تنظیمات ایکس باکس سری ایکس و اس

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس

به لطف وجود جدیدترین نسخه کنترلر که دارای دکمه اختصاصی Share است، هم‌اکنون تنظیمات ضبط موارد مختلف در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس آسان‌تر از سایر کنسول‌های Xbox شده است. با وجود این دکمه دیگر همانند سایر کنترلرهای Xbox  نیاز نیست چند مرحله اضافی برای ضبط موارد مختلف را طی کنید و همچنین چندین گزینه برای اشتراک‌گذاری اسکرین‌ شات‌ها و ویدیوها در اختیار خواهید داشت.

اسکرین‌ شات و ضبط ویدیو در Xbox Series X / S و Xbox One

نحوه ضبط این موارد به کنترلر Xbox مورد استفاده‌تان بستگی دارد. در دستگاه‌های Xbox Series X / S، دکمه اختصاصی این کار در وسط کنترلر قرار دارد. این دکمه دارای یک آیکون به شکل علامت «آپلود» است. به طور پیش فرض، با فشار دادن این دکمه می‌توانید یک اسکرین شات بگیرید و اگر آن را نگه‌ دارید یک ویدیو ضبط می‌شود.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
تنظیمات کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

اگر دکمه اختصاصی ضبط روی کنترلر Xbox تان وجود ندارد، می‌ توانید در طول بازی ابتدا دکمه Guide را فشار داده و سپس برای اسکرین‌ شات گرفتن دکمه Y را فشار دهید و یا برای ضبط ویدیو دکمه X را بزنید. در هر یک از موارد فوق، اعلانی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد ضبط این موارد موفقیت آمیز بوده است. البته به طور پیش‌ فرض اینگونه است. اما در صورت تمایل می‌توانید این اعلان‌ها را خاموش کنید.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
تنظیمات کنسول ایکس باکس سری ایکس

به یاد داشته باشید که می‌توانید نحوه عملکرد ضبط، از دکمه‌های ضبط گرفته تا مدت زمان آن و اینکه آیا پس از ضبط، بلافاصله در Xbox Live آپلود شوند را کنترلر کنید. تمام این موارد در این مقاله آورده شده‌ اند. قبل از اینکه به سراغ این موارد برویم، بیایید درباره محل ذخیره تصاویر و ویدیوها صحبت کنیم.

محل ذخیره ویدیو‌ها و اسکرین‌ شات‌ها

برای‌ تعیین محل ذخیره ویدیوها و اسکرین‌ شات‌ها در تنظیمات ایکس باکس سری ایکس و اس ، ابتدا دکمه Guide (دکمه‌ای با لوگوی درخشان Xbox) روی کنترلر را فشار دهید. بدین ترتیب یک منو در سمت چپ صفحه‌ نمایشتان ظاهر می‌شود.

حالا به سمت راست منو بروید و دومین گزینه از آخر را که گزینه Capture and Share است، انتخاب کنید.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
تنظیمات کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

در اینجا با لیستی از ضبط موارد مختلف در Xbox، از ضبط اتفاقات در حال وقوع و یا اتفاقاتی که قرار است رخ دهند گرفته تا اسکرین‌ شات گرفتن و اشتراک‌ گذاری آن‌ها، مواجه خواهید شد.

اگر می‌خواهید موارد ضبط شده را به‌ طور اختصاصی مشاهده کنید، پس به سراغ دومین گزینه از آخر، یعنی گزینه Recent Captures، بروید.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
تنظیمات ایکس باکس سری ایکس

پس از انتخاب این گزینه لیستی از تصاویر و ویدیوهای اخیر نمایش داده می‌شود. انتخاب یکی از آن‌ها، گزینه‌های دیگری از جمله اشتراک‌ گذاری و ویرایش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این حال، اگر می‌خواهید تمام تصاویر و ویدیوها را ببینید باید گزینه Show All که در انتهای این منو قرار دارد را انتخاب کنید.

سپس این امکان برایتان فراهم می‌شود تا تمام موارد مرتبط با اکانت آنلاین یا مواردی که در Xbox تان قرار دارند را از طریق کادر کشویی بالا سمت چپ مشاهده کنید و همچنین می‌توانید به این موارد از طریق دسته‌ بندی‌های دیگر مانند اسکرین‌ شات‌ها، ویدیو‌ها و یا بازی‌ها دسترسی یابید.

نحوه تغییر تنظیمات ضبط

در بخش تنظیمات، به سراغ گزینه Preferences که در سمت چپ قرار دارد بروید. سپس گزینه Capture and Share را انتخاب کنید.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
نحوه تغییر تنظیمات ضبط

همچنین می‌توانید دکمه Guide (دکمه‌ای با لوگوی درخشان Xbox) روی کنترلر خود را فشار دهید. بدین ترتیب یک منو در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می‌شود و سپس می‌توانید به سراغ گزینه Capture and Share بروید. سپس گزینه Capture settings که در انتها قرار دارد را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه چندگزینه دیگر ظاهر می‌شود. از جمله مواردی مانند برنامه‌هایی که مجاز به ضبط خودکار هستند. پس از آپلود موارد ضبط شده چه اتفاقی رخ دهد و غیره.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
تنظیمات ایکس باکس سری ایکس

گزینه‌ها شامل:

  • اجازه ضبط بازی (ضبط بازی توسط خودمان یا بازی، توسط خودمان، ضبط نکردن)
  • ضبط اتفاقاتی که رخ داده ( از ۱۵ ثانیه تا چند دقیقه*)
  • آپلود خودکار (ضبط بازی توسط خودمان یا بازی، توسط خودمان، آپلود نکردن)

وضوح کلیپ بازی*

محل ذخیره **

* این گزینه‌ها با توجه به کنسولی که از آن استفاده می‌کنید و بازی‌ای که انجام می‌دهید، متفاوت است. به عنوان مثال گزینه‌های مربوط به بازی‌های بهینه‌ شده برای کنسول‌های Xbox Series با گزینه‌های مربوط به سازگاری با نسل گذشته متفاوت است.

** اگر هارد‌ درایو خارجی نداشته باشید، فقط هارد درایو داخلی لیست می‌شود.

نحوه تغییر عملکرد دکمه ضبط

کنسول‌های Xbox Series X یا Xbox Series S به همراه جدیدترین مدل کنترلر Xbox عرضه می‌شوند که دارای یک دکمه اختصاصی درست در وسط آن است.

تنظیمات ایکس باکس سری ایکس
تنظیمات کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

به‌ طور پیش‌ فرض، با فشار دادن این دکمه اسکرین‌ شات گرفته می‌شود. البته اگر دکمه را نگه‌ دارید می‌توانید یک ویدیو ضبط کنید. شما می‌توانید با رفتن به Settings> Preferences> Capture and Share> Button Mapping این موارد را تغییر دهید.

منبع: EuroGamer

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + بیست =