راهنمای جامع بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

راهنمای بازی سایبرپانک 2077

قبل از شروع ماجراجویی در شهر نایت‌سیتی/ Night City، باید یکسری نکات را بدانید تا به صورت هوشمندانه این بازی را ادامه داده و به سرعت به موفقیت برسید. از همین رو ما در راهنما بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ هرآنچه که باید پیش از شروع بازی بدانید را آموزش داده ایم تا از تک تک لحظات خود در این شهر لذت ببرید. 

۱. راهنما بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ : خود را درگیر life Path نکنید

Cyberpunk 2077 lifepath

فرقی نمی‌کند که زندگیتان را به‌عنوان یک فرد خانه به دوش سرگردان، یک بچه خیابانی سرکش و یا یک شهروند مطیع قانون آغاز کنید، می‌توانیم تضمین کنیم که نحوه زندگیتان تاثیر زیادی در بازی ندارد. در طول بازی با انتخاب هر یک از این موارد، گزینه‌های مختلف گفتگو برای‌تان ظاهر می‌شود و فقط مقدمه کوتاه بازی متفاوت خواهد بود، اما به غیر از این موضوع هیچ تاثیر دیگری در بازی ندارد. ماموریت‌ها و روایت داستان به مسیر زندگیتان کاری ندارد و عموما نتیجه مشابهی خواهند داشت، بنابراین زیاد به آن فکر نکنید زیرا هیچ گزینه اشتباهی وجود ندارد.

  1. همه‌چیز را غارت کنید زیرا می‌توانید آنها را بفروشید و یا قطعاتشان را جدا کنید

لوت کردن در سایبرپانک 2077

با ضربه زدن بر روی اسکنر خود متوجه می‌شوید که فرقی نمی‌کند کجای شهر نایت‌سیتی باشید، همیشه چیزهای زیادی برای غارت کردن وجود دارد. اکثر این موارد به عنوان آت و آشغال دسته‌بندی خواهند شد اما همچنین ممکن است سلاح‌های مناسب، تجهیزات، وسایل سلامتی و چیزهای مهم دیگری نیز بیابید. به هر حال باید هر چیزی که قابل جمع‌آوری است را بردارید زیرا می‌توانید آنها را در دستگاه‌های خرید‌وفروش موجود در بازی بفروشید و یا قطعاتشان را از هم جدا کنید و با استفاده از آنها چیزهای جدید بسازید. در این بازی هر چیزی ارزشمند است، حتی اگر چند دلار پول نقد باشد.

  1. مواد غذایی و آشامیدنی مشابه هم عمل می‌کنند، بنابراین درباره انتخاب یک گزینه خاص استرس نداشته باشید

مقدار بسیار زیادی مواد غذایی و آشامیدنی در بازی وجود دارد، از تاکو گرفته تا شکلات، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، اما به هر حال اکثر آنها تاثیر مشابهی دارند. تمام مواد غذایی موارد زیر را برای شما فراهم می‌کنند:

وضعیت تغذیه/ Nourishment status را اعمال می‌کند که حداکثر سلامتی را ۵٪ افزایش می‌دهد و خارج از وضعیت مبارزه با سرعت ۰.۵٪ بازسازی می‌شود.

نوشیدنی‌ها گزینه‌های دیگری را فراهم خواهند کرد:

وضعیت آب بدن/ Hydration statusرا اعمال می‌کنند که حداکثر استقامت را ۱۰٪ افزایش می‌دهد و با سرعت ۵۰٪ در ثانیه بازسازی می‌شود.

فقط نوشیدنی‌های الکلی هستند که این قاعده کلی را بر هم می‌زنند. آنها تاثیرات منفی زیر را دارند:

سرعت حرکت را ۱۰٪ کاهش می‌دهند

دقت سلاح را ۵۰٪ کاهش می‌دهند

آیا کسی دلش می‌خواهد در بازی Cyberpunk 2077 در حالت مستی بدود؟

  1. در روند داستان بازی عجله نکنید زیرا ماموریت‌های جانبی کوتاه و اختیاری بازی، پایان آن را تغییر می‌دهند

در این بخش هیچ اسپویلی وجود ندارد، اما اکیدا توصیه می‌کنیم که در داستان اصلی بازی وقت بگذرانید. در این بازی یک خط داستانی وجود دارد که به آن خط داستانی«اصلی» گفته می‌شود و به روابط میان وی/ V و جانی سیلورهند/ Johnny Silverhand مربوط است، اما اگر ابتدا ماموریت‌های جانبی و کاوش‌های دیگر را انجام دهید هوشمندانه‌تر است. یکی از دلایل این موضوع آن است که انجام ماموریت‌های اصلی به اندازه کافی شما را ارتقا نمی‌دهد تا بتوانید به بسیاری از پرک‌ها/ perksو سلاح‌های فوق‌العاده جالب بازی دست یابید، بنابراین بازی اصلی کمی کسل کننده خواهد بود زیرا فقط به ابزارهای محدودی دسترسی خواهید داشت. کاوش در سایر مسیرهای بازی باعث می‌شود که قفل پایان‌های متفاوتی را باز کنید، بنابراین بهتر است ابتدا این را نیز امتحان نمایید. می‌توانیم تضمین کنیم که تقریبا ارزشش را دارد که ابتدا ماموریت‌های جانبی را تکمیل کنید و سپس به سراغ ماموریت‌های اصلی بروید. زمانی‌که بازی به شما می‌گوید «دیگر راه برگشتی ندارید» متوجه می‌شوید که به ماموریت پایانی رسیده‌اید.

  1. می‌توانید هر چیزی را به حال خود رها کنید و بعدا برگردید

گاهی ممکن است در ماموریتی باشید که فعلا دلتان نمی‌خواهد آن را تکمیل کنید و یا به نقطه‌ای رسیده‌اید که ترجیح می‌دهید بعدا به سراغ آن بیاید. ممکن است بخش موجودی/ inventory شما پر باشد و جهت خالی کردن فضای آن بخواهید برخی از سلاح‌های‌تان را بفروشید و یا در نزدیکی‌تان روی نقشه بازی یک آیکون NCPD وجود داشته باشد و بخواهید ابتدا آن را تکمیل کنید. به هر حال کاملا آزادید که هر یک از آنها را انجام دهید زیرا اگر هر کسی یا هر چیزی را به حال خود رها کنید، می‌توانید بعدا دوباره به سراغشان بروید. البته ممکن است افراد مختلف حرف نامناسبی بزنند

  1. اگر منتظرید که کسی با شما تماس بگیرد، می‌توانید زمان را به جلو ببرید

در بسیاری از ماموریت‌ها باید منتظر بمانید تا کسی با شما تماس بگیرد و بگوید که در آینده چه رخ خواهد داد و یا باید چه کار کنید. اگر کار خاصی برای انجام دادن ندارید، می‌توانید زمان را به جلو ببرید تا آنها سریعتر با شما تماس بگیرند. اگر زمان را ۲۴ ساعت به جلو ببرید، کسی که منتظر تماسش بودید بلافاصله با شما تماس خواهد گرفت، بدین ترتیب می‌توانید به سراغ ماموریت بعدی بروید.

  1. برای دستیابی به پول اضافی، ماموریت‌های NCPD و گیگ‌ها را تکمیل کنید

آموزش بازی Cyberpunk 2077

ممکن است در بازی Cyberpunk 2077 با کمبود پول مواجه شوید زیرا خرید سلاح‌ها و ارتقای آنها ارزان نیست. با تکمیل ماموریت‌های مختلف پول دریافت خواهید کرد، اما اگر به پول نیاز دارید بهتر است به سراغ آیکون‌های NCPD و گیگ‌ها (گیگ‌ها/ gigs: ماموریت‌های جانبی کوچک که پاداش دارند) روی نقشه بروید. تعداد زیادی از آنها در این بازی وجود دارند و با تکمیل آنها پول خوبی دریافت خواهید کرد.

  1. می‌توانید از برخی از وسایل نقلیه‌تان برای ذخیره سلاح و تجهیزات استفاده کنید

ماشین Cyberpunk 2077

تقریبا در آغاز بازی می‌آموزید که می‌توانید برخی از وسایل را در آپارتمان V مخفی کنید. می‌توانید سلاح‌ها و وسایلی که نمی‌خواهید با خود به همه‌جا ببرید اما دوست دارید به جای فروش یا جداسازی قطعات آنها را نگه‌دارید، را در اینجا ذخیره کنید. آیا می‌دانستید که می‌توانید این کار را در وسایل نقلیه‌تان نیز انجام دهید؟ بله، اگر ماشین یا موتور منتخب‌تان صندوق عقب داشته باشد، می‌توانید سلاح‌ها و تجهیزاتتان را در آنجا ذخیره کنید. البته این کار فقط در وسایل نقیله خودتان قابل اجرا است، نه ماشین‌هایی که به صورت تصادفی در گوشه خیابان پیدا کرده‌اید و نمی‌توانید از آنها به عنوان یک فضای ذخیره مشترک استفاده نمایید؛ هر فضای ذخیره وسیله نقلیه به صورت جداگانه است، بنابراین یادتان نرود که سلاح‌های باکیفیتتان را در کدام یک از وسایل نقلیه گذاشته‌اید.

  1. مهارت‌های‌تان با انجام کار‌های مختلف ارتقا می‌یابند اما برای ارتقای ویژگی‌ها و پرک‌های بازی باید امتیازاتی که کسب کرده‌اید را خرج کنید

توانایی‌هایتان در بازی به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل ویژگی‌ها/ Attributes، مهارت‌ها/ Skillsو پرک‌ها/ Perks است. ویژگی‌ها پنج بخش -شامل بدن/ Body، واکنش‌ها/ Reflexes و غیره- دارند که اگر هنگام شروع بازی روی منوی شخصیت کلیک کنید می‌توانید آنها را ببینید. شما میتوانید با کسب امتیازات Attributes و خرج کردن آنها، این ویژگی‌ها را ارتقا دهید. اگر این ویژگی‌هایتان را بهبود دهید، مهارت‌هایتان از جمله دعوای خیابانی/ Street Brawling، مخفی‌کاری/Stealth و ورزشی/Athletics ارتقا می‌یابند. برای ارتقای این مهارت‌ها باید کارهای خاصی انجام دهید؛ مثلا برای ارتقای مهارت Stealth باید یواشکی پشت سر دشمنتان حرکت کنید و بدنشان را درون سطل آشغال بیاندازید، برای ارتقای مهارت Athletics باید بدوید و بپرید. پرک‌ها نیز همانند ویژگی‌ها هستند و فقط با کسب امتیاز قابل ارتقا خواهند بود اما در طول بازی امتیازات مخصوص ارتقای پرک‌های بیشتری نسبت به امتیازات مخصوص ارتقای ویژگی‌ها وجود دارند. همچنین برای دستیابی به بسیاری از پرک‌ها ابتدا باید برخی از مهارت‌هایتان را تا سطح معینی ارتقا دهید. کمی گیج کننده است اما وقتی در جریان بازی قرار بگیرید بهتر متوجه خواهید شد.

  1. ارتقای سطح بدن/ Body و توانایی‌های فنی/ Technical Ability باعث می‌شود به راحتی از اکثر دربهای قفل شده عبور کنید

گاهی اوقات ممکن است با دربهایی مواجه شوید که نمی‌توانید به راحتی آنها را باز کنید.اگر می‌خواهید با خیال راحت در سرتاسر شهر نایت‌سیتی پرسه بزنید، ابتدا باید ویژگی‌های Body و Technical Ability را ارتقا دهید زیرا با اینکار می‌توانید از هر درب بسته‌ای عبور کنید. ویژگی اول به شما امکان می‌دهد تا دروازه‌ها را به معنای واقعی از جا درآورید و به یک سمت پرتاب کنید (که علی‌رغم تولید سر و صدای زیاد، دشمنانی که در اطرافتان وجود دارند متوجه حضورتان نخواهند شد)، ویژگی دوم باعث می‌شود تا از دربهای قفل‌شده استاندارد عبور نمایید. البته این فقط مربوط به دربهاییست که دارای چک مهارت هستند؛ دربهایی که هنگام دستکاری آنها به رنگ قرمز در می‌آیند غیرقابل دسترسی هستند.

  1. گاهی اوقات برای ارتقای خودتان به سراغ Ripperdocs بروید

راهنمای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای بازی Cyberpunk 2077

در مقدمه بازی Cyberpunk 2077 با ویکتور/ Viktor آشنا شدید، اما در شهر نایت‌سیتی ریپرداک‌های(Ripperdoc: دکترهایی که با نصب پروتزهای سایبرنتیک شما را ارتقا می‌دهند) دیگری نیز وجود دارند. اگر می‌خواهید قطعات سایبری خود را ارتقا دهید باید به سراغ این افراد بروید. در اوایل بازی،‌ به دلیل سطح پایین یا کمبود پول نقد و اعتبار بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها از دسترس شما خارج هستند اما اگر بعدا مرتبا به آنها مراجعه کنید می‌توانید به‌روزرسانی‌هایی خوبی انجام دهید.

  1. شما می‌توانید به لباس‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات سایبری‌تان ماد اضافه کنید تا قدرتشان افزایش یابد

نکات مهم بازی سایبرپانک

تقریبا هر چیز پوشیدنی و یا قابل استفاده‌ای دارای اسلات مخصوص ماد است، مخصوصا اگر کیفیت بالاتری داشته باشد. همه این موارد قابل ارتقا هستند؛ مثلا می‌توانید زره‌تان را به‌گونه‌ای ارتقا دهید تا تحمل حمل بارش افزایش یابد و یا میزان آسیب‌رسانی سلاح‌هایتان را افزایش دهید. یادتان باشد که حتما بهترین مادها را بر روی تجهیزاتتان اعمال کنید، زیرا اگر بعدا بخواهید یک ماد را جایگزین کنید، ماد قبلی از بین می‌رود. همچنین می‌توانید اطلاعات یک ماد را بررسی کنید و سپس هر تعدادی که دلتان خواست می‌توانید ماد بسازید.

  1. پاهای رباتیکی تهیه کنید تا به مناطق جدید دسترسی یابید و از روی موانع بپرید

آموزش بازی سایبرپانک 2077
آموزش بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

توانایی پرش به ارتفاع زیاد، ارزان نیست اما وقتیکه ۴۵ هزار دلار در حسابتان ذخیره کردید به سراغ یک ریپرداک بروید. همه ریپرداک‌ها به تمام به‌روزرسانی‌ها دسترسی ندارند، اما اگر در شهر بگردید می‌توانید تاندون‌های تقویت شده/ Reinforced Tendons مخصوص پرش مضاعف و یا مچ‌پای تقویت شده/ Fortified Ankles مخصوص پرش تقویتی بیابید. با استفاده از این وسایل می‌توانید با خیال راحت در شهر نایت‌سیتی گشت و گذار کنید، محدودیت‌های عبور از پله‌ها و پرش از یک مکان به مکان دیگر را پشت سر بگذارید. همچنین  اگر می‌خواهید از یک مبارزه فرار کنید، این پاهای تقویت شده بسیار مفید خواهند بود.

 

منبع: Gamesradar

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =