روش‌های پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

طرفداران این بازی می‌دانند همینطور که در بازی Red Dead Redemption 2 پیش می‌روید دائم متدهای جدیدی پیدا می‌کنید که بشود از طریق آن پول درآورد. ما از بخش‌های داستانی بازی می‌گذریم و اواسط یا اواخر مقاله به آن می‌پردازیم. ولی قسمت اصلی که قرار است به آن بپردازیم صحبت راجع به متدهای با ثبات و مطمئن است که بتوانید همیشه از پول درآوردن در Red Dead Redemption 2 لذت ببرید و تا هروقت که خواستید ادامه بدهید تا پولی که برای Bounty یا هرچیز دیگر لازم دارید را جمع کنید.

[aparat id=”fG380″ width=”500″]

شکار و ماهیگیری

پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

شکار و ماهیگیری گزینه‌های خوبی نیستند و دلیل آن هم این است که این کارها موارد استفاده‌ی دیگری دارند. وقتی شما شکار می‌کنید پوست سالم و کامل گیرتان می‌آید که خیلی مهم است و از آن برای ساخت زین یا تجهیز وسایلتان یا تزئینات و خیلی چیزهای دیگر استفاده می‌کنید.

پس شکار خیلی روش کندی برای پول درآوردن محسوب می‌شود، ولی ارزش‌ها و مصارف دیگری دارد که برای کمپ و وسایل چرمی و جا فِشَنگی و زین و یک سری چیزهای دیگر به درد می‌خورد. مثلا ماهیگیری هم تقریبا همین طوری است. وقتی شما ماهی می‌گیرید و بعد چون آن را نمی‌خواهید، آن را برمی‌گردانید به آب، Honor یا همان معیار شرافتتان در بازی بالا می‌رود. معمولا برای نمایش و اینکه تبدیل به ماهیگیر افسانه‌ای شوید، سراغ ماهیگیری می‌روید و اگر هر ۱۳ تا آن‌ها را بگیرید، به جایش جایزه دریافت می‌کنید.

این مورد هم خیلی برای پول درآوردن نیست و مصارف دیگری دارد، پس این هم مثل شکار کاری نیست که برای به دست آوردن سریع پول انجام بدهید. البته می‌شود انجامش داد ولی خب سریع‌ترین روش برای به جیب زدن دلارها نیست.

دزدیدن اسب‌ها و سرقت مسلحانه

مورد بعضی دزدیدن اسب‌ها و سرقت مسلحانه است. دزدیدن اسب اصلا کار سودآوری به حساب نمی‌آید. اوایل بازی وقتی اسبی را می‌دزدید می‌توانید با قیمت خیلی پایین‌تر از ارزش واقعی‌اش به هر اصطبلی بفروشید و تازه وقتی اسبی را بدزدید یا کسی را غارت کنید یا در هرگونه از این قبیل کارها شرکت کنید از Honor تان هم کم می‌شود. در ادامه وقتی جلوتر بروید یک فروشنده‌ی اسب واقعی آنلاک می‌شود که قیمت بهتری برای اسب‌های دزدی به شما می‌دهد.

پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

ولی باز هم این قیمت خیلی کمتر از ارزش واقعی اسب است. پس در کل دزدیدن اسب هیچ وقت ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را ندارد و آنقدری پول از آن درنمی‌آورید. در کنار این قضیه دزدی‌های معمولی دیگر هم است. مثلا می‌توانید در ماموریت‌های جانبی‌ یک سری راهنمای دزدی از دلیجان‌ها یا خانه‌هایی که به آن‌ها حمله می‌شود یا از آن‌ها سرقت می‌شود پیدا کنید، یا اینکه می‌توانید مستقیم از مامور پستی در ایستگاه‌های قطار اطلاعات بگیرید و این قضیه به این معنی است که می‌توانید سراغ کالسکه‌ها یا خانه‌های خاصی بروید و از آن‌ها دزدی کنید.

طبیعتا اگر بتوانید مکان‌های مخفی در خانه‌ها را پیدا کنید، پول بیشتری نصیبتان می‌شود. بعضی وقت‌ها ممکن است مجبور شوید از روی چند حصار بپرید یا اینکه همان اول ماجرا یا شاید هم اواسط کارتان درگیری و دعوا پیش بیاید و خب پول خوبی از آن به دست می‌آورید. از طرفی دلیجان‌ها هم هستند که پول خوبی از آن‌ها درمی‌آید و می‌توانید غارتشان کنید و بعد هم خودشان را به مزرعه‌ی Emerald بفروشید.

کالسکه‌های دزدی در مزرعه‌ی Emerald

می‌رسیم به راه بعدی که شاید بهترین راه پول درآوردن باشد، روی نقشه مزرعه‌ای به نام Emerald وجود دارد که خیلی زود در بازی آنلاک می‌شود و این همان جایی است که کالسکه‌های دزدی را با کمک راهنمایی که از کارمندان پستی گرفتید، می‌آورید.

این جا هم یک خریدار دیگر است که می‌توانید هر نوع کالسکه‌ی دزدی را به او بفروشید. این کالسکه‌ها معمولا بین ۲۵ تا ۴۰ دلار قیمت دارند. این مکان را خیلی راحت می‌توانید پیدا کنید، اطرافش مسیرهای تجاری زیادی وجود دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که لاسو بیاندازید روی کالسکه ران و دست و پایشان را ببندید، یا اینکه به آن‌ها شلیک کنید.

بالاخره به هر روشی که می‌خواهید کافی است کالسکه را به دست بیاورید و آن را ببرید به مزرعه امرالد و آن را بفروشید. این مطمئن‌ترین و سریع‌ترین و آسان‌ترین راه پول درآوردنی بوده است که ما توانستیم پیدا کنیم، تا بتوانیم با آن Bounty را پرداخت کنیم و معمولا هم با اینکار یک Bounty دیگر به شما اضافه نمی‌شود، چون خیلی راحت بدون اینکه شاهدی به جا بگذارید می‌توانید کالسکه بدزدید.

پس سعی کنید دنبال کالسکه‌ها بروید و آن‌ها را به مزرعه امرالد بیاورید، چون که بهترین و مطمئن‌ترین راه پول درآوردن شما است.

پوکر بازی کنید

یک راه دیگر که می‌تواند پوکر بازی کردن باشد و اینطور که مشخص است رقیب هوش مصنوعی ما می‌تواند به راحتی مغلوب شود، آن‌قدرها هم باهوش نیست. چیزی که باید خاطرمان باشد اینکه رقبای ما در بازی هر چند وقت یک بار حتی با دست دوتایی،سه تایی، یا دو تا دست دو تایی هم All-In بازی می‌کنند.

اگر شما در دستتان هرچیزی بیشتر از Full-House دارید مثل فلاش، یا استریت یا ۴تایی می‌توانید کاری کنید که بازیکنان دیگر All-In بازی کنند. پس باید دست‌هایتان را بگذارید پایین، مگر اینکه دست نسبتا خوبی داشته باشید، آن وقت به احتمال زیادی برنده می‌شوید و می‌توانید تا جایی که می‌شود شرط را بالا ببرید.

مطمئنا این روش ۱۰۰ درصد مطمئن نیست، برای همین نمی‌شود گفت که بهترین روش است. ولی اگر خودتان به بازی پوکر علاقه داشته باشید می‌توانید با بازی‌های مداوم کلی پول به جیب بزنید، چون حریف‌هایتان واقعا آن‌قدرها هم باهوش نیستند.

پول Bounty ها و دستگیر کردن مجرم‌ها

پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

مورد بعدی پول Bounty ها و دستگیر کردن مجرم‌ها می‌باشد. قبلا خیلی روی این موضوع تاکید داشتیم چون که خودمان هرجا مجرمی می‌دیدیم دستگیر می‌کردیم و با تحویلشان خیلی پول جمع می‌کردیم. با اینکار Honorتان هم زیاد می‌شود که کاملا برعکس اکثر روش‌های دیگری است که در لیست است. به جز یک سری موارد تکی که خیلی بحث شرافت در میان نیست.

وقتی شما مجرمان را دستگیر می‌کنید هم شرافت و هم پول زیادی دستتان می‌آید، ولی تعداد مجرمان آنقدر زیاد نیستند. پس هرچند وقت یک بار که مجرمی گیر آوردید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. ولی بازهم می‌گوییم روش مطمئنی نیست، چون نمی‌توانید هروقت که اراده کنید انجامش دهید.

دزدی از قطار

حالا می‌رسیم به دزدی از قطار که خیلی‌ها راجع به آن صحبت می‌کنند و خودش شامل چند روش می‌شود. ولی چیزی که ما متوجه شدیم این است که روی هم رفته دزدی از قطار کار خیلی ریسک‌پذیری است، همانطور که در غرب وحشی هم بوده است. انجام این کار در واقع نوعی هنر محسوب می‌شود، چرا که باید مجموعه‌ای از بهترین تاکتیک‌ها را برای انجامش داشته باشید. تازه با این وجود باز هم با یک اشتباه کوچک ممکن است Bounty خیلی بزرگی رویتان بگذارند، که از چیزی که از قطار دزدیدید هم فراتر برود.

پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

یک نکته مهم که باید بدانید این است که دو نوع قطار وجود دارد، شما نمی‌توانید از قطارهای باری سرقت کنید. در واقع از نظر تئوری می‌توانید، ولی آنقدر زیانش بیشتر از سودش است که انجامش اصلا نمی‌صرفد. پس باید اول مطمئن شوید که دارید از قطار مسافرتی دزدی می‌کنید که کوپه‌های مسافری دارند. راهی که ما در بازی برای انجام این کار پیدا کردیم رفتن به ایستگاه Wallace می‌باشد، اینجا می‌توانید بارها بیایید و هرسری همان تاکتیک‌های قبلی را پیاده کنید، کافی است یک بلیط به مقصد ایستگاه Riggs بگیرید که دقیقا جنوب آن است. با این کار راحت‌تر و سریع‌تر وارد قطار می‌شوید، حالا بعد از این کار باز چند آپشن دیگر دارید. یکی از آن‌ها می‌تواند این باشد که انتهای کوپه مسافرتی بایستید و صبر کنید قطار از ایستگاه راه بیفتد. وقتی راه افتاد می‌توانید ماسکتان را بگذارید روی صورتتان و گردنتان را بالا بکشید و با حرکت در طول قطار از هر کس که می‌توانید دزدی کنید.

این کار خیلی پرسود است و می‌تواند کلی پول برایتان فراهم کند، ولی ممکن هم است که باعث شود یک جایزه‌ی بزرگ برای دستگیری شما بگذارند. چون ممکن است مجبور شوید بعضی از نگهبانان را بکشید و بعد پلیس‌ها به دنبالتان می‌افتند و روی هم رفته واقعا کار ریسکی است.

برج‌های مخزن آب قطار

یک راه دیگر اینکه بروید روی برج مخزن آب که کنار ایستگاه ریگز واقع شده است و صبر کنید تا قطار راه بیفتد و بعد روی آن بپرید. این روش هم می‌تواند جواب دهد و باید بعد از آن بروید به سمت جلوی قطار و روی پلی که دقیقا بعد از ایستگاه قرار دارد و قطار را متوقف کنید.

با این کار وسط یک پل بزرگ قرار می‌گیرید که هم مسافران نمی‌توانند از شما فرار کنند و هم پلیس‌ها به شما دسترسی مستقیم ندارند. این روش هم خیلی کارآمد است، ولی باز هم می‌گوییم که ریسکی است. اگر بتوانید به درستی از یک قطار دزدی کنید، حداقل چند هزار دلار به دست می‌آورید.

اگر در قطار چند گاوصندوق وجود داشته باشد و یا چند کوپه‌ی شامل صندوق داشته باشد، باید چند شاخه دینامیت همراهتان داشته باشید. به اینصورت که می‌روید جلوی صندوق، دینامیت را رویش کار می‌گذارید و به عقب می‌روید تا منفجر شود.

معمولا در آن‌ها ۶۰ تا ۸۰ دلار پول موجود است، علاوه بر آن مسافران هم به شما پول می‌دهند. گاهی ممکن است تا ۳ صندوق در قطار پیدا کنید، اگر ۳ تا پیدا کردید خیلی سودش خوب است، ولی اگر یکی باشد یا اصلا نباشد به هیچ عنوان این کار ارزشش را ندارد.

روی قطار بپرید

کار دیگری که باید برای ورود به قطار بکنید این است که کنار ریل قرار بگیرید و بپرید در قطاری که در حال حرکت است. ولی اگر اسبتان حتی برخورد کوچکی با قطار داشته باشد، ممکن است برای همیشه از دستش بدهید. تصادف اسب با قطار یکی از مواردی است که باعث می‌شود اسبتان بلافاصله بمیرد و هیچکاری برای برگرداندنش نتوانید بکنید.

این روش خیلی شرایط بدی را برایتان ایجاد می‌کند، مثلا مجبور می‌شوید، فاصله‌ی خیلی زیادی را پیاده بروید تا دوباره اسبتان را پیدا کنید یا یک اسب جدید گیرتان بیاید. همچنین این کار باعث از دست دادن کلی سرمایه می‌شود، چون قیمت اسب‌ها بالا است. به خصوص اگر اسب خوبی داشته باشید و از دستش بدهید، ضرر بزرگی کرده اید.

پس یادتان باشد که پریدن روی قطار درحال حرکت ممکن است به ضرر اسبتان تمام شود و واقعا گزینه‌ی بهتری از رفتن به ایستگاه والاس یا راه‌های دیگری که گفتم نیست.

کارهای متفرقه

آخرین موردی که می‌خواهیم بگوییم چیزهای مربوط به روایت بازی و کارهای تَکی است. مثل پیدا کردن شمش‌های طلا، یا پیدا کردن گنج و چیزهای مخفی مشابه همین‌ها است. مواردی مثل این‌ها که در روایت داستان قرار گرفته اند فقط یک بار انجام می‌شوند و تمام می‌شود.

ولی خب گاهی در همان یک بار پول بیشتری از هر کار دیگری در بازی گیرتان می‌آید. وقتی به این موارد برخورد کنید خودتان متوجه می‌شوید، ولی با انجام ماموریت‌های کمپینی هم پول خوبی دستتان را می‌گیرد. پس هر وقت که قاشقتان به ته دیگ برخورد، می‌توانید برای مدتی به سراغ کمپین اصلی بروید، ولی بعضی وقت‌ها هم ممکن است سراغ چند ماموریت کمپینی بروید و چیزی گیرتان نیاید.

نمی‌خواهیم بیشتر راجع به این توضیح بدهیم و آن را برایتان اسپویل کنیم، چون کلی طرح و نقشه کلیدی در کمپین‌ها وجود دارد. ولی بعضی زمان‌ها و کارهای خاص در کمپین وجود دارند که وقتی به آن‌ها برسید، متوجهشان می‌شوید و با انجامشان می‌توانید کلی پول به جیب بزنید.

مکان‌هایی که می‌توانید شمش طلا پیدا کنید

پول درآوردن در Red Dead Redemption 2

جدا از این مورد یک سری مکان‌ها هم هستند که در آن‌ها شمش طلا پیدا می‌شود که اینجا همه را برایتان لیست نمی‌کنیم، چون اگر بخواهید با یک سرچ می‌توانید همه آن‌ها را پیدا کنید. کلی نقشه‌های گنج و مکان‌های مخفی و غار و معما وجود دارند که اگر به سراغشان بروید، می‌توانید شمش طلا پیدا کنید و هزاران هزار دلار گیرتان بیاید. ولی این کارها را اگر یک بار انجام دهید تمام می‌شوند و قابل تکرار نیستند. یک روش ذخیره کردن کلی طلا هم است که نمیدانیم هنوز هم انجام می‌شود یا نه ولی ما هیچ وقت استفاده‌اش نمی‌کنیم و دوست نداریم که با این تقلب‌ها سو استفاده کنیم.

کافی است در گوگل RDR Gold Glitch را سرچ کنید و ۱۰۰ ها ویدئو پیدا می‌کنید که یاد می‌دهند چطور باید این کار را انجام دهید. پس این هم یک گزینه است. به صورت کلی شمش طلا را می‌توانید از نقشه‌های گنج پیدا کنید. اگر یک نقشه گنج دارید می‌توانید به راهنمای مخصوص همان نقشه مراجعه کنید.

معمولا بعد از اینطور شکار گنج‌ها، چیزی بین ۱ تا ۴ شمش پیدا می‌کنید و برای فروش به خریداران هرکدام ۵۰۰ تا می‌ارزند. اصلا آن‌ها را به کمپتان ندهید، به کسی نبخشید و به جایی غیر از Fence ها یا همان خریداران اصلی نفروشید، زیرا گاهی مکان‌های دیگر به قیمتت ۳۰۰ دلار می‌خرند به جای ۵۰۰ هفته.

سیستم Bounty در این بازی خیلی عالی نیست و گاهی اوقات یک دفعه ممکن است، Bounty شما به شدت زیاد شود. گاهی کارهایی که می‌توانستند خیلی سودآور باشند به خاطرش تبدیل به ضرر کامل می‌شوند. ولی به هرحال درست است که عالی نیست ولی بد هم نیست. طبیعتا مطمئن‌ترین و با ثبات‌ترین روش، همان دزدیدن دلیجان‌ها و بردنشان به Emerald می‌باشند. ولی اگر در دزدی قطار ماهر باشید، آن هم می‌تواند خیلی پرسود باشد.

همینطور اگر دنبال بالا رفتن Honor خود هستید، گزینه شکار مجرمان و گرفتن پول Bounty آن‌ها هم گزینه خوبی است. شما می‌توانید به سراغ خط اصلی داستان بروید و با یک سری ماموریت‌ها پول به دست بیاورید. همچنین می‌توانید دنبال شمش‌های طلا و نقشه‌های گنج هم بگردید و کلی کار دیگر که پول از آن پول به دست می‌آید. مثل دزدیدن اسب و فروختن آن که پیشنهادش نمی‌کنیم و شکار و ماهیگیری هم که همیشه هستند و سود زیادی ندارند.

سیما حسینی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =