راهنمای بازی Horizon Zero Dawn (قسمت پنجم)

راهنمای بازی Horizon: Zero Dawn قسمت نهم

در راهنمای بازی Horizon Zero Dawn قسمت پنجم همه توضیحات لازم در مورد بازی بیان می شود و با استفاده از این راهنمایی ها می توانید تمامی مراحل بازی را گام به گام انجام دهید و با موفقیت این بازی را به اتمام برسانید. 

راهنمای بازی Horizon: Zero Dawn قسمت نهم
راهنمای بازی Horizon: Zero Dawn قسمت نهم

Maker’s End

Maker’s End یک ماموریت اصلی در بازی Horizon Zero Dawn است که می توان بعد از کامل کردن ماموریت The City of Sun شروع کرد. در انتهای این ماموریت، این فرصت در اختیار شما خواهد بود که به سادگی یک Power Cell به دست بیاورید.

سطح پیشنهادی: ۱۴

جایزه ها: ۷۰۰۰ XP، یک امتیاز مهارتی

Maker’s End در دوردست های شمال میریدیان رخ می دهد. مطمئن شوید که مرکبی برای طی این مسیر دارید.

به خرابه های Meker’s End بروید

در راهنمای Horizon: Zero Dawn قسمت نهم راندن یک مرکب نه تنها به این خاطر مفیدتر است که شما را سریع تر به مقصد می رساند، بلکه به این خاطر که می تواند به منطقه خرابه ها نزدیک تر شود و به شما در جنگ کمک می کند فایده دارد. فقط مطمئن شوید که در برخی موقعیت ها بتوانید سوت بزنید. همچنین، حواستان به کمپ بزرگ راهزنان باشد که شما به احتمال خیلی زیاد در مسیر خواهید دید، و تلاش کنید اگر قصد جنگیدن با آنها را ندارید از آن دوری کنید.

وقتی آلوی نزدیک شد شروع به صحبت کردن در مورد دلیل آمدنش به آنجا خواهد کرد، و یک تماس گیرنده ناشناس با او از طریق Focus ش مکالمه خواهد داشت. او شما را به سمت صندوقچه ای از امکانات هدایت خواهد کرد.

در درون آن، Ropecaster ،Metal Shard را خواهید یافت، یک مارپیچ لعابدار سیمی که بسیار کمیاب است.

محل انفجار را بررسی کنید

خرابه ها بطور کامل توسط Eclipse Cultists و ماشین آلات تخریب چی احاطه شده اند. به محض اینکه رسیدید، به سمت دروازه اصلی بروید و آن را ببندید. به سمت محل مورد نظر بروید، و در مسیر Eclipse، نگهبان های بیشتر و یک تخریب چی را مشاهده خواهد کرد که صدای انفجارهای متناوب هم به گوش می رسد. بعد از رد شدن از دشمنان، دیواری را مشاهده خواهید کرد که باید طبق نقشه خود از آن بالا بروید.

Cultists وDeathbringer را بکشید

با توجه به راهنمای Horizon: Zero Dawn قسمت نهم آماده باشید، زیرا با دشمنی مواجهید که قطعاً کشنده است، و نامش Deathbringer است. او یک پیکره کامل نظامی راه رونده است که ماشین آلات خودکار قدرتمندی در اختیار دارد.

مطئمن شوید که مخفیانه و بدون سر و صدا حرکت می کند و Exlipse را پیش از اینکه به سمت ماشین آلات بروید از بین ببرید. ورودی منطقه دست کم شما را در برابر حملات گسترده Deathbringer محافظت خواهد کرد. برای جان به در بردن از قدرت تهاجمی او، با تیر های Tearblast یا تیرهای Hardpoint برجک اسلحه را از دستش خارج کنید. می توانید از آن وقتی استفاده کنید که در حال شکست باشید، اما از روی شانس خوبتان می توانید به اندازه کافی نزدیک شوید تا جایی که Deathbringer آن را به زمین بگذارد و با امنیت از آن استفاده کنید.

اگر بیش از حد نزدیک شوید، به سمت شما آتش پرتاب می کند و این حالت تهاجمی دیگری است که او در اختیار دارد. اگر فاصله خود را حفظ کنید، در صورتی که Deathbringer بیش از حد داغ شود یک هسته و میله های خنک کننده منفجر خواهند شد، پس مطمئن شوید که از مزایای این ورودی استفاده کافی را ببرید و تا جایی که می توانید به سمت او شلیک کنید.

وقتی این نبرد به پایان رسید پیکر فرمانده Eclipse را غارت کرده و تکه خرده ها را وارسی کنید. صدایی شیطانی با شما صحبت خواهد کرد، سپس Focus فرمانده نابود خواهد شد. نشانگر را به سمت یک غار دنبال کنید و برشی از صحنه همزمان به نمایش در خواهد آمد.

به دفتر Ted Faro بروید

وقتی بر روی خرابه های قدیمی قدم بر می دارید، یک صدای الکترونیکی به شما نشانه هایی در مورد کاربرد قبلی این ساختمان خواهد دارد. یادداشت کنید، Data Point های اندکی در مورد این خرابه ها در اختیار است. به پیمودن خرابه ها ادامه دهید و به جلو بروید. غارهای اندکی در دور و اطراف وجود دارند.

وقتی به برجی رسیدید، باید از رمپ آن بالا بروید و از دست و پای خود برای نگه داشتن خودتان و بالاتر رفتن استفاده نمایید. به اتاقی می رسید که چند تصویر سه بعدی دارد. هریک از این تصویر سه بعدی دشمن های متفاوتی را توصیف می کنند که شما با او مبارزه کرده اید، مثل Corruptors و Deathbringe به بالا رفتن ادامه دهید. وقتی به اتاقکی رسیدید، مستقیماً به بالا بروید و درهای جانبی را نادیده بگیرید.

به دنبال اطلاعاتی در مورد ElisabetSobeck بگردید

طبق راهنمای Horizon Zero Dawn قسمت پنجم شما به اندازه کافی پیشروی کرده اید. فضا را بررسی کنید تا سیستم ذخیره سازی قدیمی اطلاعاتی را بیابید. آن را فعال سازی کنید و تصویر سه بعدی ها را تماشا کنید تا چیزهای بیشتری در مورد صنایع ElisabetSobeck و Faro بفهمید.

نکات اطلاعاتی دیگری هم در اتاق هست که باید مورد بررسی قرار دهید. همه آنها را بر اساس دستورالعمل ماموریت پیدا کرده و تصویر سه بعدی هایشان را بررسی کنید.

وقتی این کار را تمام کردید، این شانس را در اختیار دارید که از یک تماس گیرنده ناشناس سوالاتی را بپرسید، که خود را به صورت یک تصویر سه بعدی به شما نشان می دهد. نام او Sylens است، و علاقمند است قفل راز اتفاقی که خیلی وقت پیش رخ داده است و باعث شده دنیا در خدمت ماشین آلات قرار گیرد را باز نماید. وقتی مکالمه تان با او تمام شد از وجه شرقی این سکو از برج بالا بروید تا Power Cell را پیدا کنید.

The Grave Hoard

ماموریت The Grave Hoard یکی از ماموریت های اصلی است که در بازی Horizon Zero Dawn یافت می شود. این ماموریت بطور خودکار با تمام شدن ماموریت Maker’s End آغاز می شود.

برای شروع نشانگر هدف را به سمت کوهستان دنبال کنید، و این مسیر شما را به تاسیسات قدیمی ای خواهد رساند. راهزنانی در داخل آن هستند، بنابراین مطمئن شوید که اول با آنها مبارزه می کنید. همچنین چند Datapoint در اتاق اول وجود دارد.

بعد از برداشتن آنها، از زیپلاین استفاده کنید تا به جاهای دیگر تاسیسات بروید. شما دقیقاً کنار چند تخت فرود خواهید آمد که Datapoint های بیشتری دارند.

دومین طبقه کاملاً کوتاه و مختصر است، بنابراین فقط در اطراف قدمی بزنید تا چیزهایی را بردارید، سپس با کمک زیپلاین دیگری خارج شوید تا وقتی که به سطح دیگری برسید. در این طبقه، برنامه شما درگیری با یک در بسته خواهد بود. خوشبختانه، در نزدیکیتان معماهایی پیدا خواهید کرد که بتوانید در را با آنها باز کنید. سه مجموعه وجود دارد، یکی بر روی بالای طبقه و دو تا بر روی کف.

راهنمای بازی Horizon: Zero Dawn قسمت نهم
راهنمای بازی Horizon: Zero Dawn قسمت نهم

ترکیب طبقه بالا شامل بالا، پایین، چپ و راست است. بعد از نگاه کردن به تمام این جوانب، بر روی طبقه پایین تر بپرید.

وقتی جعبه را برای یافتن معمای دوم وارسی کردید، شاخص های قرمز را نخواهید دید. با این همه، می توانید موقعیت درست را بر اساس اینکه بطور عادی رنگ قرمز در کجا ممکن بود باشد حدس بزنید. پاسخ معمای دوم بالا، بالا، پایین، پایین است.

طبق راهنمای Horizon: Zero Dawn قسمت نهم در نهایت، معمای سوم هیچ جعبه ای ندارد. با این وجود می توانید Datapoint را بررسی کنید، این بررسی به شما نشانه مرموزی می دهد. پاسخ معمای سوم بالا، راست، چپ، پایین است.

راهنمای گام به گام بازی Horizon Zero Dawn (قسمت پنجم)

بعد از حل این معماها، به سمت دری که قبلاً قفل بود بروید. وقتی وارد شدید، مطمئن شوید که اول به سمت چپ می روید زیرا در آنجا یک Power Cell وجود دارد. وقتی وارد فضای بعدی شدید، راهزن هایی را مشاهده خواهید کرد که باید از بین برده شوند. آن ها چند روبات شخصی نیز دارند، بنابراین این موضوع را هنگامی که به اطراف سرک می کشید به خاطر داشته باشید.

بعد از اینکه آنها را پاکسازی کردید، این اتاق را ترک کرده و ادامه دهید. شما از فضایی عبور خواهید کرد که شبیه اتاق رختکن است که تعدادی Datapoint در آن وجود دارد. کمی بعد از این اتاق، اتاقی بزرگ و مدور وجود دارد. به سمت کنسول اصلی که نشانه سبزی روی آن است بروید و بررسی اش کنید، روی آن تصویر سه بعدی زمین وجود دارد.

بعد از اینکه تصویر سه بعدی را دیدید، به سمت تالار شمالی بروید. پیش از اینکه از در رد شوید، خود را آماده کنید زیرا جنگ سختی در پیش دارید.

Deathbringer

در این اتاق جنگ بزرگی رخ خواهد داد، اما با استفاده از مخفی کاری می توانید دشواری آن را محدود کنید. از سکویی که روی آن ایستاده اید، فضا را بررسی کنید تا بفهمید دزدان کجا هستند. با استفاده از کمان Sharpshot آنها را بی سر و صدا بکشید.

اگر شناسایی شدید، بیا بعد از اینکه همه راهزنان را کشتید، باید به سمت راست یا چپ بدوید و از طناب برای پایین پریدن استفاده کنید. دلیل این امر آن است که اگر Deathbringer متوجه شما شود، موشک هایش را برای خراب کردن سکویی که روی آن ایستاده اید پرتاب خواهد کرد.

وقتی به طبقه همکف رسیدید، از جعبه های بزرگ متعددی که آنجاست استفاده کنید یا به سمت چپ بدوید و از دیوار استفاده کنید. مطمئن شوید که بطور مستمر ماشین آلات را تحت نظر دارید، بنابراین نقاط ضعف آنها مشخص خواهد شد.

وقتی نقاط ضعف آنها را پیدا کردید، متوجه خواهید شد که علامت دما بالای سر Deathbringer ظاهر می شود. وقتی این علامت پر شد، او لحظه از حرکت باز می ایستد و نقاط ضعف اندکی پدیدار می شود. مطمئن شوید که به سرعت به نقاط ضعفش شلیک می کنید، زیرا آنها تنها چند ثانیه در دیدرس شما هستند، اما به شدت در آن لحظه ضعیفند.

این جنگ ممکن است خیلی طولانی باشد، زیرا با یک Deathbringer با قدرت کامل مواجهید، اما با استفاده از پوشش مناسب، اصلاً ضربه ای نخواهید دید و نجات پیدا خواهید کرد. به خاطر داشته باشید اگر در خود احساس ضعف کردید، گیاهان شفابخش اندکی در محیط وجود دارند.

بعد از اینکه رئیس را در بازی Horizon: Zero Dawn زدید، به دنبال درب کوچکی باشید که از آن خارج شوید. این درب تالار کوچکی را به اتاق جنگ متصل می کند. به سراغ کنسول بروید و بر روی آن تصویر سه بعدی ای می بینید که مکالمه ای از جنگ قدیم را نشان می دهد.

بعد از مشاهده آن، از طریق درب پشتی خارج شده و برشی از صحنه به نمایش در خواهد آمد. بعد از آن، این ماموریت تمام شده و ماموریت The Curse the Darkness شروع می شود.

The Curse the Darkness

این یکی از ماموریت های اصلی ای است که در بازی Horizon Zero Dawn یافت می شود. بعد از اینکه به این مرحله رسیدید، هدف شما این خواهد بود که مکان مشخص شده ای را ببینید که Sylens در اختیار شما قرار داده است.

وقتی رسیدید، Sylens لحظه ای با شما صحبت خواهد کرد، به شما می گوید که در کمپ استراحت کنید. یک برش صحنه به نمایش در خواهد آمد، سپس شما باید ماموریت مشخصی را شروع کنید.

از مسیر کوچکی عبور کنید و به فضایی می رسید که پر از ماشین آلات جنگی می باشد. اگر زره پوش دارید پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید. اگرچه امکان جنگیدن وجود دارد، اما ما پیشنهاد می کنیم مخفیانه این بخش را انجام دهید تا آسانتر باشد.

بدون سر و صدا وارد فضا شوید و نشانگر هدف را دنبال کنید. می توانید ماشین آلات عجیب و غریب را از بین ببرید، هرچند که احتمالاً با یک ضربه نابود نمی شوند، بنابراین به خاطر داشته باشید که بعداً برگردید و آنها را نابود کنید.

بازی Horizon: Zero Dawn قسمت پنجم
بازی Horizon: Zero Dawn قسمت پنجم

مسیر شما به صخره ای ختم می شود، از آن بالا بروید تا ساحل آرام را ببینید و با پرش به فضای دوم وارد شوید. این فضا چیزی شبیه فضای قبلی است، اگرچه کمی بازتر است. بطور مخفیانه و بدون سر و صدا از علفزار رد شوید و به سمت هدف پیش بروید، که مجدداً باید از دیوار بالا بروید. فضای بعدی پر از آدم است و نیاز است که رویکرد آرامتری در پیش بگیرید.

ممکن است وسوسه شوید که کسی را که مستقیماً کنار شماست بکشید، اما حواستان باشد، این کار توجه افراد نزدیک را جلب می کند. لحظه ای به خود فرصت دهید تا موقعیت را ارزیابی کنید، بفهمید هر کسی کجاست، سپس کار خود را برنامه ریزی کنید. البته، اینها شبه انسان هستند بنابراین اگر درگیری هم رخ دهد خیلی کار جدی ای نمی توانند بکنند. در نهایت، هدف شما رد شدن از روی پل است، سپس بالا بروید تا به شیب و درخت پیر فرسوده برسید. آلوی به درخت ضربه ای می زند، که به شما این امکان را می دهد از آن بگذرید. در فضای حول و حوش درخت، می توانید چادری را مشاهده کنید که تعدادی Datapoint درون آن قرار دارند.

وقتی آنها را بطور کامل جمع کردید، دوباره به درخت لگد بزنید، سپس مسیر را ادامه دهید تا وقتی که به Longneck برسید. از آن بالا بروید و برشی از صحنه نمایش داده خواهد شد.

بعد از نمایش این برش از صحنه بازی، آلوی خود را در موقعیت بدی می یابد، بنابراین شروع به دویدن کنید! لازم است که شما در امتداد طاق بدوید و از دیوار بالا بروید تا جایی که احساس کنید از گلوله ها و موشک هایی که به سمت شما می آیند رهایی پیدا کرده اید. تا زمانی که به آن مرحله برسید به حرکت سریع خود ادامه دهید، شما تقریباً اصلاً نباید مورد اصابت گلوله قرار گیرید. وقتی کندتر باشید، آسیب بیشتری خواهید دید.

وقتی از این مرحله رهایی پیدا کردید، در چند بخش انسان هایی را خواهید داشت که به دنبال شما هستند. بهترین کار ادامه دادن دویدن است، خودتان را درگیر جنگ نکنید. شما ممکن است چند بار صدمه ببینید زیرا تعداد این افراد خیلی زیاد است، پس مطمئن شوید که یکی دو جرعه شربت شفا بخش داشته باشید.

وقتی از این مرحله هم گذشتید، به کمپی برمی گردید که قبلا در آن بودید، و به درختی لگد زدید. از روی پل بدوید، سپس با استفاده از طناب بپرید. این کار برش صحنه دیگری را به نمایش در خواهد آورد که در نهایت این ماموریت به اتمام می رسد. Deep Secrets of the Earth بلافاصله بعد از این مرحله شروع می شود.

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =