بررسی محبوبیت بازی های FIFA یا PES در ایران

جزئیات و بررسی محبوبیت بازی های FIFA PS4 یا PES در ایران

بی شک دو بازی FIFA و PES در بین مردم ایران محبوبیت زیادی دارد که می توان گفت این عشق ورزیدن به این چنین بازی ای بی سابقه است. بازی فیفا تا به امروز روند تکاملی خود را به اتمام رسانده و آن طور که باید مخاطب جذب کرده و آینده بازی رو به رشد است و بازی pes نیز یک پله شاید عقب تر از فیفا باشد و اکنون در حال انجام این رشد تکاملی قرار گرفته و هنوز آن را به پایان نرسانده است.

نسل جدید در حال استفاده از این بازی های فوتبالی در دل خود بر سر این جدال اند که کدام یک از دو بازی فیفا و پی ای اس برای آن ها جذاب تر است و بازی با کدام یک از این دو آن ها را راضی می کند. خب طبق اطلاعاتی که در دست داریم می بینیم که بازی PS4 FIFA به علت پایان رشد تکاملی پس یکی از بازی های موفق نسل هشتم بوده که موفقیت خود را تا اینجای کار اثبات کرده است اما بازی پی ای اس اخیرا نشان می دهد که موفقیت بالاتری را نسبت به فیفا در حال رقم زدن است و تا این رشد صعودی را به پایان نرساند از پا نخواهد نشست و عقب نمی ایستد.

جزئیات و بررسی محبوبیت بازی های FIFA PS4 یا PES در ایران
جزئیات و بررسی محبوبیت بازی های FIFA PS4 یا PES در ایران

بازی FIFA و PES

در ارتباط مقایسه این دو بازی به نتیجه ای رسیدیم که فیفا یک بازی واقعی تر و نزدیک به فوتبال اصلی است اما پی ای اس مقداری متفاوت است و از نظر کیفیت کمی پایین تر از فیفا قرار دارد. در ادامه به یک سری قابلیت و تفاوت جزئی در بازی فیفا و پی ای اس می پردازیم: اگر‌ بخواهیم از نظر فیزیکی اشکال هر دو بازی را مقایسه کنیم بهتر است به بررسی فوتبالیست ها، لباس، حرکات جسمانی، و جنس توپ را بررسی کنیم که این اشکال در بازی فیفا کیفیت کمتر و در بازی پی ای اس از کیفیت بالاتری برخوردار است که به هیچ وجه قابل مقایسه با فیفا نیست.

تفاوت داستان های FIFA و PES

از طرفی بازی پی ای اس یک حالت داستان محور و برنامه محور دارد به صورتی که انیمیشن بازی را بهتر از فیفا ارائه می دهد و باعث می شود تا کاربران با دقت بیشتری به بازی ادامه دهند و از ویژگی منحصر به فردی این بازی نهایت لذت را ببرند. پی ای اس یکی از اخرین بازی هایی است که توسط کمپانی کونامی ساخته شده و ویژگی دیگر آن تسلط بیشتر کاربر روی فوتبالیست های مجموعه بازی قرار گرفته که به راحتی بتوانند آن را کنترل کنند و بازی را پیش ببرند.
اما بازی فیفا هنوز با وجود این همه ویژگی در بازی PES در جزئیات کوچک تر نسبت به پی ای اس رکورد بالاتری دارد. فیفا در قسمت شوت کردن توپ، دویدن بازیکنان، تعویض بازیکنان کیفیت بهتری دارد و مدیریت بازی را راحت تر می کند. از نظر زمین فوتبال پی ای اس بهتر است و سرگرمی جذابی را به کاربر اهدا می کند. از لحاظ منوی بازی پی ای اس کم‌ کاری کرده در مقابل فیفا به راحتی منوی کاملی را در اختیار بازیکن قرار می دهد تا به سلیقه خود زمین تیم و فوتبالیست ها را تغییر می دهد.

جزئیات و بررسی محبوبیت بازی های FIFA PS4 یا PES در ایران
جزئیات و بررسی محبوبیت بازی های FIFA PS4 یا PES در ایران

چهره فوتبالیت ها در pes و FIFA

از لحاظ چهره فوتبالیست ها پی ای اس هنر نمایی کرده و با زوم کردن روی چهره فوتبالیست متوجه چهره کاملا شبیه به شخصیت اصلی خواهید شد که با یک سری تفاوت های جزئی که در هر سیستمی طبیعی است. بازی فیفا از کمپانی الکترونیک آرتز است و سرگرمی بی پایان را برای کاربران ایجاد می کند اما پی ای اس پس از مدتی کاربر را از ادامه بازی خسته می کند این دو بازی در فراز و نشیب های زیادی وجود دارند که یک سری فیفا و یک سری پی ای اس را دوست دارند اما به علت اینکه فیفا کیفیت بهتری دارد و یک سرو گردن از پی ای اس بالاتر است در بین کاربران ایرانی محبوبیت بیشتری دارد.
کمپانی سازنده فیفا یعنی الکترونیک آرتز طبق بررسی های خود اعلام کرده است که در بین تمامی کاربران ایرانی ها بیشتر از همه این بازی را دنبال کرده اند اما پی ای اس این نتیجه را به دنبال نداشته و این آمار نشان دهنده علاقه مند بودن گیمر های ایرانی به فوتبال فیفا می باشد. طبق آخرین آمار گفته شده که ایران دارای ۲۸ هزار نفر کاربر است از این بین ۲۵ درصد طرفدار فیفا و ۴۹ درصد آن ها طرفدار pes هستند و گویا این آمار نشان می دهد که امروزه کاربران بیشتر با بازی پی ای اس خو گرفته اند و فیفا جذابیت قبلی را برای آن ها نداشته است.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =