نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر

نحوه اجرای بازی های ایکس باکس وان در کامپیوتر

اجرای بازی های کنسول در کامپیوتر شخصی رویایی بود که مایکروسافت توانست آن را محقق سازد. یک قابلیت هیجان انگیز به نام Xbox Play Anywhere که امکان تجربه بازی‌های ایکس باکس وان را در پلتفرم PC را هم در اختیارتان می‌گذارد. برای اجرای بازی ایکس باکس در کامپیوتر نیازی به انجام کارهای پیچیده‌ای نیست، تنها کافیست مراحلی که در این قسمت ذکر کرده ایم را دنبال کنید تا به آسانی از بازی های ‌Xbox بر روی PC خود لذت ببرید. 

نام تجاری Xbox دیگر برای یک دستگاه واحد به کار نمی‌رود، زیرا به پلتفرم محبوبی تبدیل شده که در میان چندین سیستم عامل و دستگاه گسترش یافته است. پیوند میان Xbox One و Windows 10 از جمله موفق ترین پیوندهایی است که به شما اجازه می‌دهد تا بازی های Xbox One را بر روی کامپیوتر خود اجرا نمایید، درست مانند اینکه نسخه کامپیوتری آن بازی را خریداری کرده اید. در اینجا به شما می آموزیم که چطور می‌توان بازی های Xbox One را بر روی کامپیوتر اجرا کرد و از لیست مورد علاقه کنسول خود در هر کجای خانه لذت برد.

دو روش برای استریم بازی های Xbox بر روی کامپیوتر و یک روش برای دستگاه Apple وجود دارد.

ابتدا سازگاری Xbox Play Anywhere را بررسی کنید

ابتدا سازگاری Xbox Play Anywhere را بررسی کنید
ابتدا سازگاری Xbox Play Anywhere را بررسی کنید

اکثر بازی‌هایی که در فروشگاه Microsoft وجود دارند، از Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که هر بازی سازگاری که خریداری می‌کنید، قابل استفاده در هر دو سیستم عامل می‌باشند و هیچ نیازی به خرید بازی اضافه تر نیست. همچنین، اطلاعات و داده های ذخیره شده شما بین Windows 10 و کنسول Xbox همگام سازی خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر بازی Gears of War 4 را از فروشگاه Microsoft خریداری کنید، هم برای Windows 10 و هم برای Xbox One قابل استفاده می‌باشد. شما می‌توانید این بازی را بر روی یکی از آن‌ها شروع کرده و بر روی دیگری ادامه دهید.

با این حال، Microsoft در فروشگاه خود هیچ بخشی را به Xbox Play Anywhere اختصاص نداده است. به همین خاطر جستجوی بازی ها با استفاده از کلمات “Play Anywhere” نتایج به هم ریخته ای را به شما خواهد داد. در عوض، می‌توانید لیست بازی های سازگار را در وب سایت Microsoft جستجو کنید تا ببینید آیا بازی مورد علاقه شما در زیر نشان Xbox Play Anywhere قرار گرفته یا خیر. در حال حاضر، ۷۸ بازی واجد شرایط وجود دارد.

مطمئن شوید که کامپیوتر Windows 10 شما حداقل شرایط سخت افزاری را دارا می‌باشد. اگر به عنوان مثال،‌ نمایش تصویر بازی آهسته تر از حالت عادی بود،‌ ممکن است مجبور شوید که بازی خود را فقط بر روی Xbox One اجرا نمایید.

اجرای بازی های ایکس باکس در کامپیوتر ویندوزی

یک ویژگی داخلی در Windows 10 وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا کنسول Xbox را به یک کامپیوتر Windows 10 منتقل نمایید. در حال حاضر، این عملیات از طریق برنامه ای با نام Xbox Console Companion صورت می‌گیرد. Microsoft تصمیم گرفته تا همه چیز را به برنامه جدید Xbox منتقل کند، اگرچه در هنگام نوشتن با سرویس Xbox Game Pass سر و کار دارد.

مطمئن شوید که آخرین نسخه را در اختیار دارید

برای شروع، اطمینان حاصل کنید که Windows 10 و کنسول Xbox شما در به روز ترین حالت خود قرار دارند.

در Windows 10، کلمه “Updates” را در قسمت جستجوی Taskbar بنویسید. سپس در قسمت نتایج، گزینه “Check for Updates” را انتخاب نمایید. روش دیگری نیز وجود دارد که در آن باید بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و از منوی Power User، گزینه Settings را انتخاب کنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد،‌ یک علامت تعجب زرد رنگ در گوشه بالا سمت راست در زیر Windows Update ظاهر خواهد شد.

‌آپدیت ها در Xbox به صورت خودکار انجام می‌شوند. با این حال،‌ می‌توانید با انجام موارد زیر از صحت این موضوع مطلع شوید:

نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر
نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر

مرحله ۱: دکمه Xbox را بر روی کنترلر فشار دهید.

مرحله ۲: در داشبورد ظاهر شده، سربرگ Profile & System را انتخاب نمایید.

مرحله ۳: از درون فهرست، Settings را انتخاب کنید.

مرحله ۴: در صفحه بعد، در سمت چپ، بر روی System کلیک کنید.

مرحله ۵: گزینه Updates & Downloads را که در سمت راست قرار گرفته، انتخاب کنید.

قابلیت استریم بازی را بر روی Xbox فعال نمایید

قابلیت استریم بازی را بر روی Xbox فعال نمایید
قابلیت استریم بازی را بر روی Xbox فعال نمایید

پس از آنکه هر دو پلتفرم را به روز رسانی کردید، می توانید از طریق کنسول، قابلیت استریم کردن را فعال نمایید.

مرحله ۱: دکمه Xbox را بر روی کنترلر فشار دهید.

مرحله ۲: در داشبورد ظاهر شده، سربرگ Profile & System را انتخاب نمایید.

مرحله ۳: از درون فهرست، Settings را انتخاب کنید.

مرحله ۴: در صفحه بعد، در سمت چپ، گزینه Devices & Streaming را انتخاب کنید.

مرحله ۵: گزینه Console Streaming را که در سمت راست قرار گرفته، انتخاب کنید.

مرحله ۶: بر روی کادر کنار گزینه Enable Console Streaming کلیک کرده و مطمئن شوید که تیک خورده است.

یک کنترلر وصل کنید

یک کنترلر وصل کنید
یک کنترلر وصل کنید

دو نوع کنترلر Xbox One وجود دارد: آن‌هایی که با بلوتوث کار می‌کنند و آن‌هایی که بدون بلوتوث کار می‌کنند. گروه دوم، همراه با کنسول اصلی Xbox One وارد بازار شدند،‌ اگر می‌خواهید بدون اتصال فیزیکی بازی کنید، لازم است که برای ویندوز خود آداپتور بی سیم Xbox مایکروسافت را تهیه نمایید. در غیر این صورت، این کنترلر به یک کابل دو سر نر Micro USB به USB-A یا USB-C نیاز دارد.

کنترلرهایی که همراه با کنسول Xbox One S و کنسول های جدیدتر به بازار عرضه شدند، در ترکیب خود دارای بلوتوث هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را با یک کامپیوتر Windows 10 جفت (Pair) نمود. اگر دستگاه شما فاقد بلوتوث بود، می‌توانید از طریق دانگل بلوتوث که در بالا نیز گفته شد متصل شوید و یا یک اتصال سیمی از Micro USB به USB-A یا USB-C برقرار نمایید. خرید دانگل بلوتوث، یکی از گزینه‌های ارزان قیمت است. علاوه بر این می‌توانید یک کنترلر جدید Xbox One با قابلیت فعالسازی بلوتوث خریداری نمایید.

البته‌ شما مجبور نیستید که حتماً از کنترلر Xbox One استفاده کنید زیرا کنترلرهای Xbox 360 نیز برای استریم در Windows 10 به خوبی کار می‌کنند. حتی می‌توانید برای این کار، یک کنترلر سیمی Xbox 360 یا Xbox One را با قیمت پایین‌تری خریداری نمایید. PDP Rock Candy، PDP Afterglow، Thrustmaster، و PowerA همگی محصولاتی هستند که توسط شرکت هایی غیر از شرکت Microsoft تولید شده اند و به نسبت کنترلرهای اختصاصی مایکروسافت، قیمت ارزان‌تری دارند.

کامپیوتر Windows 10 را به Xbox خود متصل نمایید

کامپیوتر Windows 10 را به Xbox خود متصل نمایید
کامپیوتر Windows 10 را به Xbox خود متصل نمایید

برای اجرای بازی‌های ایکس باکس وان در PC باید برنامه Xbox Console Companion را بر روی Windows 10 نصب کنید. می‌توانید این برنامه را از سایت Microsoft دانلود کنید. لازم به ذکر است کنترلر شما نیز باید از قبل متصل باشد.

برای استریم کردن Xbox One بر روی Windows 10، کامپیوتر شما باید این حداقل شرایط را داشته باشد:

  • CPU: دو هسته ای یا بالاتر از ۵GHz
  • رم: چهار گیگابایت یا بیشتر
  • اینترنت: دارای اتصال سیمی، با استاندارد ۱۱n یا جدیدتر

مرحله ۱: وارد حساب Microsoft  خود شوید.

مرحله ۲: گزینه Connection را که در سمت چپ لیست شده،‌ انتخاب نمایید.

مرحله ۳: بر روی گزینه Add a Device که در قسمت بالای برنامه قرار گرفته،‌ کلیک کنید.

مرحله ۴: برنامه شروع به جستجوی یک کنسول Xbox در شبکه محلی می‌کند. کنسول خود را انتخاب نمایید. در صورتی که کنسول شما پیدا نشد، آدرس IP کنسول را به صورت دستی وارد کرده و بر روی دکمه Connect کلیک کنید. برای پیدا کردن آدرس IP می‌توانید مراحل زیر را در کنسول مورد نظر دنبال نمایید:

نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر
نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر

Settings < General < Network Settings < Advanced Settings.

مرحله ۵: بر روی دکمه Connect که در کنار (یا پایین) نام کنسول شما قرار گرفته، کلیک کنید.

مرحله ۶: با جفت شدن دو دستگاه،‌ می‌توانید بر روی دکمه Stream که در بالای کنسول قرار گرفته، کلیک نمایید. همچنین می‌توانید ابتدا از گزینه Test Streaming استفاده کنید تا ببینید پیش از شروع بازی مشکلی وجود دارد یا خیر.

استریم خود را تنظیم نمایید

اکنون که کنسول Xbox بر روی Windows 10 استریم شده است، چند گزینه مخفی وجود دارد که با تکان دادن اشاره گر ماوس خود بر روی Stream، نمایان می‌شوند.

تغییر کیفیت

این آیکون در سمت راست قرار گرفته است. با کلیک بر روی آن، یک منوی کشویی باز می‌شود که چهار حالت را نشان می‌دهد: Very High (خیلی بالا)، High (بالا)، Medium (متوسط)، و Low (پایین). هرگاه که استریم شما دچار تأخیر زیاد شد، به سرعت می‌توانید از طریق این منو کیفیت را تغییر دهید. حتی اگر کنسول Xbox و کامپیوتر Windows 10 شما از طریق سیم به شبکه محلی متصل باشد، زمانی که دستگاه دیگری نیز در وضعیت استریم کردن قرار بگیرد، تأخیر در عملکرد دستگاه می‌تواند مشکل ساز شود.

آمار استریم

این آیکون بیشتر شبیه به یک لیست نشانه دار می‌باشد. با کلیک بر روی آن، صفحه ای در پایین ظاهر می‌شود که پهنای باند فعلی را در اندازه های Last، Average، و Maximum نشان می‌دهد.

و بیشتر از این‌ها

سه آیکون دیگر، خودشان به خوبی نشانگر عملکرد خود هستند. میکروفون، اتصال برنامه را به میکروفون کامپیوتر،‌فعال یا غیر فعال می‌کند. بر روی X بزرگ کلیک کنید تا استریم متوقف شود و برای بازگشت به صفحه اصلی کنسول Xbox بر روی نماد Xbox کلیک نمایید.

استریم بر روی هدفون واقعیت مجازی Oculus Rift

استریم بر روی هدفون واقعیت مجازی Oculus Rift
استریم بر روی هدفون واقعیت مجازی Oculus Rift

نسخه اصلاح شده برنامه Xbox برای هدفون های Oculus Rift و Rift S در دسترس است. این برنامه با نام Xbox One Streaming در فروشگاه Oculus به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد تا در میان سه محیط مختلف واقعیت مجازی حرکت کنید: Citadel، Retreat، و Dome. فرآیند اتصال و استریم از کنسول Xbox One به این هدفون‌ها درست مانند اتصال به کامپیوتر است. فقط مطمئن شوید که کامپیوتر و Xbox One متصل به Oculus شما جزئی از همان شبکه خانگی باشد.

اجرای بازی های ایکس باکس در کامپیوتر Apple

اجرای بازی های ایکس باکس در کامپیوتر Apple
اجرای بازی های ایکس باکس در کامپیوتر Apple

چه باور کنید چه نکنید، استریم از کنسول Xbox One به Mac،‌ iPad، iPhone، یا Apple TV امکان پذیر است. برنامه‌ای که این قابلیت را ممکن می‌سازد OneCast نام داشته و توسط کمپانی دیگری تولید شده است،‌ بسته به نوع پلتفرم از ۱۰ دلار تا ۲۰ دلار قیمت دارد.

شما باید این برنامه را روی کامپیوتر Apple خود نصب کنید و پس از آنکه نصب شد، تنها کافی است که گزینه Register Xbox One را انتخاب نمایید،‌ سپس برای پیدا کردن کنسول، شروع به جستجوی شبکه محلی می‌کند. پس از آن، به سادگی وارد حساب Microsoft خود شوید و برنامه به کنسول متصل می‌شود.

هم می‌توانید از کنترلر بلوتوث Xbox One استفاده کنید و هم از نسخه سیمی آن.

البته فعلاً سرویس Xbox Streaming مایکروسافت از دستگاه‌های Apple پشتیبانی نمی‌کند.

بهترین نتیجه را از اتصال بی سیم بگیرید

کنسول اصلی Xbox One دارای یک باند دوتایی ۸۰۲.۱۱n است و قابلیت اتصال به باند ۲.۴GHz یا ۵GHz را دارد.

باند ۲.۴ گیگاهرتزی برای عبور از دیوارها و اشیاء ضخیم بسیار مناسب است، اما برای بسیاری از دستگاه های خانگی شما به عنوان اتصال بی سیم پیش فرض نیز می‌باشد. البته تراکم این باند بسیار زیاد است و نتوانسته به حداکثر سرعت نظری خود یعنی ۱۴۴ مگابایت بر ثانیه برسد.

نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر
نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر

باند ۵ گیگاهرتزی، اتصال ایده آل تری را برقرار می‌کند، زیرا از تراکم کمتری برخوردار بوده و سرعت بیشتری را ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه این است که این باند به سختی می‌تواند از میان دیوار و اشیاء ضخیم عبور کند، بنابراین، برد محدودتری دارد. حداکثر سرعت نظری آن ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌باشد.

به همین خاطر، کنسول های Xbox One S و Xbox One X دارای دو باند (۸۰۲.۱۱ac) Wi-Fi 5 هستند. حداکثر سرعت نظری در باند ۵ گیگاهرتزی ۸۶۷ مگابایت بر ثانیه و در باند ۲.۴ گیگاهرتزی ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌باشد و پیشرفت بزرگی که نسبت به Xbox One اصلی داشته اند.

در تمام موارد، علاوه بر اتصال بی‌سیم بین روتر و دستگاه Windows 10، شرایط محیطی تأثیر عمده ای در سرعت اتصال بین Xbox One و روتر دارد. گفته می‌شود که مکان فیزیکی Xbox One و کامپیوتر Windows 10 در ارتباط با روتر بسیار مهم است، به خصوص اگر از باند ۵ گیگاهرتزی استفاده کنید. با این حال، سیستم های شبکه مبتنی بر مش (Mesh) (شبکه ای از روترهای بهم پیوسته که به مراتب بهتر از یک روتر تنها عمل می‌کند) می‌توانند کارساز باشند. این سیستم‌ها با تعویض روتر استاندارد، کل محیط خانه را تحت پوشش اتصال بی‌سیم قرار می‌دهند. یک روتر تنها، هر دو باند را از یک نقطه واحد توزیع می‌کند، اما سیستم های مبتنی بر مش معمولاً شامل یک کیت از سه یا چند واحد هستند که می‌توانند به خوبی در محیط خانه شما توزیع شوند. آنها با هم تشکیل “Web” می‌دهند تا بتوانند از موانع و اشیاء ضخیم که موجب اختلال در اتصال اینترنت می‌شوند، به راحتی عبور کنند.

Eero، Luma، و Google Wi-Fi نمونه هایی از سیستم های مبتنی بر مش هستند.

اتصال سیمی بهترین نتیجه را به همراه دارد

به منظور داشتن بهترین عملکرد ممکن، Xbox One و احتمالاً کامپیوتر Windows 10 شما باید با استفاده از کابل های اترنت به شبکه محلی متصل شوند. البته می‌دانیم که این یک اتصال ایده آل نیست، به خصوص زمانی که کنسول شما در اتاق نشیمن قرار گرفته و شما می‌خواهید بازی های Xbox One خود را در اتاق خواب استریم کنید. با این حال،‌ در صورت تعویض کابل های متصل به دستگاه ها حداکثر پهنای باند را دریافت خواهید کرد. اگر این سیم کشی ها منظره جالبی فراهم نمی‌کنند، می‌توانید از آداپتور PowerLine نیز استفاده کنید. این تکنولوژی، داده‌ها را از طریق سیستم الکتریکی منزل منتقل می‌کند و نیاز به پوشاندن کابل های اترنت را برطرف می‌سازد.

نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر
نحوه اجرای بازی های Xbox one بر روی کامپیوتر

دستگاه های PowerLine معمولاً به صورت جفت فروخته می‌شوند و هنگامی که در حال فراهم سازی راهی از طریق پریز برق هستند، مستقیماً به پریز برق متصل می‌شوند، این بدان معناست که اتصال الکتریکی را از دست نخواهید داد.

علاوه بر این، Microsoft گزینه‌های مختلف دیگری را نیز در سایت پشتیبانی خود معرفی کرده که بسیاری از آن‌ها برای بهبود عملکرد استریم طراحی شده اند.

 

منبع: DigitalTrends

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =