راهنما بازی Demon’s Souls برای مبتدیان

راهنما بازی Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls، بازی‌ای است که From Software را به یک نام خانگی تبدیل کرده است. همچنین دنباله‌های بسیاری را در Dark Souls، Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice عرضه کرده که در پلی‌ استیشن ۵ دوباره متولد شدند. مانند دیگر بازی‌های Souls، این بازی هم چالش‌ برانگیز و اغلب باطنی است و مطمئناً برای دریافت راهنما آن در گوگل جستجو کرده‌ اید. اگر بازی را برای اولین بار شروع می‌کنید، در زیر راهنما بازی Demon’s Souls و همچنین برخی توصیه‌های کلی را ارائه کرده‌ ایم.

طبقه خود را انتخاب کنید

مهم نیست که چه طبقه‌ای را انتخاب می‌کنید، زیرا اکثر آن‌ها از سطوح پایین شروع می‌شوند و شما می‌توانید با بالا رفتن سطح، شخصیتتان را به سبک بازی خاصی ارتقاء دهید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید، سعی کنید به‌ عنوان Knight (مناسب مبارزه)، Priest/Temple Knight (مناسب خود درمانی) یا Royalty (مناسب پرتاب طلسم‌های دوربرد) را امتحان کنید. طبقه Royalty اغلب به “حالت آسان” بازی Demon’s Souls اشاره دارد، زیرا در این طبقه شما با طلسم‌های بسیار قوی (Soul Arrow) و یک حلقه کارتان را آغاز می‌کنید و نقاط جادویی‌تان را به مرور بازسازی می‌کنید.

فقط مواظب باشید که روی چه آماری سرمایه‌گذاری می‌کنید. در بازی Demon’s Souls هیچ گزینه respect وجود ندارد. (یک نوع وجود دارد، اما بسیار پیچیده است و باید با فرض این کارتان را انجام دهید که نمی‌توانید این تجربه را دوباره پخش کنید).

از کجا باید شروع کنید و سپس باید به کجا بروید؟

اول از همه، اگر این اولین بازی شما در Demon’s Souls است، اگر اولین رئیس بزرگی که با آن مواجه می‌شوید یعنی Vanguard Demon می‌تواند با یک ضربه شما را بکشد، تعجب نکنید. این به طرح بازی مربوط است. اما زمانی که در Nexus بیدار شدید و با هم‌ رزمان خود که در آنجا گیر کرده‌ اند ملاقات کردید، باید به سمت مقبره سنگی که در سمت چپ قرار دارد یعنی Boletarian Palace (aka 1-1) بروید. زمانی که شیطان لزج بزرگ یعنی Phalanx را شکست دادید، به بقیه مقبره‌های سنگی دسترسی پیدا خواهید کرد.

راهنما بازی Demon’s Souls

هیچ مسیر پیشرفت کاملی بین هر پنج مقبره سنگی وجود ندارد. شما نمی‌توانید به مقبره سنگی شکسته ششم دسترسی پیدا کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم سطح اول هر پنج سنگ را بازی کنید. اولین Demon بزرگ آن‌ها را شکست دهید، سپس به سمت سنگ بعدی سمت راست بروید. سپس باید مراحل دوم هر مقبره سنگی را انجام دهید. احتمالاً می‌خواهید Valley of Defilement چالش‌ برانگیز، یعنی سنگ سمت راست را برای همیشه ذخیره کنید. این مانند یک کابوس است و شما باید با تمام اقلام مقاومتی مانند سم یا مواردی که در طول سفر پیدا کرده‌ اید، به آنجا بروید.

فرم بدن و فرم روح

پس از مرگ (به احتمال زیاد) به دست Vanguard، شما “فرم بدن” را از دست داده و با “فرم روح” بیدار می‌شوید. شما این کار را با نصف امتیاز سلامتی که در فرم بدن دارید شروع می‌کنید، که بدیهی است که همه‌ چیز دشوارتر می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از Stone of Ephemeral Eyes که یک ماده مصرفی است و یا با شکست دادن Major Demon (معروف به رئیس) به فرم بدنتان بازگردید. اگرچه فرم بدن مزایایی دارد. مثلاً فرم معمول سطوح HP و توانایی احضار بازیکنان دیگر برای کمک در نبرد با رئیس، اما در معرض حمله بازیکنان دیگر هم قرار خواهید گرفت. با مرگ مکرر فرم بدن بر جهان تأثیر می‌گذارد. مکانیسمی کاملاً پیچیده که World Tendency نام دارد و نباید در ابتدا نگران آن باشید.

برای اینکه کمی راحت‌تر در فرم روح قرار بگیرید، آیتمی وجود دارد که Cling Ring نام دارد. این آیتم ارتقاء HP حداکثری را به شما می‌دهد، اما به شرطی که یکی از اسلات‌­های حلقه شما از بین برود. Cling Ring را در Boletarian Palace، بین دو محل درب ورودی در زیر راه‌ پله، درست سمت چپ دروازه اصلی بسیار بزرگی که هنگام بارگیری Gates of Boletaria مشاهده کردید، پیدا خواهید کرد.

نکات مبارزه‌ای

هر نوع سلاح را یک‌ بار امتحان کنید تا بفهمید کدامیک مناسب سبک بازی شما است و کدامیک بهترین عملکرد را در مقابل دشمنان خاص دارد. برای مثال، ماینرهای موجود در Stonefang Tunnel در برابر سلاح‌های سوراخ کننده‌ای مانند راپیرها ضعیف هستند. Phalanx در مقابل آتش ضعیف است (به همین دلیل است که در سطح اول بازی بمب‌های آتشین بسیاری دریافت می‌کنید). پیشنهاد می‌کنیم همیشه سپر داشته باشید، تا از خود و ضربات محکمتان دفاع کنید. در اسرع وقت یک کمان دریافت کنید، اما از کمان‌های پولادی بگذرید.

راهنما بازی Demon’s Souls

اگر به‌ عنوان Royalty بازی می‌کنید، با یک کاتالیزور شروع می‌کنید (یک عصای جادویی)، اما اگر اینکار را نکردید و طلسم‌های جادویی مانند توپ‌های آتشین را خواستید، باید یکی از آن‌ها را بخرید یا پیدا کنید. برای معجزه، که شامل طلسم‌های درمان‌کننده و شفادهنده است، باید یک طلسم داشته باشید. (حتما، کمان را بگیرید. این سلاح برای نابودی دشمنان از راه دور و کشتن اژدهاها عالی است.)

ضربه از پشت نیز حمله‌ای قدرتمند است و از آنجایی که هوش مصنوعی در بازی Demon’s Souls خیلی هوشمندانه نیست، می‌توان به‌ راحتی به پشت دشمنان رفت و از پشت به آن‌ها ضربه زد. من سعی می‌کنم از سلاح‌های دستی برای ضربه به پشت دشمن استفاده کنم، اما موقعیت گیری هم بسیار مهم است. Parrying نیز همین‌قدر قدرتمند، اما بسیار خطرناک است. تجربه‌تان را با Parrying شروع کنید و ببینید چه حسی به آن پیدا خواهید کرد.

میزان بار تجهیزات و آیتم‌ها

اگر می‌خواهید همیشه در تحرک باشید، باید نگران میزان بار این تجهیزات باشید. وزن کلی سلاح‌ها و زره‌هایی که پوشیده‌ اید. دوری کردن از مسیر حملات برای موفقیت شما در بازی Demon’s Souls بسیار مهم است و اگر گرفتار زره‌ها، سلاح‌ها و سپرهای سنگین شده‌ اید، حرکتتان آهسته‌تر خواهد شد.

خوشبختانه، شاخص کاملاً واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد چه زمانی وزن تجهیزات شما از %۵۰ بالاتر رفته است، از همین‌جا است که شروع کارتان کندتر و آهسته‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید تجهیزات و سلاح‌های دیگری را حمل کنید و همچنان چالاک باشید، آمار Endurance را در Maiden in Black ارتقاء دهید.

خیلی نگران بار آیتم‌هایتان نباشید. برخلاف بازی Demon’s Souls اصلی، بازی پلی‌ استیشن ۵ به شما اجازه می‌دهد آیتم‌ها را از هرجایی که هستید به انبارتان بفرستید و این یک تغییر بسیار مفید است.

با دقت گام بردارید

راهنما بازی Demon’s Souls

علاوه بر دنیایی پر از شیطان‌ها، برخی از احمق‌ها هم تله‌هایی پشت سرشان در سراسر Boletaria جا گذاشته‌ اند. دنبال کلیدهای مخفی، دشمنان پنهان پشت دیوارها و چاله‌های بی‌انتها بگردید. اگر برای اولین بار از منطقه‌ای بازدید می‌کنید، لکه‌های خونی را می‌بینید و متوجه خواهید شد که بازیکنان دیگر چگونه مرده‌ اند و پیام‌های روی زمین توجه شما را جلب خواهند کرد. به یاد داشته باشید که باید آنلاین بازی کنید تا از بازیکنان دیگر کمک بگیرید.

گرایش جهانی و گرایش شخصیت

سیستم گرایش جهانی و گرایش شخصیت بازی Demon’s Souls مبهم و جذاب است. آن‌ها روی موارد خاصی در بازی اثر می‌گذارند، از جمله اینکه آیا می‌خواهید به منطقه خاصی دسترسی داشته باشید یا آیا شخصیت خاص غیر بازیکنی ظاهر خواهد شد یا خیر.

مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که اگر در فرم بدنتان به طور مکرر در یک مقبره سنگی بمیرید، گرایش جهانی بیشتر به سمت رنگ سیاه تغییر پیدا می‌کند. کشتن یک Major Demon آن را به رنگ سفید تغییر می‌دهد. مادامی‌ که جهان به سمت رنگ سیاه می‌رود، همه‌ چیز برای شما بدتر می‌شود. HP کمی در فرم روح خواهید داشت، دشمنان HP بیشتری خواهند داشت و نسخه‌های Black Phantom سختی از دشمنان خاص ظاهر می‌شود.

گرایش شخصیت، تأثیرات مثبت و منفی روی شخصیت شما دارد و اگر Black Phantoms را بکشید یا اگر به بازی‌های بازیکنان دیگر حمله کنید یا NPCs یا فروشندگان را بکشید، به رنگ سفید تغییر پیدا می‌کند. احتمالاً نباید هیچ NPCs یا فروشنده دوستی را در اولین بازی خود بکشید، زیرا پشیمان می‌شوید.

هرچقدر آن‌ها بزرگ‌تر باشند شما باید هوشمندانه‌تر عمل کنید

درحالی‌ که بسیاری از برخوردهای جنگی با Major Demons ترسناک و جنجال‌های فیزیکی هستند، معمولاً با رئیسان غول‌ پیکری روبرو می‌شوید که به نظر می‌رسد بر اساس تجهیزات شما، نابودیشان غیرممکن است. بازی Demon’s Souls دارای تعداد زیادی “رئیسان معمایی” است، که در آن باید چیزی را در جهان برای شکست دادن Major Demon پیدا کنید. اگر متوجه شدید در برابر یک رئیس دستپاچه شدید، احتمالاً ترفند هوشمندانه‌تری برای شکست دادن او وجود دارد.

برداشت روح‌ها

راهنما بازی Demon’s Souls

اگر تشنه روح هستید، فرقی نمی‌کند این تشنگی به خاطر نیاز به آیتم‌های شفادهنده یا ارتقاء سطح باشد، مکان برداشت آسانی در مقبره سنگی چهارم وجود دارد، Shrine of Storms در Ritual Path. پس‌ از اینکه Adjudicator را شکست دادید، با هیولای دروگر مانند ترسناکی روبرو می‌شوید. می‌توانید با استفاده از تیرهای آتش‌زا و از زمین بالایی به‌ راحتی او را بکشید و Souls خودتان را به دست آورید. فروشندگان دوستانه‌ای هم در اطراف وجود دارند، مانند Graverobber Blige که تیر و کمان می‌فروشد.

اگر Ring of Avarice را پیدا کردید، تعداد روح‌هایی که از دشمنان می‌افتند افزایش پیدا خواهند کرد. این باعث می‌شود برداشت روح‌ها بیشتر شود. The Ring of Avarice را می‌توانید از زن نجیب‌زاده‌ای در زندان Tower of Latria بخرید یا پس از انداختن قلب غول‌ پیکر در Upper Latria پیدا کنید.

روح‌هایMajor Demon  خود را ذخیره کنید

می‌توانید از روح Major Demon که پس از شکست دادن رئیس به دست آورده‌ اید استفاده کنید. اما باید آن‌ها را ذخیره کرده باشید. می‌توانید بعداً در بازی برای یادگیری طلسم‌ها و معجزه‌های منحصر به‌ فرد، یا سلاح‌های منحصر به‌ فرد جعلی هم از آن‌ها استفاده کنید.

 

منبع: Polygon

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =