آموزش ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One

ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One

در این مقاله به آموزش چگونگی ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One می پردازیم. اگر می خواهید لحظات جذابی که به تازگی در حال بازی کردن تجربه کردید، ضبط کنید، کافی است فقط دکمه ی xbox در بالای مرکز دسته ی بازی خود را فشار دهید. با این کار، یک صفحه ی راهنما باز می شود‌.

ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One
چگونگی ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال بازی کردن لحظات جذابی را تجربه کرده باشید و دلتان بخواهد آن لحظات را بارها و بارها تماشا کنید یا به دوستانتان نشان دهید. این کار در بازی های ویدئویی جدید به ویژه ایکس باکس ها کار غیر ممکنی نیست. ضبط بازی در ایکس باکس وان مهارتی است که هر بازیکن حرفه ای باید بداند.

به ویژه از زمانی که به اشتراک گذاشتن لحظات جذاب بازی به یکی از قسمت های جدایی ناپذیر بازی در بازی های ویدئویی مدرن تبدیل شده است. خوشبختانه آخرین نسخه ی ایکس باکس وان، گرفتن فیلم و اسکرین شات را از همیشه آسان تر کرده است. حتی بدون استفاده از هیچ یک از ابزار خاص مانند کارت های گران قیمت ضبط می توانید لحظات شگفت انگیز بازی را ضبط کنید.

اگر مشتاق هستید از این قابلیت در ایکس باکس وان استفاده کنید، با ما همراه باشید تا قدم به قدم از صفر تا صد ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات را به شما آموزش دهیم. در هنگام بازی شما هیچوقت نمی دانید بهترین و جذاب ترین لحظات بازی چه زمانی اتفاق می افتند و نمی توان همیشه تمام بازی را ضبط کرد. اما این مشکل در ایکس باکس وان رفع شده است‌. به همین دلیل ایکس باکس وان از حافظه ی موقتی استفاده می کند که بسیار کاربردی است و تا پنج دقیقه قبل را ضبط می کند و به شما فرصت خوبی می دهد تا لحظات عالی بازی تان را ضبط کنید. این قابلیت ایکس باکس وان به شما اجازه می دهد فقط از صفحه ی در حال بازی فیلم بگیرید. البته اگر می خواهید منوی خود را نیز ضبط کنید باید از کارت های مخصوص استفاده کنید.

ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One
آموزش ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات در Xbox One

برای ضبط فیلم و گرفتن اسکرین شات چه باید بکنیم؟

اگر می خواهید لحظات جذابی که به تازگی در حال بازی کردن تجربه کردید، ضبط کنید، کافی است فقط دکمه ی xbox در بالای مرکز دسته ی بازی خود را فشار دهید. با این کار، یک صفحه ی راهنما باز می شود‌. در امتداد پایین صفحه، در سمت راست صفحه ی راهنما، چند گزینه مشاهده می کنید که شامل گرفتن اسکرین شات، ضبط فیلم و تنظیم گزینه های فیلم برداری است. اگر می خواهید اسکرین شات بگیرید، بیش تر مراحل را تا اینجا انجام داده اید. به محض این که دکمه ی xbox روی دسته را فشار دهید، اسکرین شات از صفحه ی بازی گرفته خواهد شد و تمام کاری که برای ذخیره کردن آن باید انجام دهید این است که دکمه ی Y را فشار دهید.

اگر لحظات جذابی تجربه کردید و می خواهید آخرین لحظات بازی خود را به اشتراک بگذارید، کافی است پس از فشردن دکمه ی xbox دکمه ی X را فشار دهید تا به طور خودکار فیلم سی ثانیه ی آخر بازی که در حافظه ی موقت ضبط شده را بگیرد‌. دکمه کوچک دایره ای شکل که بالای دکمه ی اضافه مانند دسته تان قرار دارد، نامش view button است. اگر بعد از باز کردن صفحه ی راهنما آن را فشار دهید، گزینه های بیشتری برای فیلم گرفتن و اسکرین شات گرفتن برای شما می آورد.

این گزینه ها شامل ضبط دقایق بعدی بازی و ذخیره کردن کلیپی با مدت زمان مختلف از حافظه موقت است. اما اگر بخواهید لحظات و دقایق آینده ی بازی را ضبط کنید می توانید با انتخاب گزینه ی record from now (ضبط از این زمان به بعد)، ضبط فیلم را شروع کنید. شما می توانید به صورت دستی و با فشار دادن دکمه ی xbox و بعد دکمه ی x به ضبط پایان دهید.

اگر به دنبال افزایش دقایق ضبط بازی هستید باید بگوییم بر اساس منابع خود xbox، می توانید تا ده دقیقه از بازی را بر اساس وضوح فیلم و فضای موجود در سخت افزارتان در حافظه ی داخلی xbox ضبط کنید. اما اگر می خواهید کل بازی و یا بیشتر از ده دقیقه را ضبط کنید، می توانید از یک حافظه ی خارجی استفاده کنید. با وصل یک حافظه ی خارجی به کنسول بازی تا یک ساعت فیلم می توانید ضبط کنید.

برای انجام تغییرات از جمله تغییر مکان ذخیره ی کلیپ هایتان یا تغییر وضوح فیلم ها، صفحه ی راهنما را باز کنید و setting تنظیمات و بعد گزینه ی broadcast & capture را انتخاب کنید. حالا می توانید با انتخاب advanced تنظیمات پیشرفته تری را انتخاب کنید. که شامل چندین کیفیت مختلف مانند ۷۲۰ پیکسل می شود‌.

برای مشاهده ی فیلم ها بعد از ضبط کردن چه کنیم؟

برای مشاهده ی فیلم ها بلافاصله بعد از ذخیره کردنشان، بعد از این که نوتیفیکیشن آبی رنگ تایید کرد که فیلم شما ذخیره شده است، دکمه ی xbox را بزنید. از این جا شما می توانید فیلم های جدیدتان را ببینید، در Xlive آن ها را آپلود کنید، یا آن ها را حذف کنید.

با انتخاب گزینه ی edit شما وارد اپلیکیشن Microsoft's free upload studio شوید. برای دیدن فیلم هایتان در هر زمانی که می خواهید، می توانید دکمه ی xbox را برای باز کردن صفحه ی راهنما فشار دهید، setting و بعد broadcast & capture را انتخاب کنید و در آخر، recent capture را بزنید. حالا در صفحه لیستی از تمام فیلم هایی که اخیرا گرفته اید را مشاهده می کنید.

  مانی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • علیرضا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۵:۲۱ ب٫ظ

    منظورتون از حافظه خارجی که تا یک ساعت فیلم میگیره فلش هست؟

    • امیرحسین عیدی ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۸:۳۸ ق٫ظ

      حافظه خارجی می تونه فلش، هارد اکسترنال و حافظه های مختلفی باشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =