برترین زنان سری بازی مورتال کمبت

بهترین زنان بازی مورتال کمبت

در تاریخ فرانچایز عظیم Mortal Kombat مبارزان زن متعددی وجود داشته است که هر کدام به نحوی در شکل‌ دهی داستان جذاب این مجموعه بازی دخیل بوده اند. در این بخش ما لیست بهترین زنان بازی مورتال کمبت را با یک بیوگرافی کوتاه جمع آوری کردیم تا با قدرتمندترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های زن فرانچایز بیشتر آشنا شوید. 

مجموعه بازی‌­های Mortal Kombat مملو از انواع شخصیت­‌های جنگجو است. البته نمی­‌توانید از محبوب­‌ترین بازی مبارزه‌ای دنیا انتظار دیگری داشته باشید. با این حال، تنها بخش کوچکی از این جنگجویان، زن هستند. اما کمبود تعداد شخصیت­‌های زن نسبت به مبارزین مرد، بدین معنا نیست که بازی با شخصیت‌­های زن، سرگرم کننده نیست.

همانطور که افرادی مانند اسکورپیون و ساب زیر جزو معروف‌ترین شخصیت­‌های بازی هستند، مبارزانی مانند Sonya Blade و Cassie Cage نیز در مجموعه بازی­‌های Mortal Kombat از جایگاه ویژه­‌ای برخورداند. بیایید به برخی از قوی­‌ترین مبارزین زن در نسخه جدید بازی، نگاهی بیاندازیم.

لیست بهترین زنان بازی مورتال کمبت (Mortal Kombat): 

۱۵. نیتارا (Nitara)

نیتارا Mortal Kombat

Nitara برای اولین بار در Mortal Kombat: Deadly Alliance ظاهر شد، اما در این بازی به عنوان یک مبارز به اندازه کافی به او اهمیت داده نشد. در حقیقت او یک خون ­آشام محسوب می‌شود که به دنبال خون دشمنانش است. اگر این موضوع باعث ترسیدن سایر بازیکنان نمی‌­شود، پس چه چیزی می‌­تواند آن‌ها را بترساند؟

یکی از بهترین حرکات جنگی او Blood Spit است، که در این حرکت Nitara یک توپ خونین بزرگ را به سمت دشمنانش پرتاب می­‌کند. از آنجایی ­که Nitara به جای روح از خون دشمنانش تغذیه می‌­کند، می‌­تواند از Shang Tsung پول بگیرد و از جانش بگذرد.

۱۴. سارینا (Sareena)

سارینا مورتال کمبت

برخی از شخصیت‌­ها ابتدا به عنوان یک شخصیت غیرقابل بازی کارشان را شروع می­‌کنند و سپس به یک شخصیت قابل بازی جذاب جنگنده تبدیل می­‌شوند. سارینا در مورتال کمبت نیز جزو همین افراد است. هنگامی ­که او به شخصیت قابل بازی تبدیل شد، هم داستان زندگی و هم سبک مبارزاتش باعث شد که او به یکی از به یاد ماندنی­‌ترین شخصیت‌­های Mortal Kombat تبدیل شود.

خشونت بیش از حد او در مبارزات احتمالا به این دلیل است که او شیطانی از Netherrealm است. بسیاری از حرکاتش با دمیدن هوا همراه است، او حتی یک فیتالیتی به نام “Whirlwind of Doom/ گردباد عذاب” دارد.

۱۳. ستریون (Cetrion)

بهتری شخصیت‌های زن بازی مورتال کمبت
بهتری شخصیت‌های زن بازی مورتال کمبت

اجازه ندهید علاقه Cetrion به زندگی و طبیعت شما را فریب دهد. او می‌­تواند در عرض چند ثانیه حریفش را از پای درآورد. شخصیت Cetrion برای اولین بار در Mortal Kombat 11 معرفی شد، او یک الهه واقعی است و سایر مبارزان را وادار به تسلیم می‌­کند.

او در سبک مبارزه‌­اش دشمنانش را از خودش دور نگه می‌­دارد، زیرا حملاتش برای مبارزه از فاصله نزدیک مناسب نیست. او می­‌تواند موانعی میان خودش و دیگران ایجاد کند، و همچنین می­‌تواند تکه‌­هایی از زمین را به سمت دشمنانش پرتاب کند.

۱۲. جکی بریگز (Jacqui Briggs)

جکی بریگز

Jacqui Briggs نیز به همراه Cassie Cage برای اولین بار در Mortal Kombat X ظاهر شد. با این که او از قدرت­‌های ماورایی سایر مبارزان برخوردار نیست، اما نباید او را دست کم بگیرید. او در مبارزه از فاصله نزدیک بسیار ماهر است. به علاوه او حرکات متنوعی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌­تواند حریفانش را به یک گوشه برده و آن‌ها را شکست دهد.

نه تنها Jacqui یک جنگجوی عالی برای بازی است، بلکه نحوه دخالت او در داستان بازی نیز بسیار جالب است. او دارای دانش عملی و تاکتیکی است و همین موضوع باعث شده تا برای شخصیت‌­های کم ­ثبات حریف خوبی باشد.

۱۱. شیوا (Sheeva)

بهتری شخصیت‌های زن بازی مورتال کمبت

اگر در Mortal Kombat به دنبال یک زن جنگجوی قوی می‌­گردید، بهتر است نگاهی به Sheeva بیاندازید. Sheeva یک Shokan است، نژادی از موجوداتی که نیمه انسان و نیمه اژدها هستند. اگر این موضوع به اندازه کافی شما را تحت تاثیر قرار نداده است، ممکن است سبک مبارزه‌­اش با چهار بازو، شما را تحت تاثیر قرار دهد.

Sheeva می‌­تواند با استفاده از چهار بازوی خود حریفانش را بگیرد و به آن‌ها بطور مکرر و سریع ضربه بزند. همچنین می‌­تواند به سمت مردم توپ­‌های آتشین پرتاب کند و آن‌ها را به زمین بزند. اگر باز هم این چیزها برایتان کافی نبود، باید بگوییم که او می­‌تواند با پا به زمین بکوبد و باعث شود تا دشمنانش آسیب ببینند.

۱۰. دوورا (D’Vorah)

دوورا مورتال کمبت

D’Vorah یک شخصیت بسیار منحصر به فرد است که در Mortal Kombat X به بازیکنان معرفی شد. او یک رگه حشره‌­ای دارد و همانند کلکسیونی از حشرات در بدن انسان است. همین موضوع باعث می­‌شود تا حرکات جنگی جالبی انجام دهد.

فاصله گرفتن یکی از روش‌­های مبارزاتی اوست، زیرا D’Vorah می‌­تواند حشرات را به جان حریفش بیاندازد. این حشرات می‌­توانند بسیار ناخوشایند باشند، مخصوصا اینکه با استفاده از برخی حرکات می­‌تواند دشمنانش را مسموم کند. دشمنانش به دلیل تماس با سم، در طولانی مدت آسیب خواهند دید.

۹. کرونیکا (Kronika)

کرونیکا

ممکن است روزی Kronika به یک شخصیت قابل بازی تبدیل شود اما در Mortal Kombat 11 به عنوان یک باس غیرقابل بازی ایفای نقش کرده است. با این حال، طبق چیزهایی که از او دیده‌­ایم، می­‌دانیم که شخصیت هیجان انگیزی است. تسلط او بر زمان و مکان بسیار جذاب است و این قابلیت­‌ها باعث می­‌شوند تا او حرکات بسیار خلاقانه­‌ای را در هنگام نبرد اجرا کند.

انتقال به پشت سر حریفان هنگامی که انتظارش را ندارند، معکوس کردن زمان و منجمد کردن سایر مبارزان تنها تعداد انگشت شماری از قابلیت­‌های اوست. طرفداران Mortal Kombat آرزو دارند که در نسخه­‌های بعدی بازی، باز هم او را ببینند.

۸. سیندل (Sindel)

زنان بازی Mortal Kombat
زنان بازی Mortal Kombat

با وجود موهای بلند خاکستری، می­‌توان گفت که Sindel یک شخصیت سالخورده است. البته بهتر است گول رنگ موهایش را نخورید. او یک جنگجوی قوی و یکی از جالبترین شخصیت‌­های داستان است. Sindel ملکه Edenia و بهتر است که با او درگیر نشوید.

او فرمانروای یکی از زیباترین سرزمین­‌های دنیاست و به همین دلیل باید برای شرکت در هر گونه مبارزه‌­ای آماده باشد. او می­‌تواند از موهایش به عنوان یک سلاح استفاده کند و به کمک آن‌ها حریفانش را به اطراف پرت کند. علاوه بر آن، او می­‌تواند با استفاده از قابلیت Banshee Scream دشمنانش را میخکوب کرده و به آنها چندین ضربه وارد نماید.

۷. لی می (Li Mei)

لی می مورتال

Li Mei یک جنگنده قوی و مصمم است که در اختیارتان قرار دارد. او نه تنها در نبرد تن به تن یکی از بهترین‌­هاست، بلکه قابلیت­‌های جادویی نیز دارد. به عنوان مثال او با استفاده از قابلیت Nova Blast، یک توپ آتشین بنفش رنگ را به سوی دشمنانش شلیک می‌­کند.

Li Mei نیز همانند Frost در  Mortal Kombat: Deadly Alliance معرفی شد. یکی از بهترین خصوصیات Li Mei به عنوان یک جنگنده این است که در بازی اول او چهار حرکت ویژه در اختیار بازیکنان قرار داده بود تا از آن استفاده کنند. اکثر شخصیت­‌های دیگر فقط دو یا سه حرکت ویژه دارند.

۶. فراست (Frost)

فراست

Frost برای اولین بار در Mortal Kombat: Deadly Alliance به بازیکنان معرفی شد. او شاگرد شجاع Sub-Zero است. قدرت انجمادش به اندازه Sub-Zero قوی نیست و این موضوع زمانی که در داستان بازی قصد دارد رهبری Lin Kuei را از چنگ Sub-Zero درآورد به وضوح قابل مشاهده است. اما به هر حال او این ضعفش را با افزایش سرعت حل می‌­کند.

اگر بازیکنان می­‌خواهند به جای شخصیت Frost بازی کنند، لازم است که از نظر استراتژیک قوی باشند. اکثر حرکات جنگی او با تاکید بر تحرک، نیاز به استفاده و قراردهی دقیق دارد. او نمی­‌تواند جای Sub-Zero را بگیرد، و این موضوع جزو نقاط ضعف او محسوب می‌شود. 

۵. ملینا (Mileena)

ملینا در مورتال کمبت

Mileena چیزی بیشتر از کلون Princess Kitana است، در واقع او یک جانور خودساخته محسوب می‌شود. خب از نظر فنی او توسط Shang Tsung ساخته شده، اما در اینجا منظورمان سبک مبارزاتش است. به عنوان ترکیبی از Kitana و Tarkata، می‌­توان ادعا کرد که Mileena به شکل جالبی قدرت فوق ­العاده‌ا­ش را با سرعت بالا ترکیب می­‌کند.

زمانیکه Kitana از دو بادبزنش استفاده می­‌کند، Mileena خنجرهایش را ترجیح می­‌دهد. همچنین دندان­‌هایش مانند سلاحی ترسناک عمل می­‌کنند. او می‌­تواند یک حمله Leaping Neckbite انجام دهد و ممکن است از دیدنش وحشت کنید. اگر می‌­خواهید قبل از شکست دادن حریفتان کمی او را بترسانید، Mileena باید یکی از مبارزان انتخابی شما باشد.

 

۴. کسی کیج (Cassie Cage)

بهترین زنان بازی مورتال کمبت
بهترین زنان بازی مورتال کمبت

از آنجایی که کسی کیج دختر جانی کیج و سونیا بلید است، می­‌توان انتظار داشت که قابلیت­‌هایش ترکیبی از قابلیت­‌های والدینش باشد. کسی با استفاده از مهار‌‌‌‌ت‌­های نیروهای ویژه که از مادرش آموخته، می‌تواند در میدان نبرد از دو تپانچه و مهارت مبارزه تن به تن استفاده کند.

 او همچنین از پدرش یک انرژی اسرارآمیز به ارث برده است، که هنگام اجرای حرکات خاص، بدنش توسط یک هاله سبز رنگ احاطه می­‌شود. علاوه بر این، با ورود Cassie به Mortal Kombat X داستان بازی جذاب­تر شده است. او دقیقا نشان می­دهد که فرزند Johnny Cage و Sonya Blade بودن، چگونه است.

۳. جید (Jade)

جید مورتال کمبت

Jade در ابتدا به عنوان یک شخصیت مخفی و غیرقابل بازی در Mortal Kombat II آغاز به کار کرد. او دقیقا شبیه به Kitana بود، فقط رنگ­بندی‌شان متفاوت بود. هنگامی­ که Jade تبدیل به یک شخصیت قابل بازی شد، او روی شخصیت و سبک مخصوص خودش کار کرد و بدین ترتیب تبدیل به یکی از بهترین مبارزان بازی‌­های مورتال کمبت شد.

او برای مقابله با دشمنانش از یک چوب بلند و دو razorangs استفاده می‌­کند. او همچنین می­‌تواند حرکتی به نام Dodging Shadows اجرا کند، که باعث می­‌شود تا در مقابل شلیک‌­های دشمنانش بایستد و آسیبی نبیند. در داستان، Jade کاملا به Kitana وفادار است و از او محافظت می­‌کند (البته همه می­‌دانند که Kitana نیازی به محافظت ندارد).

۲. کیتانا (Kitana)

کیتانا در مورتال کمبت

Kitana یکی از نمادین‌­ترین زنان مبارز در بازی­‌های Mortal Kombat است. او برای اولین بار در Mortal Kombat II ظاهر شد و استفاده از بادبزن باعث شد که به یکی از مدعیان جدی قهرمانی تبدیل شود. او می­‌تواند بادبزن­‌های خود را به هوا پرتاب کند، و درحالی که آن‌ها در هوا هستند با بازدبزن‌ها به حریفش ضربه بزند ( در نهایت باید این توانایی Kitana کمی تعدیل شود تا مبارزات منصفانه­‌تری داشته باشد).

کیتانا در داستان بازی، معمولا درست و غلط را به خوبی تشخیص می­‌دهد. او زمانی که متوجه شد مسیر تاریکی او را به نابودی می‌­کشاند، در مقابل Shao Khan ایستاد و او ثابت کرده است که یکی از قابل اطمینان­‌ترین نیروهای خوب در مجموعه بازی­‌هاست.

۱. سونیا بلید (Sonya Blade)

سونیا بلید در مورتال کمبت

سونیا بلید اولین شخصیت زن بازی‌­های Mortal Kombat بوده است. او ابتدا در بازی اول ظاهر شد و از آن زمان تا به حال، تقریبا در همه بازی­‌های Mortal Kombat یکی از شخصیت‌­های اصلی بوده است. او مبارزی بسیار چابک بوده و سبک بازی­اش وابسته به سرعت است. همانطور که می‌دانید سونیا همسر جانی کیج و مادر کسی کیج دوتن از مهم‌ترین شخصیت‌های مورتال کمبت است و روابط سونیا و جانی از جالب‌ترین بخش‌های این سری بازی محسوب می‌شود. 

حرکات جنگی سونیا در نبردهایی با فاصله نزدیک و مبارزات تن به تن بسیار کارآمد است، و البته در بازی­‌های اخیر علاوه بر مهارت­‌های نیروهای ویژه از تکنولوژی­‌هایی مانند Drone Drops و Stun Grenades استفاده می­کند. او طیف گسترده­‌ای از حرکات ویژه را در اختیار دارد. از میان تمام زنان این فرانچایز افسانه‌ای، Sonya اولین و بهترین آن‌هاست.

 

منبع: TheGamer

کوروش نیک منش
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • لاله ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳ ب٫ظ

    اسکارلت رو چرا نذاشتین اون انصافا باید میبود با تانیا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =