آموزش گام به گام تعویض باتری دسته PS4

اگر اخیرا متوجه شده‌اید که کنترلر DualShock 4 شما مانند قبل شارژ نگه نمی‌دارد و پس از زمان کوتاهی باید آن را شارژ نمایید، نیازی به خرید کنترلر جدید نیست و احتمالا تعویض باتری آن، بهترین و ارزان ترین گزینه پیش روی شما باشد. در صورتی که قصد دارید باتری کنترلر خود را تعویض کنید، در آموزش تعویض باتری دسته PS4 همراه ما باشید تا بدون دردسر و بدون نیاز به تعمیر کار، باتری جدید خود را نصب نمایید.  

ابزارهای لازم برای تعویض باتری دسته PS4

ابزارهای لازم برای تعویض باتری دسته PS4
ابزارهای لازم برای تعویض باتری دسته PS4

برای تعویض باتری دسته پلی استیشن ۴ شما به یک پیچ‌گوشتی فیلیپس شماره #۰۰، یک ابزار بررسی غیر ساینده و یک باطری ۳.۷ ولتی نیاز پیدا خواهید کرد.

به طور کلی دو نوع باتری مختلف برای این کنترلر تولید می شود که بسته به شماره ساخت کنترلر، باید باطری خود را تهیه کنید.  اگرچه نوع باتری مشابه است، اما اتصال‌دهنده‌ها متفاوت هستند، پس مطمئن شوید که باتری درست را انتخاب می‌کنید. برای کنترلرهایی با شماره CUH-ZCT1E یا CUH-ZCT1U، به اتصال‌دهنده بزرگ نیاز دارید. کنترلرهایی که با مدل CUH-ZCT2 یا CUH-ZCT2U شناخته می‌شوند، پلاگین کوچک‌تری دارند.

نکاتی که باید قبل از شروع کار بدانید.

پیشنهاد می‌کنم در یک فضای کنترل شده این کار را انجام دهید. زیرا دکمه‌ها و فنرهای L2 و R2 احتمالاً از کنترلر جدا شوند، به خصوص دکمه R2. زیرا دکمه‌ها مجهز به فنرهای کوچکی هستند و پیدا کردن آن‌ها دشوار است، پس مراقب باشید.

نکاتی که باید قبل از شروع کار بدانید. 
نکاتی که باید قبل از شروع کار بدانید

زمانی که اجزای کنترلر را از هم جدا می‌کنید، احتمالاً صدای شکستن بلندی می شنوید. نترسید، چیزی نشکسته است، اما کارتان را آهسته‌تر ادامه دهید.

در بعضی از DualShock 4 ها، کابل روبانی قسمت لامپ کنترلر یک بند پلاستیکی آبی‌رنگ در اطراف دارد. یکی از این دو بند به سمت داخل و دیگری به سمت خارج است. اگر کنترلر شما این بند را نداشت، پس با دقت اطراف را بررسی کنید، تا دوباره به آن برسید. زمانی که کارهای اولیه تمام شد، تعویض باتری DualShock 4 پنج مرحله ساده دیگر دارد، پس شروع کنید.

آموزش تعویض باطری دسته پلی استیشن ۴

مرحله ۱:

چهار پیچ پشت DualShock را بردارید. آن‌ها خیلی کوچک هستند، پس آن‌ها را جایی بگذارید که قل نخورند یا گم نشوند.

تعویض باطری دسته پلی استیشن 4
آموزش تعویض باطری دسته پلی استیشن ۴

مرحله ۲:

در قسمت جلوی کنترلر که روبروی شما قرار دارد، دو طرف سمت راست را فشار دهید تا زمان بخرید. البته اگر کنترلر را قبلاً هرگز جدا نکردید، احتمالاً باید کمی بیشتر فشار دهید.

تعویض باطری دسته پلی استیشن 4
آموزش تعویض باطری دسته پلی استیشن ۴

مرحله ۳:

زمانی که شکافی ایجاد کردید، اسپاجر را داخل آن قرار دهید و قسمت منحنی شکاف را کمی باز کنید. زمانی که اسپاجر را به سمت چپ آنالوگ می‌برید، از انگشت شستتان برای باز نگه داشتن شکاف استفاده کنید. به باز کردن شکاف ادامه دهید و از انگشتتان برای بازتر کردن شکاف استفاده کنید. این پروسه ممکن است فشار نسبتاً زیادی لازم داشته باشد. این کار را روی بخش راستی هم انجام دهید.

تعویض باطری دسته PS4
تعویض باطری دسته PS4

مرحله ۴:

زمانی که نیمه‌های بالایی و پایینی DualShock آزاد شدند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را جدا کنید. مواظب باشید چون کابل دیگری دو نیمه را به هم متصل کرده از لامپ به صفحه مدار رسیده است. برای اینکه کارها ساده‌تر شوند، ابتدا کابل را به سمت بالا بکشید و از مادربرد جدا کنید. به جهت اتصال توجه کنید تا بتوانید به همان روشی که بیرون آوردید، آن را دوباره جای‌گذاری کنید.

تعویض باطری دسته PS4
تعویض باطری دسته PS4

مرحله ۵:

باتری قدیمی را با جدا کردن اتصال‌دهنده‌های اطراف و تکان دادن آن به عقب و جلو بیرون بیاورید. آن‌ها بسیار ظریف هستند، پس این کار ممکن است کمی  دلهره‌آور باشد. باتری جدید را سر جایش بگذارید، مطمئن شوید که به درستی در محل قرار گرفته است و سپس دوباره مراحل ۱ تا ۴ را به صورت معکوس انجام دهید.

باتری‌های جایگزین ما به طور کامل شارژی شده بودند، اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. اگر کنترلر کار نکرد، قبل از اینکه هر چیزی را جدا کنید، آن را از طریق کابل شارژِ USB متصل کنید. تا زمانی که نوار روشن ظاهر می‌شود و می‌توانید کنسول را حین اتصال کنترل کنید، باتری شما برای استفاده مجدد بدون سیم به شارژی نیاز خواهد داشت.

منبع: techspot

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =