راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 2

در راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲ شرح میدهیم که: دستگاهی که مانند ابزار‌های پوشیدنی امروز، کوچک و شیک نیست ولی همه اطلاعات راجع به شخصیت، نقشه‌ها و آمار را در خود جای داده است. Pip-Boy شما ابزاری جالب است که می‌تواند منابع، اطلاعات مربوط به سیستم S.P.E.C.I.A.L بازی و همچنین Perk ها را به نمایش بگذارد. مشخصاً، این ابزاری که به مچ دست شما بسته شده است به عنوان یک رادیو قابل حمل هم عمل می‌کند.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 2
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲

در راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲ شرح میدهیم که: دستگاهی که مانند ابزار‌های پوشیدنی امروز، کوچک و شیک نیست ولی همه اطلاعات راجع به شخصیت، نقشه‌ها و آمار را در خود جای داده است. Pip-Boy شما ابزاری جالب است که می‌تواند منابع، اطلاعات مربوط به سیستم S.P.E.C.I.A.L بازی و همچنین Perk ها را به نمایش بگذارد. مشخصاً، این ابزاری که به مچ دست شما بسته شده است به عنوان یک رادیو قابل حمل هم عمل می‌کند.
به طور معمول، چندین ایستگاه رادیویی در بازی وجود دارد که می‌تواند به آنها گوش کنید، در تصاویر بازی، شخصیتی با موهای طلایی که لباسی آبی رنگ پوشیده دیده‌ می‌شود. شخصیتی که انگشت شصت خود را نشان داده و در بازی با رنگ سبز نمایش داده می‌شود. او Vault Boy نام دارد و ویژگی‌هایی که برای شخصیت‌ خود انتخاب کردید را با انیمیشن‌هایی جالبی نشان می‌دهد.
سری Fallout به عنوان یک بازی کلیکی با درگیری‌های نوبتی به دنیا معرفی شد. استودیو Bethesda از همین موضوع برای خلق سیستم کمکی هدف‌گیری Vault یا به اختصار V.A.T.S کمک گرفت. V.A.T.S سیستم درگیری Real-time بازی را متوقف و به شما اجازه می‌دهد تا هر بخشی از بدن دشمن را که قصدش را دارید، هدف بگیرید. هر بخشی از بدن دشمن‌ تان با عددی مشخصی می‌شود که این عدد،‌ درصد شانس برخورد تیر شما با هدف است.
شما می‌توانید با وارد شدن به سیستم V.A.T.S، سر دشمن را هدف بگیرید و اگر شانس ‌تان خوب باشد، می‌تواند او را از بین ببرید. البته درصد شانس برخورد تیر با سر کم است و همین جا است که اهمیت المان شانس در بازی نمایان می‌شود. با استفاده از این سیستم، می‌توانید اعمالی که قصد انجامشان را دارید زمان‌بندی و ترتیب بندی کنید. تعداد کارهایی که در سیستم V.A.T.S می‌توانید زمان‌بندی کنید هم به میزان امتیازهای شما بستگی دارد.
در Fallout 4، این سیستم زمان را متوقف نمی‌کند اما آن را به طرز محسوسی کند می‌کند و این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد تا روی پای خود بایستید و درباره حرکت بعدی‌تان تصمیم بگیرید. یکی از خصوصیات دنیای Fallout، دشمنان آن است. دشمنانی که همه جا حضور دارند و به راحتی می‌توانند سد راهتان برای رسیدن به مقصد شوند. نکته جالب درباره دشمنان این است که می‌توانید در برخی از ماموریت‌های حساس بازی، حتی به نوعی با آنها همکاری کنید یا در مسیر انتخاب‌هایتان، تصمیم بگیرید که با کدام حزب و فرقه وارد جنگ شوید یا صلح کنید.
Supermutants انسان‌های جهش ‌یافته‌ای هستند که به سبب ابتلا به ویروس FEV؛ قوی،‌ بزرگ و بسیار بسیار وحشی شده‌اند. آنها در برابر بیماری یا رادیواکتیو مصون هستند. این موجودات بسیار سریع رشد کرده و برای سال‌ها عمر می‌کنند که همین خصوصیات آنها سبب می‌شود تا در برهوت بازی به وفور در سر راهتان قرار بگیرند. یکی دیگر از دشمنانی که به کرات در بازی می‌بینید Ghoul ها هستند که آنها هم مانند Supermutants، زمانی انسان بودند اما حالا پوسیده شدند.
این اتفاق زمانی می‌افتد که برای مدت‌زمان طولانی، زیر آفتاب برهوت رادیواکتیویته بازی قرار بگیرید تا کم‌کم روح و جسم انسان‌گونه‌تان را از دست بدهید. به همین خاطر است که توجه به محیط‌های رادیواکتیویته و جلوگیری از ابتلا به بیماری، یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌ های بازی پلی استیشن ۴ است. برعکس اکثر Supermutants غول‌هایی هستند که صحبت کردن را دوست دارند. (البته انواع غیر وحشی آنها این قابلیت را دارند). آنها موجوداتی هستند که در پهنه زیرین برهوت بازی پراکنده شده و به موجوداتی منزوی تبدیل شدند.
آنها درک درستی از آن‌چه در حال اتفاق است ندارند و برخی از آنها رفتار دوستانه‌ای نیز دارند. در دنیای Fallout، مهاجمین یا همان Raider ها همه جا هستند. مهاجمین ذاتی تهاجمی دارند و فقط قصد کشتن شما را دارند. شاید بتوان آنها را به دیوانگان Mad Max تشبیه کرد. کمپ‌‌های این دیوانگان آخرالزمانی در همه‌ جای برهوت بازی پراکنده شده است. این‌ کمپ‌ ها، همان جاهایی هستند که خطر زیادی دارند و شاید بهترین راه، دور ماندن از آنها است.
البته اگر احساس شجاعت می‌کنید و البته وسائل و ادوات کافی هم دارید؛ کمپ این دشمنان یکی از بهترین مکان‌ها برای غارت انواع مختلفی از آیتم‌های درون بازی است. بسیاری از مراحل دنیای Fallout به نحوی شامل Raider ها هم می‌شود. به طور مثال کسی را پیدا می‌کنید که از شما برای حل مشکلش با مهاجمین کمک می‌خواهد یا کسی را پیدا می‌کنید که حاضر است برای این‌کار به شما پول پرداخت کند. پول را بگیرید، کار را انجام دهید.
غرق شدن در دنیای Fallout بسیار لذت‌بخش است و یکی از همین لذت‌ها، پیدا کردن راه حل‌ برای مشکلات کوچک و بزرگ و هموار کردن راه بقا است. مانند بیشتر نقش‌ آفرینی‌ های مطرح، در Fallout هم در بیشتر اوقات باید با صحبت کردن مشکل را حل کرده و از جدال و دعوا جلوگیری کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا مشکلات زودتر حل شده و به قول معروف، کار به جاهای باریک نکشد یکی از شاخصه‌های مجموعه Fallout، سیستم SPECIAL یا شخصیت‌سازی آن است.
در بازی ۷ نوع شخصیت مختلف وجود دارد که این موارد با امتیاز قابل افزایش هستند. هر زمان که سطح شما در بازی افزایش پیدا کند، یک امتیاز به شما اعطا می‌شود که با آن امتیاز می‌توانید یکی از ۷ مشخصه اصلی شخصیت خود را زیاد کنید. برای مثال، ویژگی کاریزما یا جذبه، قدرت صحبت کردن شما را افزایش می‌دهد و در دیالوگ‌های حساس به کمک‌تان می‌آید. اگر Fallout 3 را بازی کرده‌ باشید، حتماً دیالوگ‌های مهم که با رنگی دیگر و یک عدد مشخص شده بودند را به یاد دارید. هر چقدر ویژگی جذبه شما بیشتر باشد، شانس این‌که این مکالمه به نفع شما تمام شود بیشتر است.
در Fallout 4 هم باید امتیازهایتان را با دقت خرج کنید. این‌که شما به چه نحوی سعی در زنده‌ ماندن دارید، خیلی مهم است. این‌که می‌خواهید مشکلات را با صحبت‌کردن حل کنید یا زور بازو را ترجیح می‌دهید. گاهی اوقات هم شانس می‌تواند مهم‌ترین مؤلفه باشد. S.P.E.C.I.A.L یعنی ۷ شاخصه اصلی قدرت، درک، استقامت، جذبه، هوش، اطلاعات، زیرکی و شانس، جدا از ۷ شاخصه اصلی که جهت حرکت شما در بازی را تعیین می‌کند.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 2
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲

با ادامه مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲ همراه باشید

سری Fallout پر از Perk ‌ها یا همان قابلیت‌های مختلف است. برای مثال، یکی از Perk ‌های محبوب و معروف بازی که در Fallout 3 و New Vegas وجود داشت و در Fallout 4 هم حاضر خواهد بود، Perk Bloody Mess است. با این قابلیت‌ قدرت شما به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد و با کمی صبر‌،‌ دشمنانتان منفجر می‌شوند. این همه چیز درباره Fallout و دنیای پرآشوب آن است.
اینکه گاهی اوقات به مسخره‌ترین چیزها می‌خندید یا وقتی زیر تابش مواد رادیواکتیو قرار گرفتید، لبخند می‌زنید یا با پوزخند به این فکر می‌کنید که گوشه‌ ای از دنیای ویران شده Fallout را به هوا بفرستید یا نه. اما گاهی اوقات همه چیز افسرده‌کننده می‌شود و به جای این‌کارها گوشه‌ای می‌نشینید و به رادیو گوش می‌دهید. در بازی‌های مجموعه Fallout که استودیو Bethesda وظیفه ساخت آنها را بر عهده داشته، نوعی نوشابه دیگر نیز با نام نوکا کولا کوانتوم وجود دارد که دو برابر نوشابه‌های معمولی خوشمزه است و دو برابر آنها نیز کالری دارد.
نکته جالب درباره این نوع نوشابه این است که شرکت سازنده با اضافه کردن میزان خفیفی از ایزوتوپ استرانسیوم، آن را منحصر به فرد کرده است. با نوشیدن هر بطری نوشابه در بازی، یک تشتک یا همان درب نوشابه دریافت می‌کنید. واقعیت این است که با منفجر شدن بمب‌های اتمی، یورو و دلار و واحد‌های پولی مرسوم به کاغذ پاره‌هایی تبدیل شده‌اند که هیچ استفاده‌ای در دنیای Fallout ندارند.
همه چیز در دنیای عجیب‌ و‌ غریب این بازی ایکس باکس با درهای نوشابه معامله می‌شود. با درب نوشابه پرداخت کنید. درب نوشابه دریافت می‌کنید. با استفاده از این تشتک‌ها می‌توانید اسلحه، مهمات، وسایل بهبود سلامتی و هر چیزی که در دنیای بازی وجود دارد را بخرید. پس همیشه به دنبال تشتک نوشابه باشید. در Fallout 3 با استفاده از میزان زیادی درهای نوشابه می‌توانستید مین‌ های انفجاری گران قیمت و هولناکی بسازید. شاید این قابلیت در Fallout 4 هم باشد.
Fallout 4 همراهی جدید برای شخصیت اصلی آورده است. سگی که در بیشتر نمایش‌ های بازی حضور دارد و می‌تواند در همه لحظه‌ ها به شما کمک کند. نمی‌توان تصور کرد که در Fallout 4 با چه مشکلاتی رو‌ به‌ رو خواهیم شد و همین موضوع، می‌تواند اهمیت این سگ و همراهی‌ اش را بیش از پیش، بیشتر کند. موفقیت Fallout 4 ابداً دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش ۷۵۰ میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی‌های سال ۲۰۱۵ در زمینه فروش پیشی بگیرد. Fallout 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوارترین ژانرها در نظر گرفته می‌شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی‌های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی‌های این شاهکار عاجز خواهید بود.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمای کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای Fallout به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید.
اولین و البته مهم‌ترین مرحله در Fallout، ساخت شخصیت است. اشتباه نکنید، ساخت شخصیت تنها به معنی انتخاب یک جنس، قیافه و نژاد برای شخصیتتان نیست، جدا از آن به معنی انتخاب مواردی است که شخصیت شما بیشتر در آنها مهارت دارد. S.P.E.C.I.A.L در دنیای Fallout جدا از معنی اصلیش، در حقیقت مشخص کننده ۷ مهارت و قابلیت اصلی هر شخصیت است. این ۷ مهارت عبارت‌اند از: STRENGHT/ PERCEPTION/ ENDURANCE/ CHARISMA/ INTELIGENCE/ AGILITY / LOCK


Pip-Boy

کلید بقا برای هر بازمانده‌ای در برهوت بازی دستگاهی به نام پردازنده اطلاعات شخصی یا به اختصار Pip-Boy است. دستگاهی که مانند ابزار‌های پوشیدنی امروز، کوچک و شیک نیست ولی همه اطلاعات راجع به شخصیت، نقشه‌ ها و آمار را در خود جای داده است. Pip-Boy شما ابزاری جالب است که می‌تواند منابع، اطلاعات مربوط به سیستم S.P.E.C.I.A.L بازی و همچنین Perk ها را به نمایش بگذارد. مشخصاً، این ابزاری که به مچ دست شما بسته شده است به عنوان یک رادیو قابل حمل هم عمل می‌کند.
به طور معمول، چندین ایستگاه رادیویی در بازی وجود دارد که می‌توانید به آنها گوش کنید، حتی گاهی اوقات که از تلاش برای زنده‌ماندن و بقا خسته شدید، می‌توانید جای دنجی پیدا کنید و به موسیقی‌های در حال پخش از این ایستگاه‌های رادیویی گوش کنید. باور کنید با گوش دادن به این موسیقی‌ها، عاشق موسیقی‌های قدیمی دهه ۴۰ میلادی خواهید شد. شخصیتی با موهای طلایی که لباسی آبی رنگ پوشیده در بازی دیده می‌شود. شخصیتی که انگشت شصت خود را نشان داده و در بازی با رنگ سبز نمایش داده می‌شود. او Vault Boy نام دارد و ویژگی‌هایی که برای شخصیت‌ خود انتخاب کردید را با انیمیشن‌های جالبی نشان می‌دهد.

V.A.T.S
سری Fallout به عنوان یک بازی کلیکی با درگیری‌های نوبتی به دنیا معرفی شد. استودیو Bethesda از همین موضوع برای خلق سیستم کمکی هدف‌گیری Vault یا به اختصار V.A.T.S کمک گرفت. V.A.T.S سیستم درگیری Real-time است که سرعت بازی PS4 را کم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا هر بخشی از بدن دشمن را که قصدش را دارید، هدف بگیرید. هر بخشی از بدن دشمن‌تان با عددی مشخصی می‌شود که این عدد،‌ درصد شانس برخورد تیر شما با هدف است.
شما می‌توانید با وارد شدن به سیستم V.A.T.S، سر دشمن را هدف بگیرید و اگر شانس‌تان خوب باشد، شلیک شما می‌تواند او را از بین ببرد؛ البته درصد شانس برخورد تیر با سر کم است و همین جا است که اهمیت المان شانس در بازی نمایان می‌شود. با استفاده از این سیستم، می‌توانید اعمالی که قصد انجامشان را دارید زمان‌بندی و صف‌ بندی کنید. تعداد کارهایی که در سیستم V.A.T.S می‌توانید زمان‌بندی کنید هم به میزان امتیازهای (AP) شما بستگی دارد.
در Fallout 4، این سیستم زمان را متوقف نمی‌کند اما آن را به طرز محسوسی کند می‌کند و این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد تا روی پای خود بایستید و درباره حرکت بعدی‌تان تصمیم بگیرید. fallout 4 دشمنان Supermutants انسان‌ های جهش‌ یافته‌ای هستند که به سبب ابتلا به ویروس FEV؛ قوی،‌ بزرگ و بسیار وحشی شده‌اند. آنها در برابر بیماری یا رادیواکتیو مصون هستند. این موجودات بسیار سریع رشد کرده و برای سال‌ها عمر می‌کنند که همین خصوصیات آنها سبب می‌شود تا در برهوت بازی به وفور سر راهتان قرار بگیرند.
یکی دیگر از دشمنانی که به کرات در بازی می‌بینید Ghoul ها هستند که آنها هم مانند Supermutants، زمانی انسان بودند اما حالا پوسیده شدند. این اتفاق زمانی می‌افتد که برای مدت‌زمان طولانی، زیر آفتاب برهوت رادیواکتیویته بازی قرار بگیرید تا کم‌کم روح و جسم انسان‌ گونه‌ تان را از دست بدهید. به همین خاطر است که توجه به محیط‌های رادیواکتیویته و جلوگیری از ابتلا به بیماری، یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های بازی است. در دنیای Fallout، مهاجمین یا همان Raider ها همه جا هستند. مهاجمین ذاتی تهاجمی دارند و فقط قصد کشتن شما را دارند.
از این حیث شاید بتوان آنها را به دیوانگان Mad Max تشبیه کرد. کمپ‌‌های این دیوانگان آخرالزمانی در همه‌ جای برهوت بازی پراکنده شده است. این‌ کمپ‌ها، همان جاهایی هستند که خطر زیادی دارند و شاید بهترین راه، دور ماندن از آنها است. البته اگر احساس شجاعت می‌کنید و البته وسائل و ادوات کافی هم دارید؛ کمپ این دشمنان یکی از بهترین مکان‌ها برای غارت انواع مختلفی از آیتم‌های درون بازی است. بسیاری از مراحل دنیای Fallout به نحوی شامل Raider ها هم می‌شود.
به طور مثال کسی را پیدا می‌کنید که از شما برای حل مشکلش با مهاجمین کمک می‌خواهد یا کسی را پیدا می‌کنید که حاضر است برای این‌کار به شما پول پرداخت کند. پول را بگیرید، کار را انجام دهید. S.P.E.C.I.A.L قدرت،
ادراک، استقامت، جذبه، هوش، چابکی و شانس جدا از ۷ شاخصه اصلی که جهت حرکت شما در بازی را تعیین می‌کند، سری Fallout پر از Perk ها یا همان قابلیت‌های مختلف است.
برای مثال، یکی از Perk ‌های محبوب و معروف بازی که در Fallout 3 و New Vegas وجود داشت و در Fallout 3 هم حاضر خواهد بود، Perk Bloody Mess است. با این قابلیت‌ قدرت شما به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد و با کمی صبر‌،‌ دشمنانتان منفجر می‌شوند. این همه چیز درباره Fallout و دنیای پرآشوب آن است. این‌که گاهی اوقات به مسخره‌ترین چیزها می‌خندید یا وقتی زیر تابش مواد رادیواکتیو قرار گرفتید، لبخند می‌زنید یا با پوزخند به این فکر می‌کنید که گوشه‌ ای از دنیای ویران شده Fallout را به هوا بفرستید یا نه.
اما گاهی اوقات همه چیز افسرده‌کننده می‌شود و به جای این‌ کارها گوشه‌ ای می‌نشینید و به رادیوی آخرالزمانی گوش می‌دهید. Fallout 4 هم مانند نسخه‌ های پیشین بازی از سیستم شخصی‌ سازی شخصیت یا همان S.P.E.C.I.A.L بهره‌ می‌برد. این سیستم باعث می‌شود تا بازیکن شخصیت مورد نظر خود را با توجه به علایق و خواسته‌ های خود بسازد. مانند نسخه‌ های پیشین،‌در ابتدای بازی از شما درباره نحوه تقسیم بندی این معیارها سؤال می‌شود.

راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت 2
راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲

این بود مقاله راهنمای قدم به قدم بازی Fallout 4 پارت ۲ امیدواریم که لذت برده باشید

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =