آموزش ساخت اکانت ایکس باکس سری ایکس و اس

آموزش ساخت اکانت ایکس و اس باکس سری ایکس و اس

هنگامی که برای اولین بار Xbox Series X یا S خود را روشن می‌کنید، باید وارد یک اکانت مایکروسافت شوید تا به شما امکان دسترسی به تمام بازی‌ها و اشتراک‌هایی که از کنسول‌های قبلی یا سایر دستگاه‌ها داشته‌اید، فراهم کند. برای این کار می‌توانید از حساب کاربری قدیمی خود استفاده کنید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. اگر هنوز چندان با مکانیزم این کنسول آشنا نیستید، نگران نباشید زیرا ما در این بخش، آموزش ساخت اکانت ایکس باکس سری ایکس و اس و همچنین وارد شدن و حذف اکانت Xbox Series X – Xbox Series S را به شما آموزش خواهیم داد. 

نحوه ساخت اکانت در کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series S – Xbox Series X)

در همان ابتدای راه اندازی کنسول Xbox Series X، باید وارد اکانت مایکروسافت شوید. این اکانت، به عنوان کاربر اصلی کنسول عمل خواهد کرد، و در صورتی که این تنها اکانت مورد نیاز شما باشد، همه چیز آماده است.

البته ممکن است بخواهید اکانت‌های دیگری را نیز به سیستم خود بیافزایید تا آنها نیز بتوانند از طریق کنسول شما به بازی مورد علاقه خود ادامه داده و دستاوردهای خود را جمع‌آوری کنند. برای افزودن کاربران، دکمه Guide (لوگوی درخشان Xbox) را بر روی کنترلر خود فشار دهید. با این کار، منویی در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می‌گردد. در سربرگ بالای این منو، گزینه سمت راست یعنی Profile and System را انتخاب نمایید.

ساخت اکانت Xbox Series
ساخت اکانت Xbox Series

اکنون گزینه Add or Switch را انتخاب کنید. این گزینه، لیستی از اکانت‌‌های موجود در سیستم را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر کاربرانی را از قبل اضافه کرده باشید، این قسمت جایی است که آنها ظاهر خواهند شد. در غیر این صورت، شما دو گزینه دارید – افزودن اکانت میهمان / Add guest و افزودن اکانت جدید / Add new.

ساخت اکانت Xbox Series X
ساخت اکانت Xbox Series

Add guest اکانت موقتی را برای انجام بازی اضافه می‌کند و تا زمانی که دوستی را در اطراف خود داشته باشید که علاقه به بازی دوستانه و همکاری داشته باشد و هیچ حساسیتی برای جمع‌آوری دستاوردها نداشته باشید، مفید خواهد بود. با افزودن این اکانت، بلافاصله یک اکانت میهمان با نامی مشابه نام فعلی Gamertag وارد شده و یک شماره ایجاد می‌شود.

این در حالی است که با انتخاب گزینه Add new، به شما امکان ورود به اکانت مایکروسافت و استفاده از تمام جزئیات Xbox را می‌دهد.

آموزش ساخت اکانت Xbox Series S
آموزش ساخت اکانت Xbox Series S

امنیت این کار، به اندازه امنیت ورود به سیستم در هر دستگاه دیگری است – بنابراین، اگر هنگام ورود به سیستم نیاز به Second Factor Authentication داشتید، حتماً آن را در دسترس داشته باشید.

با ورود به سیستم، همچنین این امکان به شما داده می‌شود که میزان دسترسی اکانت را بر روی کنسول مشخص نمایید، مثلاً هربار که کسی بخواهد از آن استفاده کند، نیاز به گذرواژه داشته باشد. همچنین زمانی که می‌خواهید اکانت شما در زمان دیگری قابل دسترسی باشد، اما نمی‌خواهید کسی به طور تصادفی وارد آن شده و بازی‌های ذخیره شده شما را انجام دهد، بسیار مفید خواهد بود.

نحوه حذف اکانت ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series S – Xbox Series X)

ابتدا باید وارد برنامه Settings شوید. احتمالاً این برنامه، یکی از جدیدترین برنامه‌های شماست، به این معنی که از قبل در صفحه اصلی شما وجود داشته، اما اگر چنین نبود می‌توانید از طریق:

  • فشردن دکمه Guide بر روی کنترلر، انتخاب آخرین گزینه در سمت راست، Settings را در وسط پیدا کنید.
  • از داشبورد اصلی کنسول، Y را برای جستجو فشار دهید و سپس کلمه Settings را یادداشت نمایید.
  • گزینه My Games and Apps (که همیشه در داشبورد اصلی قرار دارد) و سپس Apps را در سمت چپ انتخاب نمایید تا Settings را بیابید.
  • پس از باز کردن Settings، از طریق گزینه‌های منوی سمت چپ به Account بروید، سپس گزینه Remove accounts را در پایین سمت راست انتخاب کنید.
اکانت ایکس باکس سری ایکس
اکانت ایکس باکس سری ایکس

با انجام این کار، لیستی از تمام اکانت‌های موجود در سیستم، از Gamertagها گرفته تا اکانت‌های میهمان، ظاهر خواهد شد. اکانت مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس حذف نمایید.

اکانت Xbox Series X
اکانت Xbox Series X

به خاطر داشته باشید که شما همیشه می‌توانید Gamertag خود را بر روی کنسول دیگری نگه داشته و از آن به وسیله رمز عبور محافظت نمایید تا مطمئن باشید که هیچ کس دیگری غیر از شما نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

منبع: Eurogamer

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =