آموزش نصب پایه پلی استیشن ۵ به صورت عمودی و افقی

نحوه نصب پایه کنسول پلی استیشن 5

همانطور که ‌می‌دانید کنسول پلی استیشن ۵، بزرگترین کنسول بازی تاریخ به حساب می‌آید و جای دادن آن در خانه کار بسیار دشواری است. خوشبختانه سونی یک پایه نگهدارنده در جعبه این کنسول قرار  داده تا به آسانی بتوانید کنسول PS5 خود را به صورت عمودی و افقی نصب کرده و در مکان مورد نظر خود قرار دهید. در اینجا نصب پایه پلی استیشن ۵ را به شما خواهیم آموخت تا با استفاده از پایه، PS5 خود را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید تا راحت‌تر بتوانید فضای مناسبی برای این کنسول بزرگ بیابید.

قدم اول 

اگر قصد دارید تا کنسول خود را به صورت عمودی قرار دهید، ابتدا باید پیچ مخصوص آن را پیدا کنید، زیرا بدون آن نمی‌توانید پایه را به کنسول متصل نمایید.

نصب استند پلی استیشن 5
نصب استند پلی استیشن ۵

این پیچ داخل پایه قرار گرفته است – اگر به زیر پایه نگاه کنید، متوجه فضایی برای یک محفظه کوچک خواهید شد.

نحوه نصب استند پایه PS5
نحوه نصب استند پایه PS5

برای دستیابی به پیچ، باید ته پایه و قسمت گیره مانند آن را آنقدر بچرخانید تا به این محفظه برسید. داخل این محفظه، پیچ مورد نظر شما و همچنین فضایی برای نگهداری درپوش پیچی که در پشت کنسول قرار گرفته، وجود دارد. برداشتن پیچ ممکن است خیلی سخت باشد، اما اگر به تلاش خود ادامه دهید، می‌توانید آن را آزاد کنید.

آموزش نصب پایه پلی استیشن ۵ به صورت عمودی

اگر فضای کافی برای کنسول دارید، به احتمال زیاد می‌خواهید آن را به صورت عمودی قرار دهید. با اینکه می‌توانید آن را بدون پایه هم ایستاده نگه دارید، اما وجود پایه به ایمن نگه داشتن PS5 کمک می‌کند، بنابراین استفاده از آن را شدیداً توصیه می‌کنیم.
برای اتصال پایه، اول از همه باید پیچ مخصوص آن را از درون پایه خارج کنید. شما می‌توانید این کار را به راحتی با چرخاندن پایه انجام دهید، هنگامی که پیچ را پیدا کردید، حتماً آن را در محلی امن قرار دهید.
همچنین باید مطمئن شوید که گیره متصل به پایه به درستی و در یک راستا با قطعه برآمده موجود در وسط پایه قرار گرفته است، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

نحوه وصل کردن پایه PS5
در مرحله بعد، کنسول را طوری قرار دهید که پشت آن رو به بالا و زیر آن رو به شما باشد.

نصب پایه PS5
نصب پایه PS5

حال که زیر کنسول را مشاهده می‌کنید، در وسط آن، درپوش پیچ را خواهید دید که باید آن را جدا کنید. (این کار ممکن است برای افرادی که مثل من ناخن کوتاهی دارند، بسیار دشوار باشد).
برای ایمن نگه داشتن درپوش پیچ، آن را داخل پایه، کنار جایی که پیچ را پیدا کرده بودید، قرار دهید.
اکنون، پایه را از طریق حفره‌ای که برای گذاشتن پیچ در وسط آن تعبیه شده به کنسول متصل کنید و مطمئن شوید که گیره ها به خوبی پشت کنسول قرار گرفته‌اند.

پایه استند پلی استیشن 5
در آخر نیز، پیچ را با استفاده از یک سکه یا چیزی مشابه آن محکم کنید.

استند PS5
هنگامی که پیچ به خوبی سفت شد، می توانید PS5 خود را به صورت عمودی قرار داده و شروع به بازی کنید!

آموزش نصب پایه PS5 به صورت افقی

اگر ترجیح می‌دهید که کنسول خود را به صورت افقی قرار دهید، دو حالت در اختیار دارید – هم می‌توانید آن را به پهلو بخوابانید و هم اینکه با استفاده از پایه، آن را به صورت افقی نگه دارید.
ما به شدت توصیه می‌کنیم که آن را به پایه وصل کنید، زیرا به محافظت از PS5 شما کمک می کند.

آموزش نصل استند پلی استیشن 5
پیش از شروع اتصال به پایه، باید گیره پایه را آنقدر بچرخانید تا در شمال غربی قطعه برآمده قرار گیرد. در مورد موقعیت قرارگیری گیره، تصویر زیر را مشاهده کنید:

آموزش نصب استند پلی استیشن 5

در مرحله بعد، باید کنسول را طوری قرار دهید که پشت آن رو به بالا و لوگوی PS5 آن که در جناح چپ قرار گرفته، رو به شما باشد.

وصل کردن استند پلی استیشن 5
در این موقعیت، شما باید بتوانید در قسمت داخلی جناح راست کنسول، یک سری نماد شبیه به دکمه‌های قدیمی سونی ببینید.

آموزش نصب پایه PS5
گیره پایه، باید روی مربع‌هایی که در دو انتهای این نمادها قرار‌ گرفته‌اند، جای گیرد. این کار را با دقت، اما محکم انجام دهید تا مطمئن شوید که گیره‌ها به خوبی به PS5 متصل شده‌اند.

نصب استند پلی استیشن 5 به صورت افقی
نصب استند پلی استیشن ۵ به صورت افقی

پس از آن، آزادانه می‌توانید کنسول خود را در هرجایی که برای آن در نظر گرفته‌اید، قرار دهید.

آموزش نصل استند پلی استیشن 5

 

منبع: Eurogamer

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =