تغییرات eFootball شرکت Konami

تغییرات eFootball

eFootball شروع جدیدی برای تغییرات مجموعه ادامه‌ دار Pro Evolution Soccer (PES) است. این بازی نه‌ تنها با تغییر از انتشار سالانه هزینه‌ای به مدل بازی رایگان، رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش‌ گرفته، بلکه این بار بر اساس موتور بازی کاملاً جدیدی ساخته شده که Unreal Engine 4 نام دارد.

این تغییر طبیعتاً باعث ایجاد سؤالاتی می‌شود که آیا eFootball می‌تواند بر مشکلات و چالش‌های معمولی که ممکن است مدل رایگان با آن‌ها روبرو شود غلبه کند یا خیر و چگونه محتوا پس از انتشار به بازیکنان ارائه می‌شود؟ در مصاحبه‌ای اختصاصی با TechRadar، با Seitaro Kimura درباره چگونگی مدیریت کراس پلی، مزایای کار با Unreal Engine 4 و چه چیزی را می‌توان بزرگ‌ترین نوآوری eFootball در نظر گرفت، صحبت شده است.

چه چیزی در تغییرات eFootball آن وجود دارد؟

از Pro Evolution Soccer به PES و حالا eFootball – Kimura-san توضیح می‌دهد که تصمیم برای حذف نام های این مجموعه با سابقه (که در ژاپن به Winning Eleven معروف است) به عوامل زیادی بستگی دارد. در رأس همه این عوامل، چشم‌ انداز تغییر بازی به یک ورزش الکترونیکی بادوام است. او می‌گوید ” ما روی پروژه‌ای برای اصلاح موتور بازی PES کار کردیم تا با انتشار نسل بعدی کنسول‌های خانگی بازی مانند پلی‌ استیشن ۵ و Xbox Series X|S هم‌زمان شود.”

“در عین‌ حال، می‌دانستیم که باید نیازهای بازار را با رایگان کردن و ایجاد قابلیت کراس پلی برآورده کرده و به بازیکنان اجازه دهیم در دستگاه‌های مختلف با هم رقابت و همکاری کنند.” پس از تغییرات عمده‌ای که در موتور بازی و جنبه‌های مختلف تجاری بازی رخ داد، توانستیم صحنه بزرگی از ورزش‌های الکترونیکی را با قابلیت کراس پلی ایجاد کنیم. به این منظور، تصمیم گرفتیم Winning Eleven در ژاپن و PES در کشورهای دیگر را ترکیب کرده و eFootball را ایجاد کنیم.

موتوری جدید، شروعی تازه

تغییرات eFootball

EFootball از Unreal Engine 4 استفاده می‌کند که جایگزین FOX Engine شرکت Konami شده است و بازی‌هایی چون Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و عناوین قبلی PES بر آن اساس ساخته شده‌ اند. ساختن یک بازی روی یک موتور کاملاً جدید همیشه یک چالش محسوب می‌شود، اما Kimura-san بیان می‌کند که افراد توسعه‌ دهنده Unreal کمک کردند تا انتقال مجموعه به موتور Unreal Engine 4 کمی راحت‌تر شود.

Kimura-san بیان کرده: “با استفاده از Unreal Engine، گزینه‌های بیشتری برای رویکردهای مختلف وجود داشته و افراد زیادی از Unreal Engine استفاده می‌کنند، این را با اطمینان می‌گوییم. همچنین در UNREAL FEST، توانستیم به مطالعات موردی عناوین توسعه‌ یافته‌ای که از Unreal Engine استفاده کردند گوش دهیم و در نتیجه توانستیم اطلاعات عملی بیشتری کسب کنیم.”

” همچنین، از آنجا که توانستیم بازی را برای تمامی سیستم‌های عامل در یک محیط توسعه دهیم، توانستیم به راحتی بازی بین پلتفرمی را هم مدیریت کنیم. بخش گیم پلی بازی از موتور فوتبال دخلی استفاده می‌کند، در نتیجه این ادغام بسیار چالش‌ برانگیز بود.”

لذت و مهارت بازی رایگان

تغییرات eFootball

eFootball قرار است با ۹ تیم رسمی راه‌ اندازی شود و در حال حاضر می‌دانیم که تیم‌های جدید به همراه تیم‌های جداگانه به‌ صورت رایگان به بازی اضافه شده و به‌ روز می‌شوند. Kimura-san بیان کرد: “همچنان به ارائه Live Update، سرویس به‌ روزرسانی داده رایگان ادامه می‌دهیم و نقل و انتقالات و تغییرات هر تیم به صورت هفتگی به‌ روز می‌شود.”

به گفته Kimura-san، ترکیبی قابل پیش‌ بینی از تیم‌های رسمی و دارای مجوز و تیم‌های ساخته شده وجود خواهد داشت. ” تنها تعداد کمی از تیم‌ها هنگام راه‌ اندازی در دسترس هستند، اما سایر تیم‌های دارای مجوز با “نام های ساخته شده” مطابق معمول از طریق به‌ روزرسانی‌های رایگان در دسترس قرار خواهند گرفت.

حالات آفلاین محبوب مانند Master League، در آینده به عنوان “محتوای قابل دانلود پریمیوم” در eFootball در دسترس خواهند بود و بازی دارای سیستم Match Pass است که به شما اجازه می‌دهد بازیکن مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بر اساس تعداد مسابقه‌ای که داشته‌ اید، آیتم‌هایی را به دست آورید. Kimura-san گفته است “هم مجوزهای رایگان و هم پولی در دسترس خواهند بود، اجزای پولی شامل بازیکنانی مجزا برای Team Building Mode جدید ما و Match Passes مذکور هستند و قصد داریم حالات بیشتری را در آینده برای فروش بگذاریم.”

اما وقتی صحبت از تعمیرات و به‌ روزرسانی‌های آینده می‌شود، eFootball می‌خواهد چگونه اجزای بازی چند نفره و تک‌ نفره را در تعادل نگه دارد و از افتادن در دام “پرداخت هزینه برای پیروزی” که بسیاری از بازی‌های رایگان تسلیم آن می‌شوند، دوری کند؟

Kimura-san گفت: “ما قصد داریم در آینده حالات آفلاین موجود را به عنوان محتوای پریمیوم به فروش برسانیم/ در مورد تعمیرات و به‌ روزرسانی‌ها هم باید بگوییم که به یک صورت برای تمام حالت‌ها انجام می‌شوند. فعلاً تمرکزمان بر این است که همه بازیکنان از یک بازی عادلانه لذت ببرند، پس مشخصه اصلی بازی یک سیستم “پرداخت هزینه برای پیروزی” نخواهد بود که در آن عناصر پولی تعیین‌ کننده چه کسی در مسابقه پیروز می‌شود یا می‌بازد.”

آزادی فوتبال

تغییرات eFootball

eFootball، برخلاف FIFA 22 به شما اجازه می‌دهد صرف‌ نظر از نوع پلتفرمی که دوستانتان با آن بازی می‌کنند مانند تلفن همراه، با آن‌ها بازی کنید. Kimura-san تأیید کرده است که اگر بخواهید از نسخه تلفن همراه استفاده کنید، که در به‌ روزرسانی‌های آینده از کنترلرها پشتیبانی می‌کند، خبر خوب این است که اگر بخواهید موقعیت فوتبالی خود را ثابت کنید، همیشه به اتصال وای‌ فای نیاز نخواهید داشت. Kimura-san توضیح داده است: ” بله، امکان بازی آنلاین با استفاده از اتصال‌های ۴G و ۵G وجود دارد و ما در حال‌ توسعه و تنظیماتی هستیم که تفاوت در کیفیت اتصالی که بر بستر آن در حال بازی هستید، حداقل تأثیر را بر گیم پلی داشته باشد.”

اما آیا نسخه eFootball نینتندو سوییچ هم وجود خواهد داشت؟ شاید، اگرچه Kimura-san پاسخ روشنی در این‌ باره نداد. البته توضیحاتی درباره آنچه بازیکنان پلی‌ استیشن ۵ و Xbox Series X پس از راه‌ اندازی اولیه eFootball می‌توانند انتظار داشته باشند را ارائه داد. Kimura-san بیان کرد: “لطفاً انتظار پیشرفت‌های بصری را در پلی‌ استیشن ۵ و Xbox Series X داشته باشید، با این حال، پشتیبانی ۱۲۰ هرتزی در کنسولی‌ها وجود ندارد.”

در حالی که تغییر به بازی رایگان و انتخاب نام جدید یک مورد بسیار بزرگ برای eFootball بوده است، اما موفقیت آن در نهایت با نحوه بازسازی این بازی زیبا مشخص می‌شود. زمانی که صحبت از پیشرفت‌های زمین شد، Kimura-san معتقد بود که با وجود تمرکز بر عنصر ۱ در مقابل ۱ فوتبال، افزودن سیستم کاملاً جدید انیمیشن و کار با برخی از بهترین بازی‌ها در جهان فوتبال، eFootball نهایتاً سود خواهد برد و موفق خواهد شد. Kimura-san می‌گوید: ” به نظر من جذاب‌ترین بخش فوتبال، حمله و دفاع ۱ در مقابل ۱ است. گیم پلی ۱ در مقابل ۱ جدیدترین و ابتکاری‌ترین جنبه eFootball است و تعادل بازی را تغییر می‌دهد.”

Kimura-san توضیح می‌دهد: “برای تحقق این امر، از هر طریقی دست به ابتکار زدیم. برای درک چگونگی بازی بهترین بازیکنان در جهان، ما (آندریاس) اینیستا و (جرارد) پیکه را به عنوان مشاوران گیم پلی خود روی کار آورده و از آن‌ها راهنمایی گرفتیم.

تغییرات eFootball

“علاوه بر این، گیم پلی واقع‌ بینانه به انیمیشن‌های متنوع و پاسخگویی بالا نیاز دارد. برای دستیابی به این هدف، ما سیستم انیمیشن کاملاً جدیدی ساختیم که شامل فناوری‌ای است که آن را “Motion Matchin” می‌نامیم. شما می‌توانید از لمس ظریف توپ لذت ببرید، وانمود کنید و حریف را فریب دهید، با بدن خود دفاع کنید، یا در آخرین لحظه توپی را مهار کنید.”

جالب این است که باتوجه به اینکه اکنون تریگرها به جای دکمه‌های شولدر (shoulder) کنترل دو سرعت و نزدیک شدن را بر عهده دارند، این رویکرد جدید باعث شده eFootball طرح کنترل جدیدی مشابه با FIFA را اتخاذ کند.
Kimura-san گفت ” با بازسازی موتور بازی، بیشترین تمرکز را روی هیجان‌ انگیزترین بخش فوتبال یعنی نبرد تن‌ به‌ تن یا همان ۱ در مقابل ۱ بین بازیکنان قرار دادیم. همانطور که سیستم بازی را با تفکیک مکانیک‌های برد و باخت در نبردهای ۱ در مقابل ۱ واقعی و تاکتیک‌های بازیکنان حرفه‌ای می‌ساختیم، مجبور شدیم روش کنترل را بازسازی کنیم تا بازیکنان از تاکتیک‌های تکامل یافته تر و پیشرفته‌تری بهره مند شوند.

همچنین به جای داشتن کنترل‌های پیچیده‌تر، بازی بصری‌تر بوده و به بازیکنان اجازه داده می‌شود بر گیم پلی مقابل حریفانشان تمرکز کنند، بنابراین معتقدیم که افرادی که در گذشته از مجموعه PES لذت برده‌ اند، قطعاً می‌توانند از این بازی استفاده کرده و در مقابل همدیگر از آن لذت ببرند.”

لازم نیست مدت زیادی منتظر تغییرات eFootball بمانیم، این بازی اوایل پاییز (مثلاً ماه سپتامبر) برای کنسول‌های پلی‌ استیشن ۴، پلی‌ استیشن ۵، Xbox One، Xbox Series X/S و رایانه شخصی منتشر خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این بازی یکی از مدعیان قهرمانی می‌شود یا با شکست روبرو می‌شود.

سیما حسینی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =