انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4 قسمت اول

انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4

انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4 قسمت اول

این نسخه ارائه شده حاوی محتویات انحصاری می باشد و کنسول تنها به مدت مشخصی میتواند از این اطلاعات بهره بگیرد. هنوز به طور قطعی مشخص نشده است که این محتویات برای چه پلتفرم های دیگری انتشار خواهد یافت. راک استدی اعلام داشته است که این نسخه آخرین بازی از سری بتمن می باشد.
اولین سری از این بازیPS4 در سال ۲۰۰۹ ارائه شد. اما پس از گذشت سه سال استودیو راک استدی موفق شد با انتشار این نسخه بازی بتمن را به دنیای جدید وارد کند و ما شاهد پیشرفت چشمگیر این بازی باشیم. داستان بتمن عاملی شد تا استودیو راک استدی را به یکی از معتبرترین استودیوها تبدیل کند و جایزه های بیشماری را به دست آورد.
این بازی در آخر به عنوان بهترین بازی سال معرفی شد و از همان روزها طرفداران بازی منتظر ارائه نسخه سوم شدند. البته چون بازی با مرگ جوکر پایان یافته بود این احتمال نیز وجود داشت که کار راک استدی دیگر با بتمن پایان یافته باشد اما خیل زود راک استدی اعلام کرد که نسخه ی سوم بازی در حال ساختن می باشد.

انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4
انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4

روند بازی

از ابتدای شروع بازی  ما کاملا از حضور خلاف کارهایی که در شهر وجود دارند، آگاه هستیم. بازی  شب هالووین را به تصویر می کشد و همه چیز در سکوت فرو رفته است. چندین ماه از داستان مرگ جوکر سپری شده است و همچنین جسد او در کوره به خاکستر تبدیل شده است. اما به طور ناگهانی مترسک با کمک از تلویزیون های بزرگ که آن ها را در مکان عمومی مشاهده خواهیم کرد، شروع به تهدید کردن به بمب گذاری  نقطه به نقطه شهر می کنند.
همچنین مترسک برای به رخ کشیدن قدرتش یک رستوران کوچک و مردمی که در انجا حضور دارند را با استفاده از گازهای سمی به وحشت می اندازد و مردم انجا به جان هم خواهند افتاد. مردم شهر هنگامی که این تصاویر را مشاهده میکنند با کمک پلیس گاتهام تلاش میکنند تا از شهر بیرون روند.
اما پلیس نیز قادر نیست که به مبارزه کردن با ان ها بپردازد. به علت آنکه ان ها موفق شده اند بزرگترین خلاف کارهای گاتهام را برای دستیابی به این شهر باهم متحد نمایند. دو چهره پنگوئن تهدیدی اساسی برای گاتهام محسوب می شوند و با حضور پیدا کردن در خیابان ها به طور مستقیم با پلیس به درگیری میپردازند. همچنین ریدلر نیز همراه جنایت های معمایی اش در گاتهام خواهد بود و فایرفلی تصمیم دارد که شهر را آتش بزند.
یک قاتل سریالی نیز با هویتی ناشناس در شهر وجو دارد. با قرار داشتن این شخصیت ها در شهر هیچ احتمالی برای پیروز شدن پلیس وجود نخواهد داشت. در اینجا داستان اصلی بازی  با آمدن بتمن شروع خواهد شد تا شبی طولانی را برای نجات دادن گاتهام پشت سر بگذرانند.
باران در حال باریدن است و بتمن از بلندترین نقاط شهر  برای دیدن جیم گوردون در حال عبور کردن می باشد. دختر جیم  گوردون یعنی باربارا گوردون در برج ساعت قرار دارد و او همراه با بتمن تلاش میکند تا راه سختی که در پیش دارند را پشت سر بگذرانند و جیم گوردون نمیداند که دخترش درشهر می باشد و با بتمن همکاری میکند. به طور مثال یافتن اسکار کرو و تمام کردن مشکلاتی که در شهر ایجاد کرده است نمونه ای از وظایفی می باشد که آن ها بر عهده خواهند داشت.
ارخام کنایت نیز همراه با اسکار کرو می باشد و ظاهرا مراقب او می باشد اما در واقع قصد او از پادرآوردن بتمن می باشد. هویت او نامشخص می باشد و کینه عجیبی در دل نسبت به بتمن دارد. او با شخصیت بتمن به خوبی آشنایی دارد و او منجر به پیش امدن شرایطی شده است که شیوه های مبارزه ای بتمن کم رنگ شود و نیاز است که شما از دقت بالاتری استفاده کنید.
همچنین او دارای ارتش بزرگی می باشد که باعث شده است تا گاتهام به میدان مبارزه تبدیل شود و همچنین چندین تانک در گاتهام حضور دارند که تبدیل به عاملی برای سخت تر شدن کار شده اند و شما باید برای دستیابی پیدا کردن به اسکار کرو با ارخام نایت به مبارزه کردن بپردازید.
همچنین داستان این دو شخصیت مهم ترین قسمت از داستان بازی می باشد. مبارزه کردن با این دو نفر و همین طور مقابله با سلاح های مرگبارشون بسیار سخت است و بتمن به تنهایی نمیتواند از عهده ان برآید. در طی شدن  روند بازی  اتفاقات غیر منتظره ای نیز  در بین رابطه های بین شخصیت ها رخ خواهد داد. البته اگر شما از هواداران همیشگی بتمن باشید پس از گذشتن چندین ساعت با دقت کردن به دیالوگ هایی که ارخام کنایت بیان می کند پی به هویت او خواهید برد. اما اگر شما چندان هم با بتمن ها آشنایی نداشته باشید تا لحظات آخر بازی، هویت او ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد.
همچنین دو چهره درشهر وجود دارند که به بانک ها حمله می کنند و شما باید این بانک ها را نجات دهید و این دو چهره را دستگیر نمایید. پنگوئن ها نیز دارای چندین انبار اسلحه در گاتهام می باشند که باید آنها را نیز از بین ببرید همچنین در این بازی به ماموریت های فرعی اهمیت زیادی داده میشود و طراحی آنها با دقت بسیاری انجام شده است.

انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4
انحصار موقت محتویات بازی Batman Arkham Knight PS4 قسمت اول

بازی تبدیل به عاملی شده است که همراه با پیشبرد داستان اصلی به طرف آنها نیز جذب شوید. در حقیقت میشود گفت که بازی شما را وادار خواهد کرد که به طرف ماموریت های فرعی بروید. پایان کامل بازی در قبال صد در صد کردن بازی میباشد. با حضور داشتن دیوانه ای با نام ریدلر شما به وقت بیشتر ودقت بالاتری برای به ثمر رساندن ماموریت ها لازم دارید. ریدلر اینبار همراه با توروفی ها به ماموریت هایی که حالت معمایی داشتن، کت وومن را به گروگان گرفته و بتمن برای نجات دادن کت وومن باید ده پازل را حل کند تا بتواند ده کلید برای رهایی کت وومن بدست بیاورد. گاها بعضی از این معماها با کمک خود کت وومن حل خواهد شد. این حالت بازی که نام آن دوئل پلی میباشد شما را قادر میسازد که بطور همزمان بتوانید هر دو شخصیت را کنترل نمایید، با هر دو آنها در نبردها شرکت پیدا کنید. البته باید خاطر نشان کرد که علاوه بر کت وومن شخصیت دیگری به نام روبین در برخی از ماموریت ها شما را همراهی خواهد کرد. همچنین در ماموریت هایی که به شخصیت پنگوئن ارتباط دارد، شخصیت نایت وینگ بت من را همراهی خواهد کرد. از طرف دیگر شخصیت های  دیگر مانند لوسیوس فاکس و آلفرد همراه با بت من خواهند بود.
این بازی دارای شخصیت های زیادی میباشد و پرداخت مناسب برای هر شخصیت بسیار حائز اهمیت میباشد. جوکر نیز در بازی حضور دارد. بله درست است جوکر در نسخه پیش بازی به آتش کشیده شده بود و اما حالا سازنده بازی دوباره جوکر را وارد بازی کرده. شما او را در ذهن بتمن خواهید دید. پس از اینکه بتمن اولین ملاقاتش را با اسکارکرو به انجام رساند، جوکر به ذهن او راه پیدا کرد. در نقطه به نقطه بازی او حضور خود را به شما نشان خواهد داد. بطور مثال جک تعریف میکند یا تلاش میکند تا با حرف هایش اتفاق هایی که در گذشته رخ داده است را به یاد بت من بیاندازد. همچنین وجود جوکر تاثیری منفی بر عملکرد بازی نخواهد داشت و حتی جلوه بهتری به داستان عطا نموده است.
بازی بتمن در پی اس ۴ شما مجبور به فکر کردن هستید و مانند اکثر بازی هایی که این روزها ساخته شده اند تنها لازم نیست که از سمتی به سمت دیگر حرکت کنید و با چندین نفر به مبارزه کردن بپردازید و در آخر به سمت ماموریتی دیگر بروید. مانند دو نسخه قبلی این بازی شما باید قبل از انجام هر ماموریت محیط را کامل بررسی کنید و حتی در پاره ای از مواقع لازم است که محیط را اسکن نمایید تا بتوانید نتیجه بهتری بدست آورید همچنین باید با خود فکر کنید که کدامین یک از وسایلی که در اختیار شما قرار دارد بهتر در به ثمر رساندن ماموریت خواسته شده به شما یاری خواهد رساند. از وسایل گفته شده میتوان به ژل انفجاری اشاره کرد که در نسخه پیش نیز حضور داشت. همچنین دو وسیله جدید نیز در کنار وسایلی که قبلا وجود داشتند، به بازی افزوده شده اند که نقش مهمی را در هنگام نبردها دارا می باشند.

مرکزخرید دات کام
امیرمحمد ترابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =