معرفی و بررسی بازی آسفالت ۹ ساخته شده توسط استودیو گیم لافت

بازی آسفالت ۹ آخرین بازی از مجموعه ی اسفالت است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بر روی پلت فرم های آی او اس، اندروید، ویندوز۱۰ ، نینتندوسویچ و مک او اس قابل اجرا است.

بازی آسفالت 9
بازی آسفالت ۹

معرفی و بررسی بازی آسفالت ۹ ساخته شده توسط استودیو گیم لافت

مایکروسافت همیشه در حال برنامه ریزی و طرح نقشه هایی برای گسترش ادن و بزرگ کردن شرکت خود بوده تا دسترسی علاقه مندان و بازی بازان را به محصولات خود افزایش دهد. این بار نیز برای افزایش مخاطبان خود و دسترسی اسان مخاطبان خود پروژه ی جدیدی را شروع کرده است. بر اساس این خبر می توان گفت که مایکروسافت با شرکت گیم لافت دست همکاری داده و قرار است در چند بازی و  پروژه بایکدیگر همکاری کنند. البته دلیل اصلی این عمل به علت سیستم جدید مایکروسافت است که به عنوان ایکس باکس لایو در صنعت بازی نمود پیدا کرده است. البته باید گفت که اگر از علاقه مندان بازی های اسفات باشید این موضوع می تواند برای شما بسیار جالب توجه باشد، چرا که شرکت های مایکروسافت و گیم لافت سه بازی که این سرویس جدید پشتیبانی می کند، معرفی کردند. در نتیجه بازی بازان و علاقه مندان می توانند پس از فعال سازی این بازی ها در بخش ایکس باکس لایو، این بازی ها ر ا به صورت انلاین و گروهی تجربه کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم و کمی هم با سیستم ایکس باکس لایو اشنا شویم.

همانطور که گفته شد، شرکت های گیم لافت و مایکروسافت با یکدیگر مشارکت کردند، در نتیجه ی این اقدام، با زی بازانی که بازی های محبوب مخصوص خود را در تلفن همراه تجربه می کردند، حالا می توانند با قابلیتی که روی تلفن همراه آن ها فعال شده است، به عنوان مثال بازی بازان می توانند از طریق تلف همراه خود به جدول های برد و باخت ایکس باکس دسترسی داشته باشند و امتیاز و رتبه ی خود  را نسبت به دیگر بازی بازان مقایسه کنند. البته گفتنی است که این تازه ابتدای راه بوده، بنابر این فعلا سه بازی Asphalt 9: Legends ،Asphalt 8: Airborne و Dragon Mania Legends این بخش را خواهند داشت. البته افادی که هنوز به این بخش دسترسی ندارند بایستی تا اپدیت جدید ایکس باکس لایو صبر کنند. به نظر مر سد که این موضوع می تواند یک تجربه ی جدید و متفاوت برای بازی بازان و علاقه مندان برای بازی های Asphalt 9: Legends ،Asphalt 8: Airborne و Dragon Mania Legends باشد. همانطور که میدانید سری ابزی های آسفالت یکی از بازی های پر مخاطبی است که طرفداران و علاقه مندان زیادی دارد، بنابراین با این بخش جدیدی که در بازی فعال می شود، تاثیر مثبت زیادی را برروی علاقمه مندان خواهد گذاشت.

 سیستم جدیدی که با نام ایکس باکی لایو به تازگی سر زبان ها افتاده است، درواقع بخش از سیستم ایکس باکس وان است و زمانی که به حساب کاربری خود متصل می شوید، این بخش به طور اتوماتیک فعال می شود. ایکس باکس لایو درواقع بخش است که به شما امکان دسترسی به خدمات انلاین برای ایکس باکس وان را می دهد. به عبارتی شما می توانید با عضویت در این بخش از بازی های رایگان زیادی لذت ببرید و به علاوه به صورت گروهی، با دیگر افراد با این بازی های تجربه ی متفاوتی را حس کنید. البته این موضوع فقط به بازی ختم نمی شود، بلکه شما می توناید فیلم های اچ دی ، برنامه ی تلویزیونی، موسیقی و بخش های دیگر ، از این طریق دسترسی داشته باشید. البته باتوجه به این موضوع که این بخش قرار است بر روی تلفن همراه نیز فعال شود، یکی دیگر از قابلیت های جذاب این موضوع است. هرچند که بازی بازان و علاقه مندان فقط می توانند به سه بازی به این شکل دسترسی داشته باشند. البته این موضع در رابطه با بازی های مخصوص تلفن همراه است.

بازی آسفالت 9
بازی آسفالت ۹

با اینکه فقط سه بازی را می توان به این شکل تجربه کرد، اما نکته ی جالب توجه ماجرا در این است که سه بازی انتخابی جزو پر مخاطب ترین بازی هایی هستند که بر روی تلفن همراه اجرا می شوند. دو بازی از این سه بازی، همانطور که پیش تر ذکر شد، از سری بازی های اسفالت هستند. از این سری ابزی ما شاهد سری ۸ و ۹ هستیم. بازی آسفالت ۹ آخرین بازی از مجموعه ی اسفالت است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بر روی پلت فرم های آی او اس، اندروید، ویندوز۱۰ ، ناینتندوسویچ و مک او اس قابل اجرا است. بازی اسفالت ۹ که اخرین بازی از مجموعه ی خود است، یکی از بهترین بازی های به سبک مسابقه ای است که هم به صورت تک نفره و هم به صورت گروهی و انلاین می توان از ان لذت برد. با این تفاسیر افزودن بخش ایکس باکس لایو می تواند نکته ی مثبتی برای این بازی باشد، چرا که برای بازی بازان و علاقه مندان به این بازی، این قابلیت را فراهم می کند تا امتیاز خود را نسبت به دیگر بازی بازکنان بسنجند و رتبه بندی های خود را نسبت به دیگر بازی بازان را به صورت انلاین و به راحتی از طریق گوشی چک کنند.

در نهایت می توان گفت که سه بازی Asphalt 9: Legends ،Asphalt 8: Airborne و Dragon Mania Legends را جزو اولین بازی هایی دانست که بعد از همکاری شرکت های مایکروسافت و گیک لافت، قابلیت ایکس باکس لایو را داشتند و بازی بازان به راحتی می توانند از طریق تلفن همراه خود و بدون استفاده از ایکس باکس خود به ایکس باکس لایو خود متصل شوند و از قابلیت های آن استفاده کنند. به نظر می رسد مایکروسافت هنوز هم در تلاش است تا خود را در گسترده تر از قبل کند و دسترسی کاربران و مخاطبان خود را افزایش دهد، البته این تلاش ها و انتخاب های درستی برای رسیدن به این هدف انجام شده است. به نظر می رسد که همکاری شرک مایکروسافت و گیم لافت می تواند برای هردو شرکت سود اور باشد و هر دو از این طریق برای بازی بازان  و مخاطبان خود تجربه ی متفاوتی از بازی ها را فراهم اورند. با توجه به این موضوع می تنا گفت که به احتمال زیاد این همکاری پایدار خواهد بود و روابط این دو شرکت گسترش خواهد یافت تا بازی هایی با قالبت های بیشتر و بهتر را در دستری بازی بازان قرار دهند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =