بهترین بازی زامبی محور برای ایکس باکس وان

بازی زامبی ایکس باکس وان

به بازی‌های زامبی محور علاقه‌مند هستید؟ کنسول‌های بازی یکی پس از دیگری در ساخت این ژانر از یکدیگر پیشی می‌گیرند. خصوصا ایکس باکس وان که بازی‌های زامبی محور مهیجی دارد. در اینجا، لیستی از ۷ بازی زامبی برتر که در حال حاضر برای Xbox One در دسترس هستند را جمع‌آوری کرده‌ ایم. خوشبختانه اکثر این بازی‌ها با Xbox Series X|S سازگار هستند و در دسترس PlayStation 5 و کامپیوتر نیز قرار دارند.

بازی Black Ops Cold War: Outbreak Zombies

برای شروع، اجازه دهید به بررسی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های زامبی در تاریخ بازی‌‌های اخیر بپردازیم. Call of Duty از زمان انتشار Call of Duty: World at War تجربه جدید و پیشرفته‌ای از مقابله با زامبی‌ها را برای طرفداران خود ارائه کرده است. در سال ۲۰۲۰، طرفداران دیرینه این بازی، با Treyarch لحظاتی را تجربه کردند که تا آن زمان هرگز ندیده بودند و Activision تفاوت‌ها را کنار گذاشت تا زامبی‌ها و Call of Duty: Warzone را با هم ادغام کند.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی Black Ops Cold War: Outbreak Zombies

با فصل دوم Call of Duty Black Ops: Cold War، بازیکنان به بازی Outbreak Zombies دسترسی پیدا کردند و این اولین تجربه طرفداران از مجموعه جهان‌ باز زامبی بود. در Outbreak Zombies، حداکثر چهار بازیکن با یکدیگر همکاری می‌کنند و در حالی که در سه نقشه Golova، Alpine و Ruka قرار می‌گیرند، باید به کمک هم مأموریت‌ها را تکمیل کرده و مرده‌های متحرک را از بین ببرند. با پشت سر گذاشتن هر یک از موج‌های زامبی، باید سلاح‌های خود را ارتقاء دهید و همچنین Perk، زره و Killstreak خریداری نمایید. با هر قدم اشتباهی که بردارید، با قرارگیری در هر نقشه، بر درجه سختی بازی افزوده می‌شود.

در دهمین موج، بازیکنان در هر نوبت با زامبی‌های مسلح، Megatonها و Manglerهای کشنده روبرو می‌شوند. Outbreak برای آن دسته از بازیکنانی که Black Ops: Cold War را دارند، به صورت رایگان اجرا می‌شود و یک نگاه سریعی است به آنچه که Call of Duty اخیرا در ژانر زامبی‌ها ارائه کرده است. حتما Die Machine و Firebase Z را برای پیدا کردن و کشتن زامبی‌های بیشتر بررسی کنید.

بازی Dying Light

اگرچه Dying Light یک بازی قدیمی است، اما به این دلیل در این لیست قرار گرفته که طرفداران آن صبورانه منتظر Dying Light 2 هستند. با توجه به اینکه در اوایل ۲۰۲۰ اعلام شد که Dying Light 2 با تأخیر به بازار عرضه می‌شود، امیدواریم که در تابستان ۲۰۲۱ این اتفاق بیفتد. تا آن زمان، طرفداران می‌توانند از قسمت اول این بازی لذت ببرند، زیرا این بازی به زیبایی ترکیب پارکور و نجات از دست زامبی‌ها را ارائه می‌دهد.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی Dying Light

شما در نقش Kyle Crane، یک مأمور مخفی که در بحبوحه یک ویروس همه‌ گیر، به شهر Harran ترکیه فرستاده می‌شود، بازی می‌کنید. ساکنان این شهر، مورد هجوم انبوهی از زامبی‌ها و فرقه‌های انسانی قاتل قرار گرفته‌ اند. این ریسک را بپذیرید و شجاعانه به دل تاریکی‌ها بروید، زیرا زامبی‌ها هر لحظه کشنده‌تر خواهند شد و توسط زامبی‌های سریعی هدایت می‌شوند که Kyle را در امتداد پشت‌ بام‌های Harran تعقیب می‌کنند.

ترکیب بی‌نظیر پارکور و نجات از دست زامبی‌‌ها باعث می‌شود که بازیکنان در امتداد بام خانه‌ها بدوند، از زیر موانع سر بخورند و برای جا به جایی در این دنیای پهناور از زیپ‌ لاین استفاده کنند. در Dying Light قابلیت همکاری به صورت آنلاین نیز وجود دارد و شما می‌توانید به کمک دوستان خود، بازی را پیش ببرید و یا بازیکنان دیگر را در بازی چند نفره رقابتی انسان در برابر زامبی‌ها به چالش بکشید.

بازی State of Decay 2

State of Decay 2 دنباله نسخه اصلی ۲۰۱۳ و جانشین فعلی آن تا زمانی است که نسخه سوم آن منتشر شود. این یک بازی Open-world نجات از دست زامبی‌ها است که تمرکز آن بیشتر از کشتار زامبی، بر روی جستجوی آیتم‌های مفید و ساختن وسایل مورد نیاز است. State of Decay 2 که اخیراً در دسامبر ۲۰۲۰ برای Xbox Series X|S بهینه‌سازی شده است، از بازیکنان می‌خواهد تا تشکیل اجتماع دهند، منابعی تولید کنند و هوشمندانه حملات زامبی‌ها را دفع کنند. به رسم اکثر رسانه‌های زامبی، انسان‌های دیگر نیز می‌توانند تهدید بزرگی برای زندگی شما باشند. با آن‌ها دوست یا دشمن شوید. کاملاً به خودتان بستگی دارد.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی State of Decay 2

با سه نفر از بازیکنان دیگر همکاری کرده و در زاویه دید سوم شخص، به جستجوی آیتم‌های مفید و نجات از دست دشمنان بپردازید. State of Decay 2 نظرات متفاوتی را دریافت کرده است، زیرا منتقدان از موتور نبرد آن تعریف و تمجید می‌کنند، اما مکانیک بقاء را گاهی یکنواخت می‌دانند. آن دسته از افرادی که به دنبال یک بازی تفننی نجات از دست زامبی‌ها هستند، از State of Decay 2 لذت خواهند برد. اما افرادی که به دنبال یک بازی قوی هستند، ممکن است بازی‌های دیگر این لیست را ترجیح دهند. پیشنهاد می‌کنیم که حتما نسخه Juggernaut این بازی را خریداری نمایید، زیرا در آن بسیاری از مسائل بهبود بخشده‌ اند.

بازی World War Z

صحبت از بازی‌های پرقدرت نجات از دست زامبی‌ها شد، بهتر است نگاهی به World War Z بیندازیم. این بازی براساس کتابی با همین عنوان در سال ۲۰۰۶ و سپس فیلمی با هنرنمایی Brad Pitt که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود، ساخته شده است. World War Z به صورت سوم شخص بازی می‌شود و در آن، شما و تیمی از دوستانتان در شهرهای آلوده شروع به همکاری می‌کنید و فقط یک هدف در ذهن دارید و آن، زنده ماندن است.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی World War Z

تمام شهرهای نیویورک، مسکو، اورشلیم، توکیو و مارسی، طرح و شخصیت‌های منحصر به فرد خود را دارند، زیرا شیوع این بیماری هر گوشه از کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است. بازیکنان باید از خود در برابر انبوهی از زامبی‌ها که به سرعت به سمتشان حمله‌ور می‌شوند، دفاع کنند. World War Z از بازیکنان می‌خواهد تا یکی از ۷ کلاس مختلف را انتخاب کنند، هر یک از این کلاس‌ها، با یک نقش منحصر به فرد برای اجرا در طول مأموریت‌ها همراه است:

  • The Gunslinger – درگیری‌های گسترده، افزایش تأثیر سلاح‌ها
  • The Hellraiser – متخصص مواد منفجره
  • The Fixer – مهندس / تعمیرات
  • The Medic – درمانگر تیم
  • The Slasher – نبرد با سلاح سرد
  • The Exterminator – کنترل جمعیت
  • The Drone Master – کنترل‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی و دفاعی

جالب‌ترین قسمت World War Z توانایی آن در نمایش همزمان ۱۰۰۰ دشمن در تصویر می‌باشد. در حالی که کشتن زامبی‌ها نسبتاً آسان است و با داشتن کمترین مهارت تیراندازی می‌توان آن‌ها را کشت، اما زیاد بودن شمار زامبی‌ها برای شکست هرگونه هماهنگی میان تیم کافی است. علاوه بر این، World War Z دارای حالت‌های مختلف چند نفره رقابتی در سبک‌های PvP (بازیکن در برابر بازیکن) و PvEvP (بازیکن در برابر محیط و بازیکن) مانند Swarm Deathmatch، Swarm Domination و King of the Hill می‌باشد.

بازی The Walking Dead

مجموعه The Walking Dead ادعای پیشگامی در بازی‌های زامبی دارد. از سریال‌های طولانی AMC گرفته تا چندین نمایش اسپین‌ آف، The Walking Dead حتی به دنیای بازی‌های ویدیویی نیز راه پیدا کرده است. این بازی مبتنی بر روایت و همچنین مبتنی بر انتخاب، از بازیکنان می‌خواهد تا فصل‌های داستانی جذاب این بازی زامبی ایکس باکس وان را که قابل مقایسه با داستان فیلم آن در AMC است، پشت سر بگذارند. خود بازی بیشتر هم‌تراز با مجموعه‌ کتاب‌های کمیک است که موجب معروفیت The Walking Dead شد.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی The Walking Dead

این بازی زامبی ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی Telltale Games تولید شد و از آن زمان تاکنون چهار فصل کامل منتشر کرده که هر یک از این فصل‌ها شامل چهار الی شش قسمت می‌باشد و یک فصل کوچک‌تر که تمرکز آن بر روی Michonne است.

The Walking Dead براساس انتخاب‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهید، پیش می‌رود. درست مانند بسیاری از بازی‌های انتخابی روایی، تصمیمات و دیالوگ‌های خاص می‌توانند در آینده بازی تأثیر مثبت یا منفی داشته باشند. بازیکنان در نقش‌های Lee Everette و Clementine بازی می‌کنند، این دو برای زنده ماندن در دنیایی پر از مرده‌های متحرک و دشمنان زنده می‌جنگند. همچنین می‌توانید در مناطق خاص به دنبال آیتم‌ها بگردید و با گزینه‌های مختلف گفتگو با NPCها ارتباط برقرار کنید. با این حال، این بازی بیشتر به تصمیم‌ گیری‌های سریع و انتخاب‌های سختی که می‌تواند کل داستان را تغییر دهد، بستگی دارد.

بازی The Evil Within 2

این بازی، دنباله نسخه اصلی خود با همین نام در سال ۲۰۱۴ می‌باشد، The Evil Within 2 نقطه اوج بازی‌های ترسناک است. اگرچه به گفته طرفداران، این بازی چندان سخت نیست، اما مطمئناً دارای عناصری است که هر کسی از دنیای ماجراجویی اکشن زامبی انتظار دارد. بازیکنان کنترل Sebastian Castellanos را به دست می‌گیرند که گروهبان و کارآگاه سابق پلیس بود و اکنون در سفر خود با موجودات ترسناکی روبرو می‌شود که باید آن‌ها را از بین ببرد.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی The Evil Within 2

سبک بازی The Evil Within 2 بیشتر شبیه به Resident Evil است، زیرا در آن بازیکنان کنترل شخصیت اصلی را در زاویه دید سوم شخص به دست می‌گیرند و وارد نبرد با زامبی‌ها می‌شوند. از آنجایی که Shinji Mikami، خالق سری بازی‌های Resident Evil این بازی را طراحی کرده است، شباهت این دو بازی به هم منطقی به نظر می‌رسد.

در مورد اینکه آیا قسمت سوم این مجموعه در دست تولید است یا خیر، هنوز اطلاعات چندانی وجود ندارد. Bethesda یکی از معتبرترین توسعه‌ دهندگان بازی در تاریخ اخیر است و طرفداران مجموعه Evil Within باید خوشحال باشند که منتظر شنیدن اخبار از Bethesda هستند. البته باید در نظر داشته باشید که Bethesda فعلا در حال کار بر روی Starfield، کار بزرگ بعدی خود، می‌باشد.

بازی Resident Evil 4

به نظر می‌رسد که ما همیشه در حال انجام بازی Resident Evil 4 بوده‌ ایم و این موضوع حقیقت دارد. نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۰۵ برای Nintendo Gamecube منتشر شد، اما از آن زمان تاکنون چندین بار بر روی آن ریمستر صورت گرفته است. اخیراً Resident Evil 4 در سال ۲۰۱۷ دوباره برای کنسول‌های Xbox One و PlayStation 4 عرضه شد. اکثر طرفداران، خیلی زود RE4 را بهترین بازی Resident Evil دانستند.

بازی زامبی ایکس باکس وان
بازی Resident Evil 4

حتی تعدادی آن را تنها بازی زامبی ایکس باکس وان در طول تاریخ نامیدند. با ریمیک اخیری که بر روی Resident Evil 2 و ۳ صورت گرفت، طرفداران مصرانه تقاضا کردند که یک بازسازی کامل صورت گیرد. با این حال، شایعات مبنی بر ریمیک مجدد Resident Evil 4 نشان می‌دهد که ممکن است نسخه‌ای از آن در سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

کسانی که Resident Evil 4 را تجربه نکرده‌ اند، مطمئناً این موارد را از دست داده‌ اند. کنترل Leon Kennedy، متعهدترین افسر پلیس Racoon City را زمانی که مأموریت جستجو و نجات Ashly Grahm، دختر رئیس جمهور را بر عهده دارد، به دست بگیرید. Leon به قسمت دورافتاده‌ای از اسپانیا می‌رود و با Los Illuminados، فرقه‌ای که Ashley را ربوده‌ اند، درگیر می‌شود. Leon با عجیب‌ترین موجوداتی که تاکنون در مجموعه Resident Evil وجود داشته، روبرو می‌شود و داستانی را رقم می‌زند که رقیب داستان The Last of Us است. در خارج از مبارزات اصلی، می‌توانید مهارت‌های خود را در حالت Mercenary، یک بازی کوچک مبتنی بر موج و بقاء به موقع نیز محک بزنید و در نهایت تجهیزاتی برای انجام مجدد مبارزات اصلی دریافت نمایید.

 

منبع: DigitalTrends

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =