کمپانی بازی سازی سونی اینتراکتیو – Sony Interactive

کمپانی بازی ساز سونی

یکی از پر درآمدترین صنعت ها در تمامی نقاط جهان صنعت بازی سازی است. کمپانی سونی با تلاش های بی وقفه و پیشرفت های چشمگیر به عنوان قدرتمند ترین شرکت ساخت و توسعه بازی های ویدئویی، می درخشد. شرکت چند ملیتی سونی، در تمامی زمینه ها از جمله توسعه لوازم های الکترونیکی، کنسول های بازی، صنعت موسیقی و گیم فعالیت می کند. از مهم ترین و بهترین صنعت های این کمپانی، صنعت ساخت کنسول و بازی های متنوع است که با پیشرفت های روز به روز در این عرصه، توانسته طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کند.

بررسی کمپانی سونی

اولین بار شرکت سونی در سال ۱۹۴۶ توسط آکیو موریتا و ماسارو ایبوکا توسعه پیدا کرد و تاسیس شد. دفتر مرکزی سونی در شهر میناتو، توکیو قرار گرفته است. این کمپانی از زیر مجموعه های زیادی برخوردار است. از مهم ترین زیر مجموعه های این کمپانی، سونی اینتراکتیو می باشد که تا به امروز در صنعت بازی بسیار قدرتمند عمل کرده است. سونی قطعا یکی از بهترین شرکت های توسعه بازی های ویدئویی می باشد که از همان ابتدا با ساختار ترکیبی از گیم پلی و گرافیک عالی، در قلب گیمر های حرفه ای جا باز کرده است.

سونی اینتراکتیو

نخستین بار این کمپانی در ۱۶ نوامبر سال ۱۹۹۳ در شهر توکیو، کشور ژاپن تاسیس شد. یکسال بعد از تاسیس و توسعه این کمپانی، اولین کنسول خانگی با نام پلی استیشن به کاربر ها معرفی و در سراسر جهان عرضه شد. کمپانی سونی اینتراکتیو سازنده و ناشر عنوان‌ های بزرگ بازی های ویدئویی می‌ باشد و از چندین شرکت‌ وابسته تشکیل شده است. بزرگترین بازار های این شرکت، در کشور های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا هستند که بیشترین فروش را نسبت به نقاط مختلف جهان را به خود اختصاص داده اند. سونی در تمامی جهان با محصولات خود توانسته عرض اندام کند و به عنوان یکی از قوی ترین کمپانی ها در صنعت بازی بدرخشد.

در واقع سونی اینتراکتیو ساخت بازی ها را از صفر تا صد بر عهده نمی گیرد، به گونه ای که با خرید بازی کمپانی های دیگر مانند ناتی داگ و یا سنتا مونیکا اثر آن ها را به انحصار خود در می آورد و آن ها را در سراسر نقاط جهان عرضه می کند. کمپانی بزرگ سونی اینتراکتیو فقط وظیفه انتشار بازی ها را بر عهده گرفته است. این کمپانی در بخش سرگرمی های کامپیوتری از جمله: تولید، توسعه، فروش سخت افزار و نرم افزار های مختلف در ارتباط با دستگاه کنسول های پلی استیشن فعالیت گسترده ای دارد.

زیر مجموعه های کمپانی سونی

از جمله کمپانی های بازی ساز که توسط شرکت سونی اینتراکتیو خریداری شده است عبارتند از:

۱. BigBig Studios: این کمپانی برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ در شهر واریکشایر کشور انگلستان واقع شد. BigBig Studios لقب جواهر مخفی سونی را، به خود اختصاص داد که توسط افرادی از اعضای پیشین و سابق Codemasters (یک توسعه‌ دهنده و ناشر بازی‌ های ویدیویی بریتانیایی است که به عنوان یکی از شرکت‌ های تابعه الکترونیک آرتز فعالیت می کند) کار خود را شروع کرد و برای کنسول های دستی سونی از جمله پلی استیشن ویتا بازی های متنوع و مختلفی ساخت.

۲. Evolution Studios: در سال ۱۹۹۹ کمپانی Evolution Studios توسعه پیدا کرد. Evolution Studios بیشتر از هر چیزی به دلیل عنوان های مهیج بازی هایش شناخته شده است. از جمله بازی های پر طرفدار این کمپانی بازی WRC است که در نقاط مختلف جهان طرفداران خود را دارد. با انتشار این بازی در سراسر جهان، بیشتر از هر مکان دیگری در کشور های اروپایی مورد استقبال گیمر ها قرار گرفت.

۳. Guerilla Games: این کمپانی برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ در کشور هلند تاسیس شد. شرکت سونی در سال ۲۰۰۵ تصمیم به خرید این کمپانی بازی ساز قدر گرفت. کمپانی Guerilla Games در ابتدا با نام Lost Boys Games توسعه یافت. بعد از ساخت بازی Shellshock: Nam’67 و بازی Killzone برای PS2 توسط سونی خریداری شد و به انحصار این کمپانی قدرتمند درآمد.

۴. Media Molecule: این کمپانی در سال ۲۰۰۶ در کشور انگلستان شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی سونی خریداری شد. ۵ سال پیش کمپانی Media Molecule توسط تعدادی از اعضای سابق Lionhead (توسعه‌ دهنده بازی ویدیویی بریتانیایی) تاسیس شد. این شرکت با ساخت بازی هایی مانند LittleBigPlanet نقش آفرینی بسیاری داشته است که توانسته جایگاه بسیار مهمی در بین عناوین کنسول PS3 را به خود اختصاص دهد و به عنوان یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین توسعه دهنده سری بازی های این کنسول شناخته شود.

۵. NaughtyDog: کمپانی ناتی داگ برای اولین بار در کشور آمریکا در سال ۲۰۰۱ توسعه یافت و در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت سونی خریداری شد. کمپانی NaughtyDog یکی از مهم ترین استودیو های خریداری شده توسط کمپانی سونی می باشد که باعث پیشرفت چشمگیر این کمپانی در عرصه گیم شد. این کمپانی بازی ساز در دهه ۹۰ شروع به ساخت بازی برای پلتفرم PlayStation کرد.

محصولات سونی

کمپانی سونی تا به امروز محصولات فوق العاده ای به بازار های جهانی عرضه کرده که مهم ترین و بهترین آن ها کنسول پلی استیشن ۵ و لوازم جانبی آن است. حال نگاهی کلی به محصولات عرضه شده توسط کمپانی سونی می اندازیم:

کمپانی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE)

کمپانی SIE یک شرکت ساخت و توسعه بازی‌ های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال چند ملیتی است که کاملاً متعلق به شرکت چندملیتی ژاپنی Sony Group Corporation است. گروه SIE از دو نهاد حقوقی شرکتی تشکیل شده است:

۱. Sony Interactive Entertainment Inc (SIE Inc) مستقر در Minato، توکیو، ژاپن: 

در واقع این کمپانی (SCEI یا SCE) در ماه نوامبر سال ۱۹۹۳ تأسیس شد تا وظایفی را برعهده بگیرد. این کمپانی مدیریت سرمایه‌ گذاری سونی در توسعه بازی‌ های ویدیویی برای سیستم‌ های پلی‌ استیشن را برعهده دارد. کمپانی SIE Inc در آوریل ۲۰۱۶ در شهر Minato تأسیس شد و از طریق شعبه ژاپنی سونی، (شرکت سونی ژاپن) مدیریت می‌ شود.

۲. Sony Interactive Entertainment LLC (SIE LLC) مستقر در سن متئو، کالیفرنیا، ایالات متحده:

در سال ۲۰۱۶ اولین بار SIE LLC تاسیس شد و دفتر مرکزی خود را در شهر سان متئو کشور کالیفرنیا توسعه داد. در واقع SIE توسعه دهنده و کاشف عنوان بازی های ویدئویی می باشد و در مناطق آمریکای شمالی، آفریقا و آسیا چندیدن شرکت تابع خود را دارد. این شرکت تا به امروز بیشتر از ۵۲۵ میلیون نسخه کنسول بازی پلی استیشن در تمامی نقاط جهان به فروش رسانده است. این کمپانی تولید و فروش، سخت افزار و نرم افزار های سیستم بازی های ویدئویی کنسول بازی پلی استیشن را نیز بر عهده دارد. در واقع SIE LLC در محدوده جهانی فعالیت دارد.

 

مقالات در رابطه با کمپانی سونی اینتراکتیو

هزینه های ساخت هر دستگاه پلی استیشن ۴ برای سونی

شایعه خرید کمپانی Take-Two Interactive توسط سونی

معرفی قابلیت Share Play

بررسی بازی The Witcher 3: Wild Hunt game

بازی PlayStation All-Stars Battle Royale

معرفی PlayStation Network

معرفی استودیو های بازی ساز فرست پارتی سونی

۱۵ بازی کنسول PS3 که باید برای کنسول نسل بعدی سونی بازسازی شوند

بازی eight days ساخته ی شرکت Sony

عرضه پلی استیشن جدید تی وی توسط شرکت سونی

 

اخبار در رابطه با کمپانی Sony Interactive

نسخه سفید رنگ پلی‌ استیشن ۴ اسلیم سونی

تبدیل تروفی PlayStation به‌پول قابل مصرف از سوی سونی

توضیحات مدیر اصلی شرکت سونی درباره پلی استیشن ویتا

۱۵ بازی برتر PS5 که در ایونت سونی اعلام شدند

عرضه پلی استیشن جدید تی وی توسط شرکت سونی

عرضه پلی استیشن ویتا توسط شرکت سونی

تکنولوژی واقعیت مجازی باید به نظام رده بندی سنی وابسته شود

پلی استیشن ۵ از فرکانس متغیر استفاده می‌کند

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =