آموزش ریست کردن دسته و کنسول بازی پلی استیشن ۴

معمولا کسانی که کنسول بازی PS4 را خریداری می کنند با کاربرد آن زیاد آشنایی ندارند و برای روشن و خاموش کردن دچار مشکل می شوند. آنها با فشردن دکمه Power کنسول بازی را روشن می کنند اما اگر بخواهند برای خاموش کردن از دکمه Power در PS4 استفاده کنند کنسول در حالت ریست  (rest) قرار می گیرد و رنگ دکمه power نارنجی می شود. بهتر است چند ثانیه ای (۷ ثانیه) دکمه پاور را فشار دهید تا با شنیدن ۲ بار صدا از کنسول از خاموش بودن آن مطمئن شوید. قبل از آموزش ریست کردن دسته PS4 بهتر است با حالت ریست در کنسول بازی پلی استیشن ۴ آشنا شوید.

ریست پلی استیشن ۴

Rest یا ریست یک حالت شبیه خواب (sleep) در pc ها می باشد. در چنین شرایطی دستگاه برای مدت کوتاهی به خواب می رود و مصرف جریان برق کنسول کاهش می یابد. از این شرایط می توانید در دانلود یا به روز رسانی بازی ها استفاده کنید. با قرار دادن کنسول در حالت rest، روشن کردن آن برایتان آسان می شود و بعد از گذشت چند ثانیه از دانلود یا به روز رسانی بازی آماده اجرا می شود. شرکت سازنده ps4 توصیه کرده است که از ریست کردن به جای خاموش کردن دستگاه استفاده کنید. کافی است که دکمه power را در مدت کوتاهی نگه داشته تا حالت پیش فرض ریست برای تان فعال شود.

ایراد ریست کردن Ps4

یکی از ایرادات مطرح در ریست کردن کنسول بازی مصرف شدن انرژی برق بیشتر می باشد. زمانی که ps4 خاموش می شود فقط ۳/۰ وات از برق مصرف می شود در حالی که با قرار گرفتن ps4 روی ریست مصرف برق ۱۰ وات می شود. هر چند که برق مصرفی گفته شده با توجه به میزان قابلیت های فعال کنسول  فرق می کند.

قابلیت های کنسول ps4 در حالت ریست

روشن شدن سریع دستگاه تنها قابلیت در حالت ریست بودن کنسول ps4 نیست بلکه موارد زیر را هم شامل می شود.

اختصاص یافتن برق مصرفی دستگاه به کابل های USB

از این قابلیت می توانید برای شارژ کردن کنترلر  PS4 استفاده کنید. پس به تنظیمات رفته و در قسمت power save setiing، Set Features Available in Rest Mod را بیابید. در قسمت Supply Power to USB Poets با فشردن دکمه سه حالت وجود داردHours  ۳ یعنی ۳ ساعت استفاده، Always یعنی همیشه بتوان از این قابلیت استفاده کرد و با انتخاب off برق کابل USB قطع شود. به شما پیشنهاد می کنیم که آن را روی ۳ Hours، ریست کنسول قرار دهید. تا فقط سه ساعت برق به کابل USB متصل باشد و این زمان مناسب برای شارژ کنترلر است.

اتصال کنسول ps4 به اینترنت

شما می توانید از این قابلیت برای دانلود و به روزرسانی بازی هایتان استفاده کنید. مخصوصا اینکه سرعت نت در ایران پایین است.

روشن شدن دستگاه ps4 با اینترنت

این قابلیت در ps4 وجود دارد که می توان با استفاده از پلی استیشن های دستی یا گوشی موبایل هوشمند ( که اپلیکیشن ps روی آن نصب باشد(، ps4 را روشن کنید. برای استفاده از این قابلیت Enable Turning on Ps4 Frame Network را فعال کنید. این قابلیت کاربرد زیادی نداشته و اگر می خواهید برق کمتری را مصرف کنید به جای فعال کردن با این قابلیت کنسول را خاموش کنید.

باز بودن بازی ها و برنامه ها

این قابلیت در زمانی که دستگاه بازی روی ریست می رود باعث باز نگه داشتن برنامه و بازی می شود تا کاربر بتواند ادامه کار خود را انجام دهد. تا اینجای مطلب شما را با ریست کردن کنسول بازی آشنا کردیم، اما می توانیم دسته کنسول بازی ps4 را هم ریست کنیم.

ریست کردن دسته Ps4

زمانی که دسته پلی استیشن ۴ خراب می شود از ریست کردن آن برای رفع اشکال آن استفاده می شود.

  • عدم متصل شدن و بالا آوردن دسته پلی استیشن
  • روشن شدن چراغ چشمک زن در دسته
  • کار نکردن تاچ دسته ps4
  • روشن ماندن ویبره دسته
  • کار نکردن دسته

از جمله مواردی است که ممکن است با ریست کردن دسته درست شود.

دکمه ریست در دسته ps4

در همه دستگاه های الکتریکی یک دکمه برای ریست کردن سیستم وجود دارد. این دکمه نوعی کلید ریز است که با نگه داشتن آن در چند ثانیه سیستم ریست می شود.

در دسته ps4 یک قطعه کوچک پلاستیکی سوراخ مانند وجود دارد که شما با فشار دادن آن عمل ریست را روی دسته کنسول انجام می دهید.

آموزش گام به گام ریست کردن دسته ps4

  • ابتدا کنسول پلی استیشن ۴ را خاموش کرده زیرا ریست کردن دسته با کنسول در ارتباط نیست بلکه به وسیله مدار درون دسته صورت می گیرد.
  • ببینید که دسته باتری دارد یا نه زیرا در صورت نداشتن باتری نمی توان کار را ادامه داد.
  • پشت دسته را ببینید و دکمه ریست را پیدا کنید. (دکمه ریست همان سوراخ بالای سمت راست است که در کنار پیچ ها قرار دارد.)
  • با کمک یک شی تیز (مثلا سوزن) دکمه ریست را فشار دهید.
  • بعد از نگه داشتن چند ثانیه ای دکمه حالا آن را رها کنید و تمام.
  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =