راهنما و نکات مهم بازی اساسینز کرید والهالا

راهنمای بازی اساسینز کرید والهالا

Assassin’s Creed Valhalla قسمت جدید مجموعه مخفی کاری نقش آفرینی افسانه ای یوبیسافت است که این بار شما را به منظقه اسکاندیناوی و به عصر وایکینگ‌ها خواهد برد. این بازی بیشتری شبیه به بازی Origins و Odyssey است، اما یوبیسافت تغییرات عمده‌ای را ایجاد کرده است. نه تنها این، بلکه محیط بازی هم به سیستم بازی جدیدی منتهی می‌شود مانند ساختمان‌ های خرابه. در راهنما بازی اساسینز کرید والهالا به بررسی نکات پرداخته‌ایم که در سفر وایکینگی Assassins Creed Valhalla برایتان بسیار ضروری خواهد بود. 

منابع تجهیزات را جمع کنید

Valhalla مانند Odyssey یک بازی پر از غنیمت نیست، پس احتمالاً نیازی به جابجایی مداوم سلاح و زره نخواهید داشت. در عوض، چند زره دارید که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از منابع ارتقاء دهید تا آمار خود را بهبود داده و تعداد اسلات های موجود را افزایش دهید. پس برای دستیابی به بیشترین سلاح‌هایتان، حواستان به منابع باشد. شکار حیوانات باعث به دست آوردن چرم می‌شود و مناطق کوهستانی دارای سنگ‌ هایی هستند که در آن‌ ها سنگ‌ های معدنی نهفته است. می‌توانید با استفاده از دید قاتلی یا با کلاغتان دید پرنده دریافت کرده و منطقه را بررسی کنید و منابع موجود را مشاهده کنید.

سطح قدرت خود را مشاهده کرده و از لباس مبدل استفاده کنید

راهنمای بازی Assassins Creed Valhalla
راهنمای بازی Assassins Creed Valhalla

همیشه حواستان به سطح قدرتتان باشد و سعی کنید در منطقه‌ای باشید که با آن عدد تطابق داشته باشد یا از آن عدد بیشتر باشد. پرسه زدن در مناطقی که از سطح شما بالاتر است کار ساده‌ای است، اما از سوی دیگر به دلیل وجود دشمنان قوی‌تر، زنده ماندن بسیار دشوار است. بعلاوه، برخی مناطق برای وایکینگ‌ها مناسب نیستند. اگر در چنین مناطقی بودید، لباس مبدل را بپوشید تا بین آن‌ها قرار گیرید و بدون جلب توجه از آنجا بگذرید.

سختی‌های بازی را شخصی‌سازی کنید

Valhalla دارای چندین تنظیمات با سختی مختلف است، از جمله یکی برای Exploration و یکی برای Stealth. تنظیمات Exploration تعیین می‌کند که چه اطلاعاتی در HUD و نقشه شما ظاهر شوند. HUD مینیمال بیشتر به معنی بررسی بیشتر شما با استفاده از گفتگو و سرنخ‌های محیطی است. Explorer Mode از Odyssey است، اما نسخه‌های مینیمال تری وجود دارد که Pathfinder نام دارند. می‌توانید نشان قطب نمای خود را روش کنید، این نشان به طور خودکار به شما فرصت‌های بررسی نزدیک را نشان می‌دهد. دشواری Stealth آگاهی دشمنان از حرکت شما را کم می‌کند، و می‌توانید “Guaranteed Assassination” را روشن کنید تا تجربه Assassin’s Creed کلاسیک‌تری را داشته باشید. این بازی به شما هشدار می‌دهد که این، روشی نیست که برای بازی در نظر گرفته شده است. در نهایت، تنظیمات دشواری مبارزه نیز به شما اجازه می‌دهد Aim Assist را بین Partial، Full، Light و Off جابجا کرده و تغییر دهید.

مرتب کردن مأموریت‌های شما

نکات بازی اساسینز کرید والهالا
نکات بازی اساسینز کرید والهالا

تلاش‌های اصلی کمپینی شما با گفتگو با Randvi در لانگ هاوس انجام می‌شود تا مشخص شود چه چیزی Conquests نامیده می‌شود؛ این‌ها موارد داستانی چند مأموریتی بلندی هستند که می‌توانید به هر ترتیبی که بخواهید انجامشان دهید. لازم به ذکر است که زمانی که یک Conquest را انتخاب کنید، در آن قفل می‌شوید تا تمام مأموریت‌های آن را تکمیل کنید.

از سوی دیگر، شکل جدید Valhalla از مأموریت‌های جانبی قرار دارد، که مجدداً تنظیم شده و نام جدید آن “World Events” است. این مأموریت‌ها ارگانیک تر و تصادفی هستند و ردیاب مأموریت ندارند اما معمولاً کوتاه هستند و به سفرهای چندانی نیاز ندارند. این‌ها معمولاً پاداش نور و تجربه‌ای به شما می‌دهند، و اغلب به نوعی سرگرم کننده یا غافلگیرکننده هستند.

هر زمان که بخواهید می‌توانید امتیاز مهارت‌هایتان را مجدداً تنظیم کنید

درخت مهارت در بازی Valhalla عظیم است و امتیازات مهارت خیلی سریع به دست می‌آید، زیرا در هر سطح دو امتیاز مهارت به دست می‌آید. این درخت یک درخت منشعب گسترده است، و برخلاف Odyssey هر زمان که بخواهید بدون صرف هزینه می‌توانید آن را تنظیم کنید. پس آزادید که به جستجو در درخت مهارت بپردازید و برخی از روش‌های پیش رفته‌تر را بررسی کنید، سپس برگردید و شاخه دیگری را امتحان کنید. با این کار درخت مهارت مشخص می‌شود، و حتی اگر بخش مشخصی را پر نکرده باشید، می‌توانید آن را به وضوح مشاهده کنید. برای بررسی بیشتر به این موضوع، باید به راهنمای مهارت‌ها و توانایی‌های بازی مراجعه کنید.

مصنوعات را برای پاداش‌های قدرتمند تحویل دهید

Assassin’s Creed به خاطر جمع‌آوری هزاران اسباب و وسیله معروف شده است و Valhalla فرقی با آن ندارد. می‌توانید مدال‌های بزرگ Order of Ancient را به Hidden Ones Bureau ببرید و توانایی‌های غیرقابل باز شدن را دریافت کنید. Hidden One Bureaus همچنین افسانه قاتلینی را روشن می‌کند، که این ضرورتی مطلق برای طرفداران قدیمی Assassin’s Creed است.

محل اسکان خود را ارتقاء دهید

زمانی که از منطقه آموزشی گذشتید و به انگلیس رفتید، کارهای زیادی را باید در کمپ انجام دهید. باید اولویت کارهایتان را در تعمیر پادگان برای ایجاد یک Jomsvikings قرار دهید، ستوان بی‌نظیری که دنیای دیگران را اشغال کرده و اگر آن‌ها را استخدام کنید، سکه‌هایی را برایتان به ارمغان می‌آورند. همچنین باید روی تاکسیدرمیست نیز سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید غنائمی را از شکارهای سخت حیوانات حفظ کنید.

هنگامی‌که از کمپ بیرون می‌روید باید زمان بیشتری را برای شرکت در فلایت بگذارید، فلایت نوعی از مبارزه رپ وایکینگ‌ها است، با این کار می‌توانید امتیاز کاریزمای خود را افزایش دهید. و اگر نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید، می‌توانید با مردمی که در محل اسکانتان هستند صحبت کنید. این کار باعث می‌شود متحدان بیشتری به دست آورید، توانایی‌های مخفی کسب کنید و گاهی داستان‌های عاشقانه‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد کنید. اما توجه کنید، زمانی که در داستان پیشرفت می‌کنید، اعضای محله ممکن است برای همیشه بمیرند، پس تا زمانی که می‌توانید وقتتان را با افراد مورد علاقه خود بگذرانید.

از مسیرهای همیشگی خارج شوید

نکات بازی Assassins Creed Valhalla
نکات بازی Assassins Creed Valhalla

برخی از بهترین اسرارها و مأموریت‌های جانبی Valhalla در نقشه مشخص نمی‌شوند، حتی اگر یک مسیر را به طور کامل همگام‌سازی کرده باشید. در عوض، بررسی و پیروی از غرایز را تشویق می‌کند. اگر نقشه را باز کردید و به دنبال منطقه‌ای گشتید، این شانس وجود دارد که چیزهایی در آنجا منتظر شما باشند. این چیزها ممکن است رئیسان مخفی، توانایی‌های خاص یا حتی رویدادهای جهانی سرگرم کننده باشند. به جای اینکه فقط بین ایستگاه‌ها حرکت کنید، بیرون بروید و به جستجو بپردازید، زمان زیادی پیش روی شماست.

دوستان گربه‌ای پیدا کنید

گربه‌ای در انگلستان سرگردان است که از اکثر مردم متنفر است، البته میدانید چرا، چون گربه است- اما عاشق قایقرانی در آب‌های شور است. می‌توانید او را در اواخر مأموریت Oswald پیدا کنید، سپس کاری کنید زمانی که برای حمله می‌روید به قایق شما بپیوندد. این کار هیچ مزیتی در گیم پلی ندارد اما چرا نباید یک گربه وایکینگی بخواهید؟

 

منبع: Gamespot

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + بیست =