راهنمای بازی Crash Bandicoot 4 برای مبتدیان

راهنمای بازی Crash Bandicoot 4 its about time

پس از بازسازی سه گانه مشهور Crash Bandicoot و نسخه مسابقه‌ای Crash Team Racing، بلاخره قسمت جدیدی از این فرانچایز تحت عنوان Crash Bandicoot 4: its about time توسط اکتیویژن ساخته شد. نسخه‌ای متحول شده و با تغییرات بزرگ در گرافیک و گیم پلی که باز هم دوستداران این سری را به تجربه این عنوان جدید ترغیب خواهد کرد. شاید تغییرات جدید و اضافه شدن قابلیت های متفاوت به گیم پلی این بازی، ابتدا کمی شما را گیج کند و به سرعت از تعداد جان هایتان بکاهد. اما در راهنمای بازی Crash Bandicoot 4 its about time ، ما نکات و تکنیک هایی را به شما آموزش خواهیم داد تا در کراش باندیکوت ۴ بتوانید مهارت لازم را کسب کنید. 

سبک مدرن

راهنمای بازی کراش باندیکوت 4

زمانی که بازی Crash Bandicoot 4 شروع می‌شود، انتخاب مهمی پیش روی شما قرار می‌گیرد، می‌خواهید سبک مدرن را بازی کنید یا سبک رترو؟ در حالت مدرن، شما جان بی‌نهایت دارید، و زمانی که می‌میرید، بازی را از نقطه ثبت بازی دوباره شروع خواهید کرد، در حالت رترو، شما جان‌های محدودی دارید و زمانی که در یک سطح می‌میرید، بازی را از ابتدای سطح شروع خواهید کرد. بازیکنان قدیمی Crash احتمالاً وسوسه می‌شوند که حالت دوم را انتخاب کنند، و البته شما آزادید هر کدام را که می‌خواهید امتحان کنید- اما پیشنهاد می‌شود سبک بازی مدرن را انتخاب کنید. Crash Bandicoot 4 بازی آسانی نیست، در توصیه می‌شود در چند ساعت بازی خود را با سبک مدرن مشغول کنید- خصوصاً اگر تازه وارد هستید.

عجله نکنید

آموزش بازی Crash Bandicoot 4 its about time

با توجه به دشواری نسبتاً بالای بازی Crash 4، بهتر است در بین مراحلِ عجله نکنید. خطرات مختلفی در اطراف وجود دارند و دشمنان منتظرند تا شما را نابود کنند، پس مادامی که در مراحل پیش می‌روید، به محیط اطراف هم توجه کنید. عجله نکنید، و مطمئن شوید که با دقت می‌پرید. اگر می‌خواهید جم جمع کنید، عجله نکردن و اجتناب از مرگ‌های غیرضروری بسیار مهم است، زیرا هر مرحله جمی دارد که فقط در صورتی آن را دریافت می‌کنید که یک مرحله را با سه بار مردن یا کمتر، تمام کنید.

کشف کنید

آموزش بازی کراش باندیکوت 4

Crash Bandicoot 4: It’s About Time یک پلتفرم خطی است، اما این بدان معنا نیست که چیز دیگری به جز چیزی که در صفحه بازی می‌بینید وجود نداشته باشد. در هر مرحله بازی چیزهای زیادی وجود دارد، و شما باید محیط اطراف را بگردید، و این فقط به خاطر وجود مناظر زیبای اطراف نیست. شکاف‌ها، اتاق‌های پنهان، ترک‌های دیوار و تمام چیزهایی که می‌توانید پیدا کنید، عموماً پنهان هستند، پس حواستان به مناطق مخفی باشد. در همین حال، می‌توانید از دسته سمت راست استفاده کنید و دوربین را به بالا و پایین تکان دهید و ببینید آیا تمام موارد پنهان محیط اطراف را جمع کرده‌اید یا خیر.
<h2حلقه زرد

راهنمای کراش 4

در بازی Crash Bandicoot 4، فرقی نمی‌کند با کدام شخصیت بازی کنید، یک حلقه زرد و یک سایه به زیر مدل شخصیت متصل است، و اگرچه ممکن است در ابتدا باعث حواس‌پرتی شود، اما در واقع ابزاری بسیار مفید است. از این سایه برای زمان‌بندی پرش‌ها استفاده کنید. این سایه برای درک عمق و فاصله هر پرش عالی است و پیمایش دقیق با کمک حلقه زرد رنگ، می‌تواند تفاوتی را بین مرگ و زندگی ایجاد کند. اگر حلقه زرد اذیتتان کنند، می‌توانید آن را حذف کنید.

شکار الماس

الماس کرش 4

Crash Bandicoot 4 دارای موارد زیادی برای جلب توجه افراد است. مثلاً هر مرحله، شش جم پنهان وجود دارد که باید به دنبال آن‌ها بگردید، و هر یک از آن‌ها به روشی متفاوت باز می‌شوند، از یافتن فیزیکی در مراحل تا جمع‌آوری میوه Wumpa و نمردن. با باز شدن هر جم در هر مرحله، پوسته‌های جدیدی هم باز می‌شوند، یعنی شکار جم بخشی از جذابیت بازی Crash 4 است، بخصوص از نظر ارزش پخش مجدد بازی. اما اگر واقعاً قصد دارید جم‌ها را شکار کنید و اگر در بازی‌های پلتفرمی تبحر ندارید و می‌خواهید تمام چالش‌ها را انجام دهید، باید بازی را از اول شروع کنید. مثلاً، در هر مرحله، یک جم تنها در صورتی به دست می‌آید که سه بار یا کمتر بمیرید، و همان‌طور که قبلاً گفتیم، اگر برای چهارمین بار بمیرید باید بازی را از اول شروع کنید.

مرگ در مراحل پاداش

مراحل پاداش در این بازی بسیار جالب هستند، زیرا تمام کالاهایی جمع‌کردنی که به دست آورده و در این اتاق جمع کرده‌اید شمرده شده و زمانی که مرحله اصلی تمام شد، پاداشی به شما داده می‌شود، مرگ در این مراحل باعث می‌شود پاداشی نگیرید. پس اگر در مرحله پاداش بودید، بهتر است کمی استراحت کنید و سپس بازی را شروع کنید.

جم‌های N.VERTED

الماس کراش 4

این نکته، یکی دیگر از نکاتی است که تمام شکارچیان جم باید به خاطر بسپارند. تمام ۴۳ مرحله بازی دارای نوعی از N. Varted است، که باعث می‌شود این مراحل به صورت زیبا و منحصربه‌فردی ادامه پیدا کنند. و در حالی که پنج جم از شش جم مانند مراحل معمولی به دست می‌آیند، باید بدانید که جم پنهان در جای دیگری قرار دارد. محل این جم پنهان در هر مرحله تغییر می‌کند، پس اگر می‌خواهید جم‌ها را بگیرید، باید حواستان به این نکته باشد.

SIDESCROLLING (انجام حرکات دوبعدی و عموماً به صورت چپ به راست یا راست به چپ)

راهنمای بازی Crash Bandicoot 4

بخش‌ها و مراحل خاصی در بازی Crash Bandicoot 4 دارای گیم پلی SideScrolling هستند، و مانند سایر بازی‌های پلتفرمی، بهتر است در این بخش‌ها به d-pad خود بچسبید. دسته بازی آنالوگ هم برای بازی‌های پلتفرمی واقعی سه‌بعدی عالی است، اما در طول این بخش‌ها، باید کنترل دقیقی روی حرکات و پرش‌هایتان داشته باشید، پس d-pad بهترین راه برای انجام کامل و دقیق این مراحل است.

پرش سرخوردنی

در طول سال‌ها، پرش‌های سرخوردنی طرفداران و دوستداران زیادی در بازی Crash Bandicoot پیدا کرده و یکی از مفیدترین ابزارها به شما می‌رود، این ویژگی در Crash Bandicoot 4 هم وجود دارد. اگر می‌خواهید فاصله کمی بین پرش‌هایتان داشته باشید، پرش‌های سرخوردنی روشی عالی است. بلافاصله پس از سر خوردن دکمه پرش را فشار دهید، و حتی از دو بار پرش هم بلندتر خواهید پرید. اگر می‌خواهید به سکویی با فاصله دور دست پیدا کنید یا می‌خواهید به موارد جمع‌کردنی برسید که ظاهراً از دسترس خارج شده‌اند، این پرش بسیار مفید خواهد بود.

چرخش سرخوردنی

راهنمای بازی کراش باندیکوت 4

مانند پرش‌های سرخوردنی، چرخش سرخوردنی نیز یکی از حرکات محبوب و معروف است و در شرایط مختلف مفید خواهد بود. همان‌طور که از نامش پیداست، چرخش سرخوردنی با ترکیب سرخوردن و چرخیدن انجام می‌شود و استفاده از این حرکات نه تنها باعث می‌شود بتوانید به دشمنان و موانع موجود در مسیر حمله کنید، بلکه سرعت شما را ارتقاء می‌دهد. این حرکت در چند مکان مفید است، مثلاً در منطقه Time Trials، این حرکت کمک شایانی به شما خواهد کرد. در عین حال، اگر به اندازه کافی تمرین کرده‌اید، در طول تعقیب و گریزهای متوالی نیز ابزاری مفید برای ایجاد فاصله بین شما و هیولایی که در حال تعقیب شماست، ایجاد خواهد کرد.

منبع: GamingBolt

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =