بهترین فیتالیتی های تاریخ سری مورتال کمبت

بهترین فیتالیتی های مورتال کمبت

از اولین نسخه Mortal Kombat، ده‌ها فیتالیتی وحشیانه به مخاطبان نمایش داده شده است. در این مقاله ما ماندگارترین و بهترین فیتالیتی های تاریخ مورتال کمبت را براساس نظرات کاربران تفکیک کردیم تا با تاریخچه این ضربه تمام کننده فوق خشن، بیشتر آشنا شوید. 

تعداد انگشت شماری از عبارات در تاریخ دنیای بازی­‌های ویدیویی از عبارت ” Finish him” معروف‌تر هستند، و تعداد معدودی از بازی‌­های ویدیویی به اندازه مجموعه بازی­‌های Mortal Kombat جنجالی بوده‌­اند. از زمان انتشار اولین نسخه Mortal Kombat، این فرنچایز به دلیل گرافیک زیبا و خشونت بیش از حد خود، با استفاده از فیتالیتی‌­های خشونت باری که اغلب به نبردها پایان می­‌دهند، توانست افراد زیادی را جذب کند.

ستون فقرات­‌ها جدا می‌شوند، سرها قطع می‌شوند، و با گذشت سال­‌ها، شخصیت‌­ها به طرز فجیع‌­تری کشته می­‌شوند. بهترین فیتالیتی‌­های Mortal Kombat نه تنها جنجالی هستند، بلکه می‌­توان ادعا کرد که بسیار خلاقانه و طنزآمیزند. گاهی اوقات بازیکنان متوجه می­‌شوند که تولیدکنندگان بازی چقدر دست و پا چلفتی عمل کرده‌­اند و گاهی اوقات نیز به دلیل افزایش میزان جذابیت فیتالیتی­‌های شخصیت موردعلاقه‌­شان خوشحال خواهند شد. در ادامه با برخی از وحشیانه‌­ترین و بهترین فیتالیتی­‌های بازی Mortal Kombat، از فیتالیتی ” Toasty” شخصیت Scorpion گرفته تا فیتالیتی” Kiss of Death” از Sonya، آشنا خواهید شد.

لیست بهترین فیتالیتی های سری بازی مورتال کمبت :

فیتالیتی کانو Heart RipMortal Kombat)

بهترین فیتالیتی های تاریخ مورتال کمبت

اگر واقعا قصد دارید که رقیبتان را مجازات کنید، باید اینکار را به شکلی قوی انجام دهید. حرکت Heart Rip از شخصیت Kano این کار را با قدرت انجام می­‌دهد، او قلب در حال طپش رقیب را از سینه‌­اش در می­‌آورد و جسد بی­جان رقیبش بر روی زمین خواهد افتاد. این فیتالیتی سریع، موثر و ساده است. این حرکت در مقایسه با فیتالیتی­‌های جدید بسیار متفاوت است، اما باید به حرکات کلاسیک احترام بگذاریم.

فیتالیتی ساب زیرو Spine RipMortal Kombat)

فیتالیتی ساب زیرو در مورتال کمبت 1

احتمالا فیتالیتی Spine Rip از Sub-Zero نمادین‌­ترین فیتالیتی نسخه اصلی بازی Mortal Kombat است که در همان بار اول می­‌تواند انتظارات شما از یک فیتالیتی خوب را برآورده سازد. در ابتدا بنظر می­‌رسد این فیتالیتی تنها یک حرکت استاندارد برای شکست دشمن است، اما در حقیقت نخاع و ستون فقرات رقیب را بطور کامل از بدن خارج می­‌کند. پس از اجرای این فیتالیتی، سر رقیب هنوز هم روی بدنش قرار دارد.

فیتالیتی اسکورپیون ToastyMortal Kombat)

فیتالیتی اسکورپیون در مورتال کمبت 1

این نوعی از فیتالیتی است که تبدیل به افسانه خواهد شد. در این فیتالیتی، شخصیت اسطوره­ای Scorpion ماسکش را در می­‌آورد. زیر ماسکش جمجمه‌­ای با نفس آتشین وجود دارد، او با استفاده از آن نفس آتشین دشمن خود را در عرض چندثانیه تبدیل به اسکلت می­‌کند. سپس جسد زانو می‌زند، گویی که در حال پرستش قاتل خود است، و البته در نسخه‌­های بعدی بازی حرکات جدیدی به این فیتالیتی اضافه شده­اند.

فیتالیتی اژدها لو کنگ Dragon ( Mortal Kombat 2)

فیتالیتی اژدها لو کنگ

مطمئنا تکه تکه شدن توسط یک انسان (یا انسان جهش یافته) به اندازه کافی ترسناک است، اما اگر شخصیت جنگنده با یک اژدهای غول­ پیکر جایگزین شود، چه حسی خواهید داشت؟ در فیتالیتی معروف Liu Kang، او به یک اژدهای کلاسیک تبدیل می­‌شود و قبل از آنکه به شکل انسانی‌ بازگردد، رقیب خود را می­‌خورد. این فیتالیتی وحشتناک و باشکوه است و به رقیبتان نشان می­دهد که چه کسی رئیس است. به معنای واقعی می‌­توان گفت که “اژدها وارد می­‌شود”.

فیتالیتی رپتیل Tongue Lash ( Mortal Kombat 2)

فیتالیتی رپتیل در مورتال کمبت

حالا که حرف از موجودات خزنده­ای که رقیبشان را می­خورند شد، می­‌توانیم بگوییم که Reptile با حرکت Tongue Lash در بازی Mortal Kombat 2 قلب ما را اسیر خودش کرده است. او چند متر دورتر از دشمن در حال مرگش می­‌ایستد و سپس زبانش را مانند قورباغه­ در حال شکار مگس بیرون می‌­آورد، و آنرا به سر رقیبش می­‌چسباند، و سر رقیبش را به شکل خونباری از تنش جدا می‌­کند. بخش جالب فیتالیتی آنجاست که پس از خوردن سر رقیب، شکم خود را میمالد، البته ما نمی‌­توانیم بدرستی تصور کنیم که طعم آن چگونه بوده است.

فیتالیتی شنگ سونگ Inner Ear ( Mortal Kombat 2)

فیتالیتی شنگ سونگ در مورتال کمبت 2

فیتالیتی Inner Ear از Shang Tsung یکی از مسخره‌­ترین فیتالیتی­‌های Mortal Kombat 2 است، او در این فیتالیتی وارد بدن رقیب خود می­‌شود، این فیتالیتی تاثیر زیادی در آینده بازی­‌های Mortal Kombat  داشته است. Shang Tsung از طریق کانال دورانی وارد بدن رقیب خود شده، و باعث می‌­شود که رقیب قبل از تبدیل شدن به مشتی گوشت و استخوان، ابتدا کمی بلرزد. وقتی که لرزش تمام شد و انفجار رخ داد، نمی‌توانید تکه­‌های بدنش را از هم تشخیص دهید.

شخصیت ملینا Man Eater ( Mortal Kombat 2)

فیتالیتی ملینا در مورتال کمبت 2

یکی از سریعترین و کارآمدترین فیتالیتی­‌های Mortal Kombat 2، فیتالیتی Man Eater از Mileena است. او این حرکت را با بوسیدن گونه رقیبش آغاز می­کند، اما بلافاصله رقیب را مانند یک کاسه سوپ می­خورد و استخوان­‌هایش را به بیرون تف می­‌کند. او حتی به دشمنانش فرصت جیغ زدن نمی­‌دهد، و همچنین ما نمی‌­توانیم بفهمیم که آیا از خوردن دشمنانش به اندازه کافی لذت می‌برد یا خیر.

فیتالیتی لو کنگ MK Arcade Machine ( Mortal Kombat 3)

فیتالیتی لو کنگ در مورتال کمبت 3

فیتالیتی MK Arcade Machine از Liu Kang یکی از خنده دارترین فیتالیتی‌­های تاریخ Mortal Kombat است. در این فیتالیتی Liu Kang با استفاده از یک وسیله بازی، رقیبش را له می­‌کند. این وسیله بازی از کجا آمده؟ آیا بازی در دنیای آن‌ها انجام می­‌شود؟ آیا شما هم به این سوالات فکر کرده‌­اید، یا فقط خندیده‌­اید؟

فیتالیتی استریکر Explosion Device ( Mortal Kombat 3)

فیتالیتی استریکر

بهترین فیتالیتی­‌های مورتال کمبت می­‌توانند به دلیل خلاقیت و خشونت بیش از حدشان، عالی محسوب شوند، اما برخی از آن‌ها به دلیل انیمیشن فوق­‌العاده­‌شان در این دسته قرار گرفته‌­اند. در فیتالیتی Explosion Device شخصیت Stryker ابتدا یک بسته C4 را به دور دشمن خود می­بندد و سپس از آن دور می­‌شود و گوش‌­های خود را می­‌گیرد تا به شنوایی آسیبی نرسد. دشمنش تبدیل به مشتی گوشت و استخوان شده و اعضای بدنش به اطراف پرتاب می­‌شوند.

فیتالیتی کوانچی Leg Beat ( Mortal Kombat 4)

فیتالیتی کوانچی در مورتال کمبت 4

اگر تابحال کسی برایتان قلدری کرده و به شما گفته ” از ضربه زدن به خودتان خودداری کنید” آنگاه فیتالیتی Leg Beat از Quan Chi در بازی Mortal Kombat 4 را درک خواهید کرد. او ابتدا پای دشمن خود را به شکل فجیع و خونباری از بدنش جدا می­‌کند و سپس از آن بعنوان چماق برای ضربه زدن به رقیب استفاده می­‌کند. این وحشتناک­ترین فیتالیتی نیست اما قطعا یکی از فیتالیتی‌­هایی‌ است که نمی­‌توان آنرا از یاد برد.

فیتالیتی سونیا بلید Kiss of Death ( Mortal Kombat: Deadly Alliance)

این فیتالیتی ما را گیج کرده‌است و به همین دلیل یکی از بهترین فیتالیتی­‌ها محسوب می­‌شود. فیتالیتی Kiss of Death از Sonya در بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance با یک بوسه ساده آغاز می­‌شود، که این بوسه باعث می­‌شود دشمن استفراغ کرده و روی زمین بیفتد. او این فیتالیتی را با پریدن و لگد زدن بر روی سر رقیب به پایان می­‌رساند و بدین شکل آن‌ها را بطور کامل نابود می­‌کند.

فیتالیتی کنشی Telepathic Stretch ( Mortal Kombat: Deception)

فیتالیتی کنشی

برای انجام فیتالیتی حتی لازم نیست که Kenshi دشمنانش را لمس کند، او از طریق تله ­پاتی، فیتالیتی مرگبارش را اجرا می­‌کند. او ابتدا با استفاده از قدرت­‌هایش، رقیب را در هوا بلند کرده و سپس او را مانند آدامس یا تافی از دو طرف می­‌کشد تا به دو قسمت مساوی تقسیم شود. چه کسی مستحق چنین سرنوشتی است؟

فیتالیتی سیندل Migraine  ( Mortal Kombat 9)

فیتالیتی میگرن سیندل

Sindel مانند یک بانشی است که گویی او را از اعماق جهنم بیرون کشیده‌­اند، او در Mortal Kombat سال ۲۰۱۱ دوباره به بازی فرخوانده شد. در فیتالیتی Migraine، او سر دشمن را با دست‌هایش می­‌گیرد و سپس جیغ بنفش می­کشد که باعث می‌شود سر دشمنش دو نیم شده و مغزش بیرون بزند. نیمه دیگر سرش رو بدنش باقی می‌ماند و به همراه بدنش بر روی زمین می­افتد.

فیتالیتی باراکا Up the Middle ( Mortal Kombat 9)

فیتالیتی باراکا

فیتالیتی­‌های Baraka در این فرانچایز، همواره جزو بی­‌رحمانه‌­ترین فیتالیتی­‌ها محسوب قرار می‌گیرند و حرکت Up the Middle از Mortal Kombat سال ۲۰۱۱، بی­رحمانه‌­ترینشان است. او ابتدا با استفاده از شمشیرهای خود دو بازوی دشمنش را از جا در می‌­آورد و سپس یکی از شمشیرها را درون محل قرارگیری یکی از بازوها وارد می­‌کند و با شمشیر دیگر، دشمن را به دو نیم تقسیم می­‌کند.

فیتالیتی کسی کیج Bubble Head ( Mortal Kombat X)

فیتالیتی کسی کیج

Cassie Cage در بازی Mortal Kombat X یک تازه وارد محسوب می‌شد و باید توانایی­‌های خودش را به ما اثبات می­‌کرد، و اینکار را به گونه‌­ای انجام داد که فیتالیتی Bubble Head تا مدت‌ها از یادمان نخواهد رفت. او ابتدا به زانوهای دشمنش شلیک م‌ی­کند و سپس کار دشمن را با شلیک گلوله به سر، پایان می‌­دهد. اما کارش در اینجا تمام نم‌یشود و پس از شلیک به سمت دشمن رفته و آدامسش را درون زخم گلوله فرو می­کند، بدین ترتیب آدامس با خون پر می­‌شود و به شکل منزجر کننده­‌ای می‌ترکد. تلفیق خشونت و طنز  سبب شده تا این فیتالیتی را در رده بهترین فیتالیتی‌های Mortal Kombat قرار دهیم.

فیتالیتی جانی کیج Here’s Johnny (بازی Mortal Kombat X)

بهترین فیتالیتی های مورتال کمبت

در یکی از بهترین بازی‌های این مجموعه، Johnny Cage با انجام فیتالیتی Here’s Johnny به فیلم The Shining ادای احترام می‌­کند. او ابتدا یک سوراخ درون بدن دشمنش ایجاد کرده و  سپس از پشت، سرش را وارد سوراخ می‌کند و آن جمله معروف را می‌­گوید. شاید این فیتالیتی پیچیده و ناخوشایند به نظر برسد اما بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین فیتالیتی های تاریخ مورتال کمبت است.

فیتالیتی گورو Peek-A-Boo (بازی Mortal Kombat X)

Best Mortal Kombat history Fatalities

Johnny Cage تنها شخصیت بازی Mortal Kombat X نیست که سرش را درون سینه دشمن فرو می‌­کند. Goro نیز در فیتالیتی Peek-A-Boo همین کار را انجام ­می­‌دهد، البته او سر دشمن را درون سینه‌­اش قرار می­‌دهد. ابتدا او سر دشمن را با دست خالی از تنش جدا می‌­کند، و سپس هنگامی‌که جسد در حال افتادن به روی زمین است با نیروی زیاد، سر را وارد قفسه سینه می‌­کند. 

فیتالیتی اسکارلت Bloody Mess (بازی Mortal Kombat 11)

بهترین فیتالیتی Mortal Kombat

چه کسی فکرش را می‌­کرد که بتوان در میدان نبرد از خونتان بعنوان سلاحی علیه خودتان استفاده کرد؟ Skarlet به این موضوع فکر کرده و در فیتالیتی Blood Mess در Mortal Kombat 11 از همین موضوع استفاده کرده است. او دشمنش را سر جایش متوقف می­‌کند، سپس خون دشمن را از سرش خارج کرده و آنرا به نیزه­‌های کریستالی تبدیل می­‌کند و سپس نیزه‌­ها را به سمت رقیبش پرتاب می‌­کند. او یکی از نیزه­‌ها را به سمت سر دشمن پرتاب می‌­کند و باعث می­‌شود که چشمش از جا درآید.

فیتالیتی باراکا Food For Thought (بازی Mortal Kombat 11)

بهترین فیتالیتی های Mortal Kombat

Baraka شیرین عقل است، اما این بدان معنا نیست که فیتالیتی‌­های خلاقانه‌­ای ندارد. در فیتالیتی Food for Thought او پوست صورت دشمنش را می‌­کند، سپس بخش جلویی جمجمه را در می‌­آورد. در بخش آخر، مغز دشمن را در آورده، بمدت یک ثانیه به شکل عاشقانه‌­ای به آن نگاه می­‌کند و سپس آنرا گاز می­‌زند. خوشمزه است!

فیتالیتی جوکر Pop Goes the Mortal (بازی Mortal Kombat 11)

همانطور که انتظار دارید، حرکات نهایی Joker در Mortal Kombat 11 جزو بهترین فیتالیتی‌­های بازی است. او ابتدا با استفاده از سلاحی که دستکش بوکس شلیک می­‌کند، سوراخی درون سینه رقیبش ایجاد می‌کند، سپس یک جعبه موسیقی را درون سوراخ قرار داده و آنرا کوک می­‌کند. در پایان می­‌ایستد و صحنه بیرون پریدن سر از بدن رقیبش را تماشا می‌­کند، در طول انجام این کارها آهنگ Pop Goes the Weasel را می­‌خواند. جنون جوکر در این صحنه فوق‌­العاده است!

 

 

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =