همه چیز درباره تغییرات مستر لیگ PES 2020

همه چیز درباره مستر لیگ PES 2020

مستر لیگ بازی PES یکی از محبوب ترین بخش های این فرانچایز محسوب می شود در طول چند سال اخیر کاربران زیادی را جذب کرده است، طبق رسم سالانه Konami، امسال نیز شاهد ایجادی تغییراتی در مستر لیگ PES 2020 هستیم و امسال نیز استدیوی ژاپنی کونامی عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته و توانسته تغییرات مثبتی را رقم زند. 

حضور مربیان واقعی در کنار زمین مسابقه یکی از مهم‌ترین تغییرات مستر لیگ PES 2020 به شمار می رود که قرار است به Master League (مستر لیگ) در بازی PES 2020 افزوده شود. نکته قابل توجه این جاست که ما تا پیش از این شاهد حضور مربیان واقعی در کنار زمین در بازی PES نبودیم در حالی که رقیب سنتی بازی PES یعنی بازی FIFA چندین سال است که از این ویژگی بهره می‌برد.

علاوه بر حضور مربیان واقعی در کنار زمین، ما شاهد اضافه شدن بخش رختکن تیم‌ها به مستر لیگ PES 2020 خواهیم بود و این نمایش رختکن به گونه‌ای است که مربیان تیم‌ها با توجه به نتیجه بازی با بازیکنان تیم خود گفت و گو می‌کنند. از نکات قابل توجه دیگر می‌توانیم به مکانیزم بسیار عالی طراحی مربی‌ها اشاره داشت. پیشرفت بسیار زیادی در این سیستم شخصی سازی مشاهده می‌کنید و می‌توانید چهره‌های بسیار واقعی و طبیعی از آن در بیاورید به طور کلی به نظر می‌رسد شرکت Konami (کونامی) حسابی بر روی این بخش وقت گذاشته است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بعضی از تغییرات مستر لیگ پی اس ۲۰۲۰ نگاهی بیاندازیم.

نقل و انتقالات فوتبالی (Football Transfer) واقع گرایانه

همواره نقل و انتقالات مصنوعی یکی از موضوعاتی بوده است که انتقاداتی از سمت طرفداران بازی پی اس به شرکت کونامی وارد می‌شده است. حال به نظر می‌رسد سیستم بخش نقل و انتقالات در مستر لیگ پی اس ۲۰۲۰ پیشرفت بسیار زیادی داشته و دیگر همچون گذشته امر جذب بازیکن به راحتی اتفاق نمی‌افتد مخصوصاً جذب بازیکن از تیم حریف دیگر راحت نیست. علاوه بر این مبالغ بازیکنان در نقل و انتقالات به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

واکنش‌های طبیعی در کنار زمین از سوی مربیان و بازیکنان تیم‌ها

همان طور که در بخش قبلی گفتم تنها در بخش مستر لیگ پی اس ۲۰۲۰ شاهد حضور مربیان در کنار زمین مسابقه خواهیم بود و شما شاهد این موضوع در بخش‌های معمولی بازی نخواهید بود. در پی اس ۲۰۲۰ شاهد ارتقا چشم گیر طراحی واکنش‌ها و سلبریشن ها (شادی بعد از گل) خواهیم بود و این مورد از با اهمیت‌ترین تغییرات به وجود آمده در مستر لیگ پی اس ۲۰۲۰ است.

جو ورزشگاه‌ها در مقایسه با سری‌های قبلی بازی پی اس با پیشرفت نسبی مواجه بوده است

موردی که همواره پای ثابت انتقادات طرفداران بازی پی اس بود، جو بی انرژی و مرده ورزشگاه‌ها بود که این مورد در بخش بازی‌های معمولی پی اس ۲۰۲۰ نیز وجود دارد با این حال بر اساس اعلام شرکت Konami (کونامی) به نظر می‌رسد قرار است به طور کلی جو موجود در ورزشگاه‌ها در بازی‌های مهم یا دربی‌ها تغییراتی داشته باشد در نتیجه به طور قطع این موضوع می‌تواند کمک بسیار زیادی در طبیعی‌تر جلوه دادن بازی پی اس ۲۰۲۰ کند. پیشرفت نسبی جو ورزشگاه‌ها جزو مهم‌ترین تغییرات مستر لیگ پی اس ۲۰۲۰ شناخته می‌شود.

تصمیم گیری هواداران و بازی‌های پیش فصل

یکی از نکات جالب بازی پی اس ۲۰۲۰، اضافه شدن مسابقات پیش فصل به بخش Master League پی اس ۲۰۲۰ است. شما می‌توانید به صورت خردمندانه عمل کنید و تعدادی از بازیکنان جوان تیم خود را در همین مسابقات پیش فصل بازی دهید و در پی بازی کردن ممکن است جوانان تیم شما مورد علاقه هوادارانتان قرار گرفته و شهرت بسیار زیادی به دست آورند که این موضوع می‌تواند در روند رو به رشد این بازیکنان تأثیر بسیار زیادی بگذارد. البته در خصوص این بخش، شرکت Konami اعلام کرده است که این بخش هنوز جای کار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحاتی در مورد بخش نقل و انتقالات مستر لیگ پی اس ۲۰۲۰ ارائه دهیم.

همه چیز درباره مستر لیگ PES 2020

بخش نقل و انتقالات

همان طور که اشاره کردیم بخش نقل و انتقالات Master League پی اس ۲۰۲۰ جزء بخش‌هایی است که نشان دهنده توجه زیاد شرکت کونامی به آن‌ها و به نوعی وقت گذاشتن برای این بخش است. در سری جدید پی اس دیگر از قیمت‌های غیر واقعی برای بازیکنان مختلف خبری نیست و قیمت تمامی بازیکنان حاضر در Master League بر طبق دیتای رسمی قیمت گذاری بازیکنان گوناگون در سراسر دنیا گردآوری شده است و به دیتای بازی پی اس ۲۰۲۰ افزوده شده است. به طور کلی می‌بایست بگوییم که تیم سازنده یعنی شرکت کونامی (Konami) توجه بسیار زیادی به بخش نقل و انتقالات مستر لیگ کرده است.

با ورود به بخش Team Management و انتخاب گزینه Negotiations می‌توانید برای خرید بازیکن اقدام کنید. پس از انجام این پروسه، منوی فرعی برای شما باز می‌شود و در آن جا مشاهده خواهید کرد که گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید وجود دارد و دست شما برای پیدا کردن بازیکنان گوناگون حسابی باز است. شما می‌توانید با سرچ نام بازیکن مورد نظر یا فیلتر کردن بخش جست و جو با گزینه‌هایی همچون سن، ملیت، پست تخصصی و…، بازیکن خود را پیدا کنید. پس از یافتن بازیکن مورد نظر، با زدن دکمه ضربدر صفحه‌ای باز می‌شود که شامل موارد زیر است:

۱- گزینه آغاز مذاکره با بازیکن

۲- گزینه گرفتن بازیکن به شکل قرضی به طول مدت یک سال

۳- گزینه گرفتن بازیکن به شکل قرضی به طول مدت ۶ ماه

۴- گزینه افزودن بازیکن مورد نظر به لیست بازیکنانی که ما زیر نظر داریم

۵- گزینه Team Role Effect بازیکن

۶- گزینه بررسی و مقایسه توانایی‌ها و قابلیت بازیکن مورد نظر شما با دیگر بازیکنان

پس از آن می‌بایست وارد بخش Start Transfer Negotiation شوید. پس از ورود مشاهده خواهید کرد که بخش خرید بازیکن مورد نظر شامل قسمت‌های ۱- مذاکره‌ی مستقیم با خود باشگاه و ۲- مذاکره مستقیم با بازیکن مورد نظر است.

توضیحات شرایط خرید بازیکن مورد نظر شامل موارد زیر است:

  • مخارج انتقال یا Transfer Fee
  • گزینه فروش بازیکن یا Selling on Option
  • گزینه معامله کردن بازیکن با بازیکنی دیگر یا Player to be traded
  • حقوق سالیانه یا annual salary
  • مدت زمان قرارداد یا Contract Length
  • هزینه فسخ قرارداد یا Release Fee
  • فرم پاداش یا Appearance bonus
  • پاداش برد به ازای هر بازی یا Win bonus
  • پاداش عدم دریافت گل در هر بازی (کلین شیت) یا Clean Sheet Option

همان گونه که مشاهده می‌کنید منویی بسیار ساده و کاربردی جهت خرید و فروش بازیکنان طراحی شده است. شما می‌بایست با توجه به میزان بودجه باشگاه خود اقدام به خرید بازیکن کنید. کاری که می‌تواند برای تیم شما بسیار مفید باشد، خرید بازیکنان جوان و خوش آتیه است.

 به طورکلی باید در نظر گرفت که سیاست شما در قبال تیم خود چیست. آیا یک تیم بی نام و نشان در اختیار شماست و برنامه‌ی بلند مدت برای تیم خود دارید یا این که تیم بزرگ و معروفی در اختیار دارید. به طور کلی شما می‌بایست پیش از خرید هر بازیکنی به یک سری موارد همچون مهارت‌ها و توانایی‌های فردی بازیکن، تیم رول بازیکن، پلیر اید بازیکن و نمودار رشد بازیکن مورد نظر توجه داشته باشید.

زمانی که شروع به خرید بازیکن مورد نظر می‌کنید می‌بایست مدتی را حتی شاید به مدت چند روز منتظر بمانید تا به وسیله‌ی پیام خصوصی در مورد درخواست‌های بازیکن مورد نظر و یا باشگاه مورد نظر با خبر شوید. حتی ممکن است اقدام به خرید بازیکنی بگیرید که به باشگاه خود بسیار وفادار اسو و این موضوع احتمال خرید بازیکن مورد نظر را کاهش می‌دهد. همچنین کار بسیار دشواری است که قادر باشید بازیکنی از تیم رقیب خود خریداری کرده و به خدمت تیم خود در آورید.

در پایان می‌بایست گفت که در بخش‌هایی از Master League بازی پی اس ۲۰۲۰ که شرکت کونامی اعلام کرده بود شاهد تغییرات مثبت و رو به رشدی بودیم. به طور کلی Master League از حالت نابسامان و بی روح گذشته درآمده و به نوعی رنگ و روی قشنگ و امیدوار کننده‌ای به خود گرفته است. علاوه بر این کمپانی کونامی (Konami) به صورت رسمی اعلام کرده است که پروژه بازسازی Master League در نسخه پی اس ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت و ما نیز امید داریم که در Master League بازی پی اس ۲۰۲۱ شاهد تغییرات متنوع و چشم گیر باشیم.

 

 

کوروش نیک منش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =