راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 12

در مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲ شرح میدهیم که: هک کردن ترمینال‌ ها هم همانند باز کردن قفل‌ ها برای پیشروی در بازی و پیدا کردن قسمت‌ های مخفی بسیار ضروری است و گاهی داشتن یک شانس بیشتر در هک کردن آنها می‌تواند تعیین‌ کننده موفقیت یا شکست باشد.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 12
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲

در مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout ۴ پارت ۱۲ شرح میدهیم که: هک کردن ترمینال‌ ها هم همانند باز کردن قفل‌ ها برای پیشروی در بازی و پیدا کردن قسمت‌ های مخفی بسیار ضروری است و گاهی داشتن یک شانس بیشتر در هک کردن آنها می‌تواند تعیین‌ کننده موفقیت یا شکست باشد. پس اگر می‌خواهید یک شانس بیشتر در هک کردن ترمینال‌ ها داشته باشید، Science Bobblehead را در داخل پناهگاه ۷۵ پیدا کنید. البته این پناهگاه در داخل مدرسه‌ ای به نام Malden است که پس از رسیدن به زیرزمین آن می‌توانید وارد پناهگاه شوید. سپس در قسمت Gunner Commander یک کارت امنیتی پیدا خواهید کرد که ورود شما به قسمت آزمایشگاه را تضمین می‌کند. پ
س از ورود به این قسمت اتاقی را پیدا خواهید کرد که به قسمت تمرین با اسلحه دید دارد و در این اتاق می‌توانید Bobblehead را روی یکی از میز‌ها پیدا کنید.
بدون شک زمانی که سطح سلامتی شخصیت شما پایین است، استفاده از یک Stimpak بسیار بهتر از خوردن گوشت حیوانات یا آیتم‌ های رادیواکتیویته می‌تواند آن را بازیابی کند. پیدا کردن Medicine Bobblehead باعث خواهد شد تا Stimpakها ۱۰ درصد تأثیر بیشتری در بازیابی سلامت شما داشته باشند.
این Bobblehead در پناهگاه ۸۱ قرار دارد که برای ورود به آن به سه Fursion Core احتیاج خواهید داشت. پس از ورود پیشنهاد Astin را برای بازدید از پناهگاه قبول کنید که در طی آن باید به تعدادی از کودکان پناهگاه درس بدهید و برخی کار‌های دیگر را انجام دهید. در پایان بازدید مأموریت Hole in the Wall آغاز خواهد شد که باید در پایینی ترین طبقه پناهگاه دنبال یک دارو بگردید. در اتاقی که این دارو قرار دارد، می‌توانید Bobblehead مذکور را داخل یک گاو صندوق پیدا کنید که کلید باز کردن آن صحبت با روباتی است که در داخل اتاق قرار دارد.
هوش یکی دیگر از هفت ویژگی اصلی شخصیت شما است که پیدا کردن Bobblehead مربوط به آن باعث خواهد شد تا سطح این ویژگی برای همیشه یک واحد بیشتر شود. برای پیدا کردن این آیتم به کتابخانه عمومی بوستون بروید و وارد اتاقی شوید که در قسمت شمال غربی این ساختمان قرار دارد. Bobblehead مربوط به هوش را در این اتاق خواهید یافت. یکی دیگر از ویژگی‌ های شخصیت شما قدرت است که برای ارتقا یک واحدی آن هم Bobblehead در بازی ایکس باکس وجود دارد. برای به دست آوردن آن به قسمت Mass Fusion Building بروید که پس از ورود به این ساختمان یک مجسمه را خواهید دید.
Bobblehead مورد نظر ما در بالای این مجمسه قرار دارد که باید به طبقه بالایی این ساختمان رفته و از آن‌جا روی مجسمه بپرید تا این آیتم را تصاحب کنید. ویژگی بعدی که برای آن Bobblehead اختصاصی در بازی وجود دارد چالاکی است. در بخش جنوب شرقی نقشه بازی می‌توانید یک کشتی به گل نشسته با نام FMS Northern Star پیدا کنید که بر روی عرشه آن (در جایی که روی تصویر پایین هم نشان داده شده است) یک اتاقک چوبی وجود دارد. با برداشتن Bobblehead موجود در این اتاقک ویژگی چالاکی شما یک واحد افزایش خواهد یافت.
البته پیش از ورود به کشتی خود را آماده مقابله با خرچنگ‌ های جهش یافته کنید که تعداد زیادی از آنها در این منطقه وجود دارند. برای ویژگی شخصیتی پایداری هم در بازی یک Bobblehead وجود دارد که پیدا کردن آن یک واحد به این ویژگی اضافه کرده و در نتیجه میزان سلامتی شخصیت شما را افزایش می‌دهد. برای پیدا کردن این آیتم به منطقه Poseidon Energy بروید که یک تشکیلات نسبتاً بزرگ است. برای ورود به این بنا یا باید یک قفل از درجه Master را باز کنید یا این که وارد آب‌ های رادیواکتیویته اطراف آن شده و از قسمت پایینی ساختمان وارد آن شوید.
به هر حال پس از ورود در قسمتی از این ساختمان اتاقی وجود دارد که توسط یک روبات و تعدادی سرباز محافظت می‌شود و به علاوه یک دشمن بسیار قدرتمند هم به نام کاتی در آن جا وجود دارد. پس از شکست این دشمنان می‌توانید Bobblehead مورد‌نظر را از روی میز کنار ترمینال بردارید. اگر به اسلحه‌ های کمری مثل انواع مختلف کلت علاقه مند هستید، پیدا کردن Small Guns Bobblehead باعث خواهد شد تا میزان آسیب رسانی Critical Hit شما در استفاده از این نوع سلاح‌ ها ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.
برای پیدا کردن این آیتم به ساختمان Gunners Plaza بروید و اتاق پخش زنده را پیدا کنید که علامت On Air بر روی آن دیده می‌شود. برای ورود به این اتاق یا باید یک قفل از نوع Master را باز کنید یا این که با آسانسور به طبقه پایین رفته و پس از کشتن دشمنان کلید را از میان آیتم‌ های یکی از آنها به دست بیاورید. Bobblehead مورد‌نظر بر روی میزی در داخل اتاق مذکور قرار دارد. به منطقه Longneck Lukowski’s Cannery بروید و با استفاده از راه‌پله به دورترین اتاق موجود برسید. در این اتاق و در کنار ترمینال یک Bobblehead پیدا خواهید کرد که باعث می‌شود.
قیمت تمامی آیتم‌ های قابل خرید بازی ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. Big Gun Bobblehead مختص افرادی است که سلاح‌ هایی مثل مسلسل یا تفنگ‌ های شکاری را به اسلحه‌ های کمری و سرد ترجیح می‌دهند و در نتیجه پیدا کردن این آیتم باعث خواهد شد تا میزان آسیب‌ رسانی ضربات Critical Hit با این نوع سلاح‌ها ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. برای دسترسی به آن به قسمت شمالی پناهگاه ۹۵ بروید و Bobblehead را از روی یکی از میز‌ها بردارید. البته این منطقه توسط روبات‌ ها محافظت می‌شود و کار راحتی در پیدا کردن آیتم نخواهید داشت.
یکی دیگر از ویژگی‌ های اصلی شخصیت شما شانس است که پیدا کردن Bobblehead مربوطه سطح آن را به صورت دائمی یک واحد افزایش می‌دهد. برای دستیابی به این آیتم به جزیره Spectacle در جنوب شرقی نقشه بروید که یک کشتی کوچک به گل نشسته در آن دیده می‌شود. وارد کشتی شده و از کمد Bobblehead را بردارید. به ساختمان Dunwich Borers بروید و پس از ورود به آن تا جایی که به یک منطقه مه‌آلود نرسیدید مسیر خود را ادامه دهید. پس از رسیدن به این قسمت باید یک ترمینال را پیدا کنید که عدد ۴ بالای آن دیده می‌شود.
در کنار این ترمینال یک Bobblehead پیدا خواهید که مخصوص افرادی است که بازی پلی استیشن را به شیوه مخفی‌ کاری بازی می‌کنند و باعث می‌شود تا تشخصی شما توسط دشمنان ۱۰ درصد دشوار‌تر باشد. گاهی هم بهتر است تا شده برای تفریح اسلحه را کنار بگذارید و با دست خالی به مبارزه با دشمنان بروید. در این حالت اگر بتوانید با روبات Critical Hit خود ۲۵ درصد آسیب بیشتر وارد کنید، شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت. پس به گاراژ Atom Cats بروید که در ناحیه جنوبی نقشه است. در این گاراژ یک ماشین دیده می‌شود که Bobblehead مورد نظر ما بر روی سقف آن قرار دارد.
کاریزما تأثیر زیادی در بهبود روابط شما با دیگر شخصیت‌ های بازی دارد و یکی از ویژگی‌ های اصلی شخصیت شما است. پس ارتقای ۱ واحدی آن با پیدا کردن Bobblehead مربوطه کار عاقلانه‌ ای به نظر می‌رسد. برای این کار باید به تیمارستان Parsons State بروید که برای ورود به آن باید مأموریت Secret of Cabot House را فعال کرده باشید. این کار چند پیش‌ نیاز دارد که به شرح زیر هستند:

• شخصیت شما باید حداقل Level ۱۰ باشد
• باید دشمنان اطراف در ورودی تیمارستان را شکست دهید
• با Edward Daga صحبت کنید (وی در یکی از سه منطقه Diamond City، Goodneighbour و Bunker Hill دیده می‌شود) و Special Delivery را تمام کنید که وی با شما می‌دهد و پس از آن هم مأموریت بعدی این شخصیت را به پایان برسانید. در صورت انجام موفقیت آمیز این کار‌ها می‌توانید وارد تیمارستان شوید و Bobblehead را از روی میز اتاق شخصیت Jack Cabot بردارید.
اگر پس از یک مبارزه یا مأموریت سخت قصد دارید تا کمی در دنیای Fallout 4 به آرامش برسید، گوش دادن به آهنگ‌ های دهه ۴۰ رادیو بازی و انجام مینی گیم‌ های قابل نصب در Pip Boy بهترین تفریحات ممکن است. این مینی گیم‌ ها که به وسیله Holotapeها نصب می‌شوند، معمولاً نمونه مشابه بازی‌ های Arcade مشهور و کلاسیک هستند که در مجموع شاهده پنج نمونه از آنها در بازی هستیم.
البته باید در نظر داشت که این مینی گیم‌ ها هیچ تاثیری در روند بازی ندارند و به همین دلیل هم می‌توان بازی را حتی بدون پیدا کردن یکی از آنها هم تمام کرد. ولی بدون شک تجربه آنها خالی از لطف نیست و این بازی‌ ها ارزش وقت گذاشتن را دارند.

همان‌ طور که اشاره کردیم در مجموع پنج Holotape در کل بازی وجود دارند که در دل ترمینال‌ ها یا مجلات Robco Fun نهفته‌اند.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 12
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲

با ادامه مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲ همراه باشید

۱- Red Menace
مینی گیم Red Menace در واقع نمونه مشابه بازی مشهور و محبوب Donkey Kong و اولین Holotape است که در بازی پیدا خواهید کرد. شما بازی را در پناهگاه ۱۱۱ آغاز می‌کنید و پس از پاره‌ای اتفاقات باید راه خروج از این پناهگاه را پیدا کنید. در این بین به قسمت کافه تریا خواهید رسید که در آن یک ترمینال وجود دارد. وارد ترمینال شوید و بازی مذکور را آغاز کنید. سپس می‌توانید با زدن گزینه Eject هولوتیپ آن را خارج کنید و همواره همراهتان داشته باشید. به علاوه پیدا کردن این مینی گیم، Future Retro را هم فعال خواهد کرد.

۲- Atomic Command
Atomic Command نسخه مشابه بازی قدیمی Missile Command است که می‌توان به عنوان یک مینی گیم آن را در Fallout 4 تجربه کرد. در همان ماموریتهای اولیه بازی مسیر شما به موزه آزادی در شهر Concorde خواهد افتاد که گروه Minutemen در آن توسط تعدادی Raider محاصره شده‌اند. پس از مبارزه با دشمنان و رسیدن به اتاقی که اعضای این گروه در آن هستند، در روی میز سمت راست یک مجله پیدا خواهید کرد که بازی پی اس ۴ مذکور را می‌توان با استفاده از آن تجربه کرد.

۳- Zeta Invaders
Zeta Invaders نمونه مشابه یکی دیگر از بازی‌ های به یاد‌ماندنی آتاری یعنی Space Invaders است. برای پیدا کردن Holotape مربوطه به دفتر کارگاه Valentine در Diamond City بروید و سپس بر روی میز موجود در گوشه سمت راست اتاق یک مجله خواهید دید که بازی مذکور در آن وجود دارد.

۴- Pipfall
باز هم یک بازی دیگر کنسول آتاری به نام Pitfall که با عنوان Pipfall به یک مینی گیم در Fallout 4 تبدیل شده است. Holotape این بازی در قالب یک مجله در Fort Hagen قابل دسترسی که نقشه دقیق این منطقه را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید. پس از ورود به ساختمان به قسمت Command Center بروید و در اتاقی که با شخصیت Cella صحبت می‌کنید، می‌توانید Holotape مذکور را پشت میز سفید رنگ پیدا کنید.

۵- Grognak the Barbarian and the Ruby Ruins 
این مینی گیم بر عکس آثار قبلی از هیچ بازی مشابهی الگوبرداری نکرده و یک اثر نقش‌ آفرینی نوبتی است که باید در آن شخصیت Gognac را شکست دهید. در جریان Dangerous Minds که از قضا از مأموریت‌ های اصلی بازی هم هست، به همراه شخصیت Valentine وارد قسمتی به نام Memory Den خواهید شد و پس از آن به زیرزمین این ساختمان هدایت می‌شوید. در سمت چپ زیرزمین یک میز وجود دارد که بر روی آن مجله مربوط به این بازی قابل مشاهده و استفاده است.
فقط در نظر داشته باشید که این قسمت تنها در طی مأموریت مذکور قابل دسترسی است.
گرافیک تکنیکی و باگ‌ ها پاشنه آشیل بازی‌ های Bethesda هستند. تقریباً از هر نوع باگی که بگویید در Fallout 4 پیدا می‌شود، از مشکلات فیزیک و برخورد تا حماقت‌ های عجیب هوش مصنوعی و برخی باگ‌ها که موجب عدم پیش برد مراحل می‌شوند. در بحث گرافیک تکنیکی هم تکسچرهای بازی چندان خوب و در حد بازی‌ های نسل جدید نیست اما به خاطر عظمت بالای بازی می‌توان آنها را مناسب خواند.
مشکل اصلی اینجاست که با وجود گرافیک فنی نه‌چندان قوی، Fallout 4 بخصوص نسخه‌ های کنسولی دارای افت فریم عجیبی است و مشاهده‌ شده که فریم تا ۰ هم پایین می‌آید. بسیاری از انیمیشن‌ ها هم از بازی‌ های قبلی Bethesda برداشته ‌شده‌اند و کیفیت آنها متوسط است. برخلاف گرافیک تکنیکی، بخش هنری بازی طراحی بسیار مطلوبی دارد و طراحی Commonwealth و موجودات آن بسیار زیبا است.
جهش ‌یافته‌ ها و سایر دشمنان غیرانسانی به شکل جذابی چندش‌ آور طراحی ‌شده‌اند و بسیار متنوع ‌اند و مشکلی با تکرار یک مدل ثابت نخواهید داشت. درنهایت، Fallout 4 شاید تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نکرده باشد و شاید هم مشکلات تکنیکی فراوان گاه و بیگاه شما را اذیت کند، اما اگر با آنها کنار بیایید، یک تجربه طولانی‌ مدت و جذاب بدون خستگی را پیش رو خواهید داشت.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 12
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲

این بود مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۱۲ . امیدواریم که لذت برده باشید

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =