کمپانی بازی ساز سگا – Sega

معرفی کمپانی سگا

کمپانی Sega یک توسعه‌ دهنده و ناشر بازی‌ های ویدیویی چند ملیتی است که در عرصه گیم خوش درخشید. این کمپانی علاوه بر بازی های ویدئویی فعالیت هایی همچون توسعه سخت‌ افزار آرکید نیز داشته است که دفتر مرکزی آن در اوتا، توکیو، ژاپن قرار دارد. همه ی ما با این کمپانی دوره خوش کودکی خود را گذرانده ایم. 

بررسی کمپانی Sega

کمپانی Sega یک شرکت توسعه و ساخت بازی های سرگرمی چند ملیتی ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در شیناگاوا، توکیو قرار گرفته است. این کمپانی شعبه های بین المللی دارد که نسبت به شعبه های دیگر بسیار مهم تر از بقیه شعبه ها هستند. از شعبه های مهم و بین المللی این کمپانی می توان به سگا آمریکا و سگا اروپا، در اروین، کالیفرنیا و لندن اشاره کرد. این کمپانی مدتی شروع به ساخت کنسول های آرکید (دستگاهی است که دارای یک رایانهٔ اختصاصی مخصوص انجام یک یا چند بازی آرکید) کرد.

در واقع بخش توسعه بازی های آرکید و بازی های ویدیویی خانگی، سگا گیمز، از سال ۲۰۲۰ در وضعیت فعلی خود وجود دارد. کمپانی سگا یکی از شرکت‌ های تابعه Sega Group Corporation، بخشی از Sega Sammy Holdings است. از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۱، سگا همچنین کنسول های بازی ویدیویی را توسعه داده است.

تاسیس این کمپانی

در واقع کمپانی sega توسط دو تاجر آمریکایی، یعنی مارتین بروملی و ریچارد استوارت در ۳ ژوئن ۱۹۶۰ تأسیس شد. سگا نخستین بازی سکه ای خود را با نام Periscope در سال ۱۹۶۶ توسعه داد و به بازار های جهانی عرضه کرد. این کمپانی در سال ۱۹۶۹ به صنایع خلیج و وسترن فروخته شد. پس از رکود در تجارت آرکید در اوایل دهه ۱۹۸۰، سگا شروع به توسعه کنسول های بازی ویدیویی کرد که با SG شروع شد.

کنسول بعدی ساخت سگا، با نام سگا جنسیس (معروف به مگا درایو خارج از آمریکای شمالی) در سال ۱۹۸۸ به بازار های جهانی عرضه شد. جنسیس در رقابت با کنسول های دیگر در ژاپن شروع به مبارزه کرد، اما پس از انتشار بازی Sonic the Hedgehog در سال ۱۹۹۱ در خارج از کشور به موفقیت بسیار بزرگی دست یافت که باعث مشهور شدن او شد. در سال ۲۰۰۱، تولید کنسول‌ ها توسط این کمپانی متوقف شد تا به یک توسعه‌ دهنده و ناشر شخص ثالث تبدیل شود و در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی Sammy Corporation خریداری شد. در سال‌ های پس از آن، کمپانی سگا سود بیشتری داشته است.

شرکت سگا نام خود را به Sega Game تغییر داد و بخش‌ بازی، سرگرمی و اسباب‌ بازی خود را از شرکت‌ های دیگر جدا کرد. در واقع در سال ۲۰۲۰، Sega Games و Sega Interactive با هم ترکیب شدند و در نهایت به Sega Corporation تبدیل شدند.

بازی های قدیمی ساخته شده توسط سگا

۱. Contra: Hard Corps: این بازی با نام Contra: The Hard Corps در ژاپن، Probotector (عنوان جایگزینی که در ابتدا به تعدادی از بازی های Contra در منطقه اروپا داده شد) در اروپا و استرالیا منتشر شد، در واقع این بازی ویدئویی بر حول دویدن و تفنگ می چرخد که برای اولین بار توسط Konami برای کنسول بازی سگا جنسیس در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. این اولین بازی از سری Contra بود. این بازی فوق العاده فقط برای پلتفرم سگا منتشر شد و به عنوان اولین ورودی در زیر مجموعه های Hard Corps عمل می کند.

۲. Chakan: The Forever Man: یک بازی ویدیویی برای کنسول Sega Mega Drive ،Genesis و Game Gear است که برای اولین بار توسط کمپانی سگا آمریکا در ۸ دسامبر ۱۹۹۲ منتشر شد.

۳. The Immortal: بازی نامیرا علاوه بر سگا جنسیس از کنسول NES نیز پشتیبانی می کند و هر دو نسخه‌ ی این بازی واقعا سخت و طاقت فرسا هستند. این بازی به گونه ای طراحی شده است که حتی یک قدم اشتباه در بازی نیز ممکن است به قیمت از دست دادن جان بازیکن تمام شود.

جدیدترین بازی های سگا

بازی Company of Heroes 3: یک بازی استراتژیک با حالت واقعی است که برای اولین بار توسط Relic Entertainment توسعه یافته و توسط سگا برای مایکروسافت ویندوز یا PC منتشر شده است. داستان این بازی در سینماهای ایتالیا و شمال آفریقا در جنگ جهانی دوم جریان پیدا می کند و دارای المان ها و حالت های جدید است که شاید تا به امروز هیچ گیمری آن ها را تجربه نکرده باشد.

بازی Two Point Campus: یکی از جدید ترین بازی های ساخت کمپانی سگا بازی Two Point Campus است. یک بازی شبیه‌ سازی تجاری، که نخستین بار توسط Two Point Studios توسعه پیدا کرده و توسط سگا منتشر شده است. پلتفرم این بازی در سال ۲۰۲۲ برای ویندوز، نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان اس و ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر شد.

بازی Endless Dungeon: این بازی توسط کمپانی Amplitude Studios ساخته شد. این بازی در ماه اکتبر ۲۰۱۴ برای سیستم‌ های Microsoft Windows و Mac OS X ،iOS و برای Xbox One منتشر شد. پورت‌ های PlayStation 4 و Nintendo Switch در ماه می ۲۰۲۰ منتشر شدند.

 

اخبار و مقالات کپانی سگا – Sega

تولید مستمر مجموعه بازی های سونیک ساخته شرکت سگا

سگا مگا درایو مینی خاطرات عناوین سگا جنسیس را زنده میکند

شرکت سگا تریلر جدیدی از کنسول جنسیس مینی منتشر کرد

فهرست بازی های مینی کنسول سگا جنسیس تکمیل شد

معرفی و بررسی بازی Alien: Isolation

صبا آهنگریان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =