کمپانی بازی ساز ناتی داگ – Naughty Dog

کمپانی بازی ساز ناتی داگ

کمپانی بزرگ Naughty Dog نخستین بار در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد و بعنوان یکی از موفق ترین و پرکار ترین استودیو های بازی سازی در جهان درخشید. Naughty Dog یک شرکت توسعه دهنده و ناشر بازی‌ های ویدئویی آمریکایی واقع در سنتا مونیکای کالیفرنیا است. این شرکت توسط اندی گاوین و جیسون روبین در سال ۱۹۸۴ به عنوان یک شرکت مستقل سازنده بازی تأسیس شد تا اینکه استودیو آن‌ ها توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت در سال ۲۰۰۱ خریداری شد.

بررسی کمپانی بازی ساز ناتی داگ

در صنعت گیم و بازی، استودیو ها و کمپانی‌ های قدرتمندی وجود دارند که سال به سال بازی‌ های متنوع با ژانر های گوناگونی به بازار عرضه می کنند و از طریق توسعه بازی های مختلف درآمد هنگفتی به دست می آورند. یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مسائل در ساخت بازی های ویدئویی کیفیت گیم پلی و داستان آن ها است. بسیاری از سازندگان و ناشران بازی های بزرگ توانسته اند بازی های منتشر شدگانشان را به گونه ای طراحی کنند که در ذهن و خاطر گیمر ها تا سالیان سال بماند.

در واقع اکثر کمپانی ها سبک خاص خود را در ساخت بازی دارند و تمامی کاربران با توجه به سبک و نوع بازی جزوی از طرفدارن آن کمپانی شده اند. کمپانی ناتی داگ به عنوان یک شرکت بازی سازی انحصاری پلی استیشن مشغول به کار است و تمامی بازی هایی که توسط این کمپانی ساخته می شوند بر روی کنسول های بازی سونی قابل اجرا است و با کنسول های متفرقه سازگاری ندارد و قابل اجرا نمی باشد.

بازی های ساخت کمپانی Naughty Dog

ساخت بازی هایی همچون Crash Bandicoot ،Jak and Daxter ،Uncharted و The Last of Us دلایل مشهور شدن این کمپانی قدرتمند بودند و موفق‌ ترین بازی‌ های تجاری در پلتفرم‌ های کنسول پلی‌ استیشن سونی را در عرصه صنعت گیم قرار داده است. کمپانی Naughty Dog با استفاده از فناوری های روز دنیا و داستان سرایی قوی و خاطره انگیز، صدها جایزه صنعت و رسانه دریافت کرده است.

در واقع توسعه و ساخت بازی کراش بندیکوت توسط کمپانی ناتی داگ یکی از دلایل مهم در شهرت این کمپانی بود. زیرا توانست با این کار جای بسیاری از بازی ها مانند Sonic را در دل بسیاری از گیمرها بگیرد. اما شروع انقلابی استودیو ناتی داگ از سال ۲۰۰۷ میلادی و کار بر روی اولین نسخه از مجموعه بازی Uncharted بود که توانست به یکی از هنر های این کمپانی تبدیل شود. این بار استودیو ناتی داگ تصمیم گرفت بر خلاف بازی‌ های دو مجموعه قبلی خود، بازی را خلق کند که در دنیایی واقع‌ گرایانه رخ دهد و شخصیت‌ ها و داستان بازی، حال و هوایی سینمایی داشته باشند.

عرضه شدن بازی Uncharted در صنعت گیم شروع فوق العاده قدرتمندی برای انقلاب ناتی داگ در سال‌ های آینده صنعت بازی‌ های ویدیویی بود و توانست از طریق این بازی به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند. طبق آمار بازی Uncharted تا ماه آوریل ۲۰۱۲ توانسته است ۱۷ میلیون نسخه بفروش برساند.

بازی های کمپانی ناتی داگ

۱. بازی The Last of Us

بازی The Last of Us بازی فوق العاده ای است که از لحظه شروع، بازیکنان وارد جهان بی رحم و غیر قابل باوری می شوند و در جایگاه شخصیت Joel با همراهی Ellie جوان بازی می‌ کنند. این بازی جذاب با سبک ترسناک در رده های اولیه این سبک از بازی قرار گرفت و توانست گیمر های حرفه ای را به خود جذب کند.

۲. بازی Uncharted 4 A Thief’s End

یکی از دلایل موفقیت این کمپانی قطعا توسعه و ساخت بازی Unchartde 4 بود که نشان دهنده ی پیشرفت یه کمپانی در یک دهه بود. در کنار داستان و گیم پلی عالی، بازی Uncharted 4 المان های فوق العاده و متنوعی دارد که تا امروز باعث موفقیت روز افزون نسخه های متنوع این بازی شده است.

۳. بازی Crash Bandicoot Warped

Warped یک بازی بی نظیر است. از طراحی سطح، تا توانایی‌ هایی که قابل باز شدن نیستند، تا نبردهای باورنکردنی و جالب رئیس، بازی Warped همه‌ چیز دارد. بخش بسیار جالب این بازی که مورد توجه تمامی گیمر های حرفه ای قرار گرفته است نحوه استفاده خلاقانه تمام ویژگی‌ ها از تدابیر سفر زمانی بازی است.

همکاری ناتی داگ با استودیو های مختلف

۱. استودیو اینسامنیاک

ناتی داگ با استودیو اینسامنیاک رابطه کاری بسیار نزدیک و قابل توجهی دارد. این دو کمپانی از همان ابتدای آغاز به کار بازی های بسیار مشابهی به بازار عرضه کرده اند. برای مثال بازی Crash Bandicoot با بازی Spyro the Dragon استودیو اینسامنیاک گیمز قابل مقایسه است. برای اولین بار این دو کمپانی در سال ۲۰۰۴ میلادی همکاری خود را آغاز کردند.

۲. استودیو Ready at Dawn

در واقع پایه اصلی استودیو Ready at Dawn توسط افرادی آغاز شده است که سال های قبل در استودیو ناتی داگ مشغول به کار بوده‌ اند. در سال ۲۰۰۳ چندین نفر از کارمند های سابق استودیو ناتی داگ و کمپانی بلیزارد، استودیوی بازی سازی Ready at Dawn را تاسیس کردند.

۳. استودیو High Impact Games

در واقع استودیو ناتی داگ برای ساخت بازی Jak and Daxte با کمپانی high Impact Games همکاری بسیار زیادی داشته است و بسیاری از علم های خود را که باعث پیشرفت او شده بود را با این کمپانی در میان گذاشته است.

 

 

مقالات شرکت ناتی داگ:

گیم پلی بازی Uncharted The Lost Legacy کمپانی Naughty Dog

بررسی گیم crash bandicoot کمپانی Naughty Dog

با کمپانی Naughty Dog سازنده سری آنچارتد بیشتر آشنا شوید

تمام بازی‌های کمپانی Naughty Dog از بدترین تا بهترین

معرفی و بررسی Uncharted 4 یکی از بهترین عناوین انحصاری پلی استیشن ۴

بازی های شرکت ناتی داگ

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =