پیش از خرید کنسول بازی PlayStation Vita به چه مواردی باید توجه کرد

پیش از خرید کنسول بازی PlayStation Vita به چه مواردی باید توجه کرد

شرکت سونی با طراحی کنسول بازی که قابل حمل است این فرصت را برای کاربران خود ایجاد کرده تا از این دستگاه در هر زمانی و هر حالای بهره ببرند و حال برای آشنایی با این کنسول بازی PlayStation Vita مقاله ای را نوشتیم که تمامی اطلاعات در رابطه با این کنسول در برگیرد.

در ابتدا به بررسی برخی از ویژگی های این کنسول می پردازیم:

این کنسول دارای یک پردازنده چهار هسته ای ARM Cortex-A9 و گرافیک چهار هسته ای SGX 543 است که می توان اینگونه در رابطه با گرافیک این موضوع بیان کرد که قدرت عملکرد دو برابری نسبت به iPad 2 داراست ویتا دارنده یک صفحه نمایشگر AMOLED و کیفیت تصویر ۵۴۴ در ٩۶٠ پیکسل و بزرگنمایی تصویر ١۶:٩ با قابلیت چند لمسی خازنی با بزرگی صفحه پنج اینچ می باشد.

همچنین امکان کنترل بازی با کنترلر های دو قلو آنالوگ، تاچ پد لمسی بر روی و پشت دستگاه، D-Pad را فراهم کرده است. همچنین سیستم کنترل ۶ محوره در این دستگاه وجود دارد. کنسول بازی پلی استیشن ویتا با مدل هایی که دارای Wi-Fi ،۳G ،GPS است.

پیش از خرید کنسول بازی PlayStation Vita به چه مواردی باید توجه کرد
پیش از خرید کنسول بازی PlayStation Vita به چه مواردی باید توجه کرد

حال چندین مورد در ارتباط با این کنسول بازی مطرح می کنیم

۱. مستقل بودن محصول از منطقه مورد استفاده آن یک کاربرد بسیار خوب این دستگاه است.

۲. زبان سیستم خود را بعد از روشن کردن دستگاه می توان انتخاب کنید که نیازی نیست حتما زبان ژاپنی بلد باشید البته خالی از لطف نیست که برای دانلود بازی از فروشگاه های ژاپنی، کمی زبان ژاپنی بلد باشیم. بطور مثال Golden Abyss یکی از بازی هایی زبان انگلیسی است و به بازی های دیگری با منو انگلیسی و زیر نویس ژاپنی مانند Ultimate Marvel vs Capcom 3 و BlazBlue می توان اشاره کرد. برای استفاده بیشتر از امکانات زبان انگلیسی بهتر است از نسخه های آسیایی بازی استفاده کنید.

۳. برای شارژ کردن باتری آن به سادگی با زدن دو شاخه آن به پریز برق این امکان به شما می دهد که همزمان با آن بازی کنید و اینکه پشتیبانی آداپتور دستگاه مقدار ١٠٠ الی ٢۴٠ ولت است. لازم به ذکر است با توجه به استاندار خانگی سیستم برق در کشور بریتانیا، باید پلاگ این دستگاه به سه شاخه مختص این کشور تبدیل کنیم. با توجه به اینکه یک طرف کابل به صورت پورت USB است می توان با وصل آن به کامپیوتر در حالت خاموش بودن دستگاه پلی استیشن ویتا، آن را شارژ کنید.

به یاد داشته باشید که در کنار خرید پلی استیشن ویتا حتما کارت حافظه اختصاصی شرکت سونی را نیز خریداری کنید چونکه برای اجرای بازی ها در پلی استیشن ویتا حتی بازی های پیش فرض دستگاه، به حافظه برای ذخیره بازی نیاز دارید و علاوه بر آن برای ذخیره محتوای دانلود ها به حافظه اضافی نیاز دارید.

در رابطه با اجرای بازی و نسخه بازی ها باید عنوان کنم که تمام بازی های PSP را می توان بر روی پلی استیشن ویتا اجرا کرد فقط به شرطی که آن ها عرضه جهانی شده باشند و تا زمانی که تمام فروشگاه های اروپایی و امریکایی و یا بطور کاملا مشخص تا زمانی که فروشگاه های غیر ژاپنی پشتیبانی خود را از این کنسول بازی شروع نکنند، نمی توانید از حساب PSN خود استفاده کنید.

پیش از خرید کنسول بازی PlayStation Vita به چه مواردی باید توجه کرد
پیش از خرید کنسول بازی PlayStation Vita به چه مواردی باید توجه کرد

در رابطه با PSN باید خاطر نشان کنم که در هر دستگاه پلی استیشن ویتا نمی توانید دارای دو اکانت PSN باشید بدین صورت اگر افرادی بخواهند از اکانت شخص دیگری استفاده کند باید اول تنظیمات دستگاه ویتا را ریست کند و سپس از یک اکانت دیگر استفاده کند و هر بار که بخواهد با اکانت دیگری وارد ویتا شود باید اکانت قبلی را فرمت کند. البته این را هم باید بیان کرد که تغییر اکانت باعث از بین رفتن بازی هایی که شما قبلا خریداری کردید نمی شود.

چون این بازی ها در اکانت شما ذخیره می ماند و شما می توانید بازی هایی که در پلی استیشن انجام دادید با ذخیره کردن در کارت حافظه از دست ندهید. فقط توجه داشته باشید این بازی ها چون با اکانت قبلی خریداری شده در اکانت جدید موجود نمی باشد و این را نیز بدانید که هر کارت حافظه با یک اکانت PSN در دسترس شما قرا می گیرد. پس اگر با یک اکانت بازی را دانلود کردید آن بازی در این اکانت شما ذخیره می ماند و با تغییر اکانت آن بازی قابل رویت در اکانت جدید شما نیست.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =