راهنمای بازی Ghost of Tsushima – چگونه یک سامورایی حرفه‌ای شویم

راهنمای بازی Ghost of Tsushima

گوست آف سوشیما آخرین بازی انحصاری سونی برای پلی استیشن ۴ است که شما را به عصر اساطیری ژاپن برده و در یک ماجراجویی نفسگیر با سامورایی به نام جین همراه خواهد کرد. دنیای گوست آف سوشیما بسیار وسیع و چالش‌های فراوانی دارد. در راهنمای بازی گوست آف سوشیما ( Ghost of Tsushima ) ، ما تمامی نکات و ترفندهایی که از شما یک سامورایی حرفه‌ای می‌سازد را خواهیم گفت تا بدون معطلی و شکست‌های پی در پی، ماموریت‌های این بازی را پست سر بگذارید. 

راهنمای بازی گوست آف سوشیما: به جستجوی مکان‌های کشف نشده بپردازید

جهان باز بازی Ghost of Tushima پر است از چیزهایی است که باید ببینید و انجام دهید، و اغلب مواقع فعالیت‌هایی کوچکی با علامت سؤال روی نقشه پدیدار می‌شوند که مکان‌های کشف نشده نام دارند. البته، با انجام چندین سال بازی جهان باز احتمالاً یاد گرفته‌اید که این چیزها را به بعد موکول کنید و فعلاً روی خود داستان تمرکز کنید، البته جستجوی مکان‌های بازی Ghost of Tsushima بسیار سودمند است. به سمت این مکان‌ها بروید، و جایی را پیدا خواهید کرد که در آن کمان ساز می‌تواند کمان شما را ارتقاء دهد، یا فردی را پیدا می‌کنید که درباره نقاط جالبی در نزدیکی‌تان به شما چیزهایی می‌گوید و یا اردوگاه دشمنی که به شما کمک می‌کند به سختی روی سطح بعدی مهارتتان کار کنید. معمولاً جستجو در این مکان‌ها ارزشمند است.

راهنمای بازی Ghost of Tsushima: به اطرافتان توجه کنید

گرافیک بازی Tsushima

غالباً، دنیای Ghost of Tushima سعی می‌کند توجه شما را نه از طریق عناصر UI، بلکه از طریق چیزهایی که در بازی می‌بینید، جلب کند، گاهی نادیده گرفتن این چیزها بسیار ساده است. مثلاً، ممکن است به سمت روباه‌ها یا پرندگان طلایی در جنگل بدوید، و اگر آن‌ها را دنبال کنید، شما را به سمت معابد یا مناطق جذاب اطراف راهنمایی خواهند کرد. البته ممکن است به راحتی روباه‌ها و پرندگان طلایی را نبینید، بخصوص اگر سوار اسب شوید و در جنگل بتازید، پس حواستان به آن‌ها باشد.

به دنبال چالش‌های چشمه‌های آب داغ و ضربه‌های بامبو باشید

آب گرم گوست آف سوشیما

چالش‌های چشمه‌های آب داغ و ضربه‌های بامبو یکی از بخش‌های اختیاری بسیار زیادی است که می‌توانید در جهان Ghost of Tsushima پیدا کنید- و باید تا جایی که می‌توانید به دنبال هر دو این موارد باشید. چشمه‌های آب داغ حداکثر سلامتی شما را افزایش می‌دهد، در حالی که چالش‌های ضربه‌های بامبو Resolve شما را افزایش می‌دهد، که برای درمان و استفاده از توانایی‌های خاص لازم است. در مجموع، تمام ترقی‌هایی که از این چالش‌ها و چشمه‌های آب داغ به دست می‌آورید در مبارزات به شما کمک می‌کنند.

آموزش بازی گوست آف سوشیما: سعی نکنید در نبردها عجله کنید

راهنمای بازی Ghost of Tsushima

اولین غریزه ما در نبردهای ستیزه‌جویی این است که عجله کنیم و دشمن را اذیت کنیم- اما این اشتباه را در بازی Ghost of Tsushima نکنید. ضربه مداوم به دکمه حمله اصلاً ایده خوبی نیست، و غالباً باعث مرگ سریع  می‌شود. مکان‌های نبرد Ghost of Tushima برای مواضع، دفع حمله و جاخالی دادن تأثیر زیادی دارند؛ و این‌ها مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. به جای اینکه دائماً دشمنان را مورد حمله قرار دهید، باید منتظر باشید تا ببینید کجا می‌توانید با یک یا دو ضربه سریع با دشمنان روبرو شده و آن‌ها را نابود کنید.

با کنار ایستادن شروع کنید

مبارزه در گوست آف سوشیما

مواضع، دفع حمله و جاخالی دادن برای زمانی هستند که در نبردی سخت گیر کرده‌اید – برای اینکه مطمئن شوید با ترقی زیاد وارد نبرد شده‌اید، سعی کنید تا حد ممکن کنار بایستید. اغلب، در نبرد گزینه‌ای برای درگیر شدن با یک دشمن واحد در ایستادگی تن‌به‌تن داده می‌شود تا نبرد را آغاز کنید- هر موقع خواستید این گزینه را انتخاب کنید. با هر نابودی موفقیت‌آمیز، به طور خودکار و با مقدار سلامت Resolve وارد نبرد خواهید شد، که همین باعث می‌شود بقیه نبرد برایتان راحت‌تر شود.

به مواضع دقت کنید

قبلاً به مواضع اشاره کردیم – اما آن‌ها به عنوان مکانیسم چگونه کار می‌کنند؟ مواضع مختلفی وجود دارند، و شما در طول نبرد می‌توانید بین آن‌ها جابجا شوید، و یادگیری نحوه جابجایی مداوم بین مواضع چیزی است که بعداً در بازی بسیار مهم خواهد بود. برای انواع مختلف دشمنان، مواضع مختلفی وجود دارد – یک موضع ممکن است برای استفاده در برابر دشمن با سپر بهتر باشد، در حالی که موضع دیگر ممکن است باعث شود دشمنی با نیزه به سمت شما بیاید. اغلب، نبردهای بازی شما را در برابر چند دشمن با انواع مختلف قرار می‌دهد، پس همان‌گونه که تصور می‌کنید، تغییر موضع بسیار مهم خواهد بود.

چاقوهای کونای بسیار مفید هستند

چاقوهای کونای البته به خودی خود چندان چشم‌گیر نیستند، اما وقتی که در زمان درستی استفاده شوند، بسیار مفید خواهند بود. این چاقوهای پرت شونده در طول راه رفتن پنهانی و بدون حرف زدن بسیار مفیدند، اما واقعیت این است که برای زمانی که در یک نبرد گیر افتاده‌اید بسیار جذاب و کاربردی خواهند بود. دشمنان با شمشیرهایشان به سمت شما می‌آیند و شما آماده‌اید جلوی حملاتشان را بگیرید. به جای اینکه حملاتشان را دفع کنید یا جاخالی دهید تا زمان مناسب حمله را پیدا کنید، پرتاب یک چاقوی کونای به سمت آن‌ها باعث به عقب راندنشان می‌شود و شما می‌توانید از زمان به دست آمده برای کشتن آن‌ها استفاده کنید. البته چاقوهای کونای محدود هستند، پس آن‌ها را هدر ندهید.

ابتدا کماندارها را بکشید

آموزش بازی گوست آف سوشیما

کماندارها یکی از آزاردهنده‌ترین دشمنان در بازی Ghsot of Tushima هستند. آن‌ها از دور به شما شلیک می‌کنند، و به نظر می‌رسد همگی با مهارت هستند و می‌دانند هدف اصلی‌شان کجاست. آن‌ها در طول نبرد موانع بسیار بزرگی خواهند بود، به خصوص اگر بخواهید به طور هم‌زمان با چند دشمن مبارزه کنید، پس هرگاه وارد نبردی می‌شوید که کماندارها هم در آن هستند، ابتدا آن‌ها را نابود کنید.

منحرف کردن تیر و کمان‌ها

تیر و کامان Tsushima

خوشبختانه بازی Ghost of Tushima ابزارهای بسیار مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد که باعث می‌شود کماندارها کمتر برایتان ایجاد مزاحمت کنند. برای مبتدیان، چاقوهای کونای مذکور بسیار مؤثر هستند. روش منحرف کردن تیر و کمان‌ها در درخت سامورایی نیز بسیار مؤثرتر است. این روش دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست – هر زمان که می‌خواهید مانع شوید (کاری که اغلب انجام می‌دهید)، می‌توانید هر تیر و کمانی که به سویتان می‌آید را منحرف کنید. این روش خیلی زود در اختیارتان قرار می‌گیرد و بسیار مفید است، پس هر چه زودتر به آن دسترسی پیدا کنید.

روش‌های دفع حمله سرسختانه

راهنمای گوست آف سوشیما

شاید تنها مکانیسم مهم در نبردهای بازی Ghost of Tushima دفع حمله باشد. دفع حمله عالی به شما اجازه می‌دهد حتی با زخم‌های کشنده عقب‌نشینی کنید، و در بسیاری از نبردها استراتژی بسیار مهمی تلقی می‌شود. با این حال برخی حملات قابل دفع کردن نیستند و باید جاخالی دهید. البته با یک اشتباه کوچک در نبرد، ممکن است کشته شوید. با روش‌های Unyielding Sword Parry و Spear Parry می‌توان حملات غیرقابل مسدود شدن را هم از بین برد.

دفع حمله مصمم و درمان عالی

البته که روش‌های دفع حمله سرسختانه مفید هستند، اما به‌هیچ‌وجه حیاتی نیستند. روش‌های دو دفع حمله مرتبط حیاتی بوده و برای دفع حمله مصمم و درمان عالی هستند. روش اول قسمت کوچکی از سلامتی شما را بازی‌ای می‌کند، در حالی که روش دوم قسمتی از هر دفع حمله شما را Resolve کرده و دفع حمله شما را عالی انجام می‌دهد. با توجه به اینکه در نبرد این بازی چقدر بخواهید حملات را دفع کنید، باید از این روش‌ها استفاده کنید.

طلسم MIZU-KO-KAMI را به دست آورید

همان‌طور که ممکن است تا کنون متوجه شده باشید، دفع حمله در بازی Ghost of Tushima بسیار مهم است، یعنی باید از هر فرصت و هر روشی برای دفع حمله استفاده کنید. یکی از بهترین کارها برای تقویت دفع حمله استفاده از طلسم Mizu-no-Kami است. این طلسم که در Spring Falls Shrine پیدا می‌شود زمان‌بندی دفع حمله عالی و جاخالی دادن را تقویت کرده و انجام آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. همان‌گونه که ممکن است تصور کنید، این طلسم بسیار مفید است. بعداً زمانی که تمرین کافی در دفع حمله داشتید، احتمالاً دیگر نیازی به این طلسم نخواهید داشت، اما در ساعات اولیه بازی بسیار مفید است.

طلسم Amaterasu را به دست آورید

طلسم Amaterasu احتمالاً تنها طلسم مفید در کل بازی است، اصلاً فرقی نمی‌کند سبک بازی شما چیست، این طلسم برای شما ارزشمند خواهد بود. با داشتن این طلسم، برای هر دشمنی که بکشید، مقدار متوسطی سلامتی به دست می‌آورید- اصلاً نیازی نیست بگوییم که این طلسم چقدر مفید است، به خصوص در نبردهای رودروی چالش‌برانگیز. طلسم Amaterasu  را می‌توانید در Golden Summit Shrine پیدا کنید، به‌هیچ‌وجه از دستش ندهید.

به لباس خود توجه کنید

تغییر لباس در گوست آف سوشیما

در بازی Ghost of Tushima نیازی نیست نگران امتیاز یا تجهیزات افسانه‌ای یا هر چیزی شبیه این باشید، اما لباس و زره شما در بازی بسیار مهم هستند. می‌توانید مجموعه زره‌پوشی مختلفی را در بازی پیدا کنید، هر یک از آن‌ها مزایایی به همراه دارند – البته هر یک ضعف‌هایی هم دارند. مثلاً، پوشیدن سریع Traveller’s Attire برای پاک‌سازی مه مبارزات از نقشه در طول بررسی عالی است یا ردیابی اقلام و موارد قابل جمع‌آوری را راحت‌تر می‌کند، اما همان‌طور که تصور می‌کنید برای نبردها خوب نیست. همچنین Stealth نیازهای متفاوتی دارد. پس همیشه به کاری که قرار است در بازی انجام دهید توجه کنید و بر اساس آن لباس بپوشید و مجهز شوید.

جستجو در نقشه توانایی‌هایتان را بهبود می‌بخشد

اسب سواری جین در سوشیما

جزیره افتخاری Tushima مملو از چیزهایی است که باید بررسی شوند.در این جزیره می‌توانید چیزهایی مثل Hot Springs، Fox Dens، Bamboo Strikes، Shrines را پیدا کنید. تا زمانی که به جستجوی این مناطق بپردازید، در نقشه شما به عنوان علامت سؤال ظاهر می‌شوند. تقریباً هر یک از آن‌ها می‌توانند به نحوی توانایی‌های Jin را بهبود دهند. چشمه‌های آب داغ سلامتی شما را بهبود می‌بخشد، معابد طلسم‌های جدیدی به شما می‌دهد (اقلامی که توانایی‌های شما را اضافه می‌کند)، و Fox Dens طلسم‌ها را قوی‌تر می‌کند.

آسیب سقوط شما را مانند دشمنان از بین خواهد برد

در بازی Ghost of Tushima نمی‌توانید خیلی کوهنوردی کنید. زمانی که این کار را کنید، شناسایی شما راحت و مکانیسم ساده‌ای برای نابودی شما وجود خواهد داشت- حداقل هنگام بالا رفتن از صخره‌ها. پایین آمدن کمی پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است. آسیب سقوط در بازی بسیار مهم است، و تفاوت بین سقوطی که از آن نجات پیدا کنید و سقوطی که به شما آسیب بزند و سقوطی که کلاً شما را بکشد کاملاً ناامیدکننده است.

زمانی که از صخره پایین می‌آیید، مطمئن شوید که فوراً به دنبال R2 باشید که نشان‌دهنده مسیر امن است. اگر مطمئن نیستید، از صخره نپرید. در نهایت می‌توانید قفل Technique (در Technique> Ghost> Evolving Tactics> Assassination> Safe Landing) را باز کنید که باعث می‌شود اکثر سقوط‌ها نجات پذیر باشند. اما پس از آن هم روی توانایی‌های Jin حساب کنید.

آماده موفقیت باشید (لباستان را در لحظه عوض کنید)

در طول Act 1، چند لباس و زره مختلف به دست می‌آورید. لباس‌هایتان را متناسب با موقعیت استفاده کنید و به طور متناسب آن‌ها را تغییر دهید. شما Samurai Clan Armor کاهش دهنده آسیب را خواهید داشت که برای نبرد مناسب است، Traveler’s Attire به شما در پیدا کردن اقلام و مکان‌های نقشه و همچنین سلاح‌های محدود و زره‌های پنهان کمک می‌کند.

راهنمای گوست آف سوشیما

اصلاً نیازی نیست یکی از آن‌ها را بیشتر از بقیه دوست داشته باشید، اغلب باید لباستان را (در Gear > Outfit menu) تغییر دهید. هر یک از این لباس‌ها مزایایی برای موقعیت‌ها خاص دارند. در حال عبور از جزیره، از لباس‌های Traveler استفاده کنید. زمانی که وارد نبرد شدید – یا حتی در اواسط نبرد، از آنجا که تغییر محیط بسیار سریع اتفاق می‌افتد- Samurai Clan Armor را بپوشید. لباس‌هایتان را مطابق نیازهایتان تغییر دهید.

Mythic Tales توانایی‌ها و تنظیمات بیشتری را اضافه می‌کند

Mythic Tales مأموریت‌های جانبی ویژه‌ای هستند که شما را قادر می‌کنند توانایی‌ها یا اقلامی کاملاً بیرون از افسانه‌های Tushima به دست آورید. این‌ها موارد بسیار قدرتمندی در زرادخانه شما هستند و زمانی که تکمیل شوند مطمئن می‌شوید که ارزشش را داشت.

 

منبع: GamingBolt

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =