معرفی تمام بازی های اسپایدرمن

بهترین بازی اسپایدرمن

حتما شما هم از طرفداران درجه یک بازی‌های اسپایدرمن هستید. بهترین بازی اسپایدرمن از نظر شما کدام است؟ اسپایدرمن، کسی است که تمام قابلیت‌های یک عنکبوت را دارد. بازی‌های زیادی از آن منتشر شده و اکثر آن‌ها شبیه به هم هستند. در این‌جا به رتبه‌بندی بیشتر این بازی‌ها پرداخته‌ ایم.

ما از طرفداران پروپا قرص اسپایدرمن هستیم و از زمانی که آنقدر بزرگ شدیم که می‌توانستیم بازی‌های ویدیویی انجام دهیم، بازی‌های Spider-Man را بازی می‌کردیم. ظاهراً وب‌ هد (اشاره به Spider-Man که چهره‌ای شبیه به تار عنکبوت دارد) معروف به Marvel در بسیاری از بازی‌های ویدیویی بازی کرده است. برای سهولت در جمع‌آوری و خواندن این لیست، مجبور شدیم تا بعضی از بازی‌های دستی و موبایلی آن را نادیده بگیریم. همچنین در اینجا فقط بازی‌هایی را بررسی کرده‌ ایم که در آن Spider-Man ستاره اصلی بازی یا بخشی از یک دو نفره بود. زیرا برای رتبه‌‌ بندی این بازی در اینجا، قابل بازی بودن یا نقش کوتاه داشتن SPIDER-MAN کافی نیست. او باید ستاره داستان باشد. بنابراین، در اینجا لیستی از بازی‌های کنسول و کامپیوتری Spider-Man را قرار داده‌ ایم و آن‌ها را از بهترین به بدترین رتبه‌ بندی کرده‌ ایم.

بازی ۲۰۲۰ Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS5/PS4)

با اینکه کار Spider-Man (2018) بسیار خوب است، اما بی‌نقص نیست. این بازی دارای بخش‌های مخفی‌ کاری ضعیفی به عنوان Mary Jane و یک خط داستانی است که در اواسط بازی متوقف می‌شود. Miles Morales این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کرد و یک اثر تقریبا بی‌ نقص به جا گذاشت. چرخش خارق‌العاده با تار عنکبوتی به بازی برمی‌گردد و شما یک گروه کامل از شخصیت‌های دوست‌ داشتنی دارید که به جمع‌آوری اطلاعات از Harlem، منطقه‌ای برفی در نیویورک که Miles آن را خانه می‌نامد، کمک می‌کنند.

در پایان بازی، مایلز برای نجات مردم نیویورک مبارزه نمی‌کرد. بلکه برای نجات دوستان و خانواده‌اش که به آن‌ها اهمیت می‌داد و هر یک دارای نام و امید و ترس‌ بودند، می‌جنگید. فکر نمی‌کردیم که Miles Morales به خوبی Spider-Man (2018) باشد. ولی حق با ما بود، در نهایت اثر بهتری شد. منظورمان این است که شما می‌توانید در شهر نیویورک با گربه‌ای بر پشت خود به اطراف بپرید. چه چیزی بهتر از این؟

بازی Marvel’s Spider-Man 2018 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS4)

ما با تعداد کمی از بازی‌ها بلافاصله ارتباط برقرار کردیم و مانند Marvel’s Spider-Man 2018 از آن لذت بردیم. لحظه‌ای که شروع به چرخش و حرکت سریع با تارهای عنکبوتی به اطراف کردیم، به شدت اسیر این بازی شدیم. نکته جالبی که وجود دارد، این است که بقیه بازی نیز به همین خوبی پیش می‌رود. مبارزات بسیار ماهرانه و سرگرم‌ کننده‌ای دارد.

یکی از روایت‌های محبوب ما در مورد مرد عنکبوتی است که شامل بازیگری و نویسندگی بسیار عالی می‌شود. مراحل نفس‌گیری را تا انتهای بازی پشت سر می‌گذارید (آن دسته از افرادی که این بازی را انجام داده‌ اند، می‌دانند از چه چیزی صحبت می‌کنیم). علاوه بر این، مجموعه‌های فوق‌العاده‌ای در نقاط مختلف شهر وجود دارند که پیدا کردن و جمع‌آوری آن‌ها بسیار ارزشمند است. از همه مهم‌تر، این بازی بود که ما را با بازی جدید از Miles Morales آشنا کرد.

بازی Spider-Man 2 2004 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS2/Xbox/GameCube)

هنگام صحبت در مورد بازی‌های Spider-Man، دو دوره وجود دارد. دوره قبل از انتشار Spider-Man 2 و دوره بعد از انتشار Spider-Man 2. این یک اثر به یاد ماندنی از این بازی بود. تا به امروز، هنوز هم بازی‌های جدید Spider-Man با این نسخه کلاسیک ۲۰۰۴ مورد مقایسه قرار می‌گیرند.

هنگامی که سازندگان بازی در مورد بازی‌های Spidey آینده خود صحبت می‌کنند، تقریباً همیشه باید یادی از شگفتی‌های چرخش با تار عنکبوتی در Spider-Man 2 کنند. موضوع مهمی که اینجا مطرح می‌شود، این است که بقیه بازی Spider-Man 2 نیز بسیار عالی پیش می‌رود. به عنوان مثال، باس‌ فایت در مقابل Mysterio. همچنین استفاده از صدای Bruce Campbell به عنوان راوی داستان، ایده بسیار خوبی بود. تنها یک دلیل وجود دارد که همچنان از این بازی با احترام یاد می‌شود و مورد تمجید قرار می‌گیرد و آن این است که: به شدت بازی خوبی است.

بازی ۲۰۰۵ Ultimate Spider-Man 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS2/Xbox/GameCube/کامپیوتر)

Spider-Man 2 بازی جالبی برای PS2 و Xbox بود. از آنجایی که همه از آن خاطره خوبی به یاد دارند، عده کمی به دنباله آن یعنی Ultimate Spider-Man که در سال بعد منتشر شد، توجه کردند. این موضوع بسیار شرم‌آور است. زیرا این یک بازی بی‌نظیر و یکی از بهترین بازی‌های Spider-Man است که تاکنون ساخته شد. این بازی، از همان موتور و کنترل Spider-Man 2 اما در دنیای Ultimate Spider-Man با یک پیتر جوان‌تر استفاده کرد. همچنین دارای تصاویر متشکل از کتاب‌های کمیک می‌باشد. به عقیده عده‌ای، Peter در این بازی بسیار پرحرف است، اما به نظر ما با فضای بازی همخوانی دارد.

بازی ۲۰۰۸ Spider-Man: Web of Shadows 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS3/360/Wii/ کامپیوتر)

این دقیقا همان بازی است که ما از Spider-Man 3 انتظار داشتیم. هم از نظر ظاهری، هم از نظر چرخش با تار عنکبوت و هم از نظر مبارزه ارتقاء پیدا کرده است. همچنین داستان جدیدی را روایت می‌کند که براساس هیچ فیلم یا نمایش تلویزیونی ساخته نشده است. نسبت به بازی‌های قبلی Spider-Man محیط تاریک‌تری دارد، البته امروز با بازگشت به این بازی متوجه شده‌ ایم که بسیاری از نوشته‌های آن کمی بیش از حد دراماتیک هستند. با این اوصاف، همچنان بازی جالبی است و دارای انتخاب‌های داستانی است که هرکدام پایان متفاوتی را رقم می‌زنند و این اولین باری است که این ویژگی در مجموعه Spider-Man به کار می‌رود.

بازی ۲۰۱۰ Spider-Man: Shattered Dimensions

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS3/360/Wii/کامپیوتر)

Into the Spider-Verse یکی از فیلم‌های مورد علاقه ما است. اما با اینکه این اولین فیلم بزرگ Spider-Man بود که در ابعاد مختلف پخش می‌شد، اما داستان جدیدی نبود. اولین بار در مجموعه انیمیشن‌ها و کمیک‌ها شاهد آن بودیم. حتی در بازی‌هایی مانند Shattered Dimensions نیز همین داستان وجود داشت. در آن زمان علاقه چندانی به این بازی‌ نداشتیم، زیرا این اقدام موجب خنثی‌ سازی بند بازی با تار عنکبوت در جهان باز که یکی از بهترین‌های بازی‌های قبلی Spider-Man بود، می‌شد. اما با گذشت سال‌ها، از گیم‌ پلی و مردان عنکبوتی آن که از دنیاهای مختلف می‌آمدند، لذت بردیم.

بازی ۲۰۰۲ Spider-Man The Movie

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS2/Xbox/ کامپیوتر)

ممکن است به عقیده بعضی‌ها جایگاه این عنوان در این قسمت از لیست نباشد، اما به نظر ما، در جای درستی قرار گرفته است. ما عاشق Enter Electro بودیم و این بازی کم و بیش شبیه به آن است، با تصاویر بهتر و یک مرد عنکبوتی جدیدتر. جدا از این، یکی از طرفداران پروپاقرص فیلمی بودیم که تقریباً در همان زمان اکران شد و باید بگوییم که این یک بازی بی‌نقص است.

اگر امروز به این بازی برگردیم، ممکن است کمی زمخت به نظر برسد، اما هنوز هم به همان اندازه که آخرین بار بازی کردیم، سرگرم‌ کننده است. در این بازی یک حالت کاملاً مخفی وجود دارد که می‌توانید قفل جایی که به عنوان Green Goblin بازی می‌کنید را باز کنید. Green Goblin حرکات و توانایی‌های خاص خودش را دارد.

بازی Spider-Man 2: Enter Electro 2001 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS1)

تقریباُ تمام آنچه که در Enter Electro وجود دارد، در مقایسه با بازی قبلی PS1 بهبود یافته است. اکنون شما می‌توانستید در سطح‌های خاصی در خیابان‌ها قدم بزنید. توانایی‌های بیشتری داشتید. دشمنان بیشتری هم وجود داشتند. حتی Spider-Man بال‌های تار مانندی زیر بغلش داشت که ما همیشه آن‌ها را دوست داشتیم. این نسخه و نسخه اول Spider-Man، دو نسخه کلاسیکی بودند که سال‌ها در PS1 ما ماندند.

بازی Spider-Man 2000

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS1)

این بازی در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و یکی از اولین بازی‌های سه بعدی Spider-Man بود. اما آنچه که دلیل واقعی انجام بازی Spider-Man بود، عناصری بود که از بازی‌های قبلی گرفته و آن‌ها را به یک ماجراجویی سه بعدی لذت‌ بخش تبدیل کرده است. این بازی همچنین دارای کدهای تقلب و لباس‌های عجیب و غریبی برای Spider-Man می‌باشد که با داستانی ساده و شبیه به کتاب‌های کمیک همراه است. از صدای Stan Lee نیز در این بازی استفاده شده است. Young Zack ماه‌ها و ماه‌ها این بازی را انجام داد و فقط زمانی دست از آن کشید که دنباله آن وارد بازار شد.

بازی ۲۰۰۷ Spider-Man 3 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS3/360/PS2/کامپیوتر)

با اینکه بازی دیگر و بهتری، بعد از بازی کلاسیک Spider-Man 2 منتشر شد، اما Spider-Man 3 دنباله واقعی و بزرگی بود که طرفداران انتظارش را داشتند و این بسیار ناامید کننده بود. ظاهر زمختی داشت، جذابیت Spider-Man 2 را نداشت و زمان‌بندی خوبی نداشت. از صدای Bruce Campbell در آن استفاده شده بود، بنابراین آنقدرها هم بد نبود. چرخش و پرش با تارهای عنکبوتی در آن بسیار عالی صورت می‌گرفت. در کل بازی بدی نبود، اما دنباله‌ای هم نبود که باب میل طرفداران باشد.

بازی ۲۰۱۴ The Amazing Spider-Man 2 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS4/PS3/Xbox One/360/Wii U/کامپیوتر)

این دنباله، با هدف بهبود مشکلات بازی قبلی ساخته شد. یعنی تمرکز تیم سازنده، بیشتر بر روی لذت‌بخش‌تر کردن فرآیند پرش با تار بود. با اینکه این نسخه به خوبی نسخه‌های بعدی یا حتی بعضی از بازی‌های قبلی PS2 نیست، اما همچنان به اندازه‌ای سرگرم‌ کننده بود که ما ساعت‌های زیادی را صرف چرخیدن در آن کردیم. در اولین ساعات از شروع بازی، باید به نجات Stan Lee بروید، جایی که بازی تقریباً به اوج خود می‌رسد. می‌توانید پس از انجام این مرحله به کل از بازی دست بکشید، مگر اینکه بخواهید کمی بیشتر در اطراف نیویورک بچرخید.

بازی ۲۰۱۲ The Amazing Spider-Man

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS3/360/Wii U/کامپیوتر)

اجازه دهید واضح بگوییم، این یک بازی بد و در عین حال سرگرم‌ کننده است. این بازی شامل جهان‌ بازی می‌شود که در آن پرش‌ها و مبارزات قابل قبولی اتفاق می‌افتد. در مقایسه با بازی‌های Spider-Man قبلی فقط می‌توان کلمه قابل قبول را برای آن به کار برد.

بازی ۱۹۹۱ Spider-Man: The Video Game

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (دستگاه‌های آرکید)

این بازی به نوعی مبتنی بر مبارزه با تعداد زیادی از دشمنان بود که به لطف قدرت دستگاه‌های آرکید دهه ۹۰، به یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های مبتنی بر ضرب و شتم آن زمان تبدیل شد. در این بازی قهرمانانی همچون Hawkeye و Namor و افراد شرور کلاسیکی مانند Venom حضور داشتند. اگر می‌خواهید به عقب برگردید و یکی از این بازی‌های ضرب و شتم را بازی کنید، این بهترین بازی اسپایدرمن برای شما در سال ۲۰۲۰ است.

بازی Spider-Man: Homecoming و Spider-Man: Far From Home VR 2019 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PSVR)

برای داشتن تجربه‌های کوچک، این‌ موارد بهتر از آنچه که فکر می‌کنید، هستند. Homecoming، بازی‌ای است که ما هر زمان که کسی می‌آید و می‌خواهیم PSVR را نشانش دهیم، بازی می‌کنیم. چسباندن شخصی به یک سقف بلند، برای خنداندن افراد از شدت ترس و هیجان کافی است. این گردش کوتاه به عنوان یک بازی خوب است، اما زمانی که در یک اسباب بازی واقعیت مجازی گنجانده می‌شود، تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. در اینجا بازی دیگری از سری بهترین بازی اسپایدرمن به سبک VR را نیز معرفی کرده‌ ایم. این بازی کمی طولانی‌تر و پیچیده‌تر است. در آن می‌توانید با استفاده از تارهای خود به اطراف بروید و این ممکن است فراتر از حد عده‌ای باشد. مورد پسند ما بود. البته این‌ها بازی‌های مرسوم Spider-Man نیستند، اما به نظر ما لیاقت حضور در این لیست را دارند.

بازی Spider-Man: Edge of Time 2011 

بهترین بازی اسپایدرمن

پلتفرم: (PS3/360/Wii)

گنجاندن کل اتفاقات بازی Spider-Man در داخل یک ساختمان، ایده خوبی به نظر نمی‌آید. به عنوان دنباله‌ای برای Shattered Dimensions که نسخه بهتری هم بود، احساس می‌شود که یک گام به عقب برداشته شده است. در این بازی لباس‌های خوبی قرار گرفته و ظاهراً تنها نکته مثبت آن همین است.

 

منبع: TheBests

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =