بهترین بازی های مبارزه ای ایکس باکس وان

بازی مبارزه ای

از جنگجویان خیالی گرفته تا جنگجویان واقعی هنرهای رزمی، بازی های مبارزه ای به بازیکنان این اجازه را می‌دهند تا هر طور که می‌خواهند با یکدیگر گلاویز شوند. با مجموعه بازی‌هایی مانند Mortal Kombat و Soulcalibur که در رأس بازی‌های دیگر قرار  می‌گیرند، طرفداران مبارزات تن به تن دنیای واقعی را به فراموشی سپردند. به همین خاطر، بازاری برای بازی‌های جنگی الهام گرفته از ابرقهرمانان توسط Marvel و DC ایجاد شد. ما در اینجا لیستی از بهترین بازی‌های جنگی Xbox One تهیه کرده‌ ایم. جنگنده خود را انتخاب کنید!

بازی Mortal Kombat 11

Mortal Kombat از سال ۱۹۹۲، به دلیل خون و خونریزی بیش از حدی که داشت، در میان طرفداران این ژانر شناخته شده است. این مجموعه، از آن زمان تاکنون، بیش از ده‌ها عنوان مستقل، چندین فیلم و تعدادی انیمیشن ارائه کرده است. Mortal Kombat 11 جدیدترین و همچنین جذاب‌ترین عنوان این مجموعه محسوب می‌شود.

این عنوان که در آوریل سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به روزرسانی‌ها و توسعه‌های زیادی به همراه داشت. از نوامبر سال ۲۰۲۰، نسخه Mortal Kombat 11 Ultimate آپدیت به نسل بعدی را به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار داد و به افرادی که این بازی را برای Xbox One خریداری کرده‌ اند، اجازه داد تا آن را به صورت دیجیتالی به نسخه Xbox Series X|S آپگرید نمایند. سازندگان بازی،‌ آپدیت Ultimate را یک تجربه قطعی از Mortal Kombat می‌دانند.

بازی مبارزه ای
بازی Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11 مانند اکثر بازی‌های جنگی معروف، از طراحی دو بعدی پیروی می‌کند. با اینکه بازیکنان، مدل‌های سه بعدی را کنترل می‌کنند، اما فقط به سمت چپ، راست، بالا و پایین حرکت می‌کنند. خاص‌ترین ویژگی Mortal Kombat 11، موتور حرکات مرگبار نهایی است که فضا را غرق در خون می‌کند. هر یک از جنگنده‌های این بازی، مجموعه حرکات نهایی (Finishing) خاص خودشان را دارند و باعث می‌شوند که شاهد خون و خونریزی‌های بیشتری نسبت به قبل باشیم. زمانی که پیروزی شما اعلام شد، با فشردن ترکیب صحیح دکمه‌ها، می‌توانید اعضای بدن حریف خود را تکه تکه کنید، دل و روده او را بیرون بکشید، او را در اسید حل کنید و سر از تنش جدا نمایید.

بازی Soulcalibur VI

Soulcalibur همیشه برادر کوچک و درجه یک Mortal Kombat بوده است. در جدیدترین بازی این مجموعه یعنی Soulcalibur VI، شاهد نسخه‌ای از Geralt of Rivia، قهرمان اصلی سری Witcher هستیم که توسط Henry Cavill در Witcher Netflix به تصویر کشیده شد. این مجموعه، اولین پرچمدار بازی‌های رزمی Bandai Namco بود که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. فعلا خبری از انتشار بازی جدیدتر این مجموعه به گوش نرسیده و فعلا Soulcalibur VI در حال ارائه به روز‌رسانی‌های عادی می‌باشد.

بازی مبارزه ای
بازی Soulcalibur VI

آن‌ها از مکانیک «فصلی» مشابهی استفاده کرده‌ اند که با بازی‌هایی مانند Call of Duty و Fortnite به شهرت رسیده است. یکی از ویژگی‌های اصلی که باید در Soulcalibur VI به آن توجه داشت، نسخه Reversal Edge است که در آن نوعی مکانیک دفع حمله به بازی اضافه شده است. در حین نمایش به صورت حرکت آهسته، حملات حریف خود را زمان‌بندی کرده و آن‌ها را دفع و منحرف نمایید. علاوه بر این، Soulcalibur VI از ۱۰۰ اسلات برای کاراکترهای سفارشی و یک صفحه مخصوص برای شخصی‌سازی کاراکترها پشتیبانی می‌کند. در این قسمت شما می‌توانید علاوه بر ظاهر بازیکن، سلاح و مجموعه حرکات آن را نیز به دلخواه خود تعیین نمایید، این ترکیبات، بی‌ پایان‌ اند. Soulcalibur VI دارای یک لیست ۲۱ نفری از کاراکترها است و کاراکترهای بیشتر از طریق DLC به بازی اضافه خواهند شد.

بازی Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ (که همان Dragon Ball Fighters خوانده می‌شود)، یک بازی جنگی دو بعدی تیمی است که از تمام کاراکترهای محبوب شما در Freeza، Cell و Boo برخوردار است. بسیاری از بازیکنان با شنیدن این موضوع با خود می‌گویند: «عالی شد، این همان بازی Dragon Ball Z است که از زمان Budokai 2 بازی می‌کردم».

بازی مبارزه ای
بازی Dragon Ball FighterZ

اما زمانی که متوجه می‌شوند Dragon Ball FighterZ یک تجربه منحصر به فرد و متفاوت با آن چیزی است که فکر می‌کردند، بسیار شگفت‌زده خواهند شد. بهترین روش برای توصیف FighterZ، دیدار Dragon Ball با برادران Super Smash است. یک مبارزه خالص در فضای دو بعدی محدود صورت می‌گیرد. در بازی‌های گذشته، بازیکنان در سرتاسر یک نقشه سه بعدی پرواز می‌کردند؛ FighterZ حرکات را ساده‌تر کرد و بیشتر تمرکز خود را بر روی داشتن یک مبارزه خالص با مجموعه حرکات و جاخالی‌ دادن از حملات قرار داد.

منحصر به فردترین ویژگی Dragon Ball FighterZ، مکانیک «کمکی» آن است. بازیکنان با تیمی متشکل از سه کاراکتر انتخابی خود وارد مبارزه می‌شوند. در طول مبارزه، بازیکنان می‌توانند از هم‌تیمی‌های خود بخواهند تا حمله سریعی به طرف دشمن داشته باشند تا آسیب بیشتری به دشمن وارد شود، همچنین می‌توانند آن‌ها را برای یک ترکیب مرگبار آماده کنند. این کار را می‌توانید با زدن ضربه بر روی دکمه LB/LT (متناسب با هر تیمی) انجام دهید. نگه داشتن طولانی‌تر این دکمه‌ها باعث تغییر کامل کاراکترها خواهد شد، به همین خاطر فقط یک ضربه به آن دکمه بزنید.

بازی Injustice 2

این بازی که دنباله‌ای برای Injustice: Gods Among Us می‌باشد، یک مبارزه سرگرم‌ کننده خالص از دنیای DC است. بازیکنان، کنترل قهرمانان DC مورد علاقه خود را به دست می‌گیرند و در یک هواپیمای دو بعدی به مبارزه می‌پردازند. Injustice 2 از انتقال نقشه برخوردار است که با پرتاب یا منحرف کردن حریف به سمت مرز نقشه اجرا می‌شود. با انجام این کار، یک صحنه سینمایی ایجاد شده و بازیکنی که پرتاب می‌شود، آسیب می‌بیند.

بازی مبارزه ای
بازی Injustice 2

Injustice 2 به خاطر داستان جذابی که دارد بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. در آن، بازیکنان مقابل یک گروه فوق شرور تازه وارد به نام The Society قرار می‌گیرند. این بازی از دیدگاه Batman به نمایش گذاشته می‌شود، زیرا او مبارزان را برای مقابله با The Society جمع می‌کند.

منحصر به فردترین ویژگی Injustice 2 سیستم RPG مانند مبتنی بر جمع‌آوری غنائم است. با شکست هر یک از دشمنان، غنائمی به شما تعلق می‌گیرند که شامل موارد آرایشی و ارتقاء دهنده‌هایی برای هر کاراکتر می‌باشند. هرچه بیشتر بازی کنید، تجهیزات بیشتری باز می‌شود و قهرمان قدرتمندتری خواهید داشت. با این وجود، منتقدان مکانیک غارت تصادفی و سیستم ریز تراکنش این بازی را مورد انتقاد قرار داده‌ اند.

بازی Marvel vs. Capcom Infinite

در آن سوی خیابان ابرقهرمانان، Marvel ایستاده است. در حالی که Injustice 2 جنبه واقع‌ گرایی دارد، Marvel vs. Capcom Infinite بیشتر جنبه زیبایی بازی را به تصویر می‌کشد. این بازی، مانند Dragon Ball FighterZ، تیم‌هایی از جنگجویان را در یک هواپیمای دو بعدی مقابل هم قرار می‌دهد. می‌توانید یار خود را برای کشتن دشمنان ضعیف یا بازیابی اندکی از سلامتی، نشانه‌گذاری کنید.

بازیکنان می‌توانند کاراکتر مورد علاقه خود را از میان لیست ۱۹ نفری کاراکترهای Marvel مانند Black Widow و Ironman و لیست ۱۷ نفری کاراکترهای Capcom مانند Chris Redfield و Monster Hunter انتخاب کنند.

بازی مبارزه ای
بازی Marvel vs. Capcom Infinite

Marvel vs. Capcom Infinite به بازیکنان اجازه می‌دهد تا یکی از شش سنگ Infinity را قبل از شروع بازی انتخاب کنند. هر یک از این سنگ‌ها، حرکات منحصر به فردی به تیم می‌دهند که nfinity Surges و Infinity Storms نامیده می‌شوند. این حرکات با پر شدن نوار Infinity Meter تا درصد مشخصی، اجرا خواهند شد. Infinity Storm را یک حرکت ویژه، خارج از مجموعه حرکات فوق‌العاده کاراکتر خود در نظر بگیرید. درست مانند سایر بازی‌های جنگی این لیست، هر یک از کاراکترهای Marvel vs. Capcom Infinite مجموعه حرکات منحصر به فردی دارند که متناسب با داستان و سرگذشتشان، متفاوت است.

بازی EA Sports UFC 4

بازی‌های جنگی به دنیای تخیلی و ابرقهرمانان خلاصه نمی‌شود. EA Sports در کنار عناوین ورزشی محبوب خود مانند Madden NFL و NBA Live، مشغول ساخت بازی‌های جنگی بوده است. UFC 4 که در آگوست سال ۲۰۲۰ منتشر شد، جدیدترین بازی در میان مجموعه بازی‌های UFC است. در این بازی، لیستی از ۲۲۴ جنگنده مختلف و یک حالت حرفه‌ای کاربر پسند وجود دارد که در آن به آموزش اصول اولیه MMA (هنرهای رزمی) به بازیکنان جدید می‌پردازند.

بازی مبارزه ای
بازی EA Sports UFC 4

هنگامی که بازیکنان یاد بگیرند که چگونه از هشت ضلعی جان سالم به در ببرند و جنگنده‌های خود را بسازند، چالش آن‌ها برای تبدیل شدن به GOAT آغاز می‌گردد. مبارزات انتخابی، باعث می‌شود تا نبردی را پذیرفته یا رد کنید که این امر در آینده بر Career شما تأثیر خواهد داشت.

همچنین، UFC 4 بازیکنان را وارد دنیای MMA زیرزمینی (شرط‌بندی) می‌کند تا بتوانند در مبارزات حیاط خلوت نیز شرکت کنند. این بازی دارای چندین حالت چند نفره مانند Blitz Battles و Online World Championship می‌باشد. Blitz Battles شامل بازی‌های کوچکی می‌شود که قوانین منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، Minute to Win It یک مبارزه یک راند/ یک دقیقه‌ای است که در آن بازیکنان باید در مدت زمان محدودی حریف خود را ضربه فنی کنند. در غیر این صورت، پیروز میدان کسی است که داوران تعیین کنند.

بازی Fight Night Champion

از آنجایی که پیشرفت MMA غیر قابل انکار است، بوکس به عنوان پادشاه فعلی مبارزات تن به تن وجود دارد. متأسفانه طرفداران Fight Night از زمان انتشار Fight Night Champion در سال ۲۰۱۰ بر روی Xbox 360 تاکنون، بازی بوکس جدیدی دریافت نکرده‌ اند. Champion در سال ۲۰۱۸ یک ارتقاء سازگاری با کنسول‌های نسل قبلی دریافت کرد و بر روی Xbox One نیز قابل اجرا شد و هنوز ارزش بازی دارد. همانطور که در حالت داستانی زندگی حرفه‌ای Andre Bishop پیش می‌رویم، به سمت بخش کثیف دنیای بوکس کشیده خواهیم شد. او برای صعود در دنیای حرفه‌ای خود، باید در مبارزات کثیف، حتی در زندان به پیروزی می‌رسید.

بازی مبارزه ای
بازی Fight Night Champion

از منحصر به فردترین ویژگی‌های Fight Night Champion، اضافه شدن بازی Full-Spectrum Punch Control است که در آن بازیکنان به جای فشردن دکمه‌ها، از به حرکت درآوردن آنالوگ سمت راست برای اجرای مشت‌های مختلف استفاده می‌کنند. اگر تا به حال بازی اسکیت را انجام داده باشید، می‌دانید که این امر چه چیزی را به همراه دارد. البته، اگر مشت زدن با استفاده از آنالوگ را دوست ندارید، می‌توانید با فشردن دکمه نیز این کار را انجام دهید. شایعاتی پیرامون تولید قسمت جدیدی از Fight Night در سطح اینترنت پیچیده است، اما تیم سازنده ۲K Sports هنوز چیز خاصی در مورد ادامه کار اعلام نکرده‌ است. با این حال، طرفداران بوکس و بازی مبارزه ای ، می‌توانند منتظر انتشار Boxing Club محصول eSports در سال ۲۰۲۱ باشند. البته عواملی چندین بار موجب به تأخیر افتادن انتشار این بازی شده‌ اند.

 

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =