راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro: Shadows Die Twice PS4 قسمت ششم

راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro

در این مقاله ششمین قسمت از راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro: Shadows Die Twice را ارائه خواهیم داد. در ادامه به بالای صخره‌ها می‌رسید و یک دربسته می‌بینید که نمی‌توانید آن را از این سمت بازکنید. پله‌های روبه‌ روی در بزرگ را ادامه دهید که یک دشمن شمشیر به دست و یک دشمن تیروکمان ‌دار، از اتاق روبه ‌رو خارج می‌شوند. آن‌ها را بکشید و به میانه راه برگردید.

راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro
راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro

در خارج از محیط و سمت چپ هم یک گاو وحشی Sakura Bull (همانند گاو اول بازی) وجود دارد که باید او را از بین ببرید. پس از گشت ‌وگذار کامل این بخش و کشتن تمامی دشمنان، پیش مجسمه استراحت کنید و به سراغ این گاو بروید. نحوه مبارزه دقیقاً همانند حالت قبل است. Firecracker می‌تواند ابزار اصلی شما باشد و در مواقعی که این گاو خشمگین در حالت شارژ کردن ضربه‌ اش است، از آن استفاده کنید تا بترسد و به پاهای او ضربات متعددی را وارد کنید.
از طرفی دفع کردن ضرباتش، بازهم از نوار سلامت شما کم می‌کند و پس از چند بار دفع کردن، مراقب باشید تا نوار سلامتتان تمام نشود.حال باید از روی یک پل عبور کنید که یک ماهی قرمزرنگ بزرگ آن را می‌شکند. از طریق قلابتان به آن‌سوی محیط بروید. دراینجا دشمنان در کنار یکدیگر و روی پشت ‌بام‌ها قرارگرفته‌اند. ازاین ‌رو سعی کنید ذهن بعضی از آن‌ها را از طریق Ninjutsu Paptir تسخیر کنید و از فرار کردن و گمراهی دشمنان هم نترسید، زیرا باعث زنده ماندتان می‌شود.
همچنین سگ‌ها را هم به ‌واسطه‌ی شوریکن از بین ببرید. در ادامه به بالای صخره‌ها می‌رسید و یک دربسته را می‌بینید که نمی‌توانید آن را از این سمت بازکنید. پله‌های روبه‌ روی در بزرگ را ادامه دهید که یک دشمن شمشیر به دست و یک دشمن تیروکمان ‌دار، از اتاق روبه ‌رو خارج می‌شوند. آن‌ها را بکشید و به میانه راه برگردید. در سمت راست می‌توانید از قلاب‌های خود استفاده کنید و روی سقف خانه‌ها بروید.
سقفی را که روی آن قرارگرفته‌اید، به جلو ادامه دهید تا متوجه ورودی یک غار شوید. آن را ادامه دهید تا به سمت دیگر محیط و یک مجسمه برسید. پیش مجسمه یک فروشنده قرار دارد که آیتم ارتقای آخر ابزارهای بازوی مصنوعی را می‌فروشد. درواقع شما می‌توانید ماهی بزرگی را که چند دقیقه قبل دیدید، مسموم کنید و بکشید. برای این کار لازم است یک آیتم را از او خریداری کنید (بازیکنان با کشتن ماهی‌های قرمزو سفید می‌توانند الماس جمع کنند که در رودخانه‌ی Fountainhead تعداد زیادی از این ماهی‌ها قرار دارند).
آیتم Lapis Lazuli را خریداری کنید، زیرا برای ارتقای آخرین ستون از ابزارهای Shinobi به ۱۰ عدد Lapis Lazuli احتیاج دارید. مجدداً با فروشنده صحبت کنید و با انتخاب گزینه گوش دادن به راز فروشنده، او به شما یک سم می‌دهد که در ادامه نحوه‌ی استفاده از آن را توضیح خواهیم داد. مسیر غار را برگردید روی پشت‌بام‌ها و همان جایی که سامورایی شمشیرزن‌ و همراهش را از بین بردید.
در انتها مسیر، یک محیط باز را در پایین پای خود مشاهده می‌کنید که چهار سامورایی و رئیسشان در این قسمت قرار دارند. همچنین کمی جلوتر هم یک مجسمه قرار داده‌شده است (دو دشمن تیرکمان به دست هم در این قسمت هستند که شما از این زاویه آن‌ها را مشاهده نمی‌کنید. همانند قبل (مخفیانه کشتن و فرار کردن و ادامه‌ی این روند تا تمامی سربازها از بین بروند) محیط را پاکسازی کنید و پیش مجسمه استراحت کنید.
در ادامه روی شاخه ‌ی روبه‌ روی شما، یک مینی باس قرار دارد که به ‌سادگی قابل مردن است و هیچ زحمتی ندارد. او را بکشید و سپس به داخل آب بپرید. تمامی نقاط زیرآب را بگردید، ماهی‌های قرمز و سفید را بکشید و Treasure Carpها را جمع‌آوری کنید. در اعماق این دریا آخرین و پنجمین Head less بازی پلی استیشن ۴ را مشاهده می‌کنید که روبه ‌روی او یک صندوق بزرگ و دو آیتم هم کنارش قرار دارد.
با ادامه راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro همراه باشد. در صندوق بزرگ Prayer Bead را بردارید و با پاکسازی محیط زیرآب، روی سطح آب برگردید. روی یکی از پشت ‌بام‌ها، محیط Fountainhead پیرزن اول را می‌بینید. با آن صحبت کنید. حال به داخل آب بپرید و مسیر سمت راست و زیرآب را ادامه دهید تا به خانه‌های مخروبه برسید. در سمت چپ یک وردی را مشاهده می‌کنید. با ورود به این بخش، تعدادی راهرو در سمت راست و چپ شما هستند و ماهی بزرگ هم در این مسیر در حالت رفت ‌و‌آمد است.
نباید ازاین راهروها بگذرید چراکه ماهی قرمزرنگ بزرگ شما را می‌بیند. سریعاً مسیر را ادامه دهید و از داخل گودال حفرشده، به آخرین قسمت از منطقه Fountainhead Palace برسید. از آب خارج شوید و پیش مجسمه استراحت کنید. یک مینی باس جادوگر هم در نزدیکی مجسمه Feeding Grounds قرار دارد. پس از استراحت کردن، به داخل خانه بروید و تمامی موجوداتی را که می‌بینید از بین ببرید.
در این خانه یک صندوق بزرگ وجود دارد که می‌توانید آخرین دانه Gourd بازی را به دست بیاورید. از خانه خارج شوید و پشت ‌بام را نگاه کنید، متوجه علامت استفاده از قلاب می‌شوید. روی پشت‌ بام بروید و از طریق شاخه سمت چپ، روی پشت‌ بام‌های خانه‌های سمت چپ محیط Fountainhead بروید. زمانی که به محیط نگاه می‌کنید، یک مجسمه را می‌بینید که یک پیرمرد در کنار آن قرار دارد. درواقع این پیرمرد نگهبان ماهی بزرگ و پدر همان پیرزنی است که با او صحبت کرده بودید.
پس از صحبت کردن با نگهبان ماهی، پیش‌ زنگوله بروید و آن را به‌ صدا درآورید تا ماهی بزرگ سرخود را از آب خارج کند. سپس درمیان گزینه‌های غذا دادن به ماهی، گزینه‌های طعمه‌ی واقعی را استفاده کنید تا ماهی بزرگ مسموم شود. سپس به ‌واسطه‌ی مجسمه‌ی این محیط به محیط Guardian Ape واقع در Sunken Valley بروید. حال جنازه‌ی ماهی بزرگ را می‌بینید. آیتم مورد نظر را از جلوی دهان او بردارید و به نگهبان بدهید.
کار شما در این بخش تمام‌شده است و پیش مجسمه‌ی Palace Grounds برگردید. مسیر اصلی را ادامه دهید تا به مجسمه‌ی آخر این قسمت برسید. دو دشمن روبه ‌روی خود را از بین ببرید و آماده نبرد با Divine Dragon شوید. در ابتدا موجوداتی را می‌بینید. از شاخه‌ها کمک بگیرید و آن‌ها را از بین ببرید تا وارد فاز دوم مبارزه شوید. در فاز دوم، نیازی نیست که با Dragon وارد نبرد شوید و از طریق شاخه‌ها، باید مدام در حال حرکت باشید و روی شاخه‌ای بروید که آذرخش در حال برخورد به آن است. با قرارگیری روی شاخه موردنظر دکمه‌ی R1/RB را بزنید و سپس Dragon را هدف بگیرید و آذرخش را به سمت او پرتاب کنید. همین روند را ادامه دهید تا زمانی که او شمارا به عقب پرتاب می‌کند.
حال کافی است از ضربات او جاخالی دهید تا دوباره شاخه‌ها بیرون آیند و آخرین ضربه را به او وارد کنید. سپس به اتاق Coro برمی‌گردید و متوجه می‌شوید که Coro فرار کرده است و Ashina هم مرده است. با Emma صحبت کنید تا کلید در مخفی را به شما بدهد. درواقع هدف نهایی شما جایی است که در بخش پیش‌ درآمد، به آنجا رفتید و با Guichiro مبارزه کردید. قبل از رسیدن به این محل، بگذارید سایر مینی باس‌های بازی و یک باس فرعی دیگر را هم شکست دهیم و سپس به سراغ باس فایت نهایی Sekiro: Shadows Die Twice برویم.
در این بازه از داستان، سربازان ویژه Guichiro محیط Ashina Castle و Ashina Outskirts را به آتش کشیده‌اند. حال مسیر پشت‌ بام قلعه Ashina راکمی پایین بیایید و از پنجره‌ای که برای رسیدن به پشت ‌بام خارج ‌شده بودید، داخل شوید. Shinobi یکدست داخل اتاق را بکشید و پیش مجسمه استراحت کنید. از پله‌ها پایین بیایید و به‌ جای خارج شدن از اتاق، از راه سمت چپ استفاده کنید و مسیر را ادامه دهید تا به باس فایت Ashina Elite برسید.
راه دیگر رسیدن به این باس فایت هم اتاقی است که Ashina در آن قرار داشت. وارد اتاق شوید و از پله‌ها پایین بروید. سیستم مبارزه با Ashina Elite همانند قبل است، اما این مورد را بدانید که ضربات دوتایی او قدرت بسیار زیادی دارند و شما را خواهند کشت. ازاین‌ رو اگر در دفع کردن مهارت دارید، اصلاً ضربه وارد نکنید و تنها با دفع کردن، او را شکست دهید. بااین ‌حال ابزارهای Firecrackers و Flame Vent می‌توانند گزینه‌های مبارزه‌ای خوبی برای Ashina Elite باشند.
دومین مینی باس این بخش پیش مجسمه Ashina Reservoir قرار دارد. از روی پشت ‌بام پیش مجسمه Ashina Castle بروید و استراحت کنید. سپس وارد محیط شده و به سمت چپ بروید و مسیر را ادامه دهید تا به محیط Ashina Reservoir برسید. در اینجا یک مینی باس و سربازش را مشاهده می‌کنید که تمامی زوایا را زیر نظر دارند و در حالت عادی نمی‌توانید به ‌صورت مخفیانه یکی از آن‌ها را از بین ببرید. فهرست آیتم‌های خود را بازکنید و از آیتم Gachin’s Sugar استفاده کنید.
این آیتم باعث می‌شود صدا پای قدم‌های شما بسیار کمتر شود و حالتی نامرئی پیدا کنید. حال خیلی آرام به سرباز کنار مینی باس Seven Ashina Spears نزدیک شوید و ذهن او را تسخیر کنید تا در مبارزه، کمکتان کند. نحوه جنگیدن با این بازی، مورد جدیدی را به همراه ندارد. همانند قبل حواستان به ضربات Thrust باشد. ضربات Thrust چرخشی را بپرید و ضربات روبه‌جلو یا بالا به پایین را از طریق دکمه دایره B دفع کنید تا نوار Posture حریف سریعاً پر شود.
حال پیش مجسمه اتاق Coro برگردید و از روی پشت ‌بام‌ها، به سراغ مجسمه Old Grave بروید و استراحت کنید. مینی باس دیگری در محیط به نام Shigekichi of the Red Guard وجود دارد. ضربات Shigekichi of the Red Guard همانند Juzo است با این تفاوت که او به ‌جای سم از آتش استفاده می‌کند. همچنین یک ضربه Thrust جدید هم دارد که شمارا می‌گیرد و آسیب زیادی را وارد می‌کند.
سعی کنید از ضربات شارژی ‌تان برای آسیب‌‌ رساندن بیشتر به Shigekichi of the Red Guard استفاده کنید. پس از کشتن Shigekichi ، همچنان به عقب برگردید و محیط Ashina Outskirts را کامل بگردید، زیرا آیتم‌های زیادی برای ارتقای بازوهای مصنوعی‌ تان در این محیط قرار دارند. ازآنجایی ‌که Ashina غرق در آتش است، بعضی از راه‌های فرعی بسته ‌شده‌اند و تنها محیط‌ اصلی پیش روی شما است. مسیر را به عقب ادامه دهید تا به یک مجسمه برسید که شما را به محیط باس فایت Giobo می‌رساند.

راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro
بازی Sekiro: Shadows Die Twice

راهنمای قدم به قدم بازی Sekiro و روش مبارزه با Demon of Hatred

باید با Demon of Hatred مبارزه کنید که همان مجسمه ‌ساز بازی پی اس ۴ است که به سرنوشت Shura دچار شده بود. در ابتدا ابزار Finger خود را تا آخرین سطح ارتقا دهید، زیرا در این باس فایت حسابی کمکتان خواهد کرد. با کشتن جادوگر منطقه Ashina Depth (جایی که Guardian Ape را کشتید) می‌توانید آیتم مربوط به ارتقای سوم را کسب کنید. اصلی ‌ترین موردی که باید رعایت کنید، این است که از Demon of Hatred دور نشوید.
ضربات دوربرد وی می‌تواند شما را اذیت کند، اما زمانی که زیر پای او قرار داشته باشید، تنها کافی است ضرباتی پای او را دفع یا جاخالی دهید. از طرفی یکی از اصلی ‌ترین ضربات Demon of Hatred این است که به هوا می‌پرد و به زمین ضربه می‌زند. در این حالت سریعاً از محیط دور شوید و هنگام برخورد با زمین بپرید و به کمک قلابتان مجدداً زیر پایش بروید. همچنین از ضربه Thrust Demon of Hatred را می‌توانید با پریدن به سمت چپ جاخالی دهید. در این حالت او به سمت دیگر محیط می‌دود. شما هم بدوید و نگذارید فاصله بگیرد. فاز دوم هم همانند فاز اول است.
ابزار Finger باعث می‌شود تا هیولاها و Demon کنترل خود را از دست بدهند و نتوانند مبارزه کنند. توصیه می‌کنم از این ابزار در فاز سوم استفاده کنید. Demon of Hatred در فاز سوم خود یک ضربه Thrust چرخشی دارد که دو بار از آن استفاده می‌کند و باید از روی آن بپرید یا سریعاً از محیط دور شوید. پس از کشتن Demon of Hatred، باید به سراغ آخرین باس فایت که مبارزه‌ی انتهایی بازی است، بروید. پیش مجسمه Ashina Reservoir بروید.
از پله‌ها پایین رفته و مسیر سمت چپ را از طریق شاخه درخت ادامه بدهید و به پل برسید. لبه ‌ی پل را بگیرید و از زیر پل به بخش دیگر محیط بروید. در پایین و پیش در راه مخفی یک مجسمه را می‌بینید. پیش آن استراحت کنید و برای آخرین مبارزه‌ی بازی آماده شوید. مبارزه انتهایی Sekiro چهار فاز دارد. در اولین فاز بازیکنان باید با شکل Guichiro مبارزه کنند، اما فاز دوم تا چهارم، اصلی‌ترین بخش‌های مبارزه شما است که باید با Ashina مبارزه کنید.
در اولین فاز، می‌توانید ضربات او را دفع کنید. بااین‌ حال او یک ضربه شارژی دارد که بهترین راه جاخالی دادن و رفتن به پشت سر او است. ضربه‌ی Thrust چرخشی Ashina هم قابل پریدن است و ضربه‌ی Thrust روبه ‌جلوی او را هم می‌توانید دفع کنید. نکته‌ ی مهمی که وجود دارد، بعضی از ضربات سریع Ashina است. ازاین ‌رو همیشه در حالت تدافعی قرار بگیرید. در فاز سوم، Ashina یک نیزه هم به دست می‌گیرد و ضربات سنگین و شارژی او، آسیب بسیار زیادی را به شما وارد می‌کنند.
از طرفی دفع کردنشان هم امکان دارد شمارا اذیت کند. ازاین ‌رو پیشنهاد می‌کنم در فاز سوم و مخصوصاً فاز چهارم، از Ashina دور بمانید و او را مجبور کنید که به سمت شما بپرد تا بتوانید با جاخالی دادن، به او آسیب وارد کنید. در فاز چهارم شرایط مثل فاز سوم است، اما Ashina از آذرخش هم برای ضربه زدن به شما استفاده می‌کند. نکته‌ ی دیگری که وجود دارد، این است که در طول دور شدن و چرخیدن حواستان باشد که از پرتگاه‌های محیط مبارزه به پایین پرتاب نشوید.
پس از کشتن Ashina ، باید یکبار دیگر او را Takedown کنید که این بار از طریق شمشیر این کار انجام می‌شود. پس از کشتن Ashina پیش Coro بروید و با او صحبت کنید. حال سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. اگر از Frozen Tears استفاده کنید، پایان Return را مشاهده می‌کنید. اگر از Dragon Tears استفاده کنید، Immortal Severance را مشاهده خواهید کرد و در انتها، اگر از Everblossom استفاده کنید، پایان Purification نمایش داده می‌شود.
پس از تیتراژ پایانی هم می‌توانید انتخاب کنید که وارد NewGame Plus شوید یا سایر آیتم‌های بازی نظیر Prayer Bead های ازدست ‌رفته را پیدا کنید. با مراجعه به‌Trophy مربوطه در راهنمای Trophy و Achievement Sekiro: Shadows Die Twice می‌توانید محل تمامی Prayer Beadهایی را که به باس‌ها مربوط نیستند، پیدا کنید. اگر احیاناً یک باس غیرفعال شده باشد، می‌توانید Prayer Bead او را از بخش فروشگاه کنار NPC نامیرا بازی (همان شخصی که با او می‌توانستید تمرین کنید) خریداری کنید. در انتها قبل از آغاز NewGam Plus، ازاینجا نحوه‌ی کشتن پنج Head less و دو جادوگر دیگر را مشاهده کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت ما برترین های روز بازی PS4 مشاهده و خریداری نمایید .

  مانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =