بررسی برگزاری مسابقات قهرمانی بازی FIFA Ultimate Team

جزئیات و بررسی برگزاری مسابقات قهرمانی بازی FIFA Ultimate Team PS4

مسابقات قهرمانی FIFA Ultimate Team از تاریخ ۴ فبریه ۲۰۱۷ (۱۶ بهمن ۱۳۹۵) افتتاح خواهد شد و کار خود را آغاز می کند. تیم های مختلف از سراسر جهان بر سر بزرگترین جایزه ۱.۳ میلیون دلاری برای رقابت دور هم جمع می شوند. تیم ها برای اینکه به مسابقات قهرمانی راه پیدا کنند باید آخر هفته در مسابقات مقدماتی راه یابی به مسابقات قهرمانی با همدیگر در حالت FUT Champions در بازی FIFA 17 رقابت کنند.

مسابقات منطقه ای برتر

در مسابقات مقدماتی منطقه ای برتر که در اکثر نقاط جهان برگزار می شود حضور داشته باشند و شرکت نمایند. برای شرکت در این مسابقه باید تنها پلتفرم های مجاز برای رقابت ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ پلتفرم دیگری برای رقابت در مسابقات مقدماتی قانونی نیست. یکی از اعضای هیئت مسابقات بازی فیفا در رابطه با مسابقات گفته است:
از زمانی که بازی فیفا ۱۷ عرضه شده است، افراد برای نشان دادن برتری خود، بیش از ۶ میلیون بازیکنان در حالت FUT Champions رقابت داشته اند و در مسابقات مقدماتی بیش از ۲۰۰۰ بازیکن مسابقه داده اند. برنت کونینگ در ادامه توضیحاتش افزود: این نوید را به شما میدهم که بازیکنان برتر اکثر نقاط جهان آمادگی دارند تا اثبات کنند که در بازی بهترین هستند. در ادامه افزود:
نخستین فینال در فصل اول مسابقات منطقه در تاریخ ۴ ام ماه فبریه (شنبه، ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۵) در شهر زیبای پاریس اجرا خواهد شد و نیز اجرای ادامه مسابقات در شهرهای سیدنی و میامی به ترتیب الویت در زمان های ۱۱ فبریه (۲۳ بهمن ماه) و ۱۹ فبریه (۱ اسفند ماه) برگزار می شود. در ادامه باید گفت دومین فینال هم در فصل دوم مسابقات منطقه ای در روز ۸ آوریل ماه (۱۹ فروردین ۱۳۹۶) در ونکوور، همچنین در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) در شهر سنگاپور و در آخر شهر مادرید در روز ۶ از ماه می (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) برگزار خواهد شد.

جزئیات و بررسی برگزاری مسابقات قهرمانی بازی FIFA Ultimate Team PS4
جزئیات و بررسی برگزاری مسابقات قهرمانی بازی FIFA Ultimate Team PS4

فینال مسابقات قهرمانی Ultimate Team در روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) در شهر زیبای برلین اجرا خواهد شد. در این مسابقات ۱۶ تیمی که برتر هستند برای دریافت قسمتی از جایزه ۴۰۰۰۰۰ هزار دلاری تعیین شده در بازی، مسابقه خواهند داد. در آخر باید گفت که همه چیز در فینال مسابقات جام جهانی تعاملی بزرگ در فیفا که آگوست ماه در شهر لندن اجرا خواهد شد، به بالاترین نقطه اوج خواهد رسید.
ممکن است نسخه بروز مجموعه برای کنسول نینتندو سوییچ انتشار شود. در ادامه باید افزود این بازی موفق به کسب فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود و با بازی GTA V رقابت نزدیکی را داشته باشد. لازم به ذکر است که جدیدترین قسمت از مجموعه ویدیوهای آموزشی بازی فیفا ۱۷ که ضربات آزاد فنی را به شما آموزش خواهد داد را ازدست ندهید و برای اولین هم که شده یک بازی عالی و جذاب را تجربه کنید.
در ادامه توضیحاتی درمورد جام جهانی فوتبال الکترونیکی فیفا و جام جهانی ۲۰۱۸: مسابقات فوتبال مجازی فیفا یکی از اتفاقات مهم در بین بازی های الکترونیکی است، طوری که به یکی از بزرگترین اتفاقات جهان فناوری تبدیل شده و هر ساله میلیون ها نفر از سر تا سر نقاط جهان درگیر این موضوع هستند. در ادامه با نحوه شکل گیری و اجرای جام جهانی فوتبال الکترونیکی فیفا مطالب مختصری را ارئه می دهیم

جام جهانی تعاملی فیفا (FIFA Interactive World Cup) FIWC

جام جهانی فوتبال مجازی در واقعیت گفت یک رقابت در بازی ویدئویی FIFA است که سالیانه برگزار می شود. مدیریت این مسابقات بزرگ، منظور مسابقات بازی های الکترونیکی جهان توسط فدراسیون جهانی فوتبال فیفا انجام می شود. هر ساله کمپانی بزرگ EA یا Electronic Arts مسئول برگزاری این مسابقات هستند. نخستین بار در سال ۲۰۰۴، جام جهانی فوتبال الکترونیکی فیفا برگزار شد.
دراین مسابقه میلیون ها طرفدار از سرتاسر جهان حمایت می کنند. ولی در پایان مسابقات فقط یکنفر برنده بازی خواهد بود و جام قهرمانی را با خود به خانه ببرد. این تورنومنت هر سال در یکی از کشور های جهان اجرا می شود و اولین دوره ای که این مسابقات برگزار شد در کشور سوییس بود. تعداد شرکت کنندگانی که در این مسابقات شرکت می کردند به تدریج بالا رفت و در نهایت در سال ۲۰۱۳ رکورد گینس را با جمعیتی بیش از ۲.۵ میلیون نفر ثبت کردند. جالب است بدانید که سال جدید ۷ میلیون نفر در جام جهانی فوتبال مجازی فیفا شرکت کرده اند.
شماره این اتفاق بزرگ در هر سال شماره ی نسخه ی بازی فیفا در همان سال است. به طور مثال میتوان گفت: امسال FIFA 17 نشر شد جام جهانی ۱۷ FIWC نام داشت. نحوه انتخاب شرکت کنندگان بازیکنان سراسر جهان برای شرکت در جام جهانی فوتبال الکترونیکی فیفا باید حتما با کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن بازی کنند و بازی روی نسخه بروز FIFA انجام می شود. البته برای این دوره از تورنومنت، کسانی که علاقه مند به این بازی هستند می توانند با یکی از کنسول های Xbox One و PS4 بازی FIFA 18 را انجام دهند.
گزینش بازیکنانی که شرکت کرده اند طی سه فصل انجام می شود و تیم منتخب جهان فیفا یا FUT مسئول انتخاب هستند. در هر فصل از رقابت بازیکنانی که موفق به کسب بیشترین امتیاز در منطقه ی خود شوند به مسئول گزینش در منطقه خود مراجعه می کنند و با یکدیگر رقابت می کنند. هر قسمتی از جهان مسئول ویژه خود را دارد به طور مثال آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا، آسیا و… که اگر در رقابت ها موفق شوند به دور بعد وارد می شوند. در آغاز هر فصل امتیازهایی که داشته اند ریست می شود و بازیکنان تا هر مقداری از فصل که دوست داشتند می توانند بازی کنند.

رقابت اصلی

از میلیون ها شرکت کننده، در نهایت ۳۲ بازیکن به سبک جام جهانی واقعی انتخاب می شوند که این بازیکن ها در مرحله اصلی باید با هم رقابت داشته باشند. این بازیکنان در ۸ گروه به صورت ۴ نفره تقسیم می شوند و در رقابتی که بین آن ها برگزار می شود نیمی از آن ها حذف می شوند. که تنها ۱۶ نفر از بازیکن هایی که باقیمانده اند به مرحله حذفی می روند و مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را روی یک کنسول ایکس باکس وان یا پی اس ۴ برگزار می کنند. در مسابقه ی فینال که دو نیمه دارد، یک نیمه از فینال را روی کنسول ایکس باکس و نیمه دیگری را روی کنسول پلی استیشن انجام می دهند.

جزئیات و بررسی برگزاری مسابقات قهرمانی بازی FIFA Ultimate Team PS4
جزئیات و بررسی برگزاری مسابقات قهرمانی بازی FIFA Ultimate Team PS4

جام جهانی فوتبال الکترونیکی ۲۰۱۷

امسال آخرین دوره ی جام جهانی تعاملی فیفا در کشور انگلستان و شهر لندن برگزار شد. در این رویداد بزرگ بیش از هفت میلیون نفر از اکثر نقاط جهان شرکت کرده اند و بیش از ۱۰۰ کشور در جهان از کانال های گیم توانستند مسابقات اصلی را نمایش دهند. لازم به ذکر است از بین ۷ میلیون نفر اگر کسی مقام قهرمانی را کسب می کرد، دویست هزار دلار جایزه نقدی به تعلق می گرفت.
پس از رقابت هایی که ماه ها به طول انجامید دو جوان انگلستانی و آلمانی توانستند به فینال راه پیدا کنند. نام بازیکنی که از کشور آلمان بود DETO و بازیکن کشور انگلستان GORILLA نام داشت. این مسابقه که در مرکز وست مینیستر لندن برگزار شد میزبان جمعیت زیادی از افراد بود که ستاره شهر چلسی (آلوارو موراتا) سکه شروع مسابقه را به هوا انداخت و معین شد که باید در نیمه ی نخست در پلی استیشن برگزار شود.
در ادامه موراتا گفت که بازی اش خوب است ولی نمی تواند در برابر این دو فینالیست شانسی داشته باشد. نخست بازیکن آلمانی DETO بر بازی تسلط داشت و با امتیاز ۳ – ۱ از حریف انگلستانی خود پیش افتاد ولی ادامه بازی بازیکن انگلیسی GORILLA با تلاش بازی را به تساوی ۳ – ۳ کشاند. در نیمه اول بازی تساوی به پایان رسید ولی زمانی که نیمه دوم بازی را روی ایکس باکس شروع کردند GORILLA بازیکن انگلستانی حملات خطرناک و سختی را به دروازه DETO باز کرد و بازی فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت.
در نیمه دوم بازیکن انگلیسی GORILLA با ۴ گل پایان بازی را به نفع خود تمام کرد و با نتیجه ۷ – ۳ بازی را به پایان رساند. اتفاق جالبی که در فیفا ۲۰۱۷ رخ داد این بود که برنده جام جهانی در شهر لندن از خود کشور انگلستان بود. اسپنسر که موفق به جایزه ۲۰۰۰۰۰ دلاری شد را دریافت کرد و علاوه بر آن بلیت مراسم ویژه ی انتخاب بهترین های سال توسط فیفا به اون تعلق گرفت. بازیکن انگلیسی که بازی فوق العاده ای را رغم زده بود با ستاره های فوتبال همچون مسی و رونالدو دیدار کرد.
جالب است بدانید (مسیر رسیدن به جام جهانی الکترونیکی فیفا) از جمعه ۱۲ آبان ماه در غالب یک تونومنت برگذار خواهد شد تا علاقمندانی که در سرتاسر جهان هستند با یکدیگر به رقابت بپردازند وهر کدام که بهترین بودن به جام جهانی قدم بگذارند. همانند انتخابی جام جهانی فوتبال در دنیای واقعی. جام جهانی ۲۰۱۸ باید گفت که مراسم امسال از همه لحاظ پیشرفت چشمگیری داشته است.
کمپانی EA که مسئول برگزاری این مراسم بزرگ است در سال ۲۰۱۸ قصد تغییر ساختار تورنومنت را دارد. با تصمیم کمپانی EA برای جام جهانی به جای نام (جام جهانی تعاملی فیفا) از نام (جام جهانی الکترونیکی فیفا) یا (FIFA eWorld Cup) مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مرحله مقدماتی برای راهیابی به جام جهانی را (مسیر رسیدن به جام جهانی الکترونیکی فیفا) نامگذاری کرده اند. امسال در جام جهانی الکترونیکی از میان تمام شرکت کنندگان ۱۲۸ بازیکن که برتر هستند به مرحله نهایی میتوانند بروند.
فیفا این مرحله را Global Series یا مسابقات جهانی نامیده است که در آن بازی به صورت پلی آف یا حذفی برگزار خواهد شد. مسئول برگزار کننده جام جهانی الکترونیکی فیفا کمپانی EA وعده داده است که درهمکاری با فدراسیون جهانی فوتبال، مسابقه جام جهانی فوتبال مجازی ۲۰۱۸ را در بالاترین سطح برگزار کند و همچنین افزود فینال را هم در نظر دارد به سطح بالایی از بازی های جهانی برساند.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =