بهترین فرمان های بازی ۲۰۲۱

بهترین فرمان بازی

با معرفی کنسول‌های جدیدی مانند PlayStation 5 و Xbox Series X احتمالا عنوان بهترین کنسول‌ها تغییر خواهد کرد، اما خوشبختانه فعلا بهترین فرمان های بازی می‌توانند ثابت بمانند. حتی اگر کنسول‌های جدید، کنترلرهای جدیدی را معرفی کنند، حتی کمپانی سونی نیز نیاز دارد که کنترلر جدیدش با بازی‌های جدیدی سازگار شود، اما باز‌هم هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X از فرمان‌های بازی قبلی پشتیبانی می‌کنند.

این برای طرفداران ژانر اتومبیلرانی خبر خوبی است. زیرا زمانی که منتظرید تا فرمان‌های جدید به بازار بیایند قطعا دلتان نمی‌خواهد مجبور شوید با یک کنترلر بازی‌های اتومبیرانی را انجام دهید. وقتی نوبت به کنترل دقیق یک بازی اتومبیرانی می‌رسد، سفر کوتاه میان دکمه میله ‌انگشتی/ thumbstick (یا همان میله آنالوگ) و تریگر را نمی‌توان با بُرد یک پدال و یا چرخش یک فرمان مقایسه کرد. بهترین فرمان‌های بازی حتی می‌توانند باعث شوند که شما به شکل بهتری سفر جاده‌ای را حس کنید. با اینکه یک کنترلر استاندارد ممکن است کمی شما را بلرزاند، اما بازخورد نیرویی که یک فرمان بازی به شما منتقل می‌کند می‌تواند باعث شود که شما تمام پیچ‌ها و گوشه‌های جاده را حس کنید. ضمنا نشستن پشت یک فرمان اتومبیلرانی بسیار جالب‌تر است.

فرمان بازی Thrustmaster T300 RS GT

بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی

فرمان بازی Thrustmaster T300 RS GT تقریبا نقطه تعادل کاملی میان عملکرد و قیمت برقرار کرده است. این مدل شامل یک فرمان فلزی با بلندگوهای مرکزی و دسته‌های لاستیکی است و همچنین پدال‌هایی دارد که انگار از روی یک ماشین واقعی برداشته شده ‌اند. همچنین به لطف موتور براش‌لس‌ و سیستم تسمه ‌محوراش، بازخورد نیروی مناسبی را ارائه می‌دهد.

فقط توجه داشته باشید که این فرمان بازی با کنسول‌های PlayStation 4، PlayStation 3 و کامپیوترهای بازی سازگار است، البته احتمالا پس از دیدن طرح دکمه‌ای که روی فرمان تعبیه شده است، حدس می‌زدید که اینگونه باشد. مطمئن باشید که به زودی گزینه‌هایی برای کنسول Xbox One نیز معرفی خواهیم کرد.

فرمان بازی Hori Racing Wheel Overdrive

بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی مقرون به صرفه

اگر فقط به دنبال فرمان مسابقه‌ای هستید که گاهی اوقات از آن استفاده کنید و نمی‌توانید پول زیادی خرج کنید، پس فرمان بازی Hori Racing Wheel Overdrive مناسب شما است. شما می‌توانید این فرمان بازی را با قیمت فقط ۱۰۰ دلار خریداری کنید و شامل یک فرمان ۱۱ اینچی و همچنین یک دست پدال است (البته به جز پدال کلاچ). این فرمان تمام کنترل‌های لازم برای کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S را شامل می‌شود و با کامپیوترهای ویندوز نیز سازگار است.

روی فرمان، دکمه‌های معمولی Xbox، یک D-Pad که می‌توانید از آن به جای میله ‌‌آنالوگ استفاده کنید و تغییر دهنده‌های پدال وجود دارد. این فرمان دارای قابلیت حساسیت قابل ‌تنظیم است، بنابراین می‌توانید برای هدایت دقیق‌تر، چرخش آن را روی ۲۷۰ درجه تنظیم کنید و یا برای واکنش سریع این چرخش را تا ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید. یک گیره، فرمان را روی میز و یا صندلی مسابقه‌تان ثابت نگه ‌می‌دارد تا بتوانید در بازی غرق شوید. متاسفانه، یکی از ویژگی‌های مهمی که این فرمان از آن بهره‌مند نیست، قابلیت بازخورد نیرو بوده و همین موضوع باعث شده است که فرمان Hori Racing Wheel Overdrive قیمت پایین‌تری داشته باشد.

فرمان بازی Thrustmaster TMX Racing Wheel

بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی مناسب Xbox Series X و Xbox Series S

اگر ظاهر و صدای فرمان بازی Thrustmaster T300 RS را دوست دارید اما می‌خواهید مدلی خریداری کنید که با کنسول‌های جدید Xbox Series X و Xbox Series S کار کند، پس باید این فرمان بازی را بررسی نمایید. روی فرمان دکمه‌های برجسته، تغییر دهنده‌های پدال و یک پَد کنترل وجود دارد و این فرمان به‌ طور خودکار توسط کنسول Xbox شناسایی می‌شود.

این کیت شامل دو پدال است که می‌توانید آن‌ها را به هر وسیله، چه میز غذاخوری باشد و یا هر میز دیگری، وصل کنید. همچنین کنترل‌های روی فرمان شامل دکمه راهنمای Xbox است، بنابراین شما برای تعامل با کنسولتان از عملکرد کاملی برخوردار خواهید بود.

فرمان بازی CSL Elite Racing Wheel Porsche 918 RSR

بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی مخصوص چند پلتفرم

اگر کنسول PS5 دارید قطعا دلتان می‌خواهد این فرمان را داشته باشید، اما همچنین می‌توانید از این فرمان در پلتفرم‌های دیگر نیز استفاده کنید. فرمان بازی CSL Elite Racing Wheel Porsche 918 RSR با کنسول PS5 و کامپیوتر سازگار است. اما از آنجا که دستگاه CSL Elite Wheel Base کمپانی Fanatec از فرمان‌های تبادل ‌پذیر پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از یک فرمان سازگار با Xbox برای کنسول‌های Xbox One، Xbox Series X و Xbox Series S نیز استفاده کنید. بنابراین یادتان باشد که اگر می‌خواهید از این فرمان برای کنسول‌های Xbox و PlayStation استفاده نمایید، می‌توانید صرفا یک دستگاه CSL Elite Wheel Base را خریداری کنید و آن را با یک فرمان سازگار با Xbox جفت ‌سازی کنید، زیرا سیستم پشتیبانی از PlayStation در خود این دستگاه تعبیه شده است و سیستم پشتیبانی از Xbox نیز درون فرمان تعبیه شده است (می‌دانیم که گیج ‌کننده است).

فرمان CSL Elite Racing Wheel Porsche 918 RSR یک تجربه رانندگی قدرتمند و دقیق را ارائه می‌دهد. این نیرو از یک موتور بازخورد نیروی براش‌لس حاصل می‌شود که حداکثر گشتاور ۶Nm را ارائه می‌کند. خوشبختانه، شما می‌توانید با فرمان بزرگ ۱۲.۵۹ اینچی مدل Porsche از پس این گشتاور برآیید و به لطف سطح چرمی این فرمان، آن را به خوبی کنترل کنید. این کیت شامل تعداد زیادی دکمه و نمایشگر تله‌ متری است، بنابراین می‌توانید ببینید که چه زمانی باید دنده را عوض کنید، حتی اگر فرمان چرخیده باشد و دستگاه پایه را پوشانده باشد.

فرمان بازی Thrustmaster TS-PC Racer

 بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی مناسب کامپیوتر

گیمرهای کامپیوتری معمولا به چیزهای ظریف در بازی عادت دارند و برای این پلتفرم هیج فرمانی بهتر از مدل Thrustmaster TS-PC Racer نیست. این مدل فرمان به طور مخصوص برای کامپیوتر طراحی شده است و نحوه چیدمان دکمه‌ها و انتخابگر چرخشی این فرمان –در کنار D-Pad- برای هماهنگی و پاسخگویی بیشتر در هنگام مسابقه، تعبیه شده است.

این فرمان به سبک فرمان‌های فرمول ۱ طراحی شده و به یک موتور براش‌لس ۴۰ واتی متصل می‌شود که نزدیک به ۶Nm گشتاور دارد و این میزان گشتاور جزو بالاترین درجات بازخورد نیروی موجود در یک فرمان تسمه ‌محور است. این فرمان پدال ندارد، اما مدل Thrustmaster TS-PC Racer اسلات‌های مخصوص قطعات اضافی و همچنین دکمه‌های تغییر دهنده پدال، ترمز‌های دستی و قاب متصل شونده‌ای ارائه می‌کند تا کسانی که به پدال علاقه‌مند هستند به‌ طور جداگانه آن را خریداری کرده و به این فرمان وصل کنند.

فرمان بازی Fanatec Clubsport Racing Wheel V2.5 BMW GT2

بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی مبتنی بر تسمه

مدل Fanatec ClubSport Racing Wheel V2.5 GT نیز یک فرمان مسابقه‌ای تسمه‌محور درجه یک است، اما به دلیل قیمت ۹۹۹ دلاری‌اش فرمانی گرانقیمت محسوب می‌شود. نسخه BMW این مدل فرمان بازی، خود فرمان را تغییر داده اما دستگاه پایه (پایگاه) و موتور فوق‌العاده آن را نگه‌ می‌دارد و بدین ترتیب قیمت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در این فرمان، کمپانی Fanatec از یک سیستم تسمه دوتایی v شکل آجدار و یاتاقان‌های توپی بزرگ استفاده می‌کند که همگی علاوه بر جلوگیری از لغزش، فرمان را نیز صاف نگه می‌دارند.

این سیستم شامل یک فرمان مشابه BMW M3 GT2 است که پوششی از جنس آلکانترا دارد و همچنین دارای یک سرعت ‌سنج داخلی و یک دستگاه RPMسنج است. با این وجود این فرمان بازی پدال ندارد، بنابراین باید برای استفاده از فرمان، پدال‌ها را خودتان خریداری کنید، البته کمپانی Fanatec پدال‌های خوبی به شما معرفی خواهد کرد. همچنین می‌توانید برای این فرمان لوازم جانبی باکیفیتی، از تغییر دهنده‌ها گرفته تا کابین راننده و پایه‌های فرمان، تهیه کنید.

فرمان بازی SimXperience AccuForce Pro V2

بهترین فرمان بازی

 بهترین فرمان بازی بدون تسمه

تنها چیزی که از یک فرمان بازی بدون تسمه بهتر است، نمونه واقعی‌اش است. معمولا این نوع لوازم جانبی هزاران دلار قیمت دارد اما مدل SimXperience AccuForce Pro V2 یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها بوده و فقط با قیمت ۹۹۹ دلار فروخته می‌شود. همانطور که از نامشان پیدا است، فرمان‌های بدون تسمه، یک موتور را مستقیما به فرمان وصل می‌کنند.

شما با استفاده از فرمان SimXperience AccuForce Pro V2 بازخورد نیرویی به اندازه ۱۳Nm را تجربه خواهید کرد که حتی پس از یک مسابقه کوتاه نیز باعث می‌شود دست‌ها و مچ‌هایتان بی‌حس شوند. علاوه بر نیروی زیادی که برای کنترل کردن و صاف نگه‌ داشتن این فرمان نیاز دارید، باید یک دست پدال جداگانه نیز خریداری کنید زیرا مدل SimXperience AccuForce Pro V2 فاقد پدال است.

فرمان بازی Logitech G923

بهترین فرمان بازی

بهترین فرمان بازی برای مبتدیان

کمپانی Logitech با تولید فرمان Logiech G923 راهی مقرون به صرفه برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی ارائه می‌دهد. این فرمان در واقع یک نسخه بازنگری ‌شده سبُک از مدل G920 است که چیز بدی هم نیست. آن مدل نیز یک فرمان بازی محکم و مقرون به صرفه بوده و این موضوع در فرمان G923 نیز صدق می‌کند.

این فرمان نیز به بازخورد نیروی چرخ ‌دنده‌ای مجهز است. میزان بازخورد نیروی این فرمان واقع ‌گرایانه بوده، البته خیلی دقیق نیست و کمی نیز پر سر و صدا می‌باشد. کمپانی Logitech به این فرمان جدیدش یک ویژگی‌«Trueforce» نیز اضافه کرده است که از طریق یک موتور لرزشی، غوطه‌وری بیشتری ارائه می‌کند. در بازی‌های پشتیبانی شده، این قابلیت Trueforce حس‌های جدیدی را با ایجاد لرزش دور موتور و از طریق ستون فرمان به دستانتان منتقل می‌کند. همچنین این کیت شامل یک دست پدال بوده و بدین ترتیب باعث می‌شود که شبیه‌سازی مسابقات اتومبیلرانی برای شما مقرون به صرفه‌تر باشد.

برای خرید یک فرمان بازی به دنبال چه خصوصیاتی باشیم؟

یکی از اولین چیزهایی که هنگام خرید یک فرمان بازی باید به آن فکر کنید این است که استفاده از آن برایتان آسان باشد. آیا این فرمان به اندازه کافی بزرگ و راحت است تا بتوانید از آن استفاده کنید؟ جنس چرمی فرمان باعث می‌شود که استفاده از آن راحت‌تر باشد اما اگر فرمانتان بازخورد نیروی زیادی ارائه می‌دهد بهتر است که یک جفت دستکش نیز خریداری کنید.

صحبت از بازخورد نیرو شد و باید بگوییم که به ‌طور کلی سه نوع بازخورد نیرو در جهان وجود دارد:

بازخورد نیروی مبتنی بر چرخ ‌دنده یا چرخ‌ دنده محور (Gear Drive): در این حالت فرمان به چرخ‌ دنده‌هایی متصل می‌شود که به موتور اصلی بازخورد نیرو متصل هستند. این نوع سیستم بازخورد نیرو به تقویت گشتاور کمک می‌کند، اما به لرزش‌های غیر دقیق و بسیار پر سر و صدایش مشهور است. سیستم‌های مبتنی بر چرخ ‌دنده از قدیمی‌ترین سیستم‌های بازخورد نیرو هستند که در فرمان‌های بازی استفاده می‌شود و به جز فرمان مدل Logitech G25 به ندرت می‌توانید مدل دیگری از این نوع را در Ebay پیدا کنید.

بازخورد نیروی مبتنی بر تسمه یا تسمه‌ محور (Belt Drive): متداول‌ترین نوع سیستم بازخورد که در فرمان‌های بازی مدرن استفاده می‌شود همین مدل تسمه ‌محور است. این نوع سیستم نیز از همان مفاهیم انتقال گشتاور از موتور هپتیک سیستم چرخ‌ دنده‌ محور (Gear Drive) استفاده می‌کند. البته تجربه حاصل از استفاده از این نوع سیستم به طور قابل ‌توجهی دقیق‌تر و ساکت‌تر‌ است. با این حال، به دلیل خصوصیات لاستیک، سیستم تسمه ‌محور اغلب مقداری از بازخورد نیرو را قبل از اینکه به فرمان و دستتان برسد جذب می‌کند، همچنین این تسمه‌ها به مرور زمان کشیده شده و خراب می‌شوند و کاربران مجبور خواهند شد که تسمه را تعویض کنند.

سیستم بدون تسمه (Direct Drive): این سیستم اغلب به عنوان بهترین نوع بازخورد نیرو در نظر گرفته می‌شود. همچنین در این سیستم اغلب فرمان مستقیما بر روی یک موتور بزرگ سوار می‌شود. در این سیستم بازخورد نیرو هیچ‌گونه تاخیر یا از بین رفتن گشتاور وجود ندارد. اما از آنجایی که این سیستم از هیچگونه تسمه یا چرخ ‌دنده‌ای برای تقویت نیروی هپتیک استفاده نمی‌کند پس اغلب مجبور به استفاده از موتورهای بزرگ‌تر است. همچنین فرمان‌های بدون تسمه از گران‌ترین مدل‌های فرمان بازی هستند و معمولا قیمتشان از حدود ۱۰۰۰ دلار شروع می‌‌شود.

 

منبع: IGN

امیرمحمد ترابی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =