگاه آمپلی فایر تقویت شده و پخش می شود و قصد تغییر خروجی صدا را دارید. شما با انتخاب sound and screen یا select به بخش Audio output (تنظیمات) رفته و در قسمت (primary output) قرار دارن خروجی صدا آن را روی Digital out بگذارید.

نکاتی در مورد انتقال خروجی

قبل از پرداختن به طریقه انتقال صدا از تلویزیون به دسته بازی به نکات زیر در تغییر خروجی صدای پلی استیشن ۴ توجه کنید.

  • اگر چنانچه فرمت خروجی را که به کنسول بازی (PlayStation 4) وصل کردید و و پشتیبانی نشد بدانید که احتمال دارد که بلندگو هایتان آسیب دیده باشد.
  • اگر کنسول با استاندارد HDCP نخواند، شما نمی توانید برای خروجی صدای خود از کابل HDMI استفاده کنید.

درمورد چگونگی اتصال صدای بازی به دسته باید طریقه آن را یاد بگیرید که در این مطلب به چگونگی طریقه انتقال صدا از تلویزیون به دسته بازی PS4 پرداخته ایم.

انتقال صدا به دسته بازی PS4

یکی از برتری های پلی استیشن ۴ نسبت به سایر کنسول های بازی وصل شدن هدست است که می توان صدا را از تلویزیون به دسته بازی انتقال داد. در مورد اتصال هدست و انتقال صدا از تلویزیون به دسته بازی PS4 مراحل زیر را انجام دهید. برای قطع کردن صدا از تلویزیون و انتقال به دسته یک هدست لازم دارید. فیش هدست دارای یک کابل است و از آن برای انتقال صدا استفاده می شود باید جک آن ۵/۳ میلی متری باشد. به این ترتیب ورودی پایه های هدست روی سیستم به خوبی متصل می شود.

وصل هدفون به دسته PS4

در مرحله اول باید هدست را به پلی استیشن ۴ وصل کنید. به یاد داشته باشید که هدفون یا هدست تان دارای جک ۵/۳  میلیمتری باشد و در فاصله ای که بین آنالوگ ها قرار دارد وصلش کنید.

نگه داشتن کلید پلی استیشن

حالا کلید پلی استیشن را که در قسمت وسط و پایین کنترلر دسته قرار دارد را فشار داده و تا زمانی که منو ظاهر می شود آن را نگه دارید. منظور از منوی سزیع یا Quick Menu می باشد.

انتخاب خروجی

با دیدن منوی سریع به وسیله آنالوگ ها گزینه Sound Devices (خروجی صدا) را انتخاب کنید. Sound Devices در بخش بالای گزینه ها قرار دارد.

فعال کردن همه خروجی های صدا

سپس به بخش Outputt to Headphones با فشار دادن دکمه x ان دست به انتخاب فعال کردن هدست می زنیم. حالا باید همه صدا (All Audio) را بخواهیم و با فشار دادن دوباره دکمه x آن را کنتخاب کرده ایم. با D-Pad تمکان تنظیم صدای خروجی را داریم که می توان آن را کم و زیاد کرد. در این بخش می توانیم با توجه به نوع هدستی که متصل کرده ایم، تنظیمات دیگری را هم داشته باشیم.

مثلا در برخی از هدست ها sidetone volum را فعال کرد که در زمان چت کردن امکان کم و زیاد کردن میزان صدا برایمان فراهم می شود. یا در گزینه Switch Output Device Automatically می توانیم صدای را که به صورت اتوماتیک از طرق هدست به پلی استیشن ۴ متصل کرده ایم را فعال و غیر فعال کنیم. به یاد داشته باشید اگر می خواهید فقط صدای چت کردن را با هدست گوش دهید باید در قسمت Output to Headphonse را فعال کنید و قسمت های دیگر را غیر فعال کنید.

در مورد وصل کردن هدست به پلی استیشن ۴ دقت کنید که تنظیمات گفته شده را انجام دهید و در بارهای بعدی اتصال هدست تنظیمات به صورت خودکار برایتان فعال می شود.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =