لیست بهترین بازی‌های سبک سولز لایک برای PC

لیست بهترین بازی های شبیه دارک سولز

سری بازی های Dark Souls و Demon Souls از استدیو FromSoftware، با داشتن فضاسازی و گیم پلی منحصربفرد، به چنان موفقیتی در صنعت گیم رسیدند که توانستند ژانر هنری خود را ایجاد و بسیاری از توسعه دهندگان دنیای بازی را به ساخت بازی در این سبک تشویق کنند. سبکی که حالا با نام سولز لایک یا سولز بورن شناخته می‌شود. اگر شما هم شیفته سبک سولز لایک هستید، ما تصمیم گرفتیم بهترین بازی‌های شبیه دارک سولز را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با عناوین ارزشمند این سبک آشنا شوید. 

لیست بهترین بازی های شبیه دارک سولز یا ژانر سولز لایک PC :

Remnant: From the Ashes

بازی Remnant: From the Ashes

اگر دوست دارید بدانید بازی Dark Souls با اسلحه چگونه خواهد شد، باید بازی Remnant: From the Ashes از Gunfire Games را امتحان کنید.

حین سفر در مناطق مختلف برای رسیدن به برج مرموز، باید دشمنانی را که در Remnant: From the Ashes با آن‌ها مواجه می‌شوید مبارزه کنید و این بسیار چالش‌برانگیز است. یا حداقل با تعدادی از این دشمنان چالش‌برانگیز روبرو خواهید شد. اگر دشمنان با فاصله زیادی از شما حضور دارند، احتمالاً باید از سلاح‌های آتشین برای نابودی آن‌ها استفاده کنید، و زمانی که به آن‌ها نزدیک شدید استفاده از سلاح‌های گرمی مانند نیزه و از این قبیل مناسب‌تر خواهند بود. برای جلوگیری از حملاتی که به سوی شما روانه می‌شوند، باید به موقع حرکت کنید و ضربه بزنید.

باس‌های بازی مهارت شما را آزمایش خواهند کرد. این باس‌ها عظیم هستند و HP بالایی برای حملات ویرانگر دارند. آن‌ها معمولاً از بین علوفه‌ها ظاهر می‌شوند و مبارزه با آن‌ها خیلی پیچیده خواهند بود. اما اگر پیروز شوید موارد بسیار ارزشمندی را به دست خواهید آورد که به شما امکان ساخت تجهیزات جالب را می‌دهد. اگر به دنبال بازی‌ای مانند Dark Souls روی رایانه شخصی هستید، حتماً باید بازی Remnant: From the Ashes را امتحان کنید.

Nioh

بازی Nioh

بازی Nioh با سرعت بالا و غنیمت‌های فراوانش مخصوص طرفداران Dark Souls است، افرادی که دوست دارند با چیزهایی که می‌خواهند به آن‌ها مجهز شوند درگیر شوند.

بازیکنان می‌توانند شخصیت خود را دقیقاً همان‌گونه که می‌خواهند شکل دهند و به لطف سیستم موضع‌گیری منحصربه‌فردش، بازی Nioh بسیار عجیب و شگفت‌انگیز است. متأسفانه، افرادی که به مکانیسم پیچیده آن تسلط ندارند، ممکن است با باس‌های عجیب‌وغریب بازی درگیر شوند، اما افرادی که عاشق بازی‌های چالش‌برانگیز هستند، احتمالاً این بازی را یکی از بازی‌های جالب مشابه Souls خواهند دید که در دسترس است.

با وجود صحنه‌های زیبای ژاپنی و دشمنان شیطانی بازی، Nioh بی‌شک یکی از بهترین بازی های شبیه دارک سولز در PC خواهد بود. این بازی بسیار درخشان و بی‌نظیر است، و محتوای بسیار زیادی دارد. در حال حاضر مجموعه‌ای در پلی‌استیشن ۴ وجود دارد که بهتر است، و احتمال دارد در آینده به رایانه شخصی راه پیدا کند.

Code Vein

بازی Code Vein

Code Vein از نظر ظاهری مانند Dark Souls است که پر از خون‌آشام‌های انیمیشنی است. اما صادقانه بگوییم، Code Vein بیشتر از این موارد است.

اگرچه بی‌وزنی حرکات و حملات شخصیت ممکن است در ابتدا شما را ناامید کند، اما این بازی را ادامه دهید و در نهایت متوجه می‌شوید که بازی بسیار جذاب و ارزشمند است. می­توانید Blood Codes را با افتادن کلاه تغییر دهید، و با این کار می‌توانید بدون شروع دوباره بازی به عنوان شخصیت جدید، گزینه‌های مختلف مبارزه را به دست آورید. می‌توانید بر مهارت‌های Blood Codes مسلط شده و آن را به دیگران انتقال دهید، با این کار می‌توانید سبک بازی مختص خودتان را ایجاد کنید.

Code Vein رویکرد ساده‌تری در روایت داستانش دارد، که در نهایت توجه شما را به خود جلب می‌کند. در این بازی با تصاویر جالب، موسیقی متن زیبا و جهنمی از خالقان شخصیت روبرو می‌شوید، با بازی‌ای روبرو خواهید شد که مانند Souls است و از هر نظر ویژگی‌های جدیدی را به شما ارائه می‌دهد.

The Surge 2

بازی The Surge 2

The Surge 2 از هر نظر بهتر از بازی‌های قبلی است، و The Surge در واقع یک بازی بد نبوده است. در واقع، خیلی هم خوب است.

بازی The Surge 2 از فرمول Dark Souls استفاده کرده و در یک فضای علمی تخیلی اجرا می‌شود، و بهترین بازی مانند Souls است که از FromSoftware منتشر شده است. مبارات آن پرتنش و سنگین است، فضای مناسبی برای شخصیت‌های مختلف وجود دارد و محیط منسجم و منحصربه‌فرد است. بعلاوه، چند بازی وجود دارند که به شما امکان دهند دشمنان را نابود کرده و از تکه‌های آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید؟ محیط آینده The Surge 2 این مورد را ایجاد کرده است و این عالی است.

اگر از طرفداران بازی Dark Souls هستید حتماً باید این بازی را به لیست خودتان اضافه کنید- این بازی بسیار ساده است. و اگر تا کنون بازی اول را انجام نداده‌اید، حتماً ارزش صرف وقت را دارد. تا جایی که بازی‌هایی مانند Dark Souls در رایانه‌های شخصی وجود دارند، هر دو این بازی‌ها ارزش تجربه را دارند.

Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

این بازی هم توسط همان کمپانی‌ای توسعه یافته که بازی‌های Dark Souls را ایجاد کردند، یعنی کمپانی FromSoftware، به همین دلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice خیلی دور از این مجموعه نیست.

اگرچه ممکن است این بازی سیستم جنگی کاملاً متفاوتی داشته باشد، و نتوانید شخصیتتان را برای کسب موقعیت‌های جنگی بیشتر ارتقاء دهید، اما هنوز هم جذابیت‌های بسیاری از بازی Dark Souls را با خود همراه کرده است. برای اولین بار، این جهان بسیار زیبا و اما خصمانه است، دنیایی که باید آن را کاوش کنید اما هر گوشه از آن خطرناک است. و همچنین باس‌های حماسی در بازی وجود دارند که برای غلبه بر آن‌ها باید از مهارت‌هایتان استفاده کنید.

اگر رایانه‌ای دارید که قادر است بازی Sekiro: Shadows Die Twice را به زیبایی و جذابی کامل اجرا کند. پس اگر می‌خواهید بازی‌ای را انتخاب کنید که توانایی‌های شما را تست کند، پس حتماً این بازی را امتحان کنید.

Blasphemous

بازی Blasphemous

اگرچه بازی Blasphemous بیشتر از هر چیز Metroidvania است، اما می‌توان گفت که این بازی تا حدودی از Dark Souls الهام گرفته است.

بازی به عنوان The Penitent One در Blasphemous  بسیار جذاب و سخت است. شما باید در محیط‌های جوی راهتان را پیدا کنید، از تله‌های خطرناک دوری کنید و با دشمنان پستی مبارزه کنید. و اگر می‌خواهید موافقت کنید، باید زیارتگاه‌ها و محراب‌هایی را پیدا کنید که در آن‌ها بتوانید سلامتی‌تان را افزایش دهید، شمشیرتان را ارتقاء دهید، و ذوق و شوقتان برای ادامه بازی بیشتر خواهد شد.

 این باس‌های Blasphemous هستند که باعث می‌شوند بازی ارزش تجربه را داشته باشد. این باس‌های سخت و اما نسبتاً خوب، و اغلب عظیم‌الجثه هستند. اگر دلیلتان برای دوست داشتن مجموعه Dark Souls برخوردهای چالش‌برانگیز و جهان مرموز آن است، پس Blasphemous یکی از بهترین بازی های سولز لایک شما خواهد بود. 

Lords of the Fallen

بهترین بازی های سولز لایک

اگر دوست دارید بازی‌ای مانند Dark Souls را تجربه کنید که خیلی خوب نباشد، به دنبال بازی Lords of the Fallen باشید.

Lords of the Fallen با صحنه‌های جذابش همان چیزهایی را ارائه نمی‌دهد که در Dark Souls نشان داده می‌شود. شما زمان زیادی را صرف گشتن درون قلعه و نبردهای بیرون آن کنید. مبارزات هم شباهت زیادی به Dark Souls دارند، البته کمی آرام تر رخ می‌دهند.

اساساً اگر می‌خواهید در دنیای فانتزی که توسط FromSoftware خلق شده و تجربه قابل مقایسه اما با درخشندگی کمتری را ارائه می‌دهد، بچرخید باید بازی Lords of the Fallen را تجربه کنید، این بازی ساعت‌ها سرگرمتان می‌کند. فقط انتظار نداشته باشید شگفت‌زده شوید، چون این‌گونه نخواهد شد.

Salt and Sanctuary

بهترین بازی شبیه دارک سولز

Salt and Sanctuary همان بازی Dark Souls است که به صورت دو بعدی عرضه می‌شود.

پس‌ازاینکه کشتیتان خراب شد وارد یک جزیره مرموز می‌شوید، در این بازی می‌توانید هر کاری کنید و به جستجو بپردازید. خیلی زود متوجه می‌شوید که این جزیره پر از موجودات عجیب است، و توانایی مبارزه شما مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

به لطف سیستم تحسین‌برانگیز بازی، طیفی از NPC های مفید وجود دارند که در ماجراجویی همراه شما هستند. و اگر بخواهید می‌توانید به طور مشترک و با هم محلی‌هایتان بازی کنید. اما برای اینکه مدت طولانی زنده بمانید باید سلاح‌های قوی‌تری به دست آورید، زره‌هایتان را ارتقاء دهید، و سطحتان را بالا ببرید.

با وجود نبرد باس‌های حماسی و فضای خوب بازی، Salt and Sanctuary دقیقاً همان بازی است که طرفداران Dark Souls به دنبال آن بوده و آن را ستایش می‌کنند.

Death’s Gambit

لیست بهترین بازی های Souls Like

Death’s Gambit مانند بازی Salt and Sanctuary که در همین لیست مشاهده کردید یک بازی پلتفرمی دو بعدی است که به شدت از بازی Dark Souls الهام گرفته است. فقط اینکه به خوبی بازی Ska Studios نیست.

شما به عنوان جنگنده شکست‌خورده، Sorun متوجه می‌شوید که در Death’s Gambit برای Death کار می‌کنید. و به خاطر متحدانتان، نمی‌توانید برای همیشه بمیرید. می‌توانید زمان را چند بار برگردانید تا زمانی که وظیفه‌ای که به شما محول شده را کامل کنید. اگر رئیسان عملکرد خوبی در نبرد داشته باشند، که احتمال آن زیاد ساست، زمان بازگشت، شما را به یاد خواهند آورد. آن‌ها از اینکه شما به راحتی نمی‌میرید ناراضی هستند.

این بازی دارای جادوی مشابه سایر بازی‌های این لیست نیست، اما پس‌ازاینکه این بازی را تجربه کنید متوجه می‌شوید که شباهت زیادی به Dark Souls دارد، بازی Death’s Gambit ارزش بررسی و امتحان کردن را دارد.

Darksiders 3

بهترین بازی سولز لایک

با اینکه دو بازی اول Darksiders تحت تأثیر شدید افرادی مانند Zelda قرار داشتند و پر از معماهای خطرناک بودند، اما بازی Darksiders 3 تحت تأثیر Dark Souls قرار گرفته است.

این بازی یک دنیای بزرگ به‌هم‌پیوسته است، نبردهای بازی وحشیانه و مجازاتی هستند، برای ارتقاء توانایی‌هایتان، باید روح دشمنان را جمع کنید. اگر بمیرید، تمام روح‌هایی که جمع کرده بودید از بین می‌رود مگر اینکه بتوانید خود را از مرگ بازگردانید و در همان محل دوباره آن‌ها را جمع کنید.

با وجود موارد بسیار دشوار بازی، Darksiders 3 ممکن است به همان سختی یا آسانی باشد که انتظار دارید، پس بازیکنان می‌توانند داستان بازی را آشکار کنند. و ارزشش را دارد، زیرا Darksiders 3 داستان بسیار سرگرم‌کننده‌ای دارد.

Sinner: Sacrifice for Redemption

بهترین بازی سولز بورن

بازی‌ای مانند Dark Souls را تصور کنید، که تمام کشف و بررسی‌ها در آن انجام می‌شود. این بازی همان بازی Sinner: Sacrifice for Redemption است.

Sinner: Sacrifice for Redemption شما را در مقابل چند رئیس چالش‌برانگیز قرار می‌دهد و در تلاش است برخی از موارد برجسته از بازی Dark Souls را به صورت فشرده در خود قرار دهد. چیزی بازی Sinner: Sacrifice for Redemption را جالب‌تر کرده است، این است که قبل از اینکه هر رئیس را بکشید، از شما می‌خواهد فداکاری برایش کنید. ممکن است مجبور شوید قسمتی از سلامتی‌تان یا توانایی استفاده از اقلام مختلف را از دست بدهید. این بازی بعد دیگری به گیم پلی اضافه کرده و باعث شده سختی بازی افزایش یابد.

اگرچه این بازی فاقد کشف و کاوش‌های مشابه بازی Dark Souls است، اما اگر بخواهید با دشمنان ترسناکی مبارزه کنید، این بازی ارزش امتحان کردن را دارد.

Immortal: Unchained

بهترین بازی شبیه دارک سولز

اگرچه بازی Dark Souls عمدتاً روی مبارزات نظامی تمرکز داشت، بازی Immortal: Unchained به شما امکان می‌دهد تا در فاصله‌ای مشخص و حتی از دور با دشمنان مبارزه کنید. و همان‌طور که انتظار دارید، باعث ایجاد تفاوت زیادی در گیم پلی بازی شده است.

بازی روح مانند آینده‌نگری که در آن اسلحه اولین و اصلی‌ترین سلاح شما است، Immortal: Unchained نقص‌های فنی بسیار زیادی دارد. با این حال به آن پایبند خواهید شد، و متوجه می‌شوید که بازی چالش‌برانگیز، ارزشمند و کمی غیرمعمول است.

 Immortal: Unchained کمی شبیه به Marmite است؛ برخی به دلیل طراحی سطوح و اصالت آن، به بازی علاقه‌مند خواهند شد، درحالی‌که دیگران نمی‌توانند کمبودهای آن را نادیده بگیرند. توصیه می‌کنیم هر زمان که بازی به حراج گذاشته شد آن را خریداری کرده و امتحان کنید.

 

 منبع: GameSpew

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهارده =